Kryteria Solidarnej Szkoły: Solidarność „między przedmiotami”

„Solidarność” – to bardzo szerokie pojęcie. Choć oczywiście pierwsze skojarzenia wiążą się z historycznymi wydarzeniami sprzed 35 lat, to o solidarności rozmawiać można nie tylko na lekcjach historii i wiedzy o społeczeństwie. Zachęcamy, aby w Solidarnych Szkołach uczyć o solidarności również na lekcjach innych przedmiotów. Na biologii i geografii – jako elemencie edukacji globalnej. Na przedsiębiorczości – o spółdzielczości i społecznej gospodarce rynkowej. Na lekcjach języków obcych – o solidarności międzynarodowej i tym, jak ważna jest komunikacja międzyludzka… Pomysłów jest właściwie nieskończenie wiele. Poniżej prezentujemy kilka propozycji takich zajęć:

1. Nie ma Solidarności bez miłości – scenariusz lekcji wychowawczej.

2. Solidarność z uchodźcami – propozycje zajęć.

3. Jak solidarnie obchodzić Święto Niepodległości? Dobra praktyka.

4. O solidarności na lekcjach języków – ćwiczenie.

5. Solidarność na Rok Miłosierdzia – propozycje lekcji religii.

6. Solidarna lekcja przedsiębiorczości – artykuł i scenariusz lekcji.

7. Kooperatywy i spółdzielczość – propozycja lekcji przedsiębiorczości i lekcja on-line.

8. Pomysł na lekcję plastyki: kolaże o Solidarności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php