cze 01

Turniej bardzo rodzinny :)

puchary1

W sobotnie przedpołudnie nasi rodzice wraz ze swoimi pociechami przybyli na boisko G7, by wziąć udział w V edycji turnieju „RODZICE DZIECIOM, DZIECI RODZICOM”. Wspólne, aktywne spędzenie wolnego czasu daje dużo satysfakcji. A w jeszcze bardziej zacieśniamy relacje, gdy się nawzajem dopingujemy :)

Rok temu przeszliśmy przez eliminacje, a w finałach zajęliśmy czwarte miejsce. Jednak dorośli jednomyślnie stwierdzili, że do turnieju trzeba się przygotować. Wszystkim, którzy w tym roku chcieli wystąpić w tatusiowej reprezentacji szkoły, udostępniliśmy salę i boisko, by w godnych warunkach przygotowali się do tego wydarzenia.

Część ojców wystąpiła już w towarzyskim turnieju halowym http://blogiceo.nq.pl/sp45bytom/2014/04/12/graja-rodzice-gramy-my/ A teraz nadszedł czas na prawdziwe zmagania. Nasi tatusiowie pokazali, że współpraca i ogranie daje efekty. Już po dwóch meczach mieli zapewniony awans do finału, który już za tydzień – w niedzielę 8 czerwca. Pierwszy puchar i dyplom za eliminacje dzielnicowe już otrzymali nasi wspaniali Ojcowie.

Natomiast nasi kibice – ci duzi (mamy) i ci mali (dzieci) z cheerleaderkami na czele wspaniale się bawili – nasz doping podsycał ducha walki u naszych zawodników (mamy taką nadzieję). Sposób i jakość kibicowania był osobno punktowany. Z transparentami, głośnymi piosenkami i bojowym dopingiem, pięknymi pokazami naszych dziewczyn prezentowaliśmy się wspaniale zdobywając puchar i dyplom dla kibiców.

62 63 79

68 83 76

72 82 80

razem dyplom 86

maj 31

Sportowa zabawa z okazji Dnia bez Papierosa :)

031 maja przypada Światowy Dzień bez Papierosa. Z tej okazji w naszej szkole odbyły się sportowe zabawy. Wszystkie miały wspólną cechę. Wspólna zabawa! Były wyścigi rzędów, ale  trzeba było współpracować w parach. Jak to wyglądało?

 

Działaliśmy w pionach tj. na jednej lekcji tylko klasy szóstej, na następnej – piąte, itd. Po krótkiej rozgrzewce i prezentacji celu spotkania przyszła pora na pierwszą konkurencję – wyścig ze sznurówkami (uczniowie na bosaka biegli do butów, zakładali skarpetki i buty, wiązali i wracali na miejsce).

Później były następne:

- bieg na trzech nogach (startując w parze każdy z zawodników ma jedną nogę w worku)

- wyścigi z balonami, które dostarczyły najwięcej zabawy, bo balon należało przenieść głową, brzuchem, plecami oraz pupą,

- koszykówka – kocówka (para trzymająca koc musiała trafić do kosza)

- chodzenie „nad ziemią”

Była również akcja profilaktyczna pokazująca, że lepiej wybrać wspólną, dobrą zabawę zamiast używek. Bo każdy przyrząd, każda rzecz może być inspiracją do kolejnej zabawy.

1 2 VI11

 VI16 VI17VI19

 9VI20 8

 

 

 

 

 

VI23  VI21VI22

 

 

 

 

 

 

 

VI13 VI14 VI15

 

 

 

 

 

 

 

maj 28

Czwórbój lekkoatletyczny za nami :)

LAbaby

Od miesiąca poprawiamy nasze wyniki lekkoatletyczne. Gdy tylko nie pada, przenosimy nasze zajęcia na boisko szkolne. Tam rzucamy piłeczką palantowa, skaczemy do piasku, biegamy. (Na zdjęciu najmłodsza -trzyletnia uczestniczka zawodów :) )

 

 

 

LAch1

Teraz wybraliśmy  najlepszych, by zmierzyli się z innymi w czwórboju lekkoatletycznym. Nasi chłopcy wystartowali we wtorek. Po zaciętych bojach wygrali rywalizację w Bytomiu. Zdobyli  mistrzostwo Bytomia  oraz złote medale. Jednak nasze wyniki w zawodach rejonowych wystarczyły  tylko do zdobycia drugiego miejsca. Najważniejsze jest jednak to, że podczas zawodów poprawiliśmy nasze najlepsze wyniki.

 

 

W środę przyszedł czas na dziewczyny. Niestety na zawody nie mogły pojechać nasze najlepsze zawodniczki, więc pojechały rezerwowe. Dziewczyny spisały się na medal, chociaż medalu nie zdobyły. Wszystkie poprawiły swoje wyniki i ostatecznie zajęły wysokie piąte miejsce. Teraz wszyscy poprawiamy nasze wyniki biegowe, bo już wkrótce biegi rozstawne i wiosenny cross :)

LAdz3LAdz1 LAdz2

maj 25

Wycieczkowe przygotowania do BnO :)

Dzień przed wojewódzkimi zawodami w biegach na orientację pojechaliśmy na wycieczkę w Beskid Śląski. Był to czas na wspólne spędzenie czasu, zabawy, aktywny wypoczynek, a także zainteresowanie dzieci turystyką górską. Szyndzielnia, Klimczok (1117m n.p.m.), Podmagura to trasa naszego przejścia. Ze szczytu Klimczoka roztacza się przepiękny widok – podziwialiśmy Babią Górę oraz część Beskidu Małego, a nawet  zobaczyliśmy Tatry. Tutaj był czas na wspólne fotki, szaleństwa na trawie i chwila, na nabranie energii do zejścia w dół do Siodła pod Klimczokiem i wejścia (znów pod górkę) w stronę schroniska „Klimczok” położonego w rzeczywistości pod szczytem Magury. Tutaj mieliśmy dłuższy postój, czas na spotkania międzyklasowe przy ognisku, pieczenia chleba i kiełbasek oraz swobodne rozmowy w mniejszych grupach. Podczas zejścia, często zza linii drzew, mogliśmy podziwiać Skrzyczne. Na koniec jeszcze skocznia narciarska w Szczyrku i powrót do Bytomia.

kl8kl9kl7

 

 

 

 

 

 

kl6 kl5 kl4

 

 

 

 

 

 

kl3 kl2 kl1

 

 

 

 

 

 

 

 

Jednak nie samą wycieczką żyje człowiek. Wyjazd w góry wykorzystaliśmy do doskonalenia orientacji mapy, szybkiego znajdowania trasy, korzystania z kompasu. W końcu trzeba się porządnie przygotować (fizycznie i teoretycznie) do biegów na orientację, bo tam dostajesz mapę i orientujesz się dokąd masz dotrzeć, albo…nie i szukamy cię w lesie do wieczora. Przygotowania przyniosły efekty. Na zawodach nasi uczniowie zaliczyli punkty kontrolne, zmieścili się w limicie czasu i zajęli…na wyniki musimy jednak poczekać do 2 czerwca. Jak dla nas (nowicjuszy w tej dyscyplinie) wyjazd był bardzo udany i dał nam wiele satysfakcji.

maj 21

Zawody z ostrymi narzędziami? :)

szer1

16 maja w Radlinie odbyły się Wojewódzkie Igrzyska Młodzieży Szkolnej w szpadzie. W tym roku na zawody pojechali chłopcy: Patryk, Maciek i Szymon oraz tylko jedna dziewczyna – Julia (kontuzje rozłożyły nasze zawodniczki).

Rok wcześniej Patryk zakończył swoje rozgrywki jako wicemistrz, a dziewczyny – drużynowo – również przywiozły srebrne medale. Tym razem role się odwróciły.

Na starcie stanęło 70 szpadzistów i szpadzistek z woj. śląskiego. Na początku rywalizacji młodzi zawodnicy wysłuchali olimpijskiego przesłania oraz hymnu Igrzysk Szkolnych. Później zawody przeniosły się na plansze. Zawodnicy rozpoczęli zmagania  z przeciwnikami oraz z własnymi słabościami.

Czym jest szpada? To (zapis z: http://www.szermierka.wroclaw.pl/podstrona.php?g=26 )

1. Broń kolna. Trafienia zadaje się pchnięciem umieszczając koniec broni ( tzw.puntę) na polu trafienia.

2. Ważnym polem trafienia jest całe ciało.

3. Nie ma konwencji. Wszystkie akcje są równe. Trafienia równoczesne ( obopólne ) zaliczane są obu zawodnikom.

Szermierka sportowa na szpady jest najbardziej zbliżona do szermierki pojedynkowej. Walcząc na szpady poznasz smak prawdziwej walki i pojedynkowej adrenaliny.

szer4 szer6 szer3

 

 

 

 

 

 

szer2

 

Tym razem Julia dzielnie broniła honoru szkoły, ale w zaciętej walce przegrała o wejście do najlepszej ósemki.

Chłopcy spisali się wspaniale (Patryk indywidualnie w tym roku na brązowy medal)! Zostali MISTRZAMI WOJEWÓDZTWA, a złote medale na ich białych bluzach dodały blasku osiągniętemu sukcesowi drużyny. :)

A młody narybek nam już rośnie. Michał z 2a w VII Memoriale Jerzego Janikowskiego zdobył 1 miejsce. Gratulujemy i trzymamy kciuki  za dalszy rozwój i kolejne sukcesy :)

 

 

 

szer7mlody

maj 17

Serwobieg – nasza wersja :)

Doskonalić zagrywkę można na kilka sposobów.  Wśród naszych uczniów popularny jest serwobieg. Dla niewtajemniczonych przedstawiamy krótki opis naszej wersji gry:

 

10Uczniowie podzieleni na dwie drużyny.

Przybory – piłka siatkowa

Pole gry – nasza sala gimnastyczna. Linia środkowa dzieli pole gry na strefę wybijania i pole walki, w której znajdują się 3 materace (stanowiące bazy) – dwa przy linii środkowej, jeden przy linii końcowej.

Ustawienie – jedna drużyna rozstawia się wewnątrz pola walki (nie utrudniając poruszania się między bazami zawodnikom drużyny przeciwnej), druga natomiast w szeregu, twarzą w kierunku pola walki i otrzymuje piłkę.

Przy fajnej zabawie doskonalimy zagrywkę – każdy doskonali to, co powinien: jedni – technikę zagrywkę, inni – kierowanie zagrywki w wyznaczone pole, wszyscy – strategię.

 

2CEL GRY – każdy z zawodników ustawiony w strefie wybijania powinien tak zaserwować piłkę, aby po jej podbiciu  miał jak najwięcej czasu na przebiegnięcie ze strefy wybijania przez kolejne bazy z powrotem do strefy wybijania. Każdy zawodnik, który obiegnie pole walki, zdobędzie 3 bazy i nie zostanie zbity -  zdobywa punkt dla drużyny.

Natomiast  zawodnicy na „polu walki” powinni nie dopuścić do zdobycia punktów przez zagrywających poprzez szybkie odrzucanie piłki do strefy wybijania lub zbicie przeciwnika, gdy ci przebiegają między bazami (przemieszczają się się z bazy do następnej bazy).

 

 

PRZEBIEG GRY

4Jedna drużyna stoi w strefie wybijania, druga w polu walki. Pierwsza osoba  wykonuje zagrywkę siatkarską w pole przeciwnika. Po prawidłowym zagraniu biegnie do 1 bazy, jak zdąży to do 2, następnie do 3 i wraca na miejsce startu. (na zdjęciu kilku zawodników już czeka w pierwszej bazie) Biegnie, dopóki osoba z pola walki, złapie piłkę i rzuci ją z powrotem do strefy wybijania. Gdy osoba biegnąca jest między bazami w momencie mijania piłki przez linię środkową wraca do ostatniej przebiegniętej bazy i czeka na zagrywkę następnej osoby z grupy. Ta osoba, która przebiegnie wszystkie bazy zdobywa 1 pkt dla drużyny. Jeżeli osoba zagrywająca zepsuje zagrywkę,  staje na linii bocznej i czeka, aż zagrywka zostanie wykonana prawidłowo. Wówczas razem z poprawnie zagrywającym próbuje zdobyć kolejne bazy.

Zamiana zespołów następuje gdy nastąpi tzw. „skucie”. Skucie następuje wówczas, gdy osoba z pola złapie piłkę i dotknie nią osobę biegnącą między bazami. Zamiana następuje również wtedy, gdy nie ma już wolnego zawodnika do serwowania – tzn.wszyscy gracze drużyny zagrywającej znajdują się w bazach lub czekają na wykonanie prawidłowej zagrywki,

Wygrywa drużyna, która zdobędzie określoną liczbę punktów np. 25.

42 41 5

A jak się można cieszyć po trafieniu przeciwnika w polu walki (co skutkuje zamianą ról) widać na twarzy Julki…

6 8 7

 

 

 

 

 

 

maj 12

Ratujemy i uczymy ratować!

W naszej szkole aktywnie realizujemy program Ratujemy i uczymy ratować, w czasie którego przedstawiciele WOŚP uczą nauczycieli pierwszej pomocy, a oni przekazują tę wiedzę dalej. Na podjęcie działań ratujących życie przez świadków zdarzenia ogromny wpływ ma ich postawa oraz pewność, co do swoich umiejętności. Dlatego już od pierwszej klasy wprowadzamy zajęcia z podstawowych czynności ratujących życie. A działania te powtarzamy i utrwalamy, kiedy tylko jest to możliwe np. podczas spotkań ze strażakami, przedstawicielami PCK, na festynie szkolnym itp.

8 82 83

 

 

 

 

 

 

 

Już u pierwszaków kształtujemy właściwe nawyki, by pierwsza pomoc stała się dla nich czymś naturalnym. Uczą się, jak wezwać pomoc, jakie informacje przekazać przez telefon, jak ułożyć osobę w pozycji bocznej bezpiecznej. Oswajają się również z fantomami i trenują udzielanie pierwszej pomocy. W klasach starszych w dalszym ciągu trenujemy dobre nawyki i umiejętność udzielania pierwszej pomocy. Organizujemy wraz z Rejonowym Oddziałem PCK w Bytomiu szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Przedstawiciele PCK prowadzą prelekcje na temat postępowania w przypadku utraty przytomności, porażenia prądem, zranienia czy zakrztuszenia.

2 3 4

 

 

 

 

 

 

5 69

 

 

 

 

 

 

 

16 października uczniowie naszej szkoły pokazali swe umiejętności zdobyte podczas programu „Ratujemy i uczymy ratować”. Tym razem wzięliśmy udział   w biciu rekordu razem z WOŚP.  Zadanie polegało na jednoczesnym wykonywaniu resuscytacji krążeniowo-oddechowej na jak największej ilości fantomów, a co za tym idzie, przez jak największą ilość osób. Nasza ekipa składała się z uczniów klas młodszych i starszych i spisała się na medal.

 

YouTube Preview Image

 

8 maja nasi uczniowie znów wrócili z laurami. W konkursie „Mały ratownik” zorganizowanym  z okazji 95-lecia istnienia PCK  nasza koleżanka Alina zdobyła II miejsce, a Martyna niestety nie zmieściła się na podium.

81

 

 

maj 11

Gdy na sali kilka grup… :)

Czasami zdarza się, że na sali gimnastycznej ćwiczy kilka grup. Cóż  wtedy zrobić? Na amerykańskich filmach – na boisku – każda grupa ma wyznaczone miejsce i wykonują swoje ćwiczenia. Boisko jest duże, a nasze sale gimnastyczne niestety nie :(   Cóż wtedy zrobić?

Oczywiście najpierw musi być rozgrzewka. Zawsze należy solidnie rozgrzać  organizm, by nie doszło do urazów. A co dalej…

Nasz pomysł to zorganizowanie obwodu stacyjnego dla wszystkich ćwiczących z elementami takich ćwiczeń, które chcieliśmy doskonalić z grupą.  Przy stacji z ćwiczeniem o podwyższonym stopniu trudności lub wymagającym asekuracji stale jest nauczyciel. Przy innych – nauczyciel koryguje błędy obserwując kilka stacji. Uczniowie co kilka minut (na sygnał) zmieniają stacje, tak, by ćwiczyć na każdej.  Wszyscy aktywnie ćwiczą i każdy znajdzie coś co lubi :)

 

sala2sala1 sala3

 

 

 

 

 

 

 

maj 06

Alternatywne miejsca do ćwiczeń :)

Piękna pogoda wygania nas z sali gimnastycznej. Przed nami ciąg zawodów lekkoatletycznych, do których musimy się właściwie przygotować. Ale nie samą LA  żyjemy na wf-ie. Czasami warto zobaczyć, co zaproponują nam uczniowie, bo będą ćwiczyć z większym zaangażowaniem.

Ostatnio wybrałam się z uczniami na naszą siłownię poćwiczyć na sprzęcie na świeżym powietrzu. Takowe siłownie rosną na osiedlach jak grzyby po deszcz. Tylko nie każdy wie, jakie ćwiczenia i w jaki sposób wykonywać na przyrządach. Dlatego każdy pokazał ćwiczenia, które chce lub wykonuje na siłowni, a nauczyciel korygował, przedstawiał poprawną technikę wykonania oraz mówił o tym, na jakie partie mięśniowe wpływa dane ćwiczenie.

3 1 6

 

 

 

 

 

 

2 5 4

 

 

 

 

 

 

 

Przy szkole znajduje się również plac zabaw. Okazało się, że wchodząc na taki plac można wykorzystać będące tam przyrządy do nauki pewnych zadań gimnastycznych. Chodzenie po równoważni jest ciekawsze, gdy odbywa się w formie zabawy. Nawet najmniej sprawni radzą sobie z przejściem bez problemu wykonując nawet proste zadania równoważne. A wymyk i odmyk na drążku na placu zabaw zrobili wszyscy nie zdając sobie sprawy z tego, co to za ćwiczenie. Później próbowali na kółkach …  Jednym słowem – gimnastyka na placu zabaw to jest to!

 879

 

 

 

 

 

 

 

 

maj 05

1d dotarła do Madrytu :)

muuvit2Muuvit! Ruszaj się i odkrywaj świat

 

W naszej szkole cztery klasy przyłączyły się do programu Muuvit Polska. Zabawa polega na codziennym notowaniu w specjalnym kalendarzyku każdych 10 minut ruchu w formie krzyżyków. Sumując ilość krzyżyków całej klasy zamieniamy je na mile wirtualnej podróży po Europie. Dzieci mogą wybierać trasę podróży, miasta, które mogą zwiedzić przeglądając zdjęcia, czytając ciekawostki, rozwiązują quizy.

 

Dziś 1d:

Klasa 1d przygodę z  programem Muuvit Polska rozpoczęła 24 lutego. Uczniowie postanowili wystartować z naszej stolicy Warszawy, ponieważ taki temat omawiali na zajęciach. Codziennie zbierali mile aktywności. Były więc ćwiczenia śródlekcyjne, nauka tańca, zabawy ruchowe podczas przerw, zabawy na świeżym powietrzu. Nasi pierwszoklasiści aktywnie włączyli się w szkolną akcję: flashmob „wiosenna zumba 2014″, brali udział w dodatkowych zajęciach popołudniowych na basenie czy stadionie GKS Szombierki. Kiedy sprzyjała pogoda chodzili z rodzicami na spacer, grali w piłkę czy biegali i bawili się na szkolnym placu zabaw.

 

981d  1d_71d_6

 

 

 

 

 

 

 Dzięki temu uczniowie wędrowali po zaplanowanej wcześniej trasie poznając kolejne miasta i państwa. I tak z Warszawy udali się do Berlina, Hamburga, Amsterdamu, Brukseli, Paryża, Bordeaux, Porto, Lizbony, Rabatu, Gibraltaru, Sewilli, aż w końcu dotarli do Madrytu. Oczywiście głównym celem tej wirtualnej wędrówki był stadion Santiago Bernabéu czyli stadion Realu Madryt.

Podczas tej wędrówki uczniowie klasy pierwszej zebrali łącznie 5053 mile,  poznali wiele atrakcyjnych miejsc oraz zasady zdrowego stylu życia, a przede wszystkim dobrze się bawili. :)

1d_4 1d_2 1d_1

 

 

 

 

 

 

Starsze posty &laquo

» Brak postów

css.php