Archive for Listopad 2015

NaCoBeZU, co to takiego?

„NaCoBeZU” – czyli „na co będę zwracać uwagę” – to nic innego, jak dokładnie i w języku ucznia sformułowane kryteria oceny, prezentowane uczniom przez nauczyciela przed wykonaniem zadania czy na początku lekcji. Kryteria pokazują, co nauczyciel będzie sprawdzał i oceniał, ale też informują, o czym będzie lekcja.

Aby łatwiej było Wam przygotowywać się do prac klasowych, stworzyłam na blogu zakładkę NaCoBeZU 

Najeżdżając na nią myszką rozwinie się menu. Wybierz wtedy odpowiednią klasę i zapoznaj się z NaCoBeZU do pracy klasowej z poszczególnych działów. Taka informacja na pewno pomoże Wam lepiej przygotować się do pracy klasowej.

 

 

 

Przyrodniczy e-podręcznik

e-podręczniki to miejsce, do którego warto zaglądać. Oprócz ciekawych informacji na różne przyrodnicze tematy są także ćwiczenia interaktywne. Zasoby podzielone są na działy, łatwo jest znaleźć to, co jest nam potrzebne. Ostatnio w klasie IV a mówiliśmy o tym, jak powstają opady? Warto obejrzeć krótki filmik pt: „Jak powstaje chmura burzowa?”    A tutaj mały Atlas chmur   Na podsumowanie ćwiczenie sprawdzające

Gdzie ciepło, gdzie zimno…

Dzisiaj kolejna porcja zadań meteorologicznych. Czwartoklasiści są w trakcie realizowania tematów meteo.

Zachęcam do przeczytania posta pogodowego → TUTAJ  Rozwiąż takżeTO

Kolejne zadanie znalazłam na portalu matematycznym math.edu. W dziale zadania praktyczne jest zadanie dotyczące odczytywania temperatury → TUTAJ 

Ułóż puzzle. Jaki element pogody przedstawiony jest na obrazku? Kliknij w grafikę, aby rozsypać puzzle.

preview

Zadania meteo

garalt, pixabay, CCO

garalt, pixabay, CCO

Uczniowie klasy IV a rozpoczęli realizację tematyki meteo. Poznali elementy pogody, przyrządy meteorologiczne oraz jednostki pomiaru. Aby ułatwić im zapamiętanie nowych treści, przygotowałam kilka ćwiczeń o tematyce pogodowej. Klikając w poniższe grafiki rozpoczniecie meteorologiczną zabawę.

Langspeed, wikipedia, CC BY-SA 3.0

Langspeed, wikipedia, CC BY-SA 3.0

Janoks, wikipedia, CC BY-SA 3.0

Janoks, wikipedia, CC BY-SA 3.0

anus21, pixabay, CCO

anus21, pixabay, CCO

Najszybsi byli…

Oto zwycięzcy przyrodniczego zgadywania!!!

 

Z A G A D K I

Najszybsi byli i prawidłowo odpowiedzieli:

Kamil Walczak VI b
Zosia Górska VI b
Małgosia Molska VI b
Adrian Kaźmierczuk VI b
Julia Marszałek  V a
Natalia Dybczyńska VI b

 

Zgodnie z zapowiedzią nagrodę – niespodziankę otrzymują pierwsze 3 osoby.
Pozostałe 3 otrzymują niespodziankę. Po odbiór zapraszam jutro /10 XI/ do sali przyrodniczej.
Na zwycięzców oczekuję od 10.40

Zgadnij, kto to?

Dzisiejszy wpis chciałabym poświęcić na przyrodnicze łamigłówki. A więc zaczynamy :)

Zagadka 1
Jak nazywa się ptak, którego nazwa jest taka sama jak nazwa popularnego owada lub wirującej zabawki?

Zagadka 2
Jest to ptak wodny z rodziny kaczkowatych z charakterystycznym czubem z tyłu głowy. Identycznie nazywa się pewien mały owoc cytrusowy… Jak nazywa się ten ptak?

Zagadka 3
Nazwa o którą pytam pasuje do pewnej kaczki oraz do zagadki np: na papierze. Tym mianem określa się także mieszańca.

Zagadka 4
Jest to ptak wędrowny z rodziny bekasowatych, ale również jego nazwa służy do określenia jednostki organizacyjnej wojska, mniejszej od pułku - ok. 300 – 700 żołnierzy :) Jego nazwa rozpoczyna się na B …

Zagadka 5
Mały ptak wędrowny z rodziny muchołówek albo imię sympatycznej bohaterki bajki dla dzieci, która była prześladowana przez swoją macochę.

Uczniowie, którzy rozpoznali ptaki z łamigłówek proszeni są o przesłanie odpowiedzi na maila
aneta-zawistowska146@wp.pl
Pierwsze 3 osoby, które bezbłędnie podadzą nazwy ptaków otrzymują nagrodę – niespodziankę!

Zapraszam do przyrodniczej zabawy:)

 

 

 

Tajemnica czerwonego drzewa

Jesienią liście stają się brązowe, złote, pomarańczowe i … czerwone. Czy wiecie dlaczego akurat czerwone?

Jeśli chcecie poznać odpowiedź obejrzyjcie krótki film na ten temat.


T. Rożek, Nauka.To lubię, Licencja Youtube

Wędrujemy po Polsce…

zgodnie z prawem autorskim!

Uczniowie klas piątych uczyli się ostatnio opisywać zdjęcia zgodnie z prawem autorskim. Właśnie zakończyliśmy dział „Wędrujemy po Polsce”, była więc okazja aby pokazać piękne miejsca naszego kraju, a zdjęcia opisać zgodnie z prawem. Więcej na temat opisu źródeł znajdziecie TUTAJ

Oto prace wykonane przez piątoklasistów na lekcjach przyrody.
Aby je obejrzeć kliknij 2 razy w obraz prezentacji

css.php