Po SOS-ie ćwiczymy na okrągło !!!

Sprawozdanie ze Szkolnego Okrągłego Stołu.

Tegoroczny Sportowy Okrągły Stół (SOS) miał w naszej szkole nieco inną formułę niż ten z I edycji programu. Chcąc zwiększyć krąg osób zaangażowanych w przedsięwzięcie postanowiliśmy podać nasz SOS w mniejszej ilości ale więcej razy. Przepis dla wszystkich grup był podobny. Zaczynał się od rozdania uczestnikom ankiet dotyczących wychowania fizycznego w naszej szkole a po ich wypełnieniu „przyrządzający SOS nauczyciel” prowadził prelekcję na temat szeroko rozumianej kultury fizycznej. W tej drugiej części w każdej z grup było na inny temat. Chodziło o to, żeby zapoznać uczniów z potrzebą podejmowania działań indywidualnych służących zachowaniu zdrowia, utrzymaniu kondycji, rozwojowi zainteresowań sportowych – słowem zachęceniu ich do uprawiania „sportów całego życia”.

Jednym z takich sportów jest tenis stołowy. Zajęcia na ten temat w klasie III ET poprowadziłem osobiście. Nie był to typowy trening tenisisty lecz forma zabawowa w nauczaniu techniki gry. Pozwoliło to na uczestnictwo w zajęciach całej klasy jednocześnie przy wykorzystaniu tylko jednego stołu. Zabawa była przednia i jestem przekonany, że ten sport znajdzie wielu zwolenników wśród uczniów  w ich dorosłym życiu..

Dla uczennic klasy I DL (artystycznej) „SOS przyrządzała”  p. Dorota Szczerba, znana w naszej szkole z zamiłowania do fitnessu. Fitness, to bardzo rozległa dziedzina kultury fizycznej. Mieści się w niej wiele bardziej i mniej popularnych form aktywności ruchowej poczynając od aerobiku, poprzez różne jego odmiany na zumbie i pilatesie skończywszy. W trakcie swojej prelekcji p. Dorota omawiała te wszystkie formy szczegółowo a jako uzupełnienie swojego wystąpienia poprowadziła bardzo interesujące i intensywne zajęcia ze step aerobiku. Dziewczęta ćwiczyły z dużym zaangażowaniem. Nie ma żadnych wątpliwości, że wszelkie ćwiczenia przy muzyce będą towarzyszyły uczestniczkom przez całe życie.

O bieganiu, jako recepcie na zdrowie, opowiadał w II BL nasz etatowy uczestnik kolejnych edycji „Dychy do Maratonu” p. Robert Podlecki. Przybliżał on swoim uczniom (pełni funkcję wychowawcy) zasady przygotowania się do tej formy aktywności ruchowej. Nie były to jedynie zasady treningu ale także kwestie związane z odżywianiem, odnową biologiczną czy niezbędnym sprzętem. Ale co się dziwić skoro p. Robert jest twórcą autorskiego programu „Teoria w wychowaniu fizycznym i sporcie”, który realizowany jest w tym roku szkolnym w klasie II BL. Zajęcia przeprowadzone przez p. Roberta zaowocowały zgłoszeniem się do „Drugiej Dychy do Maratonu” dwóch uczniów z tej klasy, natomiast jeszcze jedna uczennica mocno nad swoim udziałem się zastanawia.

Do zainteresowania się formami rekreacyjnymi gier zespołowych zachęcał podczas prowadzonych przez siebie zajęć p. Piotr Choduń. Wieloletni zawodnik i trener rugby w Budowlanych Lublin przedstawiał walory gier zespołowych oraz możliwości ich uprawiania w działających w Lublinie amatorskich ligach organizowanych przez różne stowarzyszenia. Zwracał także uwagę na możliwość kontynuowania w tych rozgrywkach swojej przygody z grami po zakończeniu czynnej kariery sportowej.

Tyle udało się zrobić w ten jeden dzień. W przedsięwzięciu uczestniczyło nieco ponad 100 osób. Nie jest to jednak temat zakończony. Zamierzamy kontynuować przedsięwzięcie. Kolejnymi prelegentami będą inni nauczyciele, a tematyka obejmować będzie zajęcia na siłowni,  turystykę rowerową i pieszą, rekreację osób niepełnosprawnych, pływanie i może coś jeszcze. Zachęcamy do udziału.

Piotr Nizioł

Tenisiści ankieta tenisistów Ankieta tenisistów II Ankieta tenisistów III Danielak biegnie Danielak serwuje Statek serwuje Batman Ze mną Ankieta w I DL Ankieta w I DL II Stepy Stepy II Stepy III Stepy IV Stepy V Stepy VI Ankieta Chodka Prelekcja Chodka w III BL Prelekcja Chodka w III BL II Dorotka rozdaje ankiety Mucha Dorotka z Chodkiem Chodek z Trybulem

2 thoughts on “Po SOS-ie ćwiczymy na okrągło !!!

  1. I tak powinny wyglądać Sportowe Okrągłe Stoły :D
    Bardzo się cieszę, że przyjęliście taką formę dyskusji – połączoną z ruchem!
    Wielkie brawa!!!

    Jestem pod ogromnym wrażeniem zaangażowania i pomysłowości.
    Jak rozumiem, są to SOS-y klasowe. Ile klas wzięło udział w tych mini debatach a ile jeszcze planujecie przeprowadzić? Bardzo by mi zależało, abyście zapisali wnioski z poszczególnych spotkań. Napiszcie jakie postulaty udało się w każdej z tych grup wypracować. Nad czym konkretnie dyskutowaliście i w jaki sposób uczniowie mogli wypowiedzieć swoje zdanie! To bardzo istotny element debaty i chciałabym, aby został uwzględniony w Waszym wpisie.

    Pozdrawiam,
    Zuzanna Machalska
    Wf z Klasą

  2. Jakiś czas temu prosiłam Was o uzupełnienie informacji dotyczącej klasowych SOS-ów :D Bardzo by mi zależało, abyście w komentarzu zwrotnym lub dodatkowym wpisie uzupełnili brakujące kwestie. Odpowiedzcie na zadane wcześniej pytania o wnioski i postulaty wynikające z podsumowania ankiet/pogadanek.

    Zgodnie z Waszymi słowami „Nie jest to jednak temat zakończony. Zamierzamy kontynuować przedsięwzięcie. Kolejnymi prelegentami będą inni nauczyciele, a tematyka obejmować będzie zajęcia na siłowni, turystykę rowerową i pieszą, rekreację osób niepełnosprawnych, pływanie i może coś jeszcze” dopiszcie czy i w jaki sposób udało Wam się przeprowadzić kolejne spotkania o charakterze szkolnej debaty.

    Nie zapomnijcie również, że zgodnie z harmonogramem i założeniami programu jesteście zobowiązani do zadeklarowania semestralnych zadań dodatkowych oraz tematu Lokalnej Akcji Sportowej.

    http://www.ceo.org.pl/pl/wf/news/harmonogram-ii-edycja
    http://www.ceo.org.pl/pl/wf/dla-uczestnikow/zadania-szkol-ii-edycja

    Realizujecie wiele wspaniałych sportowych przedsięwzięć. Po konsultacji z uczniami zaznaczcie, które są tymi sztandarowymi w tym roku szkolnym i poświęćcie im więcej uwagi na blogu.

    Czekam na informację zwrotną,
    Zuzanna Machalska
    Wf z Klasą

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge