SPORTOWY OKRĄGŁY STÓŁ

SPORTOWY  OKRĄGŁY  STÓŁ 

Szkoła Podstawowa nr 10 w Głogowie liczy ok. 700 uczniów, z czego połowa została przygotowywana pod obrady Sportowego Okrągłego Stołu.

  • Przed debatą zostały podjęte następujące działania:

- pogadanka na lekcjach w- f  nt sportu szkolnego

- wypełnienie przez uczniów klas III i VI wewnątrzszkolnych ankiet opracowanych przez zespół nauczycieli wychowania fizycznego dotyczących lekcji wychowania fizycznego i sportowych zajęć pozalekcyjnych

- spotkanie organizacyjne z Samorządem Uczniowskim i reprezentantami wybranych klas dotyczące organizacji Sportowego Okrągłego Stołu

  • Sportowy Okrągły Stół odbył się  z udziałem dyrektora i wicedyrektora szkoły, przedstawicieli Rady Rodziców, przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego, delegacji z klas I-III oraz IV-VI, koordynatora programu, nauczycieli wychowania fizycznego, gimnastyki korekcyjnej oraz nauczycieli wspierających program

 

  • Wyniki ankiet, wnioski z zebrań, dyskusji, debaty:

Propozycje zmian wewnątrzszkolnych (głosy uczniów z klas I-III)

- zorganizowanie miejsca do przebierania się przed lekcją w -f dla kl. I –III

- organizowanie lekcji w-f na dworze w każdej porze roku

- więcej sportowych zajęć pozalekcyjnych

Propozycje zmian wewnątrzszkolnych (głosy uczniów z klas IV-VI)

- wprowadzenie więcej muzyki i tańca w życiu sportowym szkoły

- organizowanie większej ilości zawodów sportowych, na które zapraszamy inne szkoły

- zapraszanie do szkoły ludzi ze świata sportu (lokalnego i nie tylko)

- zwiększenie udziału rodziców w życiu sportowym szkoły

- powołanie szkolnych animatorów sportu

Potrzeba zmian płynąca z zewnątrz:

- zmniejszenie liczebności uczniów na lekcjach w- f w klasach I – III  lub prowadzenie lekcji w- f w tych klasach jednocześnie przez dwóch nauczycieli

- dofinansowanie do specjalistycznych szkoleń dla nauczycieli wychowania fizycznego

Dobre przykłady lekcji w – f wg uczniów naszej szkoły:

- lekcje w -f na dworze

- dużo różnorodnych gier sportowych

- doskonała baza sportowo-rekreacyjna szkoły

- wesoła atmosfera

- ćwiczenia w parach, grupach i podgrupach

Niedostatki w tej dziedzinie:

- za długie lub za krótkie rozgrzewki

-za mało tańca i gimnastyki

 

Serdecznie dziękujemy Dyrekcji Szkoły, Radzie Rodziców, nauczycielom i uczniom za przybycie na obrady Sportowego Okrągłego Stołu oraz za zaangażowanie i pomoc w przygotowaniach do debaty

Zespół ds. programu „WF z klasą”

Delegaci poszczególnych klas zostali wytypowani przez wychowawców klas (najczęściej byli to uczniowie z samorządu klasowego). Ich zadaniem było przedstawienie wniosków z pogadanek na lekcjach wf nt sportu szkolnego. Dodatkowo zebrali oni opinie i głosy uczniów o potrzebach wprowadzenia zmian np w prowadzeniu lekcji wf czy zajęć pozalekcyjnych. Ponadto zabierali głos i wyciągali wnioski, gdy na debacie zostały przedstawione wyniki ankiet wśród klas I-III oraz IV-VI.

This entry was posted in Bez kategorii. Bookmark the permalink.

One Response to SPORTOWY OKRĄGŁY STÓŁ

  1. Zofia says:

    Witajcie,
    dziękuję za opis Sportowego Okrągłego Stołu zorganizowanego w Waszej szkole. Z dużym zainteresowaniem zapoznałam się z tą relacją.
    Wspaniale, że wspieracie Waszych uczniów w rozwoju fizycznym. Na pewno tak bogate zaplecze sportowe umożliwia przeprowadzenie różnorodnych zajęć. Myślę, że jeszcze bardziej kluczowa jest tym przypadku Wasza dbałość o samopoczucie uczniów podczas zajęć, indywidualne podejście do nich i ich predyspozycji fizycznych, sprawiedliwy system oceniania. To wszystko bezpośrednio przekłada się na frekwencje na zajęciach WFu. Nie mam wątpliwości, że czas spędzony na sali gimnastycznej to prawdziwa przyjemnością dla uczniów.
    Cieszę się, że cała społeczność poczynając od Rady Rodziców kończąc na Dyrekcji jest zaangażowana w działania na rzecz promocji sportu w Waszej placówce.
    Jeżeli chodzi o samą debatę to organizowanie jej dla tak dużej społeczności uczniowskiej jest ogromnym przedsięwzięciem. Zdaje sobie sprawę, że zgromadzenie wszystkich uczniów w jednym miejscu to niełatwe organizacyjnie zadanie. Uważam, że wybór przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego i delegacji z klas I-III oraz IV-VI, którzy brali udział w debacie to bardzo dobre rozwiązanie w Waszym przypadku. Zastanawiam się jakie dokładnie zadanie wzięli na siebie delegaci? W jaki sposób zostali wytypowani? Czy podczas debaty zabierali głos?
    Jakiego rodzaju ankiety wypełniali Wasi podopieczni, aby przygotować się do debaty? Czy moglibyście opublikować przykładowe pytania, które się w nich pojawiły? Czy wszyscy uczniowie je wypełniali? Jakie wnioski płyną z tych ankiet? Proszę napiszcie odrobinę więcej na ten temat. Dobrym pomysłem jest zamieszczenie takiej przykładowej ankiety w wpisie. Co o tym myślicie?

    Podoba mi się, że działacie kompleksowo, że wspólnie z uczniami decydujecie o kierunkach zmian na zajęciach WFu. Widać, że ich opinia ma dla Was – nauczycieli znaczenie.
    Dopiszcie koniecznie jakie zadania semestralne wybraliście z puli proponowanej przez CEO.
    Na sam koniec chciałam polecić Wam nasz katalog sportowych gier, które powstały w zeszłej edycji na potrzeby konkursu, który organizowaliśmy razem z Disney XD. Konkurs jest już co prawda rozstrzygnięty, jednak zostało po nim niemal 50 dobrych pomysłów na zabawy wymyślone przez naszych uczestników: http://www.ceo.org.pl/pl/wf/form/zainspiruj-sie-katalog-sportowych-gier-z-klasa
    Proszę dopiszcie odpowiedzi na wszystkie moje pytania w Waszej relacji na blogu.

    Trzymam kciuki za wszystkie podjęte działania
    Zosia
    WF z Klasą

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge