«

»

maj 17

Serwobieg – nasza wersja :)

Doskonalić zagrywkę można na kilka sposobów.  Wśród naszych uczniów popularny jest serwobieg. Dla niewtajemniczonych przedstawiamy krótki opis naszej wersji gry:

 

10Uczniowie podzieleni na dwie drużyny.

Przybory – piłka siatkowa

Pole gry – nasza sala gimnastyczna. Linia środkowa dzieli pole gry na strefę wybijania i pole walki, w której znajdują się 3 materace (stanowiące bazy) – dwa przy linii środkowej, jeden przy linii końcowej.

Ustawienie – jedna drużyna rozstawia się wewnątrz pola walki (nie utrudniając poruszania się między bazami zawodnikom drużyny przeciwnej), druga natomiast w szeregu, twarzą w kierunku pola walki i otrzymuje piłkę.

Przy fajnej zabawie doskonalimy zagrywkę – każdy doskonali to, co powinien: jedni – technikę zagrywkę, inni – kierowanie zagrywki w wyznaczone pole, wszyscy – strategię.

 

2CEL GRY – każdy z zawodników ustawiony w strefie wybijania powinien tak zaserwować piłkę, aby po jej podbiciu  miał jak najwięcej czasu na przebiegnięcie ze strefy wybijania przez kolejne bazy z powrotem do strefy wybijania. Każdy zawodnik, który obiegnie pole walki, zdobędzie 3 bazy i nie zostanie zbity -  zdobywa punkt dla drużyny.

Natomiast  zawodnicy na „polu walki” powinni nie dopuścić do zdobycia punktów przez zagrywających poprzez szybkie odrzucanie piłki do strefy wybijania lub zbicie przeciwnika, gdy ci przebiegają między bazami (przemieszczają się się z bazy do następnej bazy).

 

 

PRZEBIEG GRY

4Jedna drużyna stoi w strefie wybijania, druga w polu walki. Pierwsza osoba  wykonuje zagrywkę siatkarską w pole przeciwnika. Po prawidłowym zagraniu biegnie do 1 bazy, jak zdąży to do 2, następnie do 3 i wraca na miejsce startu. (na zdjęciu kilku zawodników już czeka w pierwszej bazie) Biegnie, dopóki osoba z pola walki, złapie piłkę i rzuci ją z powrotem do strefy wybijania. Gdy osoba biegnąca jest między bazami w momencie mijania piłki przez linię środkową wraca do ostatniej przebiegniętej bazy i czeka na zagrywkę następnej osoby z grupy. Ta osoba, która przebiegnie wszystkie bazy zdobywa 1 pkt dla drużyny. Jeżeli osoba zagrywająca zepsuje zagrywkę,  staje na linii bocznej i czeka, aż zagrywka zostanie wykonana prawidłowo. Wówczas razem z poprawnie zagrywającym próbuje zdobyć kolejne bazy.

Zamiana zespołów następuje gdy nastąpi tzw. „skucie”. Skucie następuje wówczas, gdy osoba z pola złapie piłkę i dotknie nią osobę biegnącą między bazami. Zamiana następuje również wtedy, gdy nie ma już wolnego zawodnika do serwowania – tzn.wszyscy gracze drużyny zagrywającej znajdują się w bazach lub czekają na wykonanie prawidłowej zagrywki,

Wygrywa drużyna, która zdobędzie określoną liczbę punktów np. 25.

42 41 5

A jak się można cieszyć po trafieniu przeciwnika w polu walki (co skutkuje zamianą ról) widać na twarzy Julki…

6 8 7

 

 

 

 

 

 

1 komentarz

  1. Monika Hołubowicz

    Super pomysł – emocjonująca gra i zabawa połączona z doskonaleniem techniki i budowaniem kondycji! Z pewnością wypróbujemy ten wariant aktywności na zajęciach w naszej szkole:) Pozdrawiamy i zapraszamy do nas jak najczęściej, my na pewno będziemy wpadać! Trójka w ruchu (http://blogiceo.nq.pl/trojkawruchu)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php