Info

Komunikat!!!

Informacje związane z realizacją projektu;

1. Wyszukiwanie informacji z różnych źródeł na temat parków narodowych;

2. Projekt graficzny – mapa Polski z podziałem administracyjnym – instrukcja dotycząca przygotowania mapy do projektu graficznego  – link (pdf);

3. Zadanie  – tworzenie projektu graficznego mapy Polski z podziałem administracyjnym –  polegające na wklejaniu obrazka o kształcie dopasowanym do granic województwa:

  • Wykorzystując mapę administracyjną Polski wykonaj następujące kroki;
  1. Wklej dowolny obrazek – „kopiuj” a następnie „wklej” jako nowa warstwa;
  2. Ułóż go nad wybranym obszarem (województwem);
  3. Ukryj warstwę z wklejonym obrazkiem;
  4. Wybierz warstwę z mapą, jako aktywną warstwę;
  5. Zaznacz „różdżką” wybrane województwo;
  6. Odwróć zaznaczanie (Ctrl+i);
  7. Zmień aktywną warstwę na zawierającą skopiowany obrazek;
  8. Odkryj warstwę z wklejonym obrazkiem;
  9. Usuń zaznaczony obszar np. używając klawisza delete;

Relacja z debaty szkolnej, która odbyła się w dniu 18 stycznia 2011 roku;

W sali gimnastycznej naszej szkoły odbyła się debata w ramach akcji „Szkoła z Klasą 2.0” na temat zastosowania i bezpiecznego korzystania z TIK. Wzięli w niej udział przedstawiciele klas I – VI oraz ich koleżanki i koledzy, obserwujący spotkanie. Uczniowie w czasie klasowych dyskusji opracowywali kodeks dotyczący samodzielnego i krytycznego korzystania z informacji zamieszczanych na stronach internetowych.  Powstały też komiksy, których bohater- Tikuś – pouczał, co należy robić a czego unikać podczas surfowania w sieci.

Zobacz galerię zdjęć oraz filmy video – www.sp2bochnia.aplus.pl


Komunikat!!!

Debata szkolna nad kodeksem 2.0 w naszej szkole odbędzie się 18 stycznia 2011 r., o to problemy do rozstrzygnięcia:

  1. Wyposażenie ucznia, nauczyciela i szkoły w narzędzia umożliwiające korzystanie z TIK na terenie szkoły,
  2. Dostęp ucznia i nauczyciela do sprzętu,
  3. Efektywność wykorzystania tego sprzętu do celów edukacyjnych,
  4. Korzystanie z TIK poza szkoła i niezależnie od wyposażenia szkoły,
  5. Korzystanie z telefonów komórkowych w szkole,
  6. Komunikowanie się za pośrednictwem nowych technologii (telefony, komunikatory internetowe, poczta elektroniczna, portale społecznościowe, fora dyskusyjne itp.) nauczyciel – uczeń, nauczyciel – rodzic,
  7. Bezpieczeństwo w sieci, świadomość zagrożeń,
  8. Zasady dotyczące korzystania ze stron internetowych i treści w nich zawartych.

Trwają debaty klasowe, których celem jest wypracowanie  zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkole.

Każdy nauczyciel wraz ze swoją grupą uczniów przygotowuje projekt Kodeksu, pomysły te przedstawiane będą między innymi na blogu. W trakcie szkolnej debaty  uzgodnimy wspólną wersję.

Od października w naszej szkole na lekcjach oraz kołach zainteresowań zostały zorganizowane debaty na temat korzystania z różnego rodzaju TIK. Omawiane były sposoby właściwego wykorzystania programów TV i radiowych, dzieci uczyły się odbierać i wartościować przekaz medialny. Pracując w grupach różnymi metodami opracowywały własny kodeks bezpiecznego i mądrego korzystania z internetu, telefonu komórkowego, poczty elektronicznej.


Zadaniem szkoły jest opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych w nauczaniu i uczeniu się.

Główne problemy do rozstrzygnięcia:
1. Ucz się z TIK!
2. Korzystaj z informacji samodzielnie i krytycznie.
3. Nie kradnij i nie daj się okraść!
4. Komunikujmy się!
5. Komputery pod ręką!
6. Bądź bezpieczny w sieci.
7. Nauczcie tego dorosłych!

Odpowiedzi na takie pytania ułożą się w Kodeks 2.0 czyli opis polskiej szkoły nowych czasów.

Kodeks 2.0 ma być zestawem reguł, korzystania z nowych technologii.
Powinien wyjaśnić, jak komputer, internet, komórki itp. – wspaniałe w zabawie i komunikacji – mogą pomóc mądrej edukacji. Program ten niech będzie zaprzeczeniem dotychczasowego poglądu jako dostarczania prostych pomocy, gotowców i ściąg, które zastępują własną twórczość i rozleniwiają umysły.


9 comments

  1. Blogujemyrazem pisze:

    Bardzo dobry wpis. Tomek

  2. Blogujemyrazem pisze:

    Fajny blog. Kacper

  3. Blogujemyrazem pisze:

    Ciekawy wpis. Zachęcam do obejrzenia mojego bloga http://blogiceo.nq.pl/blogerzysp6/ Weronika

  4. Karolina Nestorowicz pisze:

    ciekawa debata

  5. Max pisze:

    Podczas debaty nauczyłem się wielu zasad korzystania z internetu. Uważam iż bardzo się ona udała.

  6. Michał pisze:

    Moim zdaniem debata udała się pod każdym względem.Uczniowie reprezentujący swoje klasy bardzo dobrze się przygotowali.Debata była ciekawa, wszyscy uważnie słuchali dobrych rad.

  7. Arkadiusz pisze:

    Według mnie debata była ciekawa, nauczała wiele ważnych informacji jak poprawnie korzystać z Internetu

  8. Ania pisze:

    Myślę że wypowiedź naszych kolegów odpowiedziała na wszystkie pytania i to co powiedzieli, w przyszłości znajdzie zastosowanie

Dodaj komentarz

css.php