LAS, zadanie do wyboru

Jako realizację zadania LAS zostanie rozegrany międzyklasowy turniej piłki nożnej chłopców. Do rozegrania zawodów wykorzystamy boisko zewnętrzne, oczywiście wszystko zgodnie z przepisami PZPN. Aby zrównoważyć szanse uczniowie klas VI będą grali w zespołach:  4 osobowych, klas V: 5 osobowych, klas IV: 6 osobowych.

Zdanie do wyboru:

Lekcja odwrócona - częściowo już podczas zajęć wykorzystujemy ten sposób prowadzenia lekcji.

Lekcje poza szkołą – zadanie dodatkowe

Wybierając zadanie dodatkowe kierowaliśmy się przede wszystkim:

- chęcią wyprowadzenia uczniów z ”murów”,

- poprawą odporności (hartowanie organizmu),

- wykorzystania naturalnych ukształtowań terenu jaki posiadamy,

- pokazania uczniom ciekawych form spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu.

Spacerowanie, marszobiegi z punktu A do punktu B nawet w atrakcyjnym  terenie znudzą każdego, ale już zabawa w „Przejmij bazę przeciwnika” czy „Podchody” można się bawić bez końca. Nikt nie zwraca uwagi ile razy pokonał dany odcinek czy podejście, trawa wysoka, krzaki gęste, aby dotrzeć do bazy, zdobyć punkt dla drużyny. Większość zabaw w terenie, nawet tych najprostszych uczy współpracy w zespole oraz odpowiedzialności za innych. Należy jednak pamiętać o zachowaniu bezpieczeństwa i ostrożności podczas zajęć w terenie i uczulić uczestników na zagrożenia jakie mogą wystąpić.

Poniżej kilka zdjęć z wypraw bliższych i dalszych.

Sportowy okrągły stół – debata

W dniu wczorajszym (12.11.2014) odbyła się szkolna debata na temat lekcji wychowania fizycznego w której wzięło 86 uczniów oraz nauczyciele wychowania fizycznego. Uczestnicy debaty przedstawili  swoje postulaty, „dobre” i „złe” strony lekcji prowadzonych w naszej szkole. Propozycję zmian weryfikowali nauczyciele akceptując propozycje, które są możliwe do wprowadzenia. Uczestnicy debaty stwierdzili, iż spróbują znaleźć wspólny mianownik postulowanych życzeń. Oto niektóre z nich:

1. Zwiększenie liczby lekcji z gier zespołowych.

2. Zmniejszenie ilości zajęć z gimnastyki.

3. Zwiększenie ilości zawodów sportowych.

4. Zwiększenie liczby godzin zajęć pozalekcyjnych.

Część uczniów proponowała wykluczenie z zajęć w.f. elementów podstawy programowej, czego niestety, nie można zrealizować :-)