Podsumowanie projektu

 Podczas podsumowania projektu uczniowie klasy I gimnazjum musieli ocenić nasz pokaz wypisując na karteczkach co im się podobało lub nie podobało. Uzupełnione karteczki przyklejali w wyznaczonym miejscu na tablicy-na plusie lub minusie. Większość karteczek była na plusie, uczniowie napisali, że w czasie pokazu dowiedzieli się w jakim stopniu ludzkie oko jest dokładne, nauczyli się więcej o szacowaniu masy i długości oraz, że pokaz był dobrze zaplanowany i wszyscy wiedzieli co mają robić.Wśród karteczek był tylko jedne minus, w którym napisano, że było zbyt mało przykładów. Mimo tego, że to negatyw, pomogło nam to w podsumowaniu naszego projektu.Byliśmy zadowoleni tym,że uczniom podobał się nasz pokaz. 

 

Pokaz: podsumowanie projektu

Dzisiaj odbyło się podsumowanie naszego projektu „Szacowanie długości i wagi”. Na pokaz przybyli zaproszeni goście: panie nauczycielki oraz uczniowie klasy I gimnazjum, których projekt czeka dopiero w przyszłym roku. Na początku Patrycja Syrek, Patrycja Smolarska i Patryk Ślęzak przedstawili prezentację o naszym projekcie. Potem przyszedł czas na doświadczenia, które przeprowadzali pierwszacy. Najpierw musieli ocenić „na oko” wagę chrupek i butelki z wodą oraz długość sznurka, książki i listewki – na dwóch pierwszych stolikach. Potem zaś trzeba było sprawdzić ile wyniki szacowane różnią się od rzeczywistych – na następnych stanowiskach. Rezultaty były zadziwiające! Niektórzy, ocenili parametry przedmiotów prawie idealnie, natomiast wyniki innych zupełnie przeczyły rzeczywistym liczbom. Wszystko zostało oczywiście udokumentowane na kartach pracy, które uczniowie I gimnazjum dostali zaraz po prezentacji.

Potem nastąpiło publiczne odczytanie wyników doświadczeń i ocena pokazu. Każdy z gości musiał napisać na karteczce co mu podobało lub nie podobało się na pokazie i przykleić kartkę w odpowiednim miejscu tablicy – na plusie albo minusie. Prawie wszystkie karteczki wylądowały na plusie – oprócz jednej,  na której napisano, że było zbyt mało przykładów…  Mimo tego, że  to negatyw, to dobrze świadczy o pokazie i tych, którzy  go przygotowali: przykłady podobały się i gościom żal było że jest ich nie dużo.

Po pożegnaniu się z uczniami pierwszej gimnazjum odbyło się podsumowanie projektu przez uczestników i samoocena swojej pracy na zajęciach. Brzmi to tak poważnie… ale tam było pełno śmiechu i zabawy. Myślę, że wszyscy miło zapamiętają ten projekt i pokaz. Niestety nie można było zrobić zdjęcia grupowego na koniec, aparat odmówił posłuszeństwa. Ale to nic – wspomnienia są lepsze od zdjęć!

 

Pokaz tuż, tuż.

Uwaga! Pokaz odbędzie się 13.01.2014 r. po godz 13.

Już ustaliliśmy swoje pozycje przy stanowiskach, wiemy co będziemy robić. Czas więc dokonać ostatnich zmian dotyczących pokazu oraz dopracować prezentację.

Na pokaz zostaną zaproszeni: Dyrekcja, niektórzy nauczyciele oraz uczniowie klas I i II gimnazjum.

Trzymajcie za nas kciuki!

 

Próba!!

Dzisiaj, 16 grudnia odbyła się próba pokazu, który jest podsumowaniem naszego projektu. Odbędzie się on dopiero po feriach – ale już dzisiaj trzeba sprawdzić, jak nam idzie: co robimy dobrze, a co musimy jeszcze poprawić.  Potem wspólnie omawialiśmy naszą próbę oraz przeglądaliśmy dokumentację projektu. Zastanawialiśmy się nad dekoracjami i poszczególnymi „scenami” pokazu. Jest całkiem fajnie, ale musimy jeszcze dopracować niektóre szczegóły:)

Najważniejszy w każdej pracy jest zawsze sens, treść. Kiedy już ją mamy i wiemy, że chcemy podzielić się nią z ludźmi, wtedy zastanawiamy się nad odpowiednią formą. Najłatwiej przychodzi to gdy jesteśmy pasjonatami… Nie możemy wytrzymać, póki nie podzielimy się z kimś naszymi zainteresowaniami…

Zajęcia 2 grudnia

Na poniedziałkowych zajęciach uczestnicy głównie zastanawiali się nad sposobem prezentacji wyników projektu na pokazie. Mamy nadzieję, że dobrze nam wyjdzie, a prezentacja będzie zajmująca  i ciekawa.Ważne by zadowoleni byli wszyscy: i przedstawiający wyniki uczniowie, i oglądający to koledzy i koleżanki z gimnazjum. Liczymy na sukces, ale bez pracy nie ma kołaczy! Trzeba się napracować, by naprawdę coś osiągnąć.
Nie bez sensu są przecież słowa Beethovena:
„Geniusz – to ćwierć talentu i trzy czwarte pracy”.

Zajęcia organizacyjne

Image

We wtorek 26 listopada odbyły się zajęcia organizacyjne obu grup Akademii Uczniowskiej. Uczestnicy opracowywali karty pracy do doświadczeń, wybierali przedmioty potrzebne do wykonania badań, zastanawiali się także jak zrealizować pokaz doświadczeń, który odbędzie się po ukończeniu projektu.

O naszym projekcie

Pojęciem kluczowym naszego projektu jest szacowanie.

Opracowaliśmy kryteria NaCoBeZU” – czyli „na co będę zwracać uwagę” oraz pierwszą część harmonogramu. Sporządzanie dokumentacji jest dość trudnym wyzwaniem. Obie grupy wolą wykonywać praktyczne działania.

Pomysłów mamy dużo, a naszym oczekiwaniem jest dobrze zrealizowany projekt.