Kampania – „Znajdź swoje sportowe miejsce”

Jednym z zadań w pierwszym semestrze jest Kampania społeczna : „Znajdź sportowe miejsce dla siebie”.

Jak radzą organizatorzy: tym razem chcielibyśmy, abyście zapoznali swoich uczniów z nietypowymi miejscami do uprawiania sportu na świeżym powietrzu. Wiemy już, że chętniej wychodzicie poza mury szkoły w ramach swoich lekcji WF. A może znacie jakieś ciekawe miejsca, nieznane dotąd Waszym uczniom? A może to właśnie uczniowie znają nowe lokalizacje aktywnych szaleństw? Na początku porozmawiajcie z uczniami na temat sportowych bądź niesportowych miejsc do ćwiczeń. W ramach kampanii społecznej codziennie, przez tydzień, postarajcie się zapoznać uczniów Waszej szkoły z nowymi, nietypowymi miejscami do uprawiania sportu.

Jako formę zapoznania uczniów z możliwościami jakie dają preferowane przez nas miejsca,  wybraliśmy po prostu sprawdzenie tego w sposób aktywny.

 

 

 

 

 

 

Znajdź swoje sportowe miejsce – co kto lubi ?

W ubiegłym tygodniu przeprowadziliśmy kampanię, mająca na celu popularyzowanie interesujących miejsc, w których  można aktywnie ruchowo spędzać czas. Zgodnie z założeniami miały one zachęcać młodych ludzi do podejmowania aktywności na świeżym powietrzu. Biorąc pod uwagę zainteresowania uczniów staraliśmy się, aby propozycje były różnorodne i umożliwiały całoroczną aktywność. Z jednej strony staraliśmy się, żeby w jak największym stopniu zaspokajały potrzebę spontanicznej, naturalnej potrzeby ruchu, a jednocześnie wymagały od uczniów własnej inwencji i  kreatywności. Drugim aspektem na który chcieliśmy zwrócić uwagę, to konieczność przestrzegania regulaminów korzystania z obiektów i urządzeń infrastruktury sportowo – rekreacyjnej. Dotyczą one zarówno szeroko rozumianych zasad bezpieczeństwa i wykorzystania sprzętu zgodnie z przeznaczeniem oraz troski o wspólną własność.

Przez pięć dni nasi uczniowie, najczęściej w sposób aktywny poznawali walory miejsc, które umożliwiają uprawianie aktywności sportowo – rekreacyjnej. Po zamieszczeniu na blogu relacji z kolejnych eksploracji miejsc nie do końca odkrytych, uczniowie mieli możliwość oddania głosu, na ich zdaniem najbardziej interesującą propozycję. Ich wybory  były najczęściej efektem indywidualnych upodobań. Była też możliwość oddania głosu podczas godziny z wychowawcą.  Po multimedialnej prezentacji,  w grupach koleżeńskich wybierano to, co  „najbardziej kręci”. Z takiej formy skorzystała kl. IVb.

 Oto jak głosowali nasi uczniowie.

  • Basen i okolice – 28,25% głosów
  • Stadion przy ul.Okrężnej – 25% głosów
  • Park  – 16,50% głosów
  • Siłownia plenerowa – 15,50% głosów
  • Górka przy szkole – 14,75% głosów

 Jeśli chcielibyśmy pokusić się o ogólne podsumowanie wyników głosowania, to warte podkreślenia jest dosyć równomierne rozłożenie głosów. Najwięcej zwolenników ma basen i jego otoczenie. Chociaż mieliśmy się skupić na miejscach pod chmurką, to w tym przypadku celowo postanowiliśmy zaprezentować pakiet propozycji, który można nazwać rodzinnym. Przypomnijmy, że umożliwi on korzystanie z pływalni, placu zabaw,  minisiłowni plenerowej, ścieżki rowerowej i powstającego skatearku, który zapewne podziałał na wyobraźnię młodych ludzi. Sporo ciekawych  propozycji dla amatorów ruchu w różnym wieku.

DSC_5259DSC_4098

Kolejne miejsce warte uwagi według uczniów to stadion. Cieszy fakt, ze docenili oni zalety dużej przestrzeni, co można interpretować jako chęć manifestowania poczucia wolności. Naszą propozycją była zabawa wzorowana na rzucie młotem. Jak wspomnieliśmy, obiekt pozwala na organizowanie gier i zabaw, które w innych warunkach nie dawałyby takiej radości i satysfakcji.

DSC_5038Mile zaskoczył nas wynik głosowania na park. Nie posiada on infrastruktury sportowo – rekreacyjnej, a jednak wydał się uczniom interesujący.Na pewno postaramy się wykorzystać potencjał zielonych płuc miasta jako miejsca sprzyjającego aktywności ruchowej w  pięknych okolicznościach przyrody.

DSC_3892Niewiele mniej głosów uzyskała siłownia plenerowa. Zestawy urządzeń do ogólnorozwojowych ćwiczeń pod gołym niebem są hitem ostatnich lat . Trochę mniejsze zainteresowanie od pozostałych propozycji wśród naszych uczniów można chyba tłumaczyć tym, że na każdym stanowisku trzeba ćwiczyć tylko zgodnie z instrukcją. W przypadku uczniów w wieku 10 – 12 lat brak w ćwiczeniach spontaniczności, urozmaicenia i  możliwości dodania „czegoś od siebie” często obniża ich atrakcyjność.

DSC_5019Nasza przyszkolna górka, zwana humorystyczne Kilimandżaro uzyskała najmniejszą ilość głosów. Oczywiście ma ona także swoich zwolenników, ale zapewne wpływ na wynik głosowania miał fakt, że bardzo często z niej korzystamy. Może przyczyniła się do tego także bezśnieżna ubiegłoroczna zima. Jeśli tylko spadnie śnieg postaramy się, żeby atrakcyjność naszej górki znacznie wzrosła w oczach naszych uczniów.

DSC_0510Jak już zwróciliśmy uwagę, cieszy nas zainteresowanie uczniów  zajęciami w terenie. Traktujemy to jako  zielone światło do planowania wyjść w teren i pokazywania zalet miejsc, które na pierwszy rzut oka nie są dla młodych ludzi atrakcyjne. Trochę inwencji z naszej strony w połączeniu z ich kreatywnością zapewne pozwoli na organizowania takich zajęć, które oprócz dawania radości, będą  spełniać szeroko rozumiane zadania rozwojowe.

1. Stadion przy ul.Okrężnej

Dzień pierwszy – Stadion przy ulicy Okrężnej. Stadion pełni funkcję treningowego boiska piłkarskiego dla sokołowskich drużyn. W czasach świetności był areną meczów piłkarskich rozgrywek starej III ligi, dziś w dobie „orlików” i innych boisk ze sztuczną nawierzchnią, rzadko goszczą na nim piłkarskie imprezy. Dla nas  stadion „na Melasie” ma wiele zalet. Usytuowany jest o rzut …

Pokaż strony »

2.Basen i okolice

Wtorek – basen i okolice Dziś nasza druga propozycja z cyklu „znajdź swoje sportowe miejsce”. Wtorek to w naszej szkole pływacki dzień tygodnia. Lekcje wychowania fizycznego prowadzone są na pływalni. Zalety pływania są powszechnie znane. Mogą je z powodzeniem  uprawiać młodzi i starsi, dlatego określane jest sportem całego życia. Dziś jednak chcielibyśmy zwrócić uwagę na …

Pokaż strony »

3. Siłownia plenerowa

Środa – siłownia plenerowa Dziś w ramach kampanii „Znajdź sportowe miejsce dla siebie” proponujemy siłownię plenerową.  Siłownie pod chmurką jako alternatywa dla uprawiania fitnessu w zamkniętych pomieszczeniach, cieszą się coraz większą popularnością wśród dorosłych i dzieci. Nasi uczniowie po raz pierwszy mogli oddać się ogólnorozwojowym ćwiczeniom na nowej siłowni usytuowanej przy Zespole Szkół Centrum Kształcenia …

Pokaż strony »

4.Park książęcy

Czwartek – park książęcy Określenie park w interesującym nas obszarze szeroko rozumianej aktywności ruchowej dzieci i młodzieży, ma wiele znaczeń. Występuje w nazwach różnych obiektów infrastruktury sportowo – rekreacyjnej. Możemy więc spotkać: skateparki, aquaparki, parki linowe,  dżungla parki, magic parki, adrenalina parki. Każde z tych miejsc w swojej ofercie ma moc atrakcji, gwarantujących młodym ludziom …

Pokaż strony »

5.Nasze małe Kilimandżaro

Piątek – nasze małe Kilimandżaro Przedstawiamy naszą ostatnią propozycję w ramach kampanii – Znajdź swoje sportowe miejsce. Uczniowie naszej szkoły od kilku lat  mogą korzystać z wielofunkcyjnego boiska ze sztuczną nawierzchnią, która umożliwia organizowanie różnorodnych form aktywności ruchowej. Zalety nowoczesnych obiektów sportowych są bezdyskusyjne. Dziś jednak chcielibyśmy zwrócić uwagę na inny „obiekt”, który mamy do …

Pokaż strony »

6. Co kto lubi – głosowanie

Znajdź swoje sportowe miejsce – co kto lubi ? W ubiegłym tygodniu przeprowadziliśmy kampanię, mająca na celu popularyzowanie interesujących miejsc, w których  można aktywnie ruchowo spędzać czas. Zgodnie z założeniami miały one zachęcać młodych ludzi do podejmowania aktywności na świeżym powietrzu. Biorąc pod uwagę zainteresowania uczniów staraliśmy się, aby propozycje były różnorodne i umożliwiały całoroczną …

Pokaż strony »

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php