28 maja – prezentacja naszego projektu :)

Posted by strongfour in Bez kategorii | Leave a comment

Już jutro wielki dzień – publicznie przedstawimy, co udało nam się dokonać w trakcie trwania projektu. Nadejdzie chwila prawdy ;-)

Praca w projekcie była dla nas szansą na poznanie własnych słabych i mocnych stron oraz na rozwijanie umiejętności pracy w grupie. Była to także okazja do nauczenia się wielu nowych rzeczy, jeśli chodzi o prowadzenie własnego przedsiębiorstwa.

Teraz musimy przekazać to publiczności w taki sposób, aby zyskać aprobatę, a będziemy podlegać surowej ocenie. Musimy pokazać się od jak najlepszej strony :-)

Trzymajcie kciuki!

str4

Skąd wziąć pieniądze na prowadzenie firmy?

Posted by strongfour in Bez kategorii | Leave a comment

Aby zacząć prowadzić swoje przedsiębiorstwo należy zabezpieczyć na ten cel środki finansowe. Najlepiej oczywiście mieć swoje oszczędności, ale kiedy jest ich trochę za mało, to trzeba skorzystać z innych form finansowania.

Jakie to mogą być formy?

  1. wsparcie z Urzędu Pracy dla osób zakładających własną firmę,
  2. dotacje unijne,
  3. inkubatory przedsiębiorczości
  4. kredyty bankowe dla startujących przedsiębiorstw

Kiedy już wiemy, co mamy, a czego będziemy potrzebować, należy przeanalizować koszty stałe i koszty zmienne naszej działalności. Koszty stałe – to wydatki, jakie ponosi przedsiębiorstwo na swoje funkcjonowanie, niezależnie od tego, jaka jest sprzedaż produkowanych rzeczy, czy świadczonych usług. Dlatego nie są one bezpośrednio związane z produkcją, czy sprzedażą przedsiębiorstwa. Koszty stałe są głównym składnikiem kosztów dla wielu przedsiębiorstw, zwłaszcza dostarczających usługi, m.in. restauracji, kin, teatrów, hoteli.

Koszty zmienne – to wydatki związane bezpośrednio z tworzeniem produktu czy usługi. Koszty zmienne, w przeciwieństwie do kosztów stałych, zmieniają się wraz z rozmiarami produkcji lub działalności jednostki gospodarczej.

Znając koszty stałe i zmienne oraz koszt jednostkowy, czyli koszt przypadający na jednostkę wyrobu, możemy obliczyć sobie, czy nasza działalność w ogóle będzie opłacalna.

Strategia marketingowa przedsięwzięcia

Posted by strongfour in Bez kategorii | Leave a comment

Czym jest strategia marketingowa? To takie dobranie ceny produktu, jego promocji i sposobu dystrybucji, aby dotrzeć do jak największej liczby konsumentów.

Nasza firma LiteStyle s.j. postawiła sobie trudne zadanie, ponieważ część naszych produktów jest wykonywana na indywidualne zamówienie. W związku z tym mają one także indywidualną cenę. Postanowiłyśmy jednak zrobić z tego nasz atut: każdy ma prawo określi przedział cenowy, jaki go interesuje, a dodatkowo negocjować ostateczną cenę produktu.

Strategia promocyjna:

a) ulotki, bilboard i reklama w gazecie;

b) reklama w mediach społecznościowych – np. facebook, gdzie możemy prezentować najnowsze kolekcje;

c) strona internetowa naszej firmy – zdjęcia, opisy modeli, formularz cennika, w którym można dopasować cenę produktu;

d) plakaty reklamowe w szkołach i przedszkolach, gdzie promocję strojów na przedstawienia i bale karnawałowe połączymy z warsztatami krawieckimi – dzieci będą mogły projektować swoje stroje;

Formy promocji firmy: kalendarze (różne formaty), długopisy, torby eko (z materiału) z nadrukiem logo, smycze, notesy.

A oto przykład reklamy opracowanej przez Zuzię:

Zuzia reklama

 

Przed nami moduł 4

Posted by strongfour in Bez kategorii | Leave a comment

Już wkrótce opublikujemy sprawozdanie z 4 modułu, a w nim:

1. Jak rozdysponować nasze wpisowe 40 tysięcy?

2. Jakie są koszty stałe i zmienne przedsięwzięcia?

3. Czy nasza działalność się opłaci? – czyli jak obliczyć próg rentowności przedsięwzięcia…

28 maja czeka nas prezentacja projektu gimnazjalnego. Bierzemy się za przygotowanie prezentacji.

StrongFour

Po zakończeniu modułu trzeciego

Posted by strongfour in Bez kategorii | Leave a comment

Uff! Sprawozdanie do modułu 3 wysłane.

Mamy też pomysł na nasze pierwsze hasło reklamowe:

„Zrobimy to na miarę Twoich potrzeb”.

Wkrótce następne hasła oraz projekty reklam naszych produktów.

Zapraszamy

Wyniki ankiety

Posted by strongfour in Bez kategorii | Leave a comment

Po przeprowadzonym badaniu rynku udało nam się określić wstępnie preferencje naszych potencjalnych klientów. W badaniu wzięło udział 16 respondentów, w tym 12 kobiet i 4 mężczyzn. Większość badanych mieszka na wsi, a jeśli chodzi o przekrój wiekowy, to jest on mniej więcej proporcjonalny dla każdego przedziału. Pytania do ankiety znajdują się pod linkiem w poprzednim poście. Wyniki wyglądają następująco:

1. 94% badanych robi zakupy w sklepach, tylko 1 osoba wybrała jako formę internet.

2. Jeśli chodzi o kupno odzieży, to 56% badanych kupuje ją w sklepie, 18% w centrum handlowym, a prawie 13% przez internet.

3. Większość – 62% – kupuje odzież raz w miesiącu.

4. Rodzaj odzieży najbardziej potrzebnej badanym:

wykres1

5. Badani najczęściej kupują nową odzież, ponieważ ich ubrania są już stare i nieatrakcyjne oraz dlatego że chcieliby urozmaicić i wzbogacić swoją odzież.

6. Czym powinny się charakteryzować stroje na specjalne okazje? Zdecydowana większość odpowiedziała, że elegancją. Poza tym padały takie odpowiedzi, jak: prostotą, skromnością, odpowiednią długością, oryginalnością, muszą być modne i zaskakujące, zapewniające swobodę, niepowtarzalne, nietypowe, pomysłowe, wygodne, ładne, powinny mieć mały dekolt.

7. W kolejnym pytaniu badani określali, na jakie okazje i jak często potrzebują różnych rodzajów odzieży. Wyniki wyglądają tak:

 tabelka1

8. Oprócz odzieży respondenci poszukują także podczas zakupów: butów, torebek, biżuterii, pasków, szalików i krawatów – w tej właśnie kolejności.

9. 30% badanych wydaje miesięcznie na nową odzież od 351zł do 850, podobnie 30% wydaje od 101 do 150zł. Cztery osoby wskazały, że jest to kwota od 0 do 100zł.

10. W ciągu ostatnich 6 miesięcy aż 56% dokonało zakupów przez internet od 1 do 5 razy.

11. Kupujący najchętniej płacą gotówką.

12. Niestety w grupie badanych znalazło się tylko 5 osób mających dzieci w wieku szkolnym lub przedszkolnym.

Podsumowanie: Nasi badani wiedzą doskonale, czego oczekują po ubraniach na specjalne okazje i są w stanie wydać na odzież dosyć dużo pieniędzy. Preferują zakup w sklepie i zapłatę gotówką, ale nie wykluczają też płatności kartą i zakupów przez internet. Warto zachęcić do takiej formy kupowania, ponieważ staje się ona coraz bardziej popularna. Naszą ofertę możemy poszerzyć o bieliznę oraz dodatki takie, jak buty, biżuteria i apaszki (szaliki).


Badanie rynku

Posted by strongfour in Bez kategorii | 1 Comment

Rozpoczęcie działalności przedsiębiorczej powinno być poprzedzone badaniem rynku, czyli sprawdzeniem preferencji potencjalnych klientów. Chcemy się dowiedzieć, czy nasza firma ma szansę zaistnieć na rynku i czy znajdziemy odbiorców. Postanowiłyśmy skonstruować ankietę, aby dowiedzieć się jak najwięcej o oczekiwaniach klientów.

Przygotowałyśmy się do pracy w następujący sposób:

1. Pierwszy krok to dokładne określenie rodzaju i cech produktu oraz tego, czym on będzie się wyróżniał wobec produktów firm konkurencyjnych;
2. Krok drugi – określenie, do kogo będzie skierowana nasza oferta;
3. Krok trzeci – jaki zasięg działania będzie miała nasza firma;
4. Czwarty etap – określenie cech konkurencji
5. Piąty krok – skonstruowanie ankiety badawczej.

Link do ankiety jest poniżej. Zachęcamy wszystkich do wypełnienia ankiety. Dzięki temu zbierzemy materiał badawczy do naszej dalszej pracy.

Badanie rynku 2

StrongFour

image 94