maj 31

MiniFit – test sprawności (drugie zadanie do wyboru)

Zakończyliśmy drugie zadanie, w którym zmagaliśmy się z trzema próbami skokiem w dal z miejsca, biegiem na dystansie 600m. oraz ze zwisem na drążku.

Po wykonaniu wszystkich zadań i zapisaniu wyników uczniowie wprowadzali swoje dane do kalkulatora testu. Otrzymane wyniki zostały im dokładnie przedstawione i dzięki temu mogli sprawdzić jak wypada ich poziom sportowy. Wykres dokładnie przedstawia ich mocne oraz słabe strony. Jest to świetna zabawa a zarazem mobilizacja do poprawiania rezultatów.

Wyniki uczniów uplasowały się powyżej średniej, chociaż największy problem sprawiał zwis na drążku co daje nam mobilizacje do dalszej pracy nad wzmacnianiem siły mięśni ramion. Dużą radość sprawiła ucznia rywalizacja w skoku w dal, każdy chciał uzyskać jak najdalszy skok  co podniosło poziom uzyskiwanych wyników.

Już w następnym roku szkolnym będzie okazja do poprawy. A na pewno pomoże w tym aktywne spędzanie wolnego czasu w trakcie wakacji.

Jest to bardzo ważne, aby każdy miał chęć do poprawiania własnej sprawności fizycznej.

P1390186

P1390197

P1390206

 

 

 

 

kwi 20

LOKALNA AKCJA SPORTOWA – RINGO

Lokalna Akcja Sportowa już za nami. Wraz z Gminnym Ośrodkiem Kultury i Sportu zorganizowaliśmy turniej ringo, który odbył się 15.04.2015r. Celem akcji była popularyzacja tej bardzo ciekawej, ale niestety mało znanej dyscypliny sportu. Tego typu spotkania zacieśniają współpracę między szkołami i GOKIS jak i również integrują młodzież z naszej gminy. Uczniowie nie byli tylko uczestnikami, ale również pełnili funkcję sędziów, pracowali w sekretariacie zawodów i byli odpowiedzialni za poczęstunek dla ekip. Do tych ważnych zadań byli przeznaczenie uczniowie z klasy VI. W turnieju wzięły udział cztery reprezentacje:  Biały Kościół, Bębło, Będkowice oraz Wielka Wieś. Zawodnikami naszej szkoły byli uczniowie z klas V i VI. Cały turniej stał na wysokim poziomie gdzie walka toczyła się o każdy punkt. Mecze rozgrywane były do dwóch wygranych setów, którym towarzyszyły ogromne emocje sportowe. Reprezentacje szkół prezentowały wyrównany poziom, dla tego o końcowym sukcesie decydowały detale. Ostatecznie zwyciężyła drużyna reprezentująca nasza szkołę pokonując w decydującym starciu ekipę z Białego Kościoła, która zajęła drugie miejsce. Na bardzo dobrym trzecim miejscu uplasowała się Szkoła z Będkowic, którą głównie reprezentowały dziewczęta. Czwarte miejsce tuż za podium zajęła Szkoła z Bębła. Uczestnicy dostali puchary i nagrody rzeczowe które dostarczył nam Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Białym Kościele.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom. Szczególne podziękowania dla Pani Wioletty Handzel za sędziowanie meczy, oraz za przybliżenie nam tej ciekawej dyscypliny.

Wszyscy szczęśliwi

Wszyscy szczęśliwi

Otwarcie turnieju.

Otwarcie turnieju.

 

DSC_1975

Zawodnicy w akcji.

Zawodnicy w akcji.

Pani Wiola miał ręce pełne roboty.

Pani Wiola miał ręce pełne roboty.

Sędzia techniczny.

Sędzia techniczny.

I miejsce.

I miejsce.

DSC_2003

 

 

 

 

mar 30

Drugie zadanie i Lokalna akcja sportowa

DRUGIE ZADANIE – MiniFit

Nasz Szkoła w ranach drugiego zadania do wyboru zdecydowała się na zorganizowanie testu sprawności MiniFit. Uczniowie wykonają kilka prostych zadań. Zgodnie z założeniem programu będzie to: skok z miejsca, zwis na drążku i bieg długi.  Po zakończonym teście uczniowie będą mogli porównać swoje wyniki nie tylko z młodzieżą naszej szkoły, ale także z uczniami innych szkół w całym kraju.

 

LOKALNA AKCJA SPORTOWA – RINGO SPORTOWE

Wielkimi krokami zbliżamy się do organizacji LOKALNEJ AKCJI SPORTOWEJ. Wspólnie z Gminnym Ośrodkiem Kultury i Sportu zaplanowaliśmy turniej w RINGO. Rywalizacja odbywać się będzie w Szkole Podstawowej w Wielkiej Wsi na sali gimnastycznej. Uczestnikami turnieju będą reprezentacje szkól podstawowych z naszej gminy.

ringo obraz

mar 03

REALIZACJA PIERWSZEGO ZADANIA

Przyszedł czas na przedstawienie realizacji naszego pierwszego zadania. Zajęcia z
narciarstwa alpejskiego odbywały się w drugim tygodniu ferii pod okiem
nauczyciela na stokach narciarskich w Harbutowicach i Jurgowie. Celem zajęć
było doskonalenie jazdy na nartach w których brały udział dzieci z klas I-VI. W
trakcie spotkań głównym zadaniem była nauka jazdy na krawędziach. Uczniowie
również poznali i przyswoili kodeks bezpieczeństwa na stoku. Był to świetnie
spędzony czas podczas którego łączyliśmy przyjemne z pożytecznym.

ZDJĘCIE NR1

ZDJĘCIE NR 2

JAZDA TYŁEM

ZDJĘCIE NR 4

SFS

ZDJECIE NR6

.

lut 02

Kolejne propozycje naszych uczniów

Uczniowie naszej szkoły mają głowy pełne pomysłów. Po przedstawieniu pomysłów klasy VI, przyszedł czas na klasę III i IV. Głównym zadaniem były ćwiczenia w parach, które miały na celu kształtowanie sprawności ogólnej. Uczniowie zaproponowali różnorodne ćwiczeni w formie obwodu stacyjnego, głównie skupiając się na mięśniach posturalnych i mięśniach nóg. Połączyli dobrą zabawę z wymagającymi ćwiczeniami fizycznymi.

DSC_0354

DSC_0356

DSC_0375

Zjazd z ławeczki

Zjazd z ławeczki

DSC_0377

Skoki rozkroczne na ławeczce

Skoki rozkroczne na ławeczce

Skakanka cieszy każdego

Skakanka cieszy każdego

DSC_0380

 

sty 31

Lekcje planowane przez uczniów

Taka forma zajęć jest bardzo atrakcyjna i podnosi motywację uczniów do udziału w zajęciach. Przygotowanie lekcji jest bardzo proste. Młodzież z danej klasy wspólnie lub indywidualnie proponuje formę zajęć.  Nauczyciel odgrywa tu rolę obserwatora i oczywiście służy pomocną radą. Postawiliśmy na tego typu zajęcia, ponieważ wykorzystuję wyobraźnię i kreatywność uczniów, buduje w nich poczucie wpływu na to, co się dzieje w szkole, oraz uczy umiejętności organizacyjnych. Każda klasa ma własne pomysły i zazwyczaj są to gry zespołowe.

Szóstoklasiści  zaproponowali gry rekreacyjne. Na rozgrzewkę była zabawa „Powódź, pożar, powietrze”, berek np. Berek Kibelek a następnie zabawy z chusta Klęza. W części głównej grali w ich ulubione grę rekreacyjna „Flagi”. Pole gry dzielone jest na 2 połowy z wyznaczoną „ bazą”, w której znajduje się flaga. Żadna drużyna nie ma prawa wkroczyć do własnej bazy. Zadaniem drużyny jest obrona flagi i zdobycie flagi przeciwnika. Przejęcie flagi odbywa się poprzez wkroczenie osoby do bazy przeciwnika (gdzie jest ‚nietykalna’ do czasu jej opuszczenia), zabraniu flagi i docelowym przeniesieniu jej do rodzimej bazy. Odbicie polega na złapaniu (dotknięciu w obrębie swojej połowy) osoby uciekającej z flagą przez przeciwnika i odniesieniu flagi z powrotem do bazy. Zabawa ta uczy taktyki, oraz tego, że w grach zespołowych nie myślimy o swoim triumfie, ale zwycięstwie całej drużyny.DSC_1763DSC_1765

super gra

                    POŻAR, POWIETRZE, POWÓDŹ

DSC_1768

BEREK

BEREK

DSC_1775DSC_1778DSC_1781DSC_1789

Zabawy z chusta np. rekin

Zabawy z chusta np. rekin

DSC_1795DSC_1800

Zabawa "flagi"

Zabawa „flagi”

 

sty 31

DOBRE PRAKTYKI: stół do tenisa stołowego na korytarzu.

Przerwa między lekcjami trwa 10 albo nawet 15 minut, na każdym korytarzu szkolnym w tym czasie panuje wrzawa. Jest to czas, w którym uczniowie przygotowują się do następnych lekcji, lub spędzają go w swoich grupkach. W naszej szkole postanowiliśmy wykorzystać przerwy do aktywnego spędzania wolnego czasu. Rozłożenie stołu było bardzo dobrym pomysłem, który cieszy się wśród uczniów wielkim zainteresowaniem. Stworzyliśmy regulamin na podstawie, którego młodzież wie, która przerwa jest przypisana danej klasie, dzięki czemu każdy może spróbować swoich umiejętności. Wybraliśmy tę praktykę, ponieważ:

● zachęca do aktywności fizycznej

● ciekawe spędzanie wolnego czasu

● poprawia umiejętności techniczne

● Zachęca do sportowej rywalizacji

DSC_1806

Regulamin korzystania ze stołu do tenisa stołowego.

DSC_1805

DSC_1802DSC_1801

KL. V w akcji

 

 

 

lis 23

NOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE

Zgodnie z założeniami realizacji programu „WF z klasą” zorganizowaliśmy w naszej szkole nowe cykliczne zajęcia pozalekcyjne. Po przeprowadzeniu sondażu i propozycji różnych dyscyplin uczniowie wybrali zajęcia z Narciarstwa Alpejskiego. W zajęciach będą uczestniczyć klasy IV – VI ,niezależnie od poziomu zawansowania technicznego. Z powodu specyfiki wybranej dyscypliny nauka musi odbywać się w określonych warunkach pogodowych. Zaplanowaliśmy 30 godzin nauki i doskonalenia techniki jazdy na krawędziach. Spotkania odbywać się będą na przełomie stycznia i lutego w sesjach paro godzinnych.
Narciarstwo alpejskie jest bardzo popularną dyscyplina w naszym kraju. Zapewnia doskonałą zabawę uczniom, oraz są ciekawą alternatywą spędzania czasu wolnego od zajęć edukacyjnych.

Mateusz Stasiowski.

lis 15

SOS w Wielkij Wsi

Dnia 12 listopada zorganizowaliśmy spotkanie uczniów z klas IV-VI. Tematyka poświęcona była plusom i minusom lekcji Wf w naszej szkole.

Zebranie „SOS” odbyło się w świetlicy szkolnej a prowadzone było przez koordynatorów akcji w naszej szkole, Mateusza Stasiowskiego nauczyciela WF i Przemysława Rysia nauczyciela religii.

Po przywitaniu i przedstawieniu problematyki zebrania uczniowie po kolei wpisywali na listę swoje uwagi. Młodzież w naszej szkole jest bardzo aktywna i z wielkim zaangażowaniem podeszła do tematu.

W czasie debaty uczniowie wypisywali pozytywy i negatywy lekcji wychowania fizycznego. Oto niektóre z nich.

PLUSY:

● Doskonalenie techniki gier zespołowych

● Integracja w klasie

● Możliwość rywalizacji

● Odpoczynek między lekcjami

● Informację o funkcjonowaniu naszego ciała

● Miła atmosfera

● Ciekawe lekcje, duża różnorodność zajęć

MINUSY:

● Uczniowie nie mają wpływu na to, co się dzieje na lekcjach

● Bardzo częste kłótnie podczas gier zespołowych. Uwalnianie negatywnych emocji poprzez  niektórych uczniów

● Niemiły zapach od kolegów

● Mało zajęć w terenie

● Zaliczanie testów sprawnościowych na ocenę

● Lekcje koedukacyjne

● Mało zajęć przy muzyce

Po przedstawieniu swoich propozycji przeszliśmy do głosowania. Rozmowa toczyła się w bardzo burzliwej atmosferze, ale udało nam się wybrać podstawowe zagadnienia, które teraz będziemy wdrażać w rzycie na lekcjach WF. Skupimy się głównie na trzech postulatach, które zaproponowała nam młodzież:

- Raz w tygodniu  zajęć przy muzyce  

- Częstsze zajęcia na świeżym powietrzu

-  Lekcje przygotowane przez uczniów z pomocą nauczyciela.

Ostatnie zagadnienie już zostało wprowadzone. Jest to świetny sposób na większe zaangażowanie uczniów, oraz lepsze poznanie danej dyscypliny.

Wspólne przykłady dobrych praktyk w naszej szkole:

- Rozłożenie stołu do tenisa stołowego na korytarzu szkolnym, umożliwiające uczniom aktywne spędzanie przerw miedzy lekcjami

- Dodatkowe zajęcia sportowe na których głównie skupiamy się na grach zespołowych

- Organizowanie zajęć pozaszkolnych np. zajęcia z Narciarstwa Alpejskiego w trakcie ferii zimowych.

Życzymy sobie aby nasze pomysły wpływały na dobrą zabawę i samopoczucie naszych uczniów.

DSC_0492DSC_0494DSC_0491DSC_0493

css.php