Wprowadzenie do projektu

Zanim uczniowie przystąpią do realizacji projektu warto określić jego zakres tematyczny i przedstawić uczniom, nawiązując do wiedzy i umiejętności, które już zdobyli (np. na wcześniejszych zajęciach czy na poprzednim etapie edukacyjnym) oraz rozmawiając o ich własnych doświadczeniach. Przed Wami bardzo trudne zadanie. Musicie zainteresować grupę uczniów wybraną przez siebie tematyką tak, by chcieli pogłębiać samodzielnie  – za pomocą metody projektu – swoją wiedzę, rozwijać zainteresowania, zdobywać i doskonalić umiejętności, wciągać w działania swoich rówieśników i dorosłych członków społeczności szkolnej i lokalnej.

Zawsze dobrze jest wyjaśnić na początku uczniom, na czym polega praca metodą projektu. Nauczyciel ma też pomóc uczniom w organizacji zespołów oraz ustalaniu zasad współpracy w grupie ( zwrócić uwagę uczniów na jedną lub dwie przykładowe umiejętności np.: uważne słuchanie każdej osoby, uprzejme wyrażanie niezgody, dbanie, by wszyscy byli zaangażowani w pracę, dbanie, by każdy w grupie czuł się ważny itp.). Dzięki dobrze zaplanowanemu wprowadzeniu można sprawdzić, jakie zagadnienia mogą być dla uczniów najbardziej interesujące.

Sposób wprowadzenia uczniów w tematykę solidarnościową zawsze będzie zależał od poziomu i możliwości uczniów, z którymi realizowany będzie projekt. Ważne jest, by we wprowadzeniu wykorzystać atrakcyjne narzędzia, propozycje ćwiczeń, tematy do dyskusji a także nawiązywać do wiedzy i umiejętności, które uczniowie już posiadają. Jeśli planujecie realizację projektu o tematyce społecznej warto przywołać doświadczenia uczniów, wydarzenia czy problemy w szkole czy społeczności lokalnej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php