WF w G4 – kolejne działania, LAS

G4 kręci kółkaWitam! Już najwyższy czas na złożenie deklaracji, jakie nasza szkoła wybrała kolejne zadania do realizacji w ramach akcji WF z KLASĄ oraz jaką Lokalną Akcję Sportową przeprowadzimy.

27 lutego 2015r. na wspólnym apelu z sympatią wróciliśmy wstecz wspomnieniami do wspaniałej rywalizacji  , która miała miejsce podczas meczy siatkarskich , kibicowania , do chwili spotkania z pierwszo i drugo ligowymi drużynami siatkarskimi,  z siatkarzami oraz do podniosłej chwili wręczenia medali przez siatkarzy naszym najlepszym drużynom klasowym. To wszystko mogliśmy sobie przypomnieć oglądając zdjęcia z całej akcji. Dodatkowo na apelu zostały wręczone przez P. Dyrektor zaświadczenia zaliczenia  projektu edukacyjnego przez uczniów klas II.

Na apelu zostało omówione  zadanie do realizacji w drugim półroczu. W wyniku przeprowadzonej debaty z WF, jednym z postulatów naszych uczniów było wprowadzenie więcej zajęć rekreacyjnych w ramach lekcji WF. Uwzględniając propozycję naszych uczniów postanowiliśmy prowadzić zajęcia rekreacyjno – ruchowe pod nazwą: „ Ruch rzeźbi ciało i umysł”,  korzystając z obiektów znajdujących się w naszej okolicy: obiekt spacerowy „TAMA”, stadion MOSiR Czerwionka – Leszczyny,  „ORLIK”, nowo powstały SKATEPARK, siłownia na powietrzu  z wykorzystaniem rowerów, rolek, deskorolek, oraz marszów i biegania. Zajęcia te łączyć będą dwa wyznaczone zadania z listy: WF dla mniej wysportowanych ( dla każdego ) i  interdyscyplinarność na WF-ie.

Dodatkowo na tych zajęciach uczniowie będą korzystali z aplikacji endomondo by sprawdzić ile km pokonują podczas wybranych zajęć ruchowych i ile można spalić kalorii. W związku z powyższym, przed przystąpieniem do zajęć  ruchowych uczniowie będą zapoznani z zasadami korzystania z aplikacji endomondo przez  nauczyciela  informatyka.

Nasze zadanie:

  1. „ Ruch rzeźbi ciało i umysł” – zajęcia rekreacyjno – ruchowe (  WF dla mniej wysportowanych ( dla każdego ) i  interdyscyplinarność na WF-ie. ( WF, informatyka, biologia)
  1. Formy prowadzenia zajęć: jazda na rowerze , jazda na rolkach , jazda na deskorolce ,marsze ,  marszo – biegi , biegi.
  1. Uczestnicy: uczniowie wszystkich klas G4
  2. Opiekunowie: nauczyciel WF – Ewa Ingot , nauczyciel informatyki – Marcin Gorzawski, nauczyciel biologii – Ewa szopa
  1. Czas realizacji: 25 marzec – 25 maj
  2. Sposób monitorowania przebiegu zajęć : systematyczne zapisywanie danych z endomondo po zajęciach każdej z klas.

Przeprowadzenie  LAS :

1. Zorganizowanie Rajdu Rowerowego dla uczniów , nauczycieli i rodziców naszego gimnazjum połączonego z piknikiem oraz grami i zabawami ruchowymi w terenie – termin realizacji – koniec kwietnia 2015r.

2. Zorganizowanie podchodów „Quest – Familoki Tour” – akcja lokalna , zorganizowana w ramach działań gminnych „Rewitalizacji zabytkowego osiedla patronackiego kopalni Dębieńsko w Czerwionce-Leszczynach” – akcja interdyscyplinarna , która łączy ze sobą wychowanie fizyczne ( marsze na orientację , gry i zabawy ruchowe ) , historię , język polski , przyrodę , sztukę w jedną całość.

Miejsce przeprowadzenia podchodów: osiedle  familoków

Uczestnicy : uczniowie G4 , nauczyciele , rodzice , społeczność lokalna

Termin : maj 2015r.

2 thoughts on “WF w G4 – kolejne działania, LAS

  1. Witajcie!
    Bardzo pododają mi się Wasze pomysły. Świetnie, że wysłuchujecie swoich uczniów i realizujecie zadania, które są dla nich atrakcyjne. Wykorzystanie nowych technologii to dobry „dodatek” dla uczniów, mniej zmobilizowanych do podejmowania aktywności fizycznej..
    Mam nadzieję, że niedługo pochwalicie się swoimi wynikami:)

    Jeśli jesteście z TIKiem za pan brat i macie głowy pełne pomysłów, to zachęcam Was do wzięcia udziału w naszym konkursie, więcej informacji na stornie internetowej: http://www.ceo.org.pl/pl/wf/news/konkurs-wymysl-sportowa-gre-z-klasa

    Rajd rowerowy w ramach LASu brzmi bardzo atrakcyjnie, z opisu domyślam się, że tego dnia będzie bardzo rodzinnie i aktywnie.
    Opisując Lokalna Akcje Sportową pamiętajcie, aby opisać więcej szczegółów (cel, kto organizuje, jak angażujecie uczniów, jak podzieliliście się zadaniami, czego potrzebujecie, żeby to wydarzenie doszło do skutku itd.). Koniecznie uzupełnijcie wpis:)

    Pozdrawiam i czekam na kolejne wpisy,
    Edyta
    WF z Klasą

  2. Jestem bardzo ciekawa jak Wam idzie realizacja zadania do wyboru.
    Koniecznie się pochwalcie i dodajcie nowy wpis!
    Pozdrawiam,
    Edyta
    WF z Klasą

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge