Podsumowanie projektu pt. „Szkoła z klasą 2.0″

W roku szkolnym 2010/2011 realizowałyśmy projekt pt.”Szkoła z klasą 2.0″. Wykonałyśmy wiele zadań, a do najważniejszych z nich można zaliczyć:

1. Wywiad z Panią dr Katarzyną Wollną specjalistą do spraw żywienia

2. Przeanalizowanie składników produktów, które jemy na co dzień

3. Przeprowadzenie ankiety w naszej szkole, która miała na celu sprawdzenie czy zdrowo się odżywiamy

4. Stworzenie naszej własnej piramidy żywienia

5. Przeprowadzenie wielu doświadczeń na produktach spożywczych

6. Wizyta w sanepidzie

7. Sporządzenie listy niebezbiecznych produktów

8. Zaproponowanie kilku ćwiczeń, które pomogą w prowadzeniu zdrowego trybu życia

Na koniec, stworzyliśmy plakat, który ma nam uświadomić jak ważne jest czytanie etykiet towarów żywnościowych oraz stronę internetową gdzie ukazane są skutki naszych badań (adres tej strony:  http://www.wiesz-co-jesz.cba.pl). A co Wy sądzicie o tym projekcie? Poszerzył Waszą wiedzę na temat zdrowego odżywiania?

MAGIA KINA – REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO W RAMACH LABORATORIUM 2.0

Drodzy Uczniowie klasy I!

W tym miejscu możecie zamieszczać informacje na temat realizacji zadań, które podjęliście w ramach projektu „Magia kina”. Piszcie o działaniach, trudnościach i oczywiście sukcesach (tych małych i dużych:)) Waszych grup. Już niebawem odbędą się pierwsze prezentacje działań projektowych. Czekam na nie, jak zawsze, z niecierpliwością.

Odwiedzających stronę, prosimy o komentarze:)

A. Czajkowska

Książka czy film? – oto jest pytanie:)

Drodzy Uczniowie, na stronie „Szkolnych gatek” macie możliwość wzięcia udziału w sondzie przygotowanej przez uczniów klasy 1 gimnazjum. Zachęcam do udzielania odpowiedzi na pytanie: Książka czy film?  Sonda znajduje się w lewym górnym rogu strony:)

Wyniki głosowania są dla pierwszoklasistów bardzo ważne. Od nich rozpoczną realizację projektu edukacyjnego – kolejnego zadania w ramach Laboratorium 2.0.

Głosujcie!

A. Czajkowska

Zdrowe odżywianie.

Na lekcjach wychowania fizycznego, biologii oraz chemii realizujemy projekt Szkoła z klasą 2.0 o nazwie „Jak zdrowo się odżywiać w okresie dojrzewania” . Wykorzystujemy do tego technologię informacyjną. Stworzyliśmy bazę e-mailową, dzięki której możemy m.in. przesyłać ankiety do uczniów i nauczycieli naszej szkoły. Na kółku chemicznym udało nam się zrobić tabele szkodliwych substancji zawartych w jedzeniu. Udało się nam również zrobić ankietę na temat zdrowego odżywiania, w której pytamy o najistotniejsze rzeczy. Ankieta została przeprowadzona w formie pisemnej, ponieważ z doświadczeń naszych kolegów wynika, że bardzo mało osób odesłało ankietę drogą mailową. Zapraszamy również na stronę spoleczna-kielce.blogspot.com/, na której opisujemy nasze dalsze kroki w realizowaniu projektu. Śledźcie również blogiceo.nq.pl/spoleczna/, bo na nich również będziemy dodawać nowe notki dotyczące projektu.

Czytam, więc jestem…”Krzyżacy” z TIK

Drodzy Uczniowie klasy pierwszej gimnazjum!

Za Wami cykl lekcji związanych z omówieniem lektury „Krzyżacy” Henryka Sienkiewicza. Z zamieszczonych przez Was komentarzy wywnioskowałam, że zastosowanie TIK na języku polskim było strzałem w dziesiątkę. Dziękując za Wasze zaangażowanie i niezwykle kreatywną pracę, przypominam o ostatnim zadaniu.

W  tym miejscu macie możliwość „rozwinąć skrzydła”. Skrzydła literackie. Czekam na ciekawe, oryginalne wpisy związane z lekturą.  Wierzę, ze pomysłów Wam nie braknie!:)

Aleksandra Czajkowska

Omówienie lektury „Krzyżacy” z wykorzystaniem TIK

TIKamy tu i tam…

TIK na języku polskim

Kodeks 2.0 – wersja wstępna. Komentujcie:)

KODEKS 2.0 – WERSJA WSTĘPNA

1.      W czasie lekcji i przy odrabianiu prac domowych używamy różnych narzędzi komputerowych, np. komputer, laptop, płyta interaktywna dołączona do podręcznika, kalkulator.

2.       Stwarzamy bazę e-mailową w celu kontaktu uczeń-nauczyciel.

a)      W razie nieobecności w szkole uczeń, gdy nie może skontaktować się z kolegą lub koleżanką w celu zdobycia informacji o przerabianym materiale, kontaktuje się z nauczycielem (baza @).

b)      Prace domowe mogą być wysyłane do nauczyciela drogą mailową.

c)      Przy realizacji różnych projektów i zagadnień domowych nauczyciel może wysyłać uczniowi informacje, pomoce.

3.      Na sprawdzianach nie korzystamy z komputera i kalkulatora.

4.      Prace klasowe mogą być przygotowywane komputerowo i wyświetlane przez nauczyciela na tablicy multimedialnej.

5.      Umiejętnie korzystamy z informacji zawartych w Internecie. Dokonujemy selekcji materiałów, nie kopiujemy zwrotów, których nie rozumiemy (tylko je wyjaśniamy)  itp.

6.      Przestrzegamy praw autorskich zawartych na stronach internetowych.

7.      Wyrażając swoje opinie na forum, przestrzegamy internetowego savoire – vivre’u: nie używamy wulgaryzmów, nie obrażamy internautów, szanujemy opinie innych. Reagujemy na wszelkie przejawy rasizmu, agresji i nietolerancji w sieci. W razie potrzeby zgłaszamy nadużycie administratorowi strony.

8.      Nie publikujemy informacji, zdjęć i filmów bez zgody osoby, która w nich występuje.

9.      Nie dokonujemy zakupów internetowych bez zgody opiekuna prawnego i zapoznania się z profilem właściciela aukcji.

10.  Rodzice mają dostęp do informacji związanych z naszym zachowaniem i ocenami dzięki e-dziennikowi.

11.  Strona internetowa szkoły jest źródłem informacji z życia uczniów.

12.  Ochotnicy prowadzą reaktywację gazetki szkolnej Szkolne „Gatki” w Internecie.

Materiały publikowane w gazetce szkolnej są nadzorowane przez nauczycieli.

13.  Uczniowie naszej szkoły ściśle przestrzegają regulaminu pracowni informatycznej.

14.  Nie nawiązujemy bliskich kontaktów z internautami, których danych nie znamy.

15.  Zachęcamy i uczymy starsze pokolenia korzystania z komputera i Internetu.

16.  Nie pobieramy z Internetu nielegalnych programów i oprogramowań.

17.  Tworząc ważne konta internetowe na różnych stronach, forach lub portalach pamiętamy o utworzeniu długiego i skomplikowanego hasła, które niełatwo jest rozszyfrować.

18.  Nie odpowiadamy na żadne podejrzane e-maile ani reklamy. W ten sposób mogą dostać się do naszego komputera wirusy lub groźni hakerzy.

Wrażenia po debatach klasowej i szkolnej

Blitzy Theme & Wordpress PL
css.php