3. Żeby nie robić „kroków”…

Na szybkie pytanie dotyczące zasad koszykówki, młodsi uczniowie często odpowiadają, że „nie wolno robić kroków”. Koszykówka jest grą zespołowa w której umiejętności techniczne mają niebagatelne znaczenie. Dlatego w początkowym okresie dużo czasu należy poświęcać na „podstawy”, czyli kozłowanie, podania, chwyty, rzuty, zatrzymaniu na jedno i dwa tempa itd.Metody ścisłe przeplatamy zabawowymi, dajemy uczniom możliwość korzystania z tablic, aby mogli zapoznać się z „ABC koszykówki” i porównać swoje wykonanie z  wzorcami prezentowanymi graficznie. Jak wspominaliśmy w poprzednim wpisie doskonalenie „słabszej ręki”, dwutaktu i dążenie do tego , aby „kiść była miękka” powinno być realizowane z wykorzystaniem różnorodnych form nauczania. Oczywiście na początku trudno ustrzec się „kroków” i „podwójnej”, ale pierwsze koty za płoty.

DSC_3817DSC_4168

DSC_6760DSC_6761

Postanowiliśmy skorzystać z tego, że jedna z uczennic kl. IVa trenuje koszykówkę w klubie. Zaproponowaliśmy jej   prowadzenie lekcji. Alicja zaprezentowała uczniom swojej klasy kilka sposobów rzutów do kosza, które poznała podczas swoich treningów. Demonstrowanie  rzutu poprzedzone było kilku zdaniowym omówieniem prawidłowości jego wykonania z użyciem terminologii fachowej.

DSC_6967DSC_6965

DSC_6964DSC_6963

DSC_6970DSC_6972

Chyba dobrym pomysłem będzie wspólne wyjście na mecz, aby dopingować koleżankę podczas zmagań na parkiecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php