cze 10

MISTRZOSTWA SZKOŁY W SIATKÓWKĘ CHŁOPCÓW w roku szkolnym 2013/2014

 

Zapisy:            do 07.03.2014
Losowanie:    12.03.2014 g. 13.05 przerwa po 6 lekcjI

TABELA ROZGRYWEK:

TERMINARZ ROZGRYWEK:

13.03.2014 lekcja 4         klasa 4 TSA : 2 TLB                    WYNIK: 2   :   1

17.03.2014

lekcja 2         klasa 3 TLB : 1 TLA                    WYNIK: 2   :   0

lekcja 6         klasa 1 TLB : 1 TLC                    WYNIK: 2   :   0

lekcja 9         klasa 2 TLA : 3 TLA                    WYNIK: 2    :    0

TERMINARZ ROZGRYWEK:

19.03.2014  ( ŚRODA )

lekcja 1         klasa 1 TLB : 4 TSA                    WYNIK: 2   :   1

lekcja 2         klasa 1 TLA : 2 TLB                    WYNIK: zmiana terminu          lekcja 5                       klasa 3 TLB : 2 TLA            WYNIK: 0    :              2

TERMINARZ ROZGRYWEK:

20.03.2014  ( czwartek )

lekcja 1         klasa  3TLB : 1 TLC                    WYNIK: 1   :   2

lekcja 3         klasa 3 TLA : 4 TSA                    WYNIK: 2   :   0

lekcja 4         klasa 2 TLB : 1 TLA                    WYNIK: 2   :   0

 

MAŁY FINAŁ O III MIEJSCE

W PIŁCE SIATKOWEJ CHŁOPCÓW

ZBIÓRKA NA SALI GIMNASTYCZNEJ TRZECH DRUŻYN

27.03.2014   ( czwartek )

GODZINA 8.45

Mecze rozegrane systemem każdy z każdym w układzie: 1-2, 2-3, 1-3

  1.  1 TLC
  2.  2TLB
  3. 3.  3 TLA                       klasa  1TLC : 2 TLB           WYNIK: 2           :     0

klasa 2 TLB : 3 TLA                      WYNIK: 0           :     2

klasa 1 TLC : 3 TLA                      WYNIK: 2            :     1

                                             

 FINAŁ MISTRZOSTW SZKOŁY

W PIŁCE SIATKOWEJ CHŁOPCÓW

ZBIÓRKA NA SALI GIMNASTYCZNEJ

31.03.2014  ( poniedziałek )

GODZINA: 11.30

MECZ

godzina 12.00

1 TLB : 2 TLA   WYNIK: 0    :   2

 

MISTRZOSTWA SZKOŁY W SIATKÓWKĘ CHŁOPCÓW

w roku szkolnym 2013/2014

 

KOMUNIKAT KOŃCOWY:

 

I miejsce klasa 2 Tla

II miejsce klasa 1 TLb

III miejsce klasa 1 TLc

cze 10

MISTRZOSTWA SZKOŁY W TENISIE STOŁOWYM 2013/2014

W dniach 10 i 17 XII 2013 r. odbyły się Mistrzostwa Szkoły w Tenisie Stołowym chłopców. W zawodach uczestniczyło 29 zawodników reprezentujących 15 klas.Klasyfikacja indywidualna:

  1. Mateusz Szczęsny (4 TLC)
  2. Michał Korkosz (1 TLB)
  3. Jarosław Jankowski (1 TLB)
  4. Bartek Komarnicki (1 TLB)

5-6. Łukasz Bęś (2 TLA), Kamil Ćwierz (4 TSA)

7-8. Kacper Kulikowski (2 TLB), Jan Kazieńko (2 TP)

9-10. Robert Wydera (1 TLA), Damian Hylewicz (1 TP)

11-12. Marcin Nowacki (4 TLA), Patryk Kapka (4 TLC)

13-18. Michał Wąsacz (4 TLA), Grzegorz Małecki (3 TAT), Sebastian Paszkowski (2 TLB), Damian Gawron (3 TLA), Przemysław Kwiatkowski (1 TAT), Patryk Tesznar (2 TAT)

19-24. Wojciech Owczarek (3 TLB), Kamil Borecki (3 TLB), Michał Gadamer (1 TP), Sławomir Ziętek (2 TLA), Maksymilian Tarnowski (1 TLA), Michał Maślanka (1 TS)

25-29. Mateusz Matuszczak (1 TS), Damian Sieradzki  (1 TP), Janusz Buczakowski (2 TP), Patryk Kiełbasa (1 TS), Krzysztof Gołofit (4 TLA)

 

Klasyfikacja zespołowa:

 

  1. 1 TLB (15 punktów)
  2. 4 TLC (14)
  3. 4 TLA (13)
  4. 1 TP (12)
  5. 2 TLA (11)
  6. 2 TLB (10)
  7. 1 TLA (9)
  8. 4 TSA (8)
  9. 2 TP (7)
  10. 2 TLB (6)
  11. 1 TS (5)

12-15. 1 TAT, 2 TAT, 3 TAT, 3 TLA (4)

 

 

 

cze 10

Mistrzostwa strefy centrum w tenisie stołowym

Lokalna Akcja Sportowa – LAS

Zgodnie z zasadą, że im dalej w LAS, tym więcej drzew, czyli projekt Lokalnej Akcji Sportowej będzie tym lepszy, im więcej osób uda nam się zaangażować, przystąpiliśmy  i my z werwą do tej akcji.

Rozpoczęliśmy akcję zdając się  na kreatywność młodzieży od burzy mózgów. Pomysłów było wiele tj: rajd rowerowy, turniej badmintona, turniej gier zespołowych, konkursy tańca………

Padło wiele fajnych pomysłów. Niestety specyfika szkoły – technikum, egzaminy maturalne, zawodowe, zaliczenie  miesięcznych zajęć praktycznych przez młodzież klas trzecich zmusiły nas do zmiany pierwotnych planów.

LAS jest i będzie naszą stałą akcją – tradycją szkoły. Wracamy do tradycji szkoły.!!!!  Przypomnę, że szkoła może pochwalić się wieloma fajnymi akcjami. Tradycją były rajdy turystyczne  szkoły, gdzie cała szkoła wyjeżdżała pociągiem w Karkonosze Jako byłe Technikum Kolejowe mieliśmy do  naszej dyspozycji cały skład, a za „wajchą” maszynisty sam dyrektor szkoły. Uczniowie pierwszych  klas mieli w ramach WF obowiązkowe pływanie, a  wszyscy uczniowie klas drugich otrzymując kompletny sprzęt narciarski wyjeżdżali na tygodniowe obozy narciarskie, gdzie pod okiem nauczycieli WF- instruktorów narciarstwa stawiali pierwsze kroki na nartach.

Pomimo  zmiany profilu szkoły  to teraz LAS zobowiązuje NAS.

Już we wrześniu ruszamy na rajd rowerowy, a w październiku startujemy z pomysłem na „ Szybki kurs tańca dla każdego mieszkańca”. Z tańcem jesteśmy na bieżąco, są to nasze ulubione lekcje WF. Pełne kwalifikacje instruktora – tańca towarzyskiego, pasja nauczyciela WF  pozwoli mam na przeprowadzenie udanych warsztatów tanecznych.

Pierwsze koty za płoty, naszym sukcesem będzie udział w naszych akcjach rodziców i nauczycieli, a także naszych są sąsiadów ZSZ NR 5.

LAS zmobilizował nas również do przeprowadzenia Testu Sprawności wśród uczniów naszej szkoły. Co do Testu Coopera to zgodnie z wieloletnią tradycją przeprowadzamy go dwukrotnie w trakcie roku szkolnego we wrześniu i czerwcu.

My, mając na uwadze  przeprowadzone w grudniu Mistrzostwa Szkoły ,miejsce placówki,  warunki sportowe, sprzęt – odpowiednią ilość stołów, bezpieczeństwo w ramach akcji LAS, zorganizowaliśmy Mistrzostwa Centrum w Tenisie Stołowym – zaprosiliśmy szkoły z naszej dzielnicy do udziału w naszej sportowej imprezie. „KLUCZE” od szkoły trafiły w ręce organizatorów – nasza  młodzież pełniła funkcje gospodarza w pełnym tego słowa znaczeniu. W swoje ręce przejęła nawet sędziowanie. Wyzwanie, duża odpowiedzialność naszej młodzieży, udział nauczycieli WF i  całej społeczności szkolnej  sprawiło, że mieliśmy

CENTRALNE ŚWIĘTO SPORTU – dobrą sportową zabawę dla wszystkich.

MISTRZOSTWA STREFY CENTRUM W TENISIE STOŁOWYM

            23-24 stycznia 2014 r. odbyły się w naszej szkole Mistrzostwa Strefy Centrum w Tenisie Stołowym dziewcząt i chłopców. W zawodach dziewcząt uczestniczyło 6 zespołów, a wśród chłopców – 12 ekip. W imprezie tej funkcje sędziowskie pełnili uczniowie szkoły. Reprezentacja chłopców zajęła VI miejsce.

Skład reprezentacji szkoły:

  1. Mateusz Szczęsny (4 TLC)
  2. Michał Korkosz (1 TLB)
  3. Jarosław Jankowski (1 TLB)

 

P1020096 P1020106

sty 23

FINAŁ XX MISTRZOSTW SZKOŁY W FUTSALU

1. Eliminacje I rundy 3 grupy po 3 drużyny:

- gr.A – grupa_a

- gr.B – grupa_b

- gr.C – grupa_c

2. Grupa Mistrzowska- II runda – Grupa mistrzowska

3. Grupa Mistrzowska po 5 kolejkach – Grupa mistrzowska po 5 kolejce

4. Półfinały – Półfinały

5. Finał i mecz o 3 miejsce – FINAŁ

6. Tabela końcowa – Tabela końcowa

7. Klasyfikacja strzelców – Klasyfikacja strzelców

 

sty 23

Zdrowe żywienie

„Nakręć się na zdrowie”

W ramach realizacji zadania do wyboru: zachęcenie młodzieży do zdrowego jedzenia udało nam się zrealizować niektóre kryteria.

W ramach kryterium prowadzenia przez uczniów działań promujących  zdrowe żywienie przygotowana została na stronie internetowej szkoły zakładka na temat zdrowego żywienia.

W łączniku z salą gimnastyczną zawieszona została  tablica korkowa  na której umieściliśmy plakat z piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.

Natomiast w ramach organizowania zajęć motywujących uczniów do samodzielnych prozdrowotnych wyborów w ramach lekcji z edukacji zdrowotnej odbyła się debata na temat  zdrowego żywienia, konkretniej na temat asortymentu oferowanego przez fast foody, wartości kalorycznej poszczególnych składników.

„Sklepik szkolny – zdrowa reaktywacja”

Każdy uczeń ma prawo do spożycia w szkole co najmniej jednego pełnowartościowego posiłku – obiadu lub drugiego śniadania, szkoła zaś powinna stworzyć warunki do wydawania takich posiłków. W naszej szkole nie ma technicznych możliwości do przygotowywania i wydawania obiadów szkolnych, funkcjonuje natomiast sklepik, w których uczniowie mogą kupować  wybrane produkty spożywcze. Sprzedaż tych ostatnich, w aspekcie ich asortymentu i jakości zdrowotnej, posiada szczególne znaczenie w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych młodego pokolenia, a w dalszej perspektywie – w zapobieganiu nadwadze, otyłości i licznym chorobom zależnym od diety.

Asortyment ten powinien być atrakcyjny dla uczniów i przez nich akceptowany, a jednocześnie mieć odpowiednią  wartość odżywczą. Do takich produktów należą przede wszystkim mleko i produkty mleczne, w tym szczególnie mleczne napoje fermentowane, warzywa i owoce, kanapki, soki owocowe i warzywne oraz woda mineralna. Na podkreślenie zasługuje dostępność wody i zdrowych napojów, gdyż odpowiednia ilość płynów w dziennej racji pokarmowej ucznia jest niezwykle istotna dla utrzymania jego prawidłowego stanu zdrowia i dobrego samopoczucia.

Przedstawiona została tabelka z zalecanymi produktami.

Tabela. Produkty polecane do sprzedaży w sklepiku szkolnym

 

Grupa

Asortyment

Produkty zbożowe/śniadaniowe
  • pieczywo (razowe, żytnie, pszenne mieszane),
  • kanapki (różnego rodzaju pieczywo z masłem/margaryną kubkową, serem żółtym/twarogowym/topionym lub wędliną pieczoną/chudą/suszoną/podsuszaną lub z gotowanym jajkiem/pastą jajeczną lub z rybą wędzoną/pastą rybną, z dodatkiem różnych warzyw kanapkowych),
  • płatki śniadaniowe i musli pełnoziarniste z dodatkiem suszonych owoców bez dodatku czekolady, tłuszczu, cukrów i sztucznych barwników,
  • chrupki kukurydziane, ryż preparowany bez dodatku soli, tłuszczu, cukrów i sztucznych barwników,
  • suchary smakowe bez dodatku soli, tłuszczu, cukrów i sztucznych barwników,
  • chrupkie pieczywo, ciasteczka zbożowe (preferowane pełnoziarniste),
Produkty mleczne
  • mleko (również smakowe),
  • jogurty naturalne/owocowe/pitne, kefir, maślanka,
  • serki homogenizowane, desery mleczne,
Owoce/warzywa
  • owoce sezonowe  (umyte, w całości lub pokrojone i podzielone na porcje gotowe do spożycia),
  • warzywa (umyte, w całości lub pokrojone i podzielone na porcje zawierające kilka sztuk),
  • suszone owoce i warzywa typu chipsy bez dodatku soli, tłuszczu i cukrów,
  • musy owocowe,
Przekąski
  • orzechy i pestki  (obrane i podzielone na niewielkie porcje gotowe do spożycia),
Napoje
  • woda mineralna/źródlana,
  • soki owocowe, soki warzywne, soki owocowo-warzywne (bez dodatku cukru)

Celem naszym jest przełamanie negatywnych stereotypów. Zmianę nawyków żywieniowych. Taka edukacja skłania do zmiany stylu życia.

Zauważalne są  postępy w wyborach asortymentu. Trzymamy  kciuki za świadomy wybór   naszych uczniów. Mniej pączków, mniej chipsów……..

Edukację  ze zdrowego żywienia udało nam się przeprowadzić wśród nauczycieli. Zostało zorganizowane w dniu 5 grudnia  w ramach rady szkoleniowej spotkanie ze specjalistą z dziedziny dietetyki/żywienia. Tematem były „ Choroby cywilizacyjne, a racjonalne odżywianie. CEL : uświadomienie szkodliwych nawyków żywieniowych prowadzących do epidemii chorób cywilizacyjnych oraz wskazanie konieczności wprowadzenia nowych korzystnych zmian w sferze odżywiania

1. Cele szczegółowe szkolenia :

- Kształtowanie prozdrowotnych nawyków żywieniowych;

- Motywowanie społeczności szkolnej do świadomego wyboru zdrowego stylu

życia poprzez działania edukacyjne i informacyjne z zakresu zdrowego

odżywiania;

- Wyposażanie nauczycieli w wiedzę dotyczącą zdrowego odżywiania;

- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie – problem

otyłości i cukrzycy wśród dzieci i dorosłych;

- Reforma oferty odżywiania na stołówkach;

- Tworzenie wizerunku rozsądnego klienta artykułów spożywczych.

Cel realizowany poprzez :

1.Prezentacje multimedialną ( w zarysie)

A. Choroby cywilizacyjne, a styl życia

B. B. Wartościowe zboże

C. Proteinowy mit

D. Cholesterol i tłuszcze

E. Cierpka strona cukru i napoje

2.Ćwiczenia praktyczne

Degustacja potraw bez cholesterolu i tłuszczów zwierzęcych oraz z minimalną ilością cukru,

potrawy bezglutenowe – propozycje dań

Szkolenie było interesujące, skłaniało do refleksji…..w zdrowym ciele, zdrowy duch.

W dniu 06 lutego w ramach  zebrań z rodzicami przeprowadzimy edukację rodziców poprzez rozdanie ulotek z piramidą zdrowego żywienia i krótką prelekcją na temat zdrowego żywienia.

Mam nadzieję, że nam się uda i przyjdzie czas na zdrowie.

Joanna Wolfart-Piech

lis 30

Sportowy Okrągły Stół – SOS dla wychowania fizycznego

Sportowy Okrągły Stół  – SOS  dla wychowania fizycznego.

Wreszcie i w naszej szkole odbył się Sportowy Okrągły Stół. Nasza szkoła długo przygotowywała się do tych obrad. Powodów było wiele, sonda na temat:  dlaczego warto się ruszać, wybraliśmy 23 powody dla których warto ćwiczyć i zależało nam, żeby klasy pierwsze wyrobiły zdanie na temat WF w nowej szkole.
Celem naszej debaty było zdiagnozowanie stanu faktycznego lekcji wychowania fizycznego oraz określenie stanu pożądanego.

Zostały  postawione następujące pytania:

  1. Co konkretnie chcemy poprawić?
  2. Co możemy zrobić , aby było lepiej?
  3. Jakiego wsparcia potrzebujemy?
  4. Co można zrobić własnymi siłami?
  5. Co potrzebne jest z zewnątrz?

Debata miała miejsce w auli szkolnej. Debatę prowadziła pani Edyta Majkowska opiekun samorządu oraz koordynator projektu Joanna Wolfart – Piech. W obrady aktywnie włączyli się przedstawiciele samorządu, którzy motywowali swoje koleżanki i swoich kolegów  do współpracy.

Po  serdecznym powitaniu  przypomniałam uczniom o celach naszego spotkania. Przedstawiałam etapy debaty:

  • diagnozę  sytuacji
  • cele debaty
  • burze mózgów
  • projektowanie rozwiązań
  • podsumowanie

W drugiej części uczniowie zostali podzieleni na 6 espołów, w których wypracowywali odpowiedzi   na zadane pytania. Zastanawiali się nad tym, co jest wartościowego w lekcjach wychowania fizycznego, jakie są mocne strony tych zajęć (+).

Uczniowie myśleli  również nad tym, co należy zmienić (-) w lekcjach wychowania fizycznego, aby WF był fajny .

Następnie  przedstawiciele samorządu  zebrali  karty pracy zespołów.

Przystąpiłam do podsumowania wniosków wypracowanych przez młodzież. Rozpoczęła się dyskusja. W auli zawrzało. Uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem i inicjatywą. Odnieśli się do wielu obszarów związanych z wychowaniem fizycznym.

Przedyskutowaliśmy wszystkie plusy i minusy lekcji wychowania fizycznego. Zapisaliśmy  je na tablicy omawiając  poszczególne kwestie.

Oto nasza  BURZA MÓZGÓW – wypracowane wnioski , nasze dobre strony i te które musimy zmienić.

Według młodzieży pozytywne strony wychowania fizycznego to :

  • kadra, postawa nauczycieli WF, ich dobre przygotowanie do zajęć, aktywny udział w lekcjach (był to dla nas duży komplement),
  • atrakcyjna hala sportowa,
  • dobry sprzęt sportowy,
  • różnorodność zajęć ( w tym tenis, łyżwiarstwo, nordic walking, unihokej, tańce integracyjne, towarzyskie, aerobik, zajęcia na stepach…..)
  • możliwość odrobienia zajęć…  ,

Niestety były też minusy, nasze słabe strony WF.

  • zaplecze sanitarne (szatnie),
  • za mała ilość godzin w siłowni,
  • słaba baza sportowa  przy trzech grupach ćwiczących,
  • brak zajęć w blokach,
  • zajęcia na dworze przy złej pogodzie ( dziewczęta).

Wsłuchiwałyśmy się w opinie uczniów na temat słabych punktów WF. Zdania nieraz były podzielone, np: co do prowadzenia zajęć  w blokach czy  niedostatecznej  ilości zajęć w siłowni.

Następnym  punktem debaty był wybór zadania dodatkowego. Poprzez głosowanie podjęliśmy decyzję, że w ramach programu WF z klasą  będziemy zachęcać  uczniów do zdrowszego jedzenia w szkole. Wyznaczyliśmy poszczególne kryteria do realizacji tego zadania ( piramidę żywienia, aktywności fizycznej , zmianę asortymentu w sklepiku szkolnym, edukację rodziców….)

Przed nami  więc kolejne wyzwania. Będzie dobrze, bo przecież mamy taką, fajną, mądrą młodzież.

Teraz tylko uśmiech do naszych WŁADZ, może jak nie w ty roku kalendarzowym, bo już się kończy, to na pewno w roku szkolnym 2013/2014 dostaniemy pięknie wyremontowane  zaplecze sanitarne.

Wiem, że pani Dyrektor zrobi wszystko, żeby tak było.

Zresztą poradzimy sobie sami. My Nauczyciele, Uczniowie i Rodzice, bo przecież WF jest fajny.

                                                                                                Joanna Wolfart – Piech
koordynator projektu

lis 29

XX Mistrzostw w Piłce Nożnej Halowej Zespołu Szkół nr 23 we Wrocławiu.

Grupy eliminacyjne

Grupa A:

  1. 4 Tla
  2. 3 Ts
  3. 2 Tla

Terminarz grupy A – Wtorek 19.11.2013r.

14:10         4Tla – 3Ts
14:40         4Tla – 2Tla
15:10         2Tla – 3Ts

Grupa B:

  1. 4 Tlb
  2. 3 Tla
  3. 1 Tla

Terminarz grupy B – Piątek 22.11.2013r.

  1. 14:10         4Tlb – 3Tla
  2. 14:40         3Tla – 1Tla
  3. 15:10         4Tlb – 1Tla

Grupa C:

  1.  4 Tlc
  2. 3 Tp
  3. 1 Tp

Terminarz grupy C – Czwartek 21.11.2013r.

14:10         4Tlc – 3Tp
14:40         3Tp – 1Tp
15:10         4Tlc – 1Tp

Continue reading

lis 24

DOLNOŚLĄSKA LIGA LEKKOATLETYCZNA

RZUT JESIENNY – 24.09.2013

W I Rzucie Dolnośląskiej Szkolnej Ligi LA reprezentanci szkoły uzyskali następujące rezultaty:

KONKURENCJA

IMIĘ I NAZWISKO KLASA WYNIK PUNKTY
BIEG NA 100m DOMINIK KOTERBA

MAKSYMILIAN TARNOWSKI

JAREK KAMIŃSKI

PATRYK CZEKUĆ

3 TLB

1 TLA

1 TLA

1 TS

12.05

12.71

12.75

13.38

122

97

96

74

BIEG NA 400m KRYSTIAN WIŚNIEWSKI

ŁUKASZ WOŹNIAK

1 TLA

2 TLB

1.00.56

1.01.23

84

80

PCHNIĘCIE KULĄ

-         5kg

KONRAD KUJAWA

DAMIAN OLBERT

MAKSYMILIAN TARNOWSKI

1 TLB

1 TLC

1 TLA

10.48

6.83

6.80

111

66

66

SKOK W DAL TOMASZ CZYŻAK

ŁUKASZ BĘŚ

FILIP FUSEK

2 TLA

2 TLA

1 TLA

4.89

4.81

4.45

72

69

56

SZTAFETA 4 x 100 m

 

MAKSYMILIAN TARNOWSKI

FILIP FUSEK

JAREK KAMIŃSKI

KONRAD KUJAWA

1 TLA

1 TLA

1 TLA

1 TLB

 

50.57

 

80

KLASYFIKACJA ZESPOŁOWA:

-         CHŁOPCY – 18 MIEJSCE

 

Opiekun reprezentacji

Barbara Drąg

 

 

16 października 2013 r. odbyły się Indywidualne Mistrzostwa Wrocławia w Biegach Przełajowych. Reprezentacja chłopców w składzie: Kasjan Piszcz (2 TLA), Maksymilian Bibikow, Michał Maślanka, Patryk Czekuć (wszyscy z 1 TS), Przemek Kwiatkowski (1 TAT) oraz Dominik Sieradzki i Karol Włoch (1 TP) zajęła drużynowo VI miejsce.

 

Opiekun reprezentacji

Barbara Drąg

lis 13

Nasze wybrane zadanie

Zachęcamy do zdrowszego jedzenia w szkole.

 

 

 

Działania:

1. Prowadzenie przez uczniów działań promujących zdrowe żywienie

Realizacja: podjęcie przynajmniej jednego z wymienionych działań:

  • audycja w szkolnym radiu dotycząca zdrowego żywienia,
  • edukacja internetowa (np. zakładka dotycząca zdrowego żywienia na stronie internetowej szkoły),
  • tworzenie tematycznych prezentacji np. w Power Point (np. na zajęciach informatyki)

lub inne działania

2. Organizowanie zajęć motywujących uczniów do samodzielnych prozdrowotnych wyborów.

Realizacja: podjęcie przynajmniej jednego z przykładowych działań:

  • debaty tematyczne,
  • warsztaty żywieniowe,
  • koło żywieniowe

lub inne działania

3. Zmiana na prozdrowotny asortymentu w sklepikach szkolnych, automatach z napojami i żywnością sprzedawaną na terenie szkoły.

Realizacja: zmiana asortymentu sklepiku szkolnego, wprowadzenie produktów prozdrowotnych (np. owoce, warzywa, kanapki z pieczywa razowego, nabiał, soki 100% niesłodzone)

4. Edukacja rodziców.

Realizacja: Podjęcie przynajmniej jednego z wymienionych działań:

  • edukacja rodziców z wykorzystaniem strony internetowej szkoły lub innych form (np. ulotki rozdawane na zebraniach),
  • organizacja prelekcji.

5. Organizowanie dla uczniów spotkań ze specjalistą z dziedziny dietetyki/żywienia.

Realizacja: Zorganizowanie spotkania ze specjalistą z dziedziny dietetyki/żywienia, np. w ramach godzin z edukacji zdrowotnej, godziny wychowawczej, lekcji biologii lub innych zajęć lekcyjnych czy pozalekcyjnych.