„Odwrócona lekcja” to bardzo ciekawa metoda pracy. Sprawdziła się w kilku klasach. Tym razem będziemy ją testować z uczniami klasy V c.
Tematem zajęć będzie Wisła i Odra oraz ich dopływy, czyli będziemy odkrywać sieć rzeczną w Polsce.
Czym różni się „odwrócona lekcja” od tej tradycyjnej? Zwykle uczymy się w szkole, a powtarzamy, utrwalamy zdobyte wiadomości w domu. Tym razem będzie odwrotnie. Do zajęć należy przygotować się w domu, a w klasie będziemy utrwalać wiedzę.
Jak przygotować się do zajęć? Należy poszukać w dostępnych źródłach odpowiedzi na pytania:
- co zaliczamy do wód powierzchniowych
- co to jest rzeka
- czy każda rzeka jest rzeką główną
- jakie odcinki wyróżniamy w biegu rzeki
- jak nazywa się miejsce gdzie rzeka rozpoczyna i kończy swój bieg
- co to jest dopływ
- co to jest dorzecze
- co to jest dział wód
Na podstawie mapy w atlasie odczytaj i zapamiętaj największe rzeki Polski
Gdzie szukać odpowiedzi na pytania?
Mapa – dorzecza rzek – portal Scholaris
Dopływy Wisły – obszar dorzecza rzeki Wody powierzchniowe Rzeki Dział wód
Meandrowanie rzek – animacja Biegi rzeki – schemat Rzeka główna
Wzdłuż Wisły i Odry_mapa Rzeki Polski - mapa konturowa
Zajęcia odbędą się 3 VI