Zadanie do wyboru. Całoroczna ścieżka turystyczno – regionalna

Całoroczna  ścieżka turystyczno regionalna.

Jak piszą organizatorzy programu WF z Klasą : Szkoła powinna uczyć mądrych wyborów, uświadamiać oraz promować aktywny tryb życia. Dlatego do realizacji proponują jedno z nowych zadań w III edycji programu WF z Klasą –  Całoroczna ścieżkę turystyczno – regionalną

 Ścieżki edukacyjne:

  • są spójne z aktualną podstawą programową
  • uwzględniają cele i wartości programu WF z Klasą
  • mają interdyscyplinarny charakter
  • to wsparcie merytoryczne, metodologiczne i eksperckie nauczycieli WF
  • realizowane są w formie projektu edukacyjnego angażującego uczniów, co zwiększa ich poczucie odpowiedzialności i świadomości (uczenie przez doświadczenie, oddanie głosu i inicjatywy uczniom i uczennicom zgodnie z ideą otwartej szkoły).

Całoroczna ścieżka turystyczno-regionalna – jej celem jest wspieranie ciekawości poznawczej poprzez odkrywanie miejsca zamieszkania i interdyscyplinarności za pomocą poszerzania wiedzy historycznej, sportowej i turystycznej. Długofalowym celem jest wzmocnienie identyfikacji uczniów z regionem (patriotyzm lokalny) i nauka odpowiedzialności za niego.

Tyle organizatorzy.  Dodamy, że dla nas istotnym zagadnieniem  jest wkomponowanie wf w całość szkolnej edukacji. Dlatego uznajemy proces szkolnego wychowania fizyczną jako ważny i  powiązany z innymi obszarami edukacji  czynnik wielostronnego oddziaływania na rozwój ucznia. Biorąc pod uwagę wyrażane w różnych formach opinie uczniów dotyczące uatrakcyjnienia zajęć  szeroko rozumianej szkolnej kultury fizycznej i wyniki przeprowadzonej  ankiety dotyczącej ich  zainteresowań aktywnością ruchową, jako zadanie do wyboru postanowiliśmy w tej edycji realizować całoroczną ścieżkę turystyczno – regionalną.

DSC_5311

Godzina wychowawcza

Tematyką jednej z godzin wychowawczych w kl.IVb była szeroko rozumiana aktywność sportowo – rekreacyjna dzieci i młodzieży. Uczniowie z wychowawczynią p.Ewą Góral  skupili się na tym obszarze aktywności , który dotyczył różnych form ruchowych odbywających się na „świeżym powietrzu”. Na początku uczniowie starali się zdefiniować pojęcie aktywnego trybu życia ze szczególnym  uwzględnieniem form wynikających z …

Pokaż strony »

Gra miejsko – terenowa „Nasza dzielnica – dawniej i dzś”

Założenia realizowanej w naszej szkole całorocznej ścieżki turystyczno-regionalnej koncentrują  się na wspieraniu ciekawości poznawczej poprzez odkrywanie miejsca zamieszkania i interdyscyplinarności za pomocą poszerzania wiedzy historycznej, sportowej i turystycznej uczniów. Rozbudzanie zainteresowania walorami najbliższej okolicy wymaga znalezienia atrakcyjnej dla nastolatków formuły realizacyjnej. Postanowiliśmy wspólnie z uczniami zorganizować grę miejsko – terenową pt: „ Nasza dzielnica  – …

Pokaż strony »

Kampania – „Znajdź swoje sportowe miejsce”

Jednym z zadań w pierwszym semestrze jest Kampania społeczna : „Znajdź sportowe miejsce dla siebie”. Jak radzą organizatorzy: tym razem chcielibyśmy, abyście zapoznali swoich uczniów z nietypowymi miejscami do uprawiania sportu na świeżym powietrzu. Wiemy już, że chętniej wychodzicie poza mury szkoły w ramach swoich lekcji WF. A może znacie jakieś ciekawe miejsca, nieznane dotąd …

Pokaż strony »

Kampania społeczna : „Ćwicz lokalnie” – promujemy sport związany z naszym miastem

Kampania społeczna : „Ćwicz lokalnie” – promujemy sport związany z naszą dzielnicą/miastem/regionem” jest jednym z zadań zaplanowanych przez organizatorów programu WF z Klasą do realizacji w ramach całorocznej ścieżki turystyczno – regionalnej. Pierwsze, wstępne zadanie polega na wybraniu  najpopularniejszego sportu w mieście. Po przeanalizowaniu propozycji,  wybieraliśmy  między trzema dyscyplinami: piłką nożną , pływaniem i koszykówką. …

Pokaż strony »

Rower jest wielce OK

2 września odbył się wyścig kolarski o Puchar Burmistrza Sokołowa Podlaskiego.  W imprezie mógł wziąć udział każdy miłośnik jazdy jednośladem  od lat 11 do 100.   Sokołowskie Towarzystwo Cyklistów, które było organizatorem kolarskich zmagań umożliwiło uczestnictwo zarówno zawodnikom trenującym w klubach i tym dla których jazda rowerem jest formą aktywnego trybu życia. Oczywiście klasyfikacja uwzględniała  kategorie …

Pokaż strony »

Ruch ważny jak czytanie (i vice versa)

W dniach 25-26.09.2015 r. odbył się w naszej szkole biwak dla uczniów klas  czwartych. Pomysłodawczyniami i organizatorkami spotkania były wychowawczynie : p. Ewa Góral – nauczyciel  wychowania fizycznego i p. Barbara Kosieradzka – nauczyciel języka polskiego. Głównym celem spotkania czwartoklasistów było promowanie  aktywnych form spędzania czasu wolnego i integracja zespołów klasowych. Wychowawczynie – organizatorki planując …

Pokaż strony »

Spacerem po Sokołowie

Jednym ze skutków postępu technicznego jest minimalizowanie aktywności ruchowej człowieka. Negatywnym efektem   tego obszaru rozwoju cywilizacyjnego jest ograniczanie naturalnej potrzeby ruchu szczególnie wśród ludzi młodych, która jest jednym z warunków prawidłowego rozwoju  organizmu. Dla starszych pokoleń takim uzupełnieniem proponowanych przez szkoły form aktywności  ruchowej było np. docieranie do szkoły pieszo. Teraz coraz powszechniejsze jest podwożenie …

Pokaż strony »

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php