Ćwiczenie: Solidarność. Co oznacza w praktyce?

Proponujemy  kolejne ćwiczenie związane z kształtowaniem postaw prospołecznych i obywatelskich wśród uczniów na różnych etapach edukacyjnych. 

Na podstawie mapy myśli uczniowie wyjaśniają pojęcie „solidarność” i zastanawiają się w jaki sposób można być dzisiaj solidarnym. Aktywność opiera się na wykorzystaniu zasobów internetowych, kiedy nie masz takich możliwości w czasie przeprowadzania ćwiczenia skopiuj potrzebne materiały i pamiętaj o podaniu ich źródeł, kiedy będziesz pracować z uczniami.

Po zajęciach uczniowie będą umieli:

  • wyjaśnić pojęcie solidarność;
  • podać przykłady postaw solidarnych w historii i współcześnie;
  • rozróżniać postawy/zachowania solidarne od tych, które nimi nie są;
  • zastosować mapę myśli do wyjaśniania i analizowania pojęć;
  • brać udział w dyskusji i podawać argumenty w obronie swojego stanowiska, a także umieć przyjmować argumenty innej strony;

belka ćwiczenie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php