Menu

Szkoła

  • Szkoła Podstawowa nr 2 im. Kornela Makuszyńskiego w Chojnie, Chojna
  • Dyrektor

Odwiedziny

  • Stronę odwiedzono: 2990 razy

Lista blogów użytkownika

Komentarze

Informuj o wpisach


Najnowsze komentarze

© 2012 BlogName - All rights reserved.

Firstyme WordPress Theme.
Designed by Charlie Asemota.

Lekcje poza salą gimnastyczną

2 czerwca 2015 - Author: Edyta - Brak komentarzy

Realizując kolejne zadanie skorzystaliśmy ze słonecznych dni i przeprowadziliśmy lekcje poza szkołą. Chciałam pokazać ,że nie potrzeba sprzętu i super boiska aby się dobrze bawić.

Gramy w „Sztandary”
Są dwie drużyny. Każda ma swój sztandar, którym jest np. kamień, kapsel, patyk, pałeczka sztafetowa itp. Rysuje się linię dzielącą pola przeciwników i dwa koła, w których układa się sztandary (koła są na końcach pól poszczególnych drużyn). Zadaniem drużyn jest odebranie przeciwnikom sztandaru. Utrudnienie jest następujące: gdy jesteś na polu przeciwnika, przeciwna drużyna może Cię zamrozić, inny członek Twojej drużyny natomiast może Cię odmrozić. Gdy jesteś w kole przeciwnicy nie mogą zamrażać. Gdy przybiegniesz na swoje pole ze sztandarem drużyny przeciwnej, wygrywa Twoja drużyna.zadjęcie 2

 

Gramy w „palanta”

Grają dwie druży, mają do dyspozycji boisko, kij do palanta – okrągły albo płaski oraz piłeczkę palantową (średnica – do 7 cm). Boisko dzieli się między dwie grupy na umowne „piekło” i „niebo”. Drużyna z pola „piekło” dąży do zajęcia pola „niebo”, drużyna przeciwna stara się do tego nie dopuścić. Piłkę odbija się palantem, można ją łapać w ręce. Taka rozgrywka trwa 2 razy po 20 minut, zwykle o zwycięstwie decyduje umowna liczba zdobytych punktów.

zdjecie 3

Gramy w „Siedem cegieł”

 

Gra polega na rozrzuceniu na wyznaczonym terenie siedmiu „cegieł’ (mogą to być pachołki, ringa itp.) Osoba, która została wybrana do krycia musi je zebrać postawić w wyznaczonym miejscu (wyznaczając w ten sposób miejsce zaklepywania) i odliczyć do dwudziestu. Pozostali uczestnicy zabawy chowają się. Aby się uratować mogą się zaklepać lub rozrzucić „cegły”( kryjący musi je ponownie zebrać i ustawić w określonym miejscu, nie może w tym czasie zaklepywać) i zmienić miejsce chowanego. Gra kończy się w momencie zaklepania wszystkich uczestników. Kolejną osobą kryjącą jest pierwsza lub ostatnia osoba zaklepana                ( uzgadniają uczestnicy gry).zdjęcie

Podsumowanie lekcji poza sala gimnastyczną:

Nasi uczniowie bardzo lubią zajęcia na świeżym powietrzu. Niezwykle cenne dla nich i dla nauczycieli jest poznanie jak najwięcej gier i zabaw, w które mozna się potem fajnie bawić w czasie wolnym na dworze, podczas wakacji. Efektem lekcji poza salą gimnastyczną było poznanie zasad gier i zabaw, wykonywanie ich w róznych odmianach dostosowując ilość graczy do sytuacji. Zaproponowano takie gry do których nie potrzeba zbyt wielu przyborów i sprzętu.

Opinie uczniów na tema tych zajęć były takie, że:

bardzo lubią tego rodzaju lekcje, najczęściej są to zajecia fakultaywnie w programie, których są gry i zabawy. Dzieci bardzo chetnie brały udział. Najbardziej im sie podobało jak mogli sami ustalać możliwości odmiany zabawy. Brakowało im najbardziej urozmaicenia tych zabaw, żeby było ich dużo wiecej.

Wnioski:

  1. Zwiększyć ilość gier i zabaw podwórkowych.
  2. Angażować uczniów do wymyślania odmian lub proponowania własnych zabaw na świeżym powietrzu.

 

 

Categories: WF z klasą - edycja 2014/15

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php