6. Co kto lubi – głosowanie

Znajdź swoje sportowe miejsce – co kto lubi ?

W ubiegłym tygodniu przeprowadziliśmy kampanię, mająca na celu popularyzowanie interesujących miejsc, w których  można aktywnie ruchowo spędzać czas. Zgodnie z założeniami miały one zachęcać młodych ludzi do podejmowania aktywności na świeżym powietrzu. Biorąc pod uwagę zainteresowania uczniów staraliśmy się, aby propozycje były różnorodne i umożliwiały całoroczną aktywność. Z jednej strony staraliśmy się, żeby w jak największym stopniu zaspokajały potrzebę spontanicznej, naturalnej potrzeby ruchu, a jednocześnie wymagały od uczniów własnej inwencji i  kreatywności. Drugim aspektem na który chcieliśmy zwrócić uwagę, to konieczność przestrzegania regulaminów korzystania z obiektów i urządzeń infrastruktury sportowo – rekreacyjnej. Dotyczą one zarówno szeroko rozumianych zasad bezpieczeństwa i wykorzystania sprzętu zgodnie z przeznaczeniem oraz troski o wspólną własność.

Przez pięć dni nasi uczniowie, najczęściej w sposób aktywny poznawali walory miejsc, które umożliwiają uprawianie aktywności sportowo – rekreacyjnej. Po zamieszczeniu na blogu relacji z kolejnych eksploracji miejsc nie do końca odkrytych, uczniowie mieli możliwość oddania głosu, na ich zdaniem najbardziej interesującą propozycję. Ich wybory  były najczęściej efektem indywidualnych upodobań. Była też możliwość oddania głosu podczas godziny z wychowawcą.  Po multimedialnej prezentacji,  w grupach koleżeńskich wybierano to, co  „najbardziej kręci”. Z takiej formy skorzystała kl. IVb.

 Oto jak głosowali nasi uczniowie.

  • Basen i okolice – 28,25% głosów
  • Stadion przy ul.Okrężnej – 25% głosów
  • Park  – 16,50% głosów
  • Siłownia plenerowa – 15,50% głosów
  • Górka przy szkole – 14,75% głosów

 Jeśli chcielibyśmy pokusić się o ogólne podsumowanie wyników głosowania, to warte podkreślenia jest dosyć równomierne rozłożenie głosów. Najwięcej zwolenników ma basen i jego otoczenie. Chociaż mieliśmy się skupić na miejscach pod chmurką, to w tym przypadku celowo postanowiliśmy zaprezentować pakiet propozycji, który można nazwać rodzinnym. Przypomnijmy, że umożliwi on korzystanie z pływalni, placu zabaw,  minisiłowni plenerowej, ścieżki rowerowej i powstającego skatearku, który zapewne podziałał na wyobraźnię młodych ludzi. Sporo ciekawych  propozycji dla amatorów ruchu w różnym wieku.

DSC_5259DSC_4098

Kolejne miejsce warte uwagi według uczniów to stadion. Cieszy fakt, ze docenili oni zalety dużej przestrzeni, co można interpretować jako chęć manifestowania poczucia wolności. Naszą propozycją była zabawa wzorowana na rzucie młotem. Jak wspomnieliśmy, obiekt pozwala na organizowanie gier i zabaw, które w innych warunkach nie dawałyby takiej radości i satysfakcji.

DSC_5038Mile zaskoczył nas wynik głosowania na park. Nie posiada on infrastruktury sportowo – rekreacyjnej, a jednak wydał się uczniom interesujący.Na pewno postaramy się wykorzystać potencjał zielonych płuc miasta jako miejsca sprzyjającego aktywności ruchowej w  pięknych okolicznościach przyrody.

DSC_3892Niewiele mniej głosów uzyskała siłownia plenerowa. Zestawy urządzeń do ogólnorozwojowych ćwiczeń pod gołym niebem są hitem ostatnich lat . Trochę mniejsze zainteresowanie od pozostałych propozycji wśród naszych uczniów można chyba tłumaczyć tym, że na każdym stanowisku trzeba ćwiczyć tylko zgodnie z instrukcją. W przypadku uczniów w wieku 10 – 12 lat brak w ćwiczeniach spontaniczności, urozmaicenia i  możliwości dodania „czegoś od siebie” często obniża ich atrakcyjność.

DSC_5019Nasza przyszkolna górka, zwana humorystyczne Kilimandżaro uzyskała najmniejszą ilość głosów. Oczywiście ma ona także swoich zwolenników, ale zapewne wpływ na wynik głosowania miał fakt, że bardzo często z niej korzystamy. Może przyczyniła się do tego także bezśnieżna ubiegłoroczna zima. Jeśli tylko spadnie śnieg postaramy się, żeby atrakcyjność naszej górki znacznie wzrosła w oczach naszych uczniów.

DSC_0510Jak już zwróciliśmy uwagę, cieszy nas zainteresowanie uczniów  zajęciami w terenie. Traktujemy to jako  zielone światło do planowania wyjść w teren i pokazywania zalet miejsc, które na pierwszy rzut oka nie są dla młodych ludzi atrakcyjne. Trochę inwencji z naszej strony w połączeniu z ich kreatywnością zapewne pozwoli na organizowania takich zajęć, które oprócz dawania radości, będą  spełniać szeroko rozumiane zadania rozwojowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php