cze 08

„Uczymy innych”- lekcja na świeżym powietrzu prowadzona przez uczniów :)

                   Nie tak dawno na stronach CEO znalazłam świetną metodę „ uczymy innych”. Metoda ta polega na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w planowanie, przygotowanie i prowadzenie lekcji. Jej zaletą jest to, że pozwala zaangażować uczniów, którzy wchodząc w rolę „nauczyciela”, mogą podzielić się swoimi umiejętnościami i wiedzą z innymi uczniami.  Uczenie innych pozwala na utrwalenie posiadanych wiadomości i umiejętności oraz wymaga kreatywności i otwartości od uczniów. Ponadto, przygotowując zadania, ćwiczenia, prezentacje dla swoich kolegów, sami muszą dokonać dokładnej analizy i syntezy własnej wiedzy i  umiejętności.

           W czasie rozmowy chłopcami z klasy 5 zaproponowałam im możliwość poprowadzenia takiej lekcji. Nie musiałam długo czekać na ich odpowiedź. Tydzień później poprowadzili lekcję w terenie „Gry i zabawy z elementami piłki nożnej”. Uczestnikami byli chętni uczniowie  i uczennice z klas I-III. Prowadzący przygotowali wspólną rozgrzewkę, następnie uczestnicy podzieleni na mniejsze grupy trenowali oddzielnie. Chłopcy przygotowali zabawy przygotowujące do nauki gry w piłkę nożną. Lekcja zakończyła się wspólną grą. Zajęcia bardzo podobały się nie tylko prowadzącym z klasy 5,  ale i uczniom biorącym w nich udział. Uczniowie zgłosili się z kolejnymi propozycjami przeprowadzania zajęć w przyszłym roku szkolnym.

IMG_20150515_104247IMG_20150515_105627IMG_20150515_104535IMG_20150515_111739IMG_20150515_105653IMG_20150515_111326IMG_20150515_112154IMG_20150515_111548IMG_20150515_104616

 

cze 02

„Zabawa z krzesłem”- bardzo znana i bardzo lubiana.

Zabawę znaną w różnych kręgach, wykorzystałam z powodzeniem na zajęciach. Tą zabawę zorganizowałam  w kilku wersjach. Do udziału w zabawie zachęciłam uczniów z klasy 6.  Krzeseł jest zawsze o jedno mniej niż osób biorących udział w konkursie. Przy każdej przerwie w muzyce „zawodnicy” zajmują wolne miejsca, osoba, dla której nie starczy miejsc odpada. Ostatni pozostający na parkiecie wygrywa. W zależności od wersji zabawy może ona się odbywać w różny sposób.

Polecam do wykorzystania :)

IMG_20150609_091859 IMG_20150609_091914 IMG_20150609_092117

maj 08

2 ZADANIE- Lekcja Crossfit Kids w terenie.

CrossFit Kids jest metodą treningową przeznaczoną dla dzieci i młodzieży w przedziale wiekowym od 3 do 18 lat. CrossFit Kids stał się oficjalnym programem poprawiającym sprawność najmłodszych sportowców.

Poprzez zabawę i systematyczny trening, CrossFit Kids w bezpieczny sposób od najmłodszych lat uczy prawidłowych odruchów, wzorowej techniki ćwiczeń, poprawnej postawy ciała oraz wzajemnego szacunku i współdziałania w grupie. U dzieci i młodzieży rozwijamy wszystkie cechy motoryczne, dzięki czemu będą mogły przez całe życie cieszyć się zdrowiem i sprawnością fizyczną.

 

OTO NASZA PROPOZYCJA NA CIEKAWĄ LEKCJĘ CROSSFIT KIDS W TERENIE

Do ćwiczeń wystarczy nawet niewielka polana w parku czy teren zielony przy waszych szkołach. Po przeprowadzonej rozgrzewce przygotowujemy poszczególne stacje, których ilość jest dowolna i zależy od ilości ćwiczących, posiadanego sprzętu i waszych pomysłów. Ćwiczenia wykonywaliśmy każde 30s i 10 s na przejście do kolejnej stacji.

My zorganizowaliśmy 8  stacji:

1 stacja-  pajacyki

2 stacja - kręcenie kołem hula-hop

3 stacja – odbicia piłki oburącz górne

4 stacja- przeskoki przez przeszkody

5 stacja – sprint w miejscu z jednoczesnym unoszeniem kolan wysoko

6 stacja- wznosy i skłony z piłka lekarska 1kg

7 stacja- brzuszki na materacu

8 stacja- przeskoki obunóż przez równoważnię niską

9 stacja - przeskoki przez hula hop ( zamiast skakanki)

 

Zajęcia bardzo podobały się wszystkim ćwiczącym. Jest to również doskonała forma zaangażowania  całej grupy ćwiczących jednocześnie. Polecam wszystkim i zachęcam do przeprowadzenia lekcji Crossfit Kids w waszych szkołach.

IMG_20150508_091256IMG_20150508_091355IMG_20150508_091141IMG_20150508_090811IMG_20150508_091350

kwi 09

LAS- I Międzyszkolny Konkurs Taneczny pod tytułem SP5+SP2=ZABAWA „Taniec to mój nałóg”.

Najmniejsza szkoła w mieście czyli nasza SP nr 2 i największa z podstawówek SP 5, połączyły siły organizując wspólnie Lokalną Akcję Sportową a mianowicie…..

I Międzyszkolny Konkurs Taneczny

pod tytułem SP5+SP2=ZABAWA

„Taniec to mój nałóg”.

         Pomysłodawczyniami i organizatorkami całego przedsięwzięcia były  Edyta Gołębiowska nauczyciel wf w SP nr 2 i Edyta Rymowicz  nauczyciel wf w SP5. Wspólnie opracowałyśmy regulamin imprezy, zorganizowałyśmy sponsorów i całą oprawę muzyczną.

Cele Konkursu

• popularyzacja tańca jako formy aktywnego wypoczynku

• konfrontacja umiejętności tanecznych

• rozbudzenie potrzeby tańczenia wśród dzieci

• wymiana doświadczeń między tancerzami

• wyłonienie zwycięzców w poszczególnych kategoriach

Warunki występów.

 Tancerzom w trakcie konkursu towarzyszyła muzyka przyniesiona przez nich na płycie CD (format audio). • Tancerze mogli wykonywać: break dance, hip-hop/new style, funky, jazz, taniec współczesny, taniec nowoczesny, balet, dancehall, locking, popping, wacking, electric boogie, house, krumping, taniec towarzyski, mambo, salsa lub kompilację kilku. • Czas trwania tańców: max. do 2min.

Uczestnicy zaprezentowali się w kategoriach wiekowych kl. I-III oraz IV-VI jako soliści,duety i zespoły. Swoje tańce w konkursie zaprezentowało  60-u uczniów.  Uczestnicy prezentowali różne style taneczne począwszy od tańców disco po balet jak i aerobic.  Jak się okazuje pięknie  tańczą nie tylko dziewczęta ale i również chłopcy czego wyrazem był najgłośniejszy aplauz publiczności  oraz I mce w kategorii duet.

 Nagrody sponsorowali :  Dyrektorzy Szkół (medale, dyplomy), Joy Fitness (karnety na siłownię dla dziecko+rodzic), SM Bieluch ( jogurty, gadżety), Sklep P.H.U. „Iskra” Barbara Bobrowska, CEO Wf z klasą.

Nad obiektywną oceną czuwało jury w składzie: Sabina Englot(MDK), Mariola Bakaj(SP2), Agnieszka Baj(SP5), które brało pod uwagę następujące kryteria:

• choreografię • technikę tańca • dobór muzyki • ogólny wyraz artystyczny, pomysłowość, dobór kostiumów • ocenę przez publiczność

        Konkurs ten miał na celu integrację środowiska lokalnego  uczniów obu szkół, a także uświadomienia,  że każda forma aktywności fizycznej w tym taniec doskonale rozwija nasze ciało i umysł i jest  dobrą formą spędzania czasu wolnego. Na widowni licznie zasiedli uczniowie dwóch szkół. Łącznie w całym przedsięwzięciu uczestniczyło ponad 100 osób.

FOTORELACJA Z IMPREZY :)

DSC_1375-cropDSC_1437-cropDSC_1474DSC_1428DSC_1329DSC_1457DSC_1395-cropDSC_1519DSC_1410DSC_1453DSC_1443

IMG_20150428_102942 IMG_20150428_112646

lut 03

Skakać każdy może- szkolny konkurs szalonych skoków przez skakankę.

W naszej szkole o aktywność fizyczną dbają wszyscy. Organizujemy rożne imprezy sportowe i rekreacyjne mające na celu podniesienie sprawności fizycznej całej społeczności szkolnej. Tym razem z inicjatywy sekcji sportowej samorządu uczniowskiego odbyły się

I  Mistrzostwa Szkoły w szalonych skokach przez skakankę dziewcząt , chłopców oraz drużyn mieszanych.

W zawodach rozegrane zostały trzy konkurencje:

1. Skoki indywidualne – uczestnicy w wyznaczonym czasie muszą zaprezentować 3 rodzaje przeskoków przez skakankę oraz wykonać  jak największa liczbę powtórzeń tych przeskoków

2. Układ skoków ze skakanką – każdy uczestnik prezentuje swoją kombinację skoków w dowolnym układzie ( czas pokazu to 1 minuta)

3. Skoki drużynowe – drużyna składa się z 6 osób ( 2 kręcą skakanką i 4 skaczą). Zawodnicy rozpoczynają konkurencję po kolei jeden po drugim doskakując do zespołu. W momencie kiedy wszystkie cztery osoby skaczą jednocześnie, drużyna może dopiero zacząć pokaz układu czyli dowolnych przeskoków, obrotów , zmiany miejsc itp.

 

Impreza ta cieszyła się ogromnym zainteresowaniem zarówno ze strony uczniów jak i rodziców obserwujących swoje pociechy.

       kategoria dziewcząt                                                                                               kategoria chłopców

I MIEJSCE - ALEKSANDRA CZEPIEL kl.4                                                    I MIEJSCEMARCEL KRAWIECKI kl.5

II MIEJSCENATALIA CELIŃSKA  kl.4                                                         II MIEJSCE- MICHAŁ GRECZKOWSKI kl.5

III MIEJSCE- OLIWIA MAZUREK kl.5                                                            III MIEJSCE – HUBERT STĘPIEŃ kl.6

 

DSCN1130 DSCN1131 DSCN1138 DSCN1125 DSCN1144 DSCN1110 DSCN1140 DSCN1146

gru 18

Bez sali też się da… :)

Bardzo miły prezent gwiazdkowy (zupełnie zasłużony :) ), sprawiły sobie i oczywiście całej społeczności Naszej Szkoły dziewczęta z klas 5 i 6.

Miejskich Igrzyskach Piłki Siatkowej „4″ zajęły wysokie 2 miejsce.

Po zaciętych, 3-setowych spotkaniach w grupie, NASZE GWIAZDY pokonały SP nr 8, Sp nr 10 i Sp nr 11 i awansowały do finału tej znakomitej imprezy. W finale lepsze okazały się dziewczęta z SP nr 3. 

Jest to ogromny sukces moich podopiecznych, cenniejszy tym bardziej, że dziewczęta nie grają w żadnych klubach i na co dzień ćwiczą w maleńkiej salce gimnastycznej.

SERDECZNE GRATULACJE!!!!!!

DSC_0568

gru 11

PODSUMOWANIE PROJEKTU EDUKACYJNEGO W NASZEJ SZKOLE-„Twoje zdrowie w Twoich rękach”

Właśnie zakończyliśmy jedno z większych przedsięwzięć prozdrowotnych organizowanych w naszej szkole.

 Dzięki  Stowarzyszeniu Kobiet Aktywnych „Razem na Kresach”, pod patronatem„Super Tygodnia” i „Radia Bon Ton :i przy dofinansowaniu Urzędu Miasta Chełm przez  ponad dwa miesiące uczniowie  klas III-V  naszej szkoły  brali udział w programie „Twoje zdrowie w Twoich rękach”  II edycja programu Zdrowo jesz-więcej wiesz.

Przedsięwzięcie miało na celu zmianę nawyków żywieniowych u dzieci i młodzieży naszej szkoły i wyeliminowanie złych przyzwyczajeń, które mogą wpływać na ich stan zdrowia i ogólne samopoczucie.

Uczniowie uczestniczyli w teoretycznych i praktycznych zajęciach. Podczas wykładów dowiedzieli się m. in. jakie błędy żywieniowe popełniają i w jaki sposób mogą ich uniknąć. Przekonali się, jak ważne jest regularne spożywanie posiłków oraz dlaczego powinni unikać podjadania między posiłkami.

Na zajęciach z psychologiem, dowiedzieli się, jak rozpoznawać zaburzenia odżywiania i jak sobie z nimi radzić. Podczas zajęć z nauczycielem wychowania fizycznego uczyli się, jak duże znaczenie ma dla zdrowia aktywność fizyczna.

Z kolei dietetyk podpowiedział, w jaki sposób układać prawidłowo jadłospis i co powinna zawierać zbilansowana dieta. Tę wiedzę uczestnicy zajęć wykorzystali praktycznie podczas warsztatów kulinarnych. Pod opieką Pani Ali Olewińskiej  samodzielnie przygotowywali smaczne i zdrowe przekąski według przepisów własnego autorstwa.

Najciekawsze kulinarne receptury znalazły się we wspólnym dziele uczestników projektu, którym jest Książka Kucharska Nastolatka.

DSCN1032

3-4

5-6

7-8

9-1011-12

13-14

15-16

17-18

                                27 listopada odbyło się uroczyste podsumowanie  projektu „Zdrowo jesz – więcej wiesz”.

Wzięli w nim udział rodzice, przedstawiciele Urzędu Miasta Chełm, Pani Dyrektor naszej szkoły oraz uczestnicy projektu-uczniowie z klas III-V, którzy zdobytą wiedzę przekazali na forum.

Co dał nam udział w projekcie:

- pogłębienie wiedzy uczniów oraz ich rodzin odnośnie dbania o swoje zdrowie i w efekcie zmiana nawyków żywieniowych

- nabycie umiejętność układania zdrowego jadłospisu

-samodzielne przygotowywanie zdrowych potraw

- wydanie i rozpowszechnianie wśród społeczności szkolnej książki kucharskiej – poradnika o odżywianiu.

Całość przemiłego  spotkania zwieńczyła wspólna degustacja potraw.

DSC_0027

DSC_0094

DSC_0086

DSC_0048

DSC_0007

DSC_0058

DSC_0054

DSC_0047

DSC_0001DSC_0136

DSC_0118

 

gru 09

Mikołajkowe spotkanie dla zapaleńców :)

Tak tak dokładnie 6 grudnia uczestniczyłam w pierwszym z cyklu spotkań nauczycieli biorących udział w programie            WF z klasą.  Nad całością czuwały Edyta i Kasia, które opowiedziały nam o swoich doświadczeniach związanych z tym przedsięwzięciem. My dzieliliśmy się swoimi pomysłami na temat atrakcyjności i innowacji w prowadzeniu zajęć wychowania fizycznego oraz organizacji różnych przedsięwzięć sportowych na terenie naszego miasta. Wspólnie ustaliliśmy kierunki działań jakie będziemy realizować w bieżącym roku szkolnym.

Było to jedno z fajniejszych szkoleń w jakim ostatnio uczestniczyłam.

Mikołaj przygotował też prezenty, które zanieśliśmy do swoich szkól.Były to proporczyki, odblaski i naklejki tematyczne związane z naszym programem. Zaprzyjaźniona cukiernia przygotowała dla nas  zdrowe ciasteczka. Następne szkolenie, tym razem praktyczne już w styczniu……SUPER!!!!!!

Nasza ekipa :)

Nasza ekipa :)

gru 02

UNIHOKEJ gra dla każdego

    Unihokej jest rewelacyjną formą aktywności fizycznej,którą bardzo często wykorzystuje na zajęciach wychowania fizycznego. Gra ta  sprawdza się praktycznie w każdej sytuacji. Mogą w niej brać udział zarówno dzieci z klas I-III jaki i IV-VI ponieważ jest to gra, której zasady dostosowujemy do potrzeb i umiejętności grających. Jest to bardzo atrakcyjna propozycja zawodów sportowych organizowanych w celu integracji rodziców ze szkołą np:”Rodzinne rozgrywki w unihokeja.”Możemy w nią grać praktycznie na każdej twardej powierzchni tj. sala gimnastyczna, korytarz szkolny czy boisko asfaltowe.

      W zależności od grupy, jej wieku i poziomu sprawności oraz od warunków lokalowych  jakie mamy, możemy sami zadecydować o wielkości boiska. Drużyny mogą być mieszane. W zajęciach z dziećmi,gra odbywa się z wykorzystaniem małych bramek i bez bramkarza, a składy drużyn mogą być mieszane.

                Jest to gra bezpieczna, wyzwalająca wiele emocji i dająca graczom dużo przyjemności

Sprzęt unihokeja wykorzystuję do prowadzenia atrakcyjnych zabaw i gier ruchowych,ćwiczeń gimnastycznych oraz w zaspokojeniu innych potrzeb ruchowych dzieci na lekcjach wychowania fizycznego szczególnie w klasach młodszych.

Poniżej klasa V w akcji….

20141106_105318 20141106_105321 20141106_105331

lis 28

Lekcja poza szkołą- Łyżwy

        Od kilku dni za oknami biało ( bynajmniej u nas :) ) . Jest to dobra pora aby zainicjować rozpoczęcie  sezonu sportów zimowych- w naszym przypadku będą to ŁYŻWY. Na zajęciach wychowania fizycznego wybrałam się z klasą VI i V na pobliskie  lodowisko. W każdym sezonie zimowym staram się kilkakrotnie organizować tego typu zajęcia. Cieszą się one bardzo dużym zainteresowaniem. Biorą też w nich udział chętni rodzice , którzy dysponują większa ilością czasu.Po krótkiej rozgrzewce zorganizowałam gry i zabawy na lodzie, które bardzo spodobały się uczniom.   Prowadząc lekcje z zakresu łyżwiarstwa nie możemy pominąć tak ważnego elementu, jakim są gry i zabawy. Włączenie gier i zabaw do lekcji podnosi efektywność nauczania, dając jednocześnie uczniom wiele radości i zadowolenia.

Oto kilka propozycji do wykorzystania:

-  „Łyżwiarski taniec połamaniec „- każdy uczeń bądź grupka uczniów musi ułożyć 2 minutowy dowolny taniec z wykorzystaniem nauczonych figur. Następnie prezentują go pozostałym. Zwycięża najbardziej oryginalny taniec. Jest to świetna zabawa dla dzieciaków…..a ile mają frajdy.

- Jazda  slalomem między pachołkami ( nam jako pachołki służyły buty uczniów :) ) :pojedynczo i parami, wężykiem, na jednej nodze,

- „Berek kucamy na lodzie”- zasady podobne jak w zwykłym berku.

DSCN1021 DSCN1022DSCN1019 DSCN1015 DSCN1016 DSCN1017  DSCN1020

 

Starsze posty &laquo

css.php