Mamy Niepodległą! Wyślij kartkę :)

MAMY NIEPODLEGŁĄ! EDYCJA II 2014

Mamy Niepodległą

Grafika: Zrzut ekranu strony Muzeum J. Piłsudskiego

Po raz drugi Muzeum Józefa Piłsudskiego zaprasza do udziału w ogólnopolskiej akcji społecznej „Mamy Niepodległą!”. Każdy z nas może bezpłatnie wysłać okolicznościowe życzenia do bliskich i znajomych z okazji Narodowego Święta Niepodległości obchodzonego w dniu 11 listopada.

Jak wysłać e-kartkę?

Kliknij TUTAJ, aby przenieść się na na stronę Muzeum do zakładki z e-kartkami, wybierz kartkę, wpisz adres mailowy adresata i kliknij WYŚLIJ…

W tym roku do wysyłania kartek zachęca Henryk Sawka…

YouTube Preview Image

Uważam, że to fantastyczne, iż z okazji odzyskania nieodległości dzielimy się radością i składamy sobie wzajemnie życzenia :)

Można wysyłać kartki tradycyjne i elektroniczne. Ich autorami są znani polscy artyści plastycy i graficy: Henryk Sawka, Jan Konarzewski, Henryk Jerzy Chmielewski (Papcio Chmiel), Józef Wilkoń i Andrzej Pągowski. O projektantach kartek czytaj TUTAJ.

 

 

Posted in Bez kategorii | Leave a comment

Szkoła bliżej świata nauki. EDUSCIENCE dla wszystkich szkół – konferencja „Cyfrowa Szkoła” w Gdańsku

Projekt „Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii – EDUSCIENCE był testowany od 2011 roku w 250 szkołach w Polsce na każdym etapie edukacyjnym.

Ewaluacja projektu pokazuje, że udział w nim między innymi rozwija zdolność wykorzystywania wiedzy w praktyce (72% uczniów), poprawia zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego (76% uczniów), pozytywnie zmienia nastawienie uczniów do nauk matematyczno-przyrodniczych.

Dobra wiadomość dla wszystkich… Od tego roku szkolnego każda szkoła może korzystać bez ograniczeń z bogatych zasobów edukacyjnych, metodycznych oraz narzędzi i platformy cyfrowej EDUSCIENCE. Wystarczy, aby szkoła zgłosiła się do projektu w zakładce DOŁĄCZ DO EDUSCIENCE

konf214

Leszek Lotkowski otwiera konferencję w Gdańsku

27 października w Gdańsku w sali konferencyjnej Hotelu Mercure podczas konferencji „Cyfrowa Szkoła” nauczyciele z województwa pomorskiego mieli okazję zapoznać się z ideami projektu, zasobami stworzonymi przez naukowców oraz nauczycieli i uczniów pracujących z EDUSCIENCE od 2011 roku. Mieliśmy również okazję dowiedzieć się jak realizowały swoje projekty szkoły w naszym województwie.

konf153

Colin Rose przedstawia koncepcję nauczania skoncentrowanego na uczniu.

Zmianę perspektywy dzisiejszej edukacji, wspartej nowymi technologiami i strategie nauczania rozwijające najważniejszą dziś kompetencję uczniowską – umiejętność efektywnego uczenia się – przedstawił Colin Rose, współpracujący z autorami projektu brytyjski badacz edukacyjny.

Celem projektu jest zmiana jakościowa polskiej edukacji. Zaszczepienie uczniom naukowej pasji w odkrywaniu i poznawaniu świata i pokazanie, że zdobywanie wiedzy może dawać radość i ekscytację.

Jak powiedziała jedna z uczestniczących w projekcie nauczycielek, Anna Rzepa z Gimnazjum nr 1 w Lęborku, projekt EDUSCIENCE i nowe technologie spowodowały, że nawet małe, prowincjonalne szkoły mogą znaleźć się w centrum wydarzeń…

Spośród możliwości platformy mnie najbardziej zainteresowały:

  • narzędzia do tworzenia własnych materiałów dydaktycznych (również gier edukacyjnych),
  • kreator (autorskich) programów nauczania,
  • e-poradniki – narzędzia diagnostyczne dla uczniów i ich rodziców,
  • możliwość wykorzystywania lekcji innych nauczycieli i tworzenia i dodawania do zasobu własnych materiałów,
  • zajęcia online z ekspertami (naukowcami),
  • wycieczki…
Posted in Bez kategorii | Leave a comment

Wielka debata o bibliotece… Projekt szóstoklasistów – „Biblioteka – centrum kultury”

Grupa projektowa wystartowała…

CAM00141

Hasło programu Szkoły z Klasą 2.0 i tytuł projektu na tablicy interaktywnej w bibliotece…

W środę,  22 odbyła się debata klas piątych. Ponad pięćdzisięciu uczniów zgromadziło się w bibliotece, aby odpowiedzieć na dwa kluczowe pytania zadane przez prowadzących spotkanie Martynę, Natalię, Dominikę i Maksa:

 Co nam się w bibliotece podoba?
Co powinno się zmienić, poprawić?

CAM00142

Uczniowie debatują…

 

 

 

Pracowali w ośmiu grupach. Członków grup połączył los…wyciągnięta z kapelusza karteczka z działaniem matematycznym – jego wynik wskazywał numer grupy roboczej :)

Po burzy mózgów i zapisaniu najlepszych propozycji liderzy grup przedstawili sformułowane przez zespoły wnioski.

CAM00139

Chwila przerwy w prowadzeniu debaty… Martyna, Natalia, Dominika i Maks czekają aż grupy zakończą pracę…

Później był czas na wypowiedzi, komentarze uczniów, nauczycieli i zaproszonych na debatę pań dyrektor. Właśnie panie dyrektor zostały zasypane gradem pytań o możliwości realizacji propozycji, o wyposażenie biblioteki i szkoły…

CAM00137

Nauczyciele też się naradzają…

Organizatorzy projektu „Biblioteka – centrum kultury” – Martyna, Natalia, Dominika i Maks przedstawili zebranym losy zaprezentowanych podczas debaty propozycji – zostaną one dołączone do petycji skierowanej do władz szkoły z prośbą o realizację….

Każdy z uczestników debaty otrzymał ankietę z pytaniami o zainteresowania, ulubione książki, czasopisma oraz o opinie na temat działalności biblioteki…

Za tydzień debatować będą klasy szóste, później czwarte…

 

Posted in Bez kategorii | Leave a comment

Biblioteka – miejsce do czytania i odkrywania – Planowanie projektu

Hasło nowej edycji Szkoły z Klasą 2.0 „Czytamy i odkrywamy” zainspirowało szczególnie nas, miłośników książki wszelkiej maści :) … uczniów  i nauczycieli, a nauczycieli bibliotekarzy w szczególności…

Stąd zrodził się pomysł WIELKIEJ DEBATY O BIBLIOTECE.

Debata plakatZaraz znalazła się grupa projektowa – Martyna, Natalia, Dominika i Maks z klasy 6b. To właśnie oni postanowili zmierzyć się z tym zadaniem… Na pierwszym spotkaniu sformułowali przede wszystkim cel swoich badań i dociekań oraz sposoby, które ich do niego zaprowadzą:

planowanie debaty 3

Martyna i Maks planują cele i sposoby realizacji projektu

Cel: Poprawa funkcjonalności biblioteki dla uczniów i innych użytkowników.

Co zbadać, aby osiągnąć cel?

- zainteresowania uczniów i innych użytkowników,

- jakiej wiedzy potrzebują (z biblioteki),

-co oprócz książek przyda się czytelnikom?  Jakie źródła wiedzy, w jakiej formie?

planowanie debaty1

Notatki „na gorąco”

- co biblioteka powinna organizować? – jakie warsztaty, spotkania z autorami (może przez skypa), wieczory poetyckie / literackie, jakie konkursy? blogi prowadzone przez uczniów. Zebrać inne propozycje i pomysły.

- jaki sprzęt biblioteka ma, o co go uzupełnić? -

W jaki sposób zgromadzić informacje, pomysły?

  • ankiety,
  • debaty (praca w grupach, prezentacja wyników pracy grup – opinie, pomysły,propozycje).

Gdzie szukać ekspertów i sojuszników? Bibliotekarze, nauczyciele, rodzice…

 

Posted in Bez kategorii, Czytelnictwo, Projekt 2.0, Zajęcia w bibliotece | Tagged , , , , | Leave a comment

Terra nie całkiem incognita :) czyli ekscytująca podróż uczniów SP 23 po Matlandii

Matematyka fascynuje…

Od środy, 1 października naszym światem równoległym stała się „Matlandia”!…

Uczniowie przekonują się, jak wygląda nauka przez zabawę, a także, że nauka matematyki może być tak ciekawa, jak ulubione gry komputerowe. Więcej w zakładce MATLANDIA

Posted in Bez kategorii | Leave a comment

Europe Code Week… Nasi Mistrzowie Kodowania składają życzenia nauczycielom

Mamy takie swoje „trzy w jednym”… Code Week… Warsztaty Sratch’a … Święto Edukacji. 

Ponieważ kodowanie nas zachwyciło i pochłonęło, więc poświęcamy mu na blogu specjalną zakładkę „MISTRZOWIE KODOWANIA” .

CodeWeek

Rozpoczęcie warsztatów Mistrzów Kodowania zbiegło się z Europejskim Tygodniem Kodowania i Świętem Edukacji. I tak pierwsze SCRATCHowe prace to animowane życzenia dla nauczycieli :)

Próby powstały na warsztatach prowadzonych przez Elę Bielecką i Ewę Matysiuk…

Kliknij na obrazki, żeby zobaczyć animacje…

Dołączam się do uczniów i składam wszystkim nauczycielom najserdeczniejsze życzenia!

ZYCZENIA1jpg

Dzień Nauczyciela animacja M.O VIB

ZYCZENIA2jpg

Maja Zawadzka, Życzenia

 

 

 

 

 

ZYCZENIA3jpg

Olaf Kołodziejski, Dzień Nauczyciela

ZYCZENIA4jpg

Nikola i Natalia 6b

 

Posted in Bez kategorii, Metody nauczania, Mistrzowie Kodowania, Narzędzia TIK | Tagged , , , , , | Leave a comment

Wokół czytania… Urodziny Książkowego Misia

Wystawa misie

Książkowe Misie czekają na dzieci

W poniedziałek wszystkie Książkowe Misie gościły w bibliotece swoich mniejszych i większych wielbicieli – od zerówek po klasy trzecie :)

Na urodzinowe spotkanie dzieci przybyły wraz ze swoimi ulubionymi misiami.

 

IMG_2250

Tygrysek czyta dzieciom w bibliotece

 

Niewątpliwą atrakcją były odwiedziny przyjaciela Kubusia Puchatka, Tygryska, który prowadził quiz wiedzy o Kubusiu i jego przyjaciołach, i czarował wraz z dziećmi podczas lektury „Puchatkowego zaklęcia” Natalii Usenko.

 

IMG_2303

Tygrysek z dziećmi na szkolnym korytarzu

 

 

 

Tygrysek spacerował po szkolnych korytarzach… i zaglądał do klas

 

IMG_2294

Tygrysek odwiedza dzieci podczas lekcji

 

Posted in Bez kategorii, Czytelnictwo, Zajęcia w bibliotece | Tagged , , , | Leave a comment

Nasza gra „Skwer Adventure” sprawdzona w terenie!

Spóźniony opis testu naszej gry terenowej, rozegranej przez członków szkolnego koła matematycznego z klasy 4a!

Było wspaniale! Atmosfera gorąca, Gracze pełni entuzjazmu i poświęcenia i na koniec w pełni usatysfakcjonowani z jej ukończenia. Wystawili nam świetne rekomendacje dla gry: „Świetna”, „Super”, „Niesamowita”!! Okładka

KLIKNIJ W OKŁADKĘ E-BOOKA OBOK, aby poczytać „Jak powstawał nasz projekt” i jak wyglądała pierwsza gra!!!

Zaczęliśmy od spotkania w bibliotece, gdzie Zuzia i Maja wprowadziły uczestników w fabułę gry: Otóż piękna istota (nad)morska Gdynia pragnie stworzyć mapy swoich włości i opisać je. Niestety, nie może sama wykonać tego zadania… Na pomoc ruszają gracze – mistrzowie kartografii. Ich zadaniem jest uzupełnić legendę planu fragmentów ziem Gdyni i uzupełnić luki w opisach obiektów znajdujących się na wyznaczonym terenie…

Gracze podzielili się na grupy i wylosowali kolory swoich drużyn. Każda drużyna otrzymała lapbook z zaszyfrowanym planem terenu i jego niekompletną legendą. Lapbook krył też rozmaite zakładki i książeczki z fotografiami obiektów, które trzeba było odszukać i uzupełnić „białe plamy” w opisach na podstawie informacji zdobytych w terenie.

Wyruszyliśmy ze szkoły na skwery…

P1010355

Po dotarciu na miejsce jeszcze regulamin i jego najważniejsze punkty – o zakazie opuszczanie terenu gry i przekraczania wymienionych ulic, o dowolnej kolejności uzupełniania planu i opisów obiektów – i o miejscu zgłaszania zakończenia gry i przekazania lapbooka Zuzi i Mai do sprawdzenia. I START!!!

P1010365

ZOBACZCIE SAMI jak powstawał projekt i samą ROZGRYWKĘ! Kliknij w okładkę e-booka poniżej :)

Okładka

 

 

 

 

Posted in Bez kategorii, Ekologia, Klub TIK, Narzędzia TIK, Projekt 2.0, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2013/14, Zajęcia w bibliotece | Tagged , , , , , , | 2 Comments

CYCLOFROGS w Gdyni! I w naszej szkolnej bibliotece :)

Od września śledzimy z niesłabnącym zainteresowaniem – najpierw przygotowania, a od marca wielką rowerową podróż CycloFrogs – czyli sympatycznej francuskiej rodziny – po Europie. Ze szkołą z ich rodzinnego Valbonne współpracujemy w ramach eTwinningowego projektu „Be green! Are We Eco?”…

OneTwoTreeFrog

Wyruszyli w marcu z Francji i jadąc przez Włochy, Chorwację, Bośnię, Węgry, Austrię, Słowację i Czechy, 25 maja przekroczyli granice Polski. Gościli w Cieszynie, Krakowie, Warszawie, zwiedzili Mazury. Przez Ostródę i Malbork zmierzali w stronę Trójmiasta… Po szczegóły zajrzyjcie na ich stronę internetową – naprawdę warto!

http://www.onetwotreefrog.fr/a-propos/

I oto dziś pojawili się w progach naszej szkoły: mama Kristell, tata John, trzyipółletnia Tara oraz jej sześcioipółletni brat Mael :) Wraz z rowerami i całym podróżnym wyposażeniem wjechali do biblioteki, aby pokazać także praktyczny wymiar swojej wędrówki zgromadzonym w czytelni dzieciom. Opowieści wysłuchały panie dyrektor, przedstawiciele Rady Rodziców, P1010245sympatyczne panie z biura Ogrodnika Miasta oraz wielu nauczycieli…

P1010495P1010496

P1010508Opowiadali o swoim projekcie ONE TWO TREE FROG,  zdradzając, że zagrożona wyginięciem żaba drzewna stała się maskotką projektu i znalazła się w jego nazwie. Zwiedzali Europę, bo mieszkają w Europie i chcieli lepiej poznać swoich współziomków… „Zielony” wymiar ich podróży – to być jak najmniej uciążliwym dla środowiska – stąd rowery – i na trudniejszych dla dzieci odcinkach drogi – pociągi. Mówili o ludziach, których spotkali na swojej drodze, i którzy często ich przygarniali na nocleg.

 

Pokazywali, wyposażenie, odzież na wszelką pogodę, śpiwory i maty. Szczególne zainteresowanie dzieci wzbudziły latarki czołowe, których używali do czytania i podczas przygotowywania wieczornych i porannych posiłków.

P1010501 P1010504

 

 

Makeal pokazał dzieciom swoje książki i zeszyty – przez całą podróż systematycznie uczył się i wykonywał przygotowane przez nauczycieli zadania!

Nasi uczniowie zachęcani przez gości zadawali wiele pytań o podróż, spanie w namiotach, wyposażenie wyprawy… Spotkanie trwało ponad dwie godziny. W przerwie goście skosztowali naszej szkolnej kuchni. Trudno było się rozstać… Jeszcze spacer po Gdyni z panią Marią i Anetą i sympatyczna rodzina Coutel rusza w stronę Lęborka, a później dalej, na zachód. Będą podróżować do początku września.

Szerokiej i bezpiecznej drogi, przyjaciele… W przyszłym roku jesteśmy umówieni na wspólne eko-przedsięwzięcia :)

 

 

 

 

Posted in Bez kategorii, Ciekawostki, Drzewa, Ekologia, eTwinning, Zajęcia w bibliotece | Tagged , , , , , | Leave a comment

2 w 1, czyli festiwal podczas festynu :)

Już drugi raz będziemy świętować zakończenie roku z programem Szkoła z Klasą 2.0.

W sobotę 14 czerwca podczas dorocznego Szkolnego Festynu Rodzinnego będziemy zarażać entuzjazmem do nowych technologii :)

Będziemy się bawić od 11.00 do 15.00.

Oto atrakcje Festiwalu 2.0:

  • prezentacje projektów (parter),
  • rozmowy z uczniami, którzy pracowali nad projektami,
  •  w Sali 17 i 18 – uczniowie w roli ekspertów będą uczyć jak robić komiksy w programie ToonDoo,  jak dać głos zaprojektowanym przez Was awatarom Voki, jak edytować grafikę w PiZap lub zrobić własne gry i quizy z LearningApps – takie jak Milionerzy… a także korzystania z wielu innych ciekawych aplikacji…
  • Wielki Quiz 2.0… na boisku szkolnym…
  • Uroczyste odsłonięcie TABLICY EKSPERTÓW. (Tu znajdziecie nazwiska uczniów, którzy pomogą Wam poznać różne ciekawe aplikacje komputerowe. Jeśli sami jesteście ekspertami w posługiwaniu się narzędziami TIK – zgłoście się do biblioteki szkolnej, przedstawcie swoje umiejętności, a traficie jako eksperci na tablicę).

A New Poster

Oczywiście Klub TIK będzie promował swój projekt:

A New Poster

Plakaty wykonanałyśmy z użyciem aplikacji Postermywall.

Posted in Bez kategorii, Narzędzia TIK, Projekt 2.0, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2013/14 | Tagged , | Leave a comment