Jesteśmy już 2 rok w programie „W-F z Klasą”, i tak jak w roku ubiegłym naszym pierwszym zadaniem jaki musieliśmy zrealizować było przeprowadzenie debaty na temat udoskonalenia zajęć sportowych i rekreacyjnych w szkole.
Nasza debata odbyła się 9 listopada 2015r. Wzięło w niej udział 5 klas: IVb, IVd, Vd, VIc i VId (ok. 120 uczniów). A wszystkiemu przysłuchiwała się p. dyrektor L. Kołakowska oraz p. K. Targońska i p. K. Szmurło – przedstawicielki Urzędu Gminy w Halinowie.
W tygodniu poprzedzającym obrady Sportowego Okrągłego Stołu, uczniowie na godzinach wychowawczych dyskutowali o plusach i minusach prowadzenia lekcji wf-u w naszej szkole, a także nad propozycjami udoskonalenia tych zajęć, aby były ciekawsze, bardziej nowoczesne i atrakcyjne.
Debatę prowadziły 2 uczennice klas VI: Klaudia Strzelecka i Sandra Kosiec, wg scenariusza opracowanego przez p. Kamilę Sielecką:
1. Przywitanie przybyłych gości.
2. Przedstawienie głównych założeń programu „W-F z Klasą”.
3. Podsumowanie zeszłorocznej edycji, czyli co ciekawego udało nam się zrealizować.
4. Część I debaty: Uczniowie na dużych kartkach wypisywali plusy i minusy prowadzenia wf-u w naszej szkole. Po zakończeniu pracy liderzy poszczególnych klas prezentowali swoje postulaty, które na bieżąco były omawiane. Wywiązała się tu ciekawa dyskusja, padały konkretne propozycje i rozwiązania. Najczęściej wymieniane PLUSY: porządne rozgrzewki; dobra atmosfera na lekcji; możliwość poprawy swojej kondycji i umiejętności ruchowych; ciekawe i zróżnicowane lekcje; możliwość prowadzenia przez uczniów lekcji, bądź części lekcji (np. rozgrzewek). Najczęściej wymieniane MINUSY: grupy koedukacyjne; zbyt liczne grypy; mało zawodów; brak wyjazdów na basen; za mało zajęć typowo dla dziewcząt; za mało dodatkowych sportowych zajęć pozalekcyjnych; za duże wymagania nauczycieli.
5. Występ taneczny grupy dziewcząt z klasy VIc.
6. Część II debaty: Wysuwanie propozycji udoskonalenia lekcji wf-u w naszej szkole. Propozycji było bardzo dużo, najciekawsze z nich to: więcej zawodów sportowych, wprowadzać nowe gry i zabawy, oddzielne grupy dla dziewcząt i chłopców, zajęcia przy muzyce dla dziewcząt, więcej zajęć dodatkowych z różnych dyscyplin sportowych, spotkania ze sportowcami i trenerami, wyjazdy na basen. Nauczyciele na bieżąco odnosili się do wypowiedzi uczniów, analizując co jesteśmy w stanie zrealizować, a co jest poza naszymi możliwościami. Część postulatów i propozycji została zaakceptowana i na pewno będzie realizowana.
7. Wybór 2 zadań do realizacji na ten rok szkolny. Głosowanie odbyło się poprzez podniesienie specjalnej karty do głosowania. A wybraliśmy: WF DLA DZIEWCZĄT oraz ODWRÓCONE LEKCJE.
Osoby odpowiedzialne za przygotowanie debaty: p. K. Sielecka (koordynator), p. P. Jurewicz, p. K. Trojniel. Warto tu także wymienić 2 uczennice, które podjęły się prowadzenia spotkania: Klaudia Strzelecka i Sandra Kosiec; uczennice z klasy VI c , które przygotowały wspaniały układ taneczny: Amelia Jakubowska, Ola Pazio, Julia Gomulska i Klaudia Strzelecka, oraz uczennice z klasy Vc i Vd, które przygotowały dekorację.
Witam serdecznie!
Bardzo podoba mi się Wasza tegoroczna debata. Do jej przygotowania podeszliście bardzo profesjonalnie! Bardzo podoba mi się to w jak szerokim gronie zasiedliście do rozmów i to, że uczniowie byli obecni także jako organizatorzy w trakcie spotkania (prowadzenie debaty, występ oraz dekoracje – są piękne! myślę, że zupełnie inaczej dyskutuje się w tak przygotowanej sali).
Dziękuję za szeroki, uporządkowany opis i za fotorelację. Świetnie się spisaliście. Ciekawi mnie tylko punkt 3 – jak wyglądało podsumowanie? Czy jesteście zadowoleni z poprzedniej edycji?
Bardzo podobają mi się zadania, które wybraliście!
Z niecierpliwością czekam na Wasze pomysły na ich realizację
Martyna
WF z Klasą