Finisz!

Praca na platformie internetowej programu Młodzi Przedsiębiorczy dobiegła końca. Żegnamy wszystkich uczestników- zespoły z całej Polski. Gratulujemy wyróżnionej 10. Życzymy wszystkim udanych wakacji, zespołowi Młodych Przedsiębiorczych udanego wypoczynku.  No i oczywiście wszystkim trzecioklasistom życzymy dostania się do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej. Jeszcze klaps i ………

obr18

Moduł 5 – Analiza SWOT. Wyjaśniamy! Co mówi Wikipedia?

Analiza SWOT to technika analityczna, która polega na posegregowaniu posiadanych informacji o danej sprawie na cztery grupy (cztery kategorie czynników strategicznych):

  • S (Strengths) – mocne strony: wszystko to co stanowi atut, przewagę, zaletę analizowanego obiektu,
  • W (Weaknesses) – słabe strony: wszystko to co stanowi słabość, barierę, wadę analizowanego obiektu,
  • O (Opportunities) – szanse: wszystko to co stwarza dla analizowanego obiektu szansę korzystnej zmiany,
  • T (Threats) – zagrożenia: wszystko to co stwarza dla analizowanego obiektu niebezpieczeństwo zmiany niekorzystnej.

obr17

Analiza SWOT bywa stosowana we wszystkich obszarach strategicznego jako uniwersalne narzędzie pierwszego etapu analizy strategicznej.

Etap 4, czyli finanse kawiarenki z makaronikami za nami!

Uporaliśmy się z zadaniami, które polegały na określeniu środków finansowych , które potrzebne byłyby nam na uruchomienie kawiarenki z makaronikami. Ustaliliśmy zasoby, które już posiadamy, wiemy jak przedstawia się nasz kapitał początkowy. Kolejnym krokiem było opracowanie strategii pozyskania dodatkowych środków finansowych. Uważamy, że najbardziej korzystnym i możliwym do zrealizowania pomysłem w razie konieczności jest ubieganie się o dofinansowanie z funduszy unijnych, z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach 6.2. „Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia”.

Określiliśmy również koszty stałe i zmienne związane z naszym biznesem. I na koniec, Inga prawidłowo obliczyła opłacalność naszego przedsięwzięcia przy zastosowaniu wzorów na progi rentowności- metoda ilościowa i jakościowa.

obr11

Sprawozdanie zaliczone pomyślnie, teraz odpoczywamy i czekamy na finisz!

Marketing przedsięwzięcia- moduł 3

Nie wystarczy mieć produkt czy usługę, które będą spełniały  potrzeby klientów. Muszą  one również być odpowiednio promowane, dostarczone we właściwe  miejsce, gdzie klient będzie mógł je kupić oraz posiadać taką cenę, która pozwoli firmie na osiągnięcie zysku. Pracując nad zadaniami  3 modułu  wypracowaliśmy konkretne  działania  marketingowe dla stworzonych przez nas produktów, czyli makaroników ( ciasteczek)  i usług związanych z założeniem wirtualnych kawiarenek. Określiliśmy ceny produktów, które będziemy sprzedawali, strategii promocyjnej, a także kanałów dystrybucji. Jednym słowem opracowaliśmy  marketing-mix.

Sprawozdanie wysłane, czekamy na komentarz mentora.

Marketing mix. Co to takiego? Wyjaśniamy.

 obr

obr1

 

Kompozycja marketingowa (ang. „marketing mix”) – dosł. mieszanka marketingowa – zespół elementów za pomocą których możemy oddziaływać na rynek. Najbardziej popularna koncepcja kompozycji marketingowej to tzw. „4p” czyli z ang.: product, price, place, promotion.

Wikipedia- słownik pojęć:

product (produkt). Mówiąc o produkcie omawiamy m.in: asortyment, jakość, markę, opakowanie, usługi. Mówiąc o cechach produktu koncentrujemy się na potrzebach docelowych klientów, jakie produkt ma zaspokajać. W tym elemencie zawierają się działania wspierające produkt (gwarancja, pomoc techniczna, nazwa)

price (cena). Cenę charakteryzuje się za pomocą: polityki cenowej, rabatów, warunków płatności.

place (strategia dystrybucji). Omawia zarówno kanały dystrybucji jak rozwiązania logistyczne.

promotion (promocja): osobista, reklama, public relations, zaliczamy do niego także: sponsoring.

 

Testy gimnazjalne 2014/15

 Żadne z nas się nie spodziewało, że czas minie tak szybko i już w przyszłym tygodniu będziemy musieli się zmierzyć z testami gimnazjalnymi. W skład naszego Szkolnego Klubu Przedsiębiorczych wchodzą sami trzecioklasiści, więc na naszych spotkaniach aż czuć atmosferę nauki i poddenerwowanie wywołane egzaminami ..
Życzymy każdemu trzecioklasiście jak najlepszego wyniku i dostania się do wymarzonej szkoły!

Tydzień równego traktowania

Na terenie naszego miasta, realizowany jest program PaT- Profilaktyka a Ty. Spora część osób, która do niego należy, to uczniowie naszego gimnazjum. ,,Patowicze” są ludźmi pełnymi pasji, zainteresowań, którzy szerzą modę na życie bez uzależnień.
W dniach 16.03- 20.03 na terenie naszej szkoły, zorganizowany był Tydzień równego traktowania. Uczniowie przez 5 dni uczestniczyli w różnych akcjach, które przygotowali nam Patowicze. Można było między innymi nauczyć się tańca belgijskiego, brać udział w zabawach, w których mogliśmy poznać się nawzajem.10

Webinarium

9 kwietnia spędziliśmy bardzo twórczo. Braliśmy udział w webinarium, które było przeprowadzone przez Panią Beatę Zwierzyńską. Dotyczyło ono tworzenia  e-książek i e-komiksów. Żadne z nas nie próbowało stworzyć czegoś takiego, więc była to dla nas nowość. Okazało się, że nie taki diabeł straszny, jak go malują ;) Wszystko zostało szczegółowo wyjaśnione, a nawet dostaliśmy parę rad „dla laików”. Było to nasze drugie webinarium i mamy nadzieję na udział w następnych :D

Czekoladowe szaleństwo

We wtorek, 14 kwietnia, w naszej szkole odbył się Dzień Czekolady :D Świętować można było w bibliotece na przerwach obiadowych, gdzie były sprzedawane za symboliczną kwotę różne pyszności. Wybierać można było spośród naprawdę wielu pozycji, gdyż nasi koledzy przeszli samych siebie w ilości przygotowanych słodyczy. Znalazły się wśród  nich  między innymi czekoladowe muffiny, murzynki, placki czekoladowe, ciastka i ciasteczka. Ponadto, można było kupić czekoladę do picia. Uczniowie naszej szkoły tłumnie przychodzili do stoiska i powstała niesamowita kolejka. Ten dzień zostanie zapamiętany jako prawdziwe czekoladowe szaleństwo! :D . I na koniec: czekoladowe ciasteczka Ingi, palce lizać!