lut 28

:)

W naszej szkole na każdej 20- minutowej przerwie na korytarzu szkolnym odbywa się ZUMBA czyli coś co uwielbiają wszyscy. Tak spędzone aktywne przerwy, dodają mnóstwo pozytywnej energii co sprawia że na lekcje wracamy tanecznym krokiem…:)

Zgodnie z obietnicą kilka fotek…i oto jak bawią się uczniowie podczas aktywnych przerw:)

1 2 3 4 5 6 8

lut 28

Nasze Kochane Zumbiaki;))

  1102 3 4 5 6 7 8 9

lut 28

LAS:)

 

W okresie letnim Lokalna Akcja Sportowa będzie przebiegać inaczej niż w poprzedniej edycji programu. Tym razem chcemy zorganizować rozgrywki szkolne na wesoło lub aktywne spędzenie czasu poza murami szkoły przez naszą szkolną społeczność. Najpierw zostanie powołany komitet organizacyjny. W skład komitetu wejdą uczniowie, którzy zajmą się wszelkimi przygotowaniami.  Przed szczegółowymi ustaleniami chcemy, by uczniowie mieli możliwość zaproponowania w jaki sposób chcieliby zaangażować również  swoich rodziców do wspólnej zabawy.  Działania uczniów będą konsultowane z koordynatorem oraz nauczycielem wspierającym.

 

 

lut 28

„Interdyscyplinarność na WF – ie”

W okresie letnim będziemy realizować zadanie pt: „Interdyscyplinarność na WF – ie”. Do zadań, które będziemy planować zaangażujemy nauczycieli innych przedmiotów. Mamy nadzieję, że nowe działania będą dla naszych uczniów interesujące.

gru 14

ZUMBOWE PRZERWY:)

Zumba to radosna forma ruchu, która nie tylko wpływa pozytywnie na sprawność i kondycję fizyczną, ale pomaga także pozbyć się napięć i uwolnić emocje. Nasi uczniowie uwielbiają tańczyć i taka forma ruchu bardzo im przypadła do gustu. Zumbowe przerwy mają miejsce na korytarzu szkolnym, do naszego „zumbowania” wykorzystujemy sprzęt grający, za pomocą którego odtwarzamy ulubioną muzykę. Zumba w naszej szkole króluje nie tylko na przerwach również podczas lekcji W-F w formie rozgrzewki czy na szkolnych dyskotekach. Uczniowie znają kilkanaście układów tanecznych dzięki temu nie ma nudy a jest różnorodność:). Aby było ciekawiej wkrótce zamieścimy video z naszych szaleństw i kilka fotek…

gru 13

Ruch na przerwach i innych lekcjach

Naszym pierwszym zadaniem, jakie wybraliśmy w naszej szkole jest „Ruch na przerwach i innych lekcjach”. W ramach tego zadania ustalono, że w połowie wszystkich zajęć lekcyjnych nauczyciele będą prowadzić ćwiczenia śródlekcyjne. Przygotowałam dla wszystkich nauczycieli przykładowe zestawy ćwiczeń śródlekcyjnych i przeprowadziłam krótki instruktaż. Głównym celem ćwiczeń jest osiągnięcie przez ucznia stanu psychicznego i fizycznego odprężenia, a nie rozwijanie sprawności motorycznej.
Przykładowe zestawy ćwiczeń śródlekcyjnych:
Klasa I-III
Zestaw I
a) zegar tika: skłon głowy w bok na tik- tak,
b) wskazywanie ściany za sobą lewą i prawą ręką,
c) zapinanie guzików na plecach: w siadzie na ławce dzieci dotykają łopatek dwoma rękami,
d) zrywanie kwiatków na łące (wielokrotne przysiady)
e) dmuchanie na gorące mleko (ćwiczenie wymaga silnego wdechu i wydechu).
Zestaw II
a) gąska pije wodę: siedząc w ławce dotknięcie czołem np: pulpitu, wyprost ze spojrzeniem na sufit,
b) zrywanie owoców: sięganie w górę raz lewą raz prawą ręką,
c) zegar z podstawką: postawa, stopy zwarte, ramiona wzdłuż tułowia, wolne skłony głowy w bok (tik-tak),
d) podskoki pajaca: podskoki do rozkroku z ramionami w bok i zeskoki zwarte z ramionami w dół,
e) marsz w miejscu ze śpiewem jednej zwrotki znanej piosenki.
Zestaw III
a) siedząc w ławce: krążenie głową w lewo, w prawo,
b) mały wiatraczek: w postawie stojąc z pionowym ugięciem ramion, ruchy kołowe łokciami,
c) drzewa na wietrze: skłony tułowia w lewo, w prawo,
d) sprężynka: rytmiczne wspięcia i półprzysiady,
e) dmuchanie na piórko unoszące się w powietrzu.
Klasa IV-VI
Zestaw I
a) rysowanie kół głową: W siadzie w ławce, obszerne krążenia głową w prawo i w lewo.
b) nawijanie liny: w lekkim rozkroku, obszerne krążenie lewym, a następnie prawym ramieniem w tył z równoczesnym skłonem tułowia jak najniżej.
c) dzwon bije: w staniu rozkrocznym, wahadłowe, obszerne skłony tułowia w bok „bim, bam”,
d) marsz w wysokiej trawie: marsz w miejscu z wysokim unoszeniem kolan,
e) dmuchawiec: głęboki wdech i naśladowanie zdmuchiwania nasion mniszka.
Zestaw II
a) poprawny siad w ławkach z rękoma splecionymi na plecach, skłon głowy w przód z dotknięciem czołem pulpitu czy ławki i powolny wyprost,
b) w staniu ramiona w bok, krążenie w nadgarstkach- „małe kółeczka”, krążenie ramion – „duże koła”,
c) w staniu, skłon tułowia w przód z trzykrotnym pogłębieniem i akcentem o uda, podudzia i stopy; powrót do postawy,
d) konik grzebie nóżką: dwukrotne zaznaczenie palcami lewej nogi w wykroku i postawa; to samo lewą nogą,
e) zdmuchiwanie płonącej świeczki: głęboki wdech i szybki mocny wydech.
Zestaw III
a) wchodzenie po schodach: marsz w miejscu z wysokim unoszeniem kolan,
b) w staniu: chwytanie prawego ucha lewą ręką i lewego ucha prawą ręką; chwyt powinien być wykonany od tyłu, z silnym odprowadzeniem łokcia ku tyłowi,
c) rysowanie cyfr nad głową prawą i lewą ręką, na zmianę,
d) skłony tułowia: w lewo, w prawo.
Realizując to zadanie pokazaliśmy swoim uczniom dodatkową okazję do ruchu, którego korzyści odczują nie tylko sami uczniowie, ale także nauczyciele.

lis 23

WF z Klasą – debata Szkolnego Okrągłego Stołu

Nasza szkoła w tym roku ponownie przystąpiła do realizacji programu „WF z Klasą”. Dnia 19 listopada 2014 roku odbyła się debata Sportowy Okrągły Stół, na której rozmawialiśmy o sposobie udoskonalenia lekcji wychowania fizycznego i zajęć sportowo-rekreacyjnych w naszej szkole. Uczniowie mieli możliwość wypowiedzenia się na temat tego, co chętnie by zmienili, aby zajęcia były jeszcze atrakcyjniejsze i sprawiały im jeszcze więcej radości. W spotkaniu uczestniczyli:
pani Małgorzata Górecka- Dyrektor Szkoły;
pani Aleksandra Bugdalska – nauczyciel wychowania fizycznego, koordynator programu;
pani Agnieszka Sojka – nauczyciel wspierający i uczniowie klas IV-VI.

W tym roku swoją obecnością zaszczyciła nas również przewodnicząca Rady Rodziców, pani Edyta Tutak. Dyskusja miała charakter swobodny. Wszyscy na równych prawach brali w niej udział.

Pytania z debaty:

  1. Czy udział w programie WF z klasą wpłynął pozytywnie na zajęcia sportowe w naszej szkole?

Uczniowie naszej szkoły pozytywnie odnieśli się do udziału w I edycji programu WF z klasą. Doceniają wysiłek i duże zaangażowanie nauczyciela WF, jak również dostrzegają pozytywne skutki akcji i z radością przystępują do II etapu. Dzieci
dobrze się bawiły, poznały sposoby aktywnego spędzania wolnego czasu, rozwijaly swoje umiejętności.

  1. Co się zmieniło w sportowym życiu naszej szkoły? Co wam się podobało?

·         ZUMBA na rozgrzewce

·         jest więcej gier zespołowych

·         udział w zawodach sportowych

·         doskonalenie umiejętności

·         lekcje na świeżym powietrzu

·         poprawa kondycji

·         motywacja do zdrowego odżywiania

·         udoskonalenie współpracy w grupie

  1. Co wam się nie podobało w I edycji?

·         jeszcze za mało ZUMBY

·         brak zajęć z tenisa stołowego

  1. Co jeszcze należy zmienić, poprawić, aby uatrakcyjnić zajęcia WF?

·         zajęcia z tenisa stołowego

·         więcej lekcji na świeżym powietrzu

·         więcej lekkoatletyki

·         zorganizować „Zumbową przerwę”

·         zrobić lodowisko

Zadanie do realizacji jakie sobie wybraliśmy to: Ruch na przerwach i na innych lekcjach.

Teraz pozostaje nam tylko wziąć się do pracy i przenieść to, co zostało ustalone podczas debaty do szkolnej rzeczywistości:) Mamy nadzieję, że wszystko się uda, a lekcje WF będą naprawdę „Super lekcjami”. Wszyscy razem się postaramy, coraz więcej na różne sportowe akcje ochoty mamy!

7

3

1

5

Starsze posty &laquo

css.php