Kodowane lekcje…

grafika własna, tagxedo, CC BY 3.0

grafika własna, tagxedo, CC BY 3.0

Jak było na lekcjach przyrody? Kody QR wszystkim bardzo spodobały się. Takie zajęcia odbyły się w kilku klasach. Aby wprowadzić do lekcji coś nowego zastosowaliśmy TIK. Wykorzystaliśmy generator kodów online. Uczniowie wykorzystali swoje telefony, na których mieli wymaganą aplikację, laptopy z pracowni mobilnej i tablicę interaktywną. Tematy zajęć były różne. W klasach V mówiliśmy o zanieczyszczeniu powietrza. Uczniowie podawali źródła zanieczyszczeń za pomocą kodu QR, reszta klasy miała odkodować informację. Kod wyświetlany był na tablicy interaktywnej, aby można go było zeskanować i odczytać. Kolejne polecenie dotyczyło skutków zanieczyszczeń powietrza. Należało wygenerować kod QR odpowiadając na pytanie: Jakie są skutki zanieczyszczenia powietrza? Uczniowie zakodowali terminy globalne ocieplenie, gazy cieplarniane, efekt cieplarniany, dziura ozonowa. Następnie należało je wyjaśnić, korzystając z Interenetu.

Uczniowie klas IV mieli lekcję o zależnościach pokarmowych w przyrodzie. Otrzymali kartki z zakodowanymi zwierzętami, które mieli odczytać i dopisać brakujące ogniwa w łańcuchu pokarmowym. Te lekcje pobudziły do działania wszystkich uczniów, także tych, którzy zwykle są nieaktywni. Kody QR bardzo się wszystkim spodobały.

 Zakodowana lekcja przyrody on PhotoPeach

One comment

  1. weroonikaaa pisze:

    Świetnie,że kody Qr się sprawdzają. Widzę,że masz dużo pomysłów na ciekawe lekcje. Myśle,że i moi uczniowie chętnie by się ustawili pod Twoją salą lekcyjną. Pozdrawiam
    weroonikaaa ostatnio opublikował…Precyzyjne szkicowanieMy Profile

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

CommentLuv badge
css.php