Archive for Styczeń 2014

Podpatrzone w sieci…

Co słychać w ZOO w San Diego?

San Diego, Mapy Google

San Diego, Mapy Google 

Jeśli macie ochotę poobserwować egzotyczne zwierzęta, polecam stronę

http://zoo.sandiegozoo.org/cams/panda-cam

Dzięki kamerom online, można obserwować codzienne życie zwierząt

Ze względu na różnicę czasową warto zajrzeć tam ok. 17.00 – 19.00.
Wtedy zwierzęta są aktywne.
Zapraszam do obejrzenia zdjęć.Podczas obserwacji wykorzystałam narzędzie wycinanie.

zoo

zrzut ekranu, 31. I 2014, 18.30

zrzut ekranu, 31. I 2014, 18.30

zrzut ekranu, 31 I 2014, godz. 18,35

zrzut ekranu, 31 I 2014, godz. 18,35

 

zrzut ekranu, 31 I 2014, godz. 18.45

zrzut ekranu, 31 I 2014, godz. 18.45

 

zrzut ekranu, 31 I 2014, godz. 18.50

zrzut ekranu, 31 I 2014, godz. 18, 50

 Jeśli natomiast wolicie klimaty polskie – żubry zapraszają  http://www.lasy.gov.pl/zubr

zrzut ekranu, 31 I 2014, 18.27

i dziki też …   http://www.strzalowo.eu/kamera.html

zrzut ekranu 31 I 2014, 18.25

Mały alczyk – wielka sprawa!

Czy znacie alczyka? Kto to taki? 

Jest to mały ptak, który przypomina pingwinka.

Alczyk, Michael Haferkamp, Wikimedia Commons,  CC BY-SA 3.0

Alczyk, Michael Haferkamp, Wikimedia Commons,
CC BY-SA 3.0

Zapraszam do obejrzenia filmu dokumentalnego, ukazującego piękno arktycznej przyrody,
a także konsekwencje zmian klimatycznych na Ziemi.

Aby obejrzeć film  →  kliknij !

Polecam stronę   http://www.edu.tvp.pl/11949159/przyroda
Znajdziecie tam mnóstwo bardzo ciekawych przyrodniczych filmów!

Jeśli interesuje Was ptasi świat zajrzyjcie   [ TUTAJ ]

Ptaki zimujące w Polsce

Zimą często dokarmiamy ptaki.
Czy znasz ich nazw? Wiesz kogo dokarmiasz?

 

Zapraszam na film!

YouTube Preview Image

Warto też wiedzieć czym można karmić naszych skrzydlatych przyjaciół.
Ciekawy wpis  na ten temat zrobiła Ola z VI a

Kiedy zaczynać i kończyć dokarmianie ptaków?

 

Po przeczytaniu wpisu Oli zapraszam na kolejną stronę →→

 

Wyszukane w sieci…

 Wymieniamy się doświadczeniami i wiedzą
z nauczycielami oraz kolegami,

to 12 punkt naszego Kodeksu 2.0.  O różnych ciekawych stronach WWW oraz narzędziach TIK czasem dowiaduję się od moich uczniów. Mój czwartoklasista  - Kamil, polecił mi strony, gdzie możemy obserwować zwierzęta online. Jeśli chcielibyście podejrzeć żubra kliknijcie  [ tutaj ], a jeśli dzika to [ tutaj ] 

żubr
Żubr, Frank Vassen, Flickr, CC BY 2.0

Polecam także do obserwacji ptasią stołówkę:  [ tutaj ],

estoński paśnik z dzikami, sarnami, ptakami  [ tutaj ].

Zapraszam na wirtualną wycieczkę do ZOO w San Diego –   Z wizytą u pandy

Jeśli chcecie poobserwować zwierzęta online zajrzyjcie  [ tutaj ]

Poszukiwany, poszukiwana!

Kolejne zadanie Akcji 2.0

Prawa autorskie to zagadnienie, które realizowałam z moimi uczniami na lekcjach przyrody w klasach V i VI. Zadanie Szkoły z klasą „Poszukiwany, poszukiwana” okazało się bardzo dla uczniów atrakcyjne. Rozbudziło w nich chęć poszukiwania „dziwnych zwierząt” w sieci. Zadanie to wykonuje nasza grupa blogowa „My Korczakowcy”.  Wkrótce zamieścimy efekty ich pracy na blogu uczniowskim.
Pozostali uczniowie zainteresowani tematem również wykonali już pierwsze karty albumowe, kolejne są w trakcie realizacji. Z przygotowanych przez uczniów prac będziemy tworzyć album szkolny.

Zadanie dla uczniów i zadanie dla nauczycieli – to bardzo dobra inicjatywa,
świetny pomysł na wspólną naukę!
Poniżej zamieszczam swoją kartę wykonaną w ramach zadania dla nauczyciela.
Aby obejrzeć kliknij poniżej!

Echolokacja

 

nietoperzNietoperz, Lee Carson, Flickr, CC BY-NC-ND 2.0

Jak pobierać zdjęcia z Flickra?

Najdziwniejsze zwierzęta świata…

Kolejne zadanie Szkoły z klasą 2.0!

Zapraszam do udziału w kolejnej Akcji 2.0 Tym razem blogerzy walczą o taką odznakę:

grafika Szkoła z klasą 2.0  CC BY-NC-SA 

Rewelacyjny  przyrodniczy temat!!!  Najdziwniejsze zwierzęta świata

Nie wszyscy uczniowie mają możliwość prowadzenia bloga, prezentowania we wpisach swoich prac, dlatego też zapraszam do wspólnego przeszukania świata przyrodniczego i wspólnego tworzenia naszego szkolnego albumu.

Co należy zrobić?
Należy przygotować 1 kartę do naszego albumu Najdziwniejszych zwierząt świata. Będziemy tworzyć wspólną pracę w Power Point. Pamiętajmy o prawach autorskich. Wszyscy już wiecie jak podpisywać zdjęcia, jak je pobierać z otwartych zasobów sieci.   A jak podpisywać źródło artykułu? [ zobacz tutaj ]
Jak powinna wyglądać karta albumu? Co powinna zawierać? [ zobacz tutaj

Uczniowie klas IV – VI  zainteresowani naszym wspólnym zadaniem, wykonują pracę do 31 stycznia i przesyłają ją na moją pocztę.

 

Nasz Kodeks w praktyce…

Jak stosujemy nasz Kodeks 2.0 na lekcjach przyrody?

 

Nie kopiujemy i nie przywłaszczamy sobie cudzych prac
– zawsze podajemy źródło

tak brzmi nasz 5 punkt Kodeksu 2.0. W ostatnim czasie, na lekcjach przyrody, moi uczniowie uczyli się stosować tę zasadę w praktyce. Mówiliśmy o wolnych licencjach,     o otwartych zasobach edukacyjnych, uczniowie poznawali miejsca w sieci, z których można pobierać materiały do swoich prac. Poznawaliśmy zasoby  Flickr  i  Photopin.
Tematem ostatnich lekcji było kopiowanie grafiki poza Wikipedię.
Uczniowie nauczyli się wyszukiwać metryczkę pliku, odczytywać z niej potrzebne informacje. Poznali zasady opisywania pobranych  z sieci utworów, zgodnie z prawem autorskim. Podczas lekcji uczniowie wykonywali ćwiczenia praktycznego zastosowania    5 punktu naszego Kodeksu. Zadaniem domowym było przygotowanie krótkiej prezentacji na dowolny  przyrodniczy temat. Uczniowie mieli wyszukać zdjęcia i opisać je zgodnie z prawem autorskim. Zapraszam do obejrzenia tego, co przygotowali…

Sikorki w kilku slajdach    Gabrysia Stańczyk kl. V c

Cuda natury    Kacper Łukasik kl. V c

Warszawa – moje miasto    Bartek Golda kl. VI a

Warszawa – moje miasto   Natalia Domalewska kl. VI a

Zabytki Warszawy  Matylda Kuc kl. VI a

Moje miasto w kilku slajdach   Ola Lorek  kl. VI a

Materiał wykorzystany podczas lekcji:
Jak kopiować poza Wikipedię? – instrukcja
O licencjach i prawie autorskim
Domena publiczna

Komputery po lekcjach!

Jak realizujemy drugi punkt naszego Kodeksu 2.o?

Wykorzystujemy TIK na lekcjach, zajęciach pozalekcyjnych
i zajęciach świetlicowych.

 

 

komiks wykonany przez Sonię Włodarską z kl. IV a   CC-BY-SA 3.0

komiks wykonany przez Wiktorię Nikrandt  z kl. IV a    CC-BY-SA 3.0

komiks wykonany przez Martę Charzyńską z kl. IV c   CC-BY-SA 3.0

Zajęcia świetlicowe z wykorzystaniem TIK odbywają się w mojej pracowni, która jest wyposażona w tablicę multimedialną. Posiadamy w szkole dwie mobilne pracownie komputerowe, co znacznie ułatwia nam wdrażanie nowoczesnych technologii podczas lekcji, zajęć pozalekcyjnych i świetlicowych
Zaprosiłam do współpracy nauczyciela świetlicy – p. Elżbietę Pietrzyk, która przychodzi na cotygodniowe zajęcia z uczniami, które wspólnie przeprowadzamy.  Dzieci zapoznane zostały już z aplikacją http://www.makebeliefscomix.com/Comix/, kolejne narzędzie, które poznają to http://writecomics.com/.

Moje nowe odznaki!!!

grafika wykonana w piZap CC-BY SA 3.0

css.php