Drugi finał Kasi !!!

1494007fc8

W rewanżowym meczu półfinału Womens Champions League drużyna Kasi Kiedrzynek, Paris Saint – Germain pokonała 2: 0 FC Barcelona i drugi raz w karierze wystąpi w finale tych prestiżowych rozgrywek. Obecnie przebywam za granicą i mam ograniczone możliwości. Po powrocie z weekendu poszperam trochę w necie i ustalę z kim i kiedy odbędzie się mecz finałowy. Mam nadzieję, że tym razem doczekamy się pierwszej Polki, która wywalczy to trofeum.

Piotr Nizioł

Wyróżnienia dla sportowców

Koniec kwietnia, to w szkołach ponadgimnazjalnych czas pożegnań najstarszych klas. Jest to także czas podsumowań i podziękowań za zaangażowanie w różne działania na rzecz szkoły. Nie inaczej było i u nas na Podwalu. Od wielu lat wręczeniu świadectw towarzyszy miła uroczystość, w trakcie której jest okazja do przyznania nagród książkowych, dyplomów, podziękowań czy listów gratulacyjnych naszym sportowcom kończącym szkołę. W bieżącym roku szkolnym nagrodziliśmy w sumie 28 osób.

Jako pierwsza z nich wystąpiła, co mnie osobiście bardzo uradowało, Zuzanna Serafin, która przez trzy lata nauki w XV Liceum Ogólnokształcącym w Zespole Szkół nr 1 im. Władysława Grabskiego z sukcesami reprezentowała nas w tenisie stołowym. W tym czasie miała swój wielki wkład w zdobycie trzech medali (w każdym kolorze) w Licealiadzie Miasta Lublin w Drużynowym Tenisie Stołowym. Bieżący rok szkolny był dla niej szczególnie owocny. Do złotego medalu zdobytego w drużynie, dołożyła srebrny w rywalizacji indywidualnej w Lublinie oraz brązowy w Lubelskiej Wojewódzkiej Licealiadzie Młodzieży Szkolnej we współzawodnictwie drużynowym. Oprócz wyjątkowych sukcesów sportowych wyróżniała się także bardzo dobrymi wynikami w nauce otrzymując Świadectwo Ukończenia Liceum Ogólnokształcącego z czerwonym paskiem. Za całokształt swojej postawy podczas nauki na Podwalu Zuzanna Serafin otrzymała tytuł Wybitny Absolwent Zespołu Szkół nr 1 im. Władysława Grabskiego w Lublinie !!! 

Zuzia 0

Wzruszona Zuzia słucha pochwał na swój temat

Zuzia 2

Wpis do „Złotej Księgi”

Wspomniałem, że szczególnie uradował mnie fakt uhonorowania Zuzi tym zaszczytnym wyróżnieniem, gdyż do sześciu powiększyła się grupa tenisistów stołowych mogąca pochwalić się takim tytułem w osiemnastoletniej historii Wybitnego Absolwenta !!!

W dalszej części uroczystości Dyrektor Zespołu Szkół nr 1 im. Władysława Grabskiego w Lublinie p. Elżbieta Sękowska, w towarzystwie zaproszonych gości i nauczycieli wręczała wyróżnienia za osiągnięcia w różnych dziedzinach. Nie mogło oczywiście zabraknąć nagród i podziękowań na piśmie za godne reprezentowanie Szkoły w zawodach sportowych. Do tej części uroczystości p. Dyrektor zaprosiła p. Ewę Jóźwiak i mnie, a nagrody otrzymali: Zuzanna Serafin (III CL), Karolina Koss, Amanda Wasilewska, Katarzyna Zaborek (wszystkie z III BL) oraz Joanna Latało (III EL).

Zuzia 3

Zuzia odbiera kolejne wyróżnienie, tym razem w postaci statuetki i podziękowań 

Karolina Koss

Karolina oprócz podziękowań otrzymała album

Amanda Wasilewska

Amanda była chyba najczęściej nagradzaną osobą. Nie dostała jedynie nagrody za śpiewanie w chórze :)

Asia Latało i Kasia Zaborek

Asia z Kasią spotykały się nie tylko przy odbiorze nagród, ale także na boisku do koszykówki

Wspomniałem, że podziękowania za godne reprezentowanie Szkoły w zawodach sportowych otrzymało w sumie 28 osób. Oprócz wspomnianych byli to: Paweł Bartnik, Angelika Pietrzak z III AL, Iga Borek, Dominika Kamińska, Joanna Luterek, Izabela Paruch, Agata Pietrak, Dorota Reut, Andżelika Stefaniak, Kamila Walewska, Paweł Gąska, Krystian Kopeć, Paweł Lipert  (wszyscy z III BL), Ewelina Mączka, Paulina Śniszewska, Mateusz Bartosik, Dawid Jaworski, Krystian Materek, Sebastian Sowa (III EL), Damian Chołojczyk, Bartosz Drozd (IV ET), Przemysław Milanowski oraz Bartłomiej Wołosz (obydwaj z IV FT). Wyróżnionym składam serdeczne gratulacje w imieniu wszystkich nauczycieli wychowania fizycznego.

W porannej zapowiedzi, którą zastąpiłem powyższym wpisem wspomniałem, że wyróżnienia otrzymali nie tylko uczniowie kończący naszą szkołę. Żeby wywiązać się z tej obietnicy muszę wspomnieć o wyjątkowej uroczystości, która miała miejsce w dniu wczorajszym w Urzędzie Marszałkowskim. Z rąk Marszałka Województwa Lubelskiego p. Sławomira Sosnowskiego 223 sportowców reprezentujących 50 klubów z całego regionu otrzymało stypendia sportowe. Głównym kryterium przyznania takiego stypendium było zajęcie miejsca medalowego podczas imprez o randze co najmniej ogólnopolskiej. Miło mi poinformować, że jednym ze stypendystów został Oskar Rudziński (II BL). Przypomnę, że wychowanek KS Budowlani Lublin, to aktualny Mistrz Polski Juniorów w rugby 7-osobowym. Nie posiadam żadnego zdjęcia z tej uroczystości, na którym byłby Oskar. Jeżeli takowe zdobędę, to natychmiast dodam do niniejszej informacji. A skoro o zdjęciach mowa, to poproszę osoby fotografujące dzisiejszą uroczystość w naszej sali gimnastycznej o jakieś dodatkowe fotki, bo te które robił Bartek Baran moim aparatem bardziej pokazują nagradzających niż nagradzanych :P

Piotr Nizioł

Sukces Emilki

Wczoraj kibicowała naszym piłkarkom nożnym i robiła zdjęcia podczas mojej nieobecności,

Kibicki też czekają 2

dzisiaj sama udanie reprezentowała naszą szkołę w pierwszych zawodach z cyklu VIII Ogólnopolskiego Turnieju Dzielnic Miasta w szachach.

Emilka

Mowa o Emilii Gospodarek (II BL), która w turnieju rozgrywanym w Domu Kultury „Kalina” okazała się najlepszą z ośmiu grających kobiet i otrzymała w nagrodę okazały puchar.

Puchar Emilki 2

Wprawdzie turniej ten rozgrywany jest w formule OPEN bez podziału na kategorie wiekowe, ale organizatorzy, którym patronuje Prezydent Miasta Lublin p. Krzysztof Żuk, przewidzieli specjalne wyróżnienie dla najlepszej kobiety.

Tabliczka z pucharu

We wczorajszych zawodach uczestniczył także Dominik Pisarzewski (III ET), który zakończył rywalizację na 14 pozycji wśród 32 startujących zawodniczek i zawodników. Wkrótce odbędą się kolejne turnieje w innych dzielnicach. Po ich zakończeniu ustalona zostanie klasyfikacja końcowa. Mam nadzieję, że nasi reprezentanci zajmą w niej wysokie lokaty.

Piotr Nizioł

Medal miał być i jest

Na początek jeszcze raz składam serdeczne gratulacje naszym dziewczynom i ich trenerowi, p. Robertowi Podleckiemu za zdobycie srebrnego medalu Licealidy 2017 w piłce nożnej. Nasza drużyna potwierdziła swoją pozycję w lubelskiej piłce nożnej dziewcząt na poziomie szkół ponadgimnazjalnych. Przed rokiem i jeszcze przez poprzednie dwa lata w podobnym tonie pisałem o sukcesach naszych tenisistek stołowych, które zdobywały srebrne medale Licealiady ulegając szkole, w której grały zawodniczki występujące na co dzień w I lidze. Używałem wtedy określenia „zawody o drugie miejsce, w których zajęliśmy pierwsze miejsce”. To samo można powiedzieć o aktualnych rozgrywkach w piłce nożnej dziewcząt. Według słów p. Roberta aktualny stan piłki nożnej w Lublinie wygląda następująco: „Elsner, o jeden stopień niżej MY. Dalej długo, długo nic… V LO i później pozostałe szkoły”.Póki co drużyna Zespołu Szkół nr 5 z ul. Elsnera jest „nie do ugryzienia”. Roi się w niej od zawodniczek ligowych z reprezentantkami Polski na czele. Pozostałym szkołom, podobnie jak przed paroma laty w tenisie stołowym, pozostaje walczyć o drugie miejsce. Każda seria ma jednak swój początek i koniec. Moje podopieczne w tenisie stołowym w końcu dopięły swego i po kilku latach wróciły na szczyt w hierarchii lubelskich szkół. Tego samego życzę naszym piłkarkom nożnym i ich opiekunowi. Wierzę w to, że zanim przejdę na zasłużoną emeryturę, to doczekam się złotego medalu naszych futbolistek. Zapraszam do obejrzenia ograniczonej z uwagi na mój udział w promocji szkoły w XVI Gimnazjum fotorelacji z wczorajszego turnieju rozgrywanego na boiskach przy „Arenie Lublin”.

nasza drużyna

Nasze „Sreberka” :) przed turniejem

gra w dziadka

Patrzcie chłopaki jak się gra w „dziadka” podczas rozgrzewki :P

odprawa

Krótka odprawa przedmeczowa

Kasia Goś

Kasia z uwagą słuchała słów swojego szkolnego trenera

Nie mamy nic do stracenia

Dziewczyny. Wszystko w waszych … nogach !!! :)

Początek meczu z V

Początek półfinału z V LO

akcja na środku boiska z V

Walka na środku boiska z V LO, to rzadki widok…

akcja podbramkowa z V

Zdecydowanie częściej gościliśmy pod bramką przeciwniczek

Jak informowałem wczoraj, mecz zakończył się naszym pewnym zwycięstwem 5 : 0. Dziewczyny mogły odpocząć przed meczem finałowym oglądając spotkanie o III miejsce, w którym reprezentacja V LO pokonała drużynę XIV LO i zdobyła brązowe medale.

Rozruch przed finałem

Rozruch przed finałem

Sędzia już czeka

Sędzia już czeka…

Kibicki też czekają

Wierni kibice też

Ostatnie wskazówki

Ostatnie wskazówki przed finałem

Zaczynamy finał

Zaczynamy finał 

Leicester z takich sytuacji zdobywał gole w Champins Leaugue

Leicester z takich stałych fragmentów zdobywał gole w Champions Leaugue…

Elsner też

„Elsner” też :(

Pod bramką ZS 5 często się kotłowało lecz ich bramkarka nie dawała się pokonać

Pod bramką ZS 5 często się kotłowało, ale ich bramkarka nie dawała się pokonać

Nasze atakowały ale bramkarka rywalek łapała nawet nogami wprawiając w zdumienie swoje koleżanki i zawodniczki innych drużyn

Nasze atakowały lecz bramkarka rywalek łapała nawet nogami wprawiając w zaskoczenie swoje koleżanki i piłkarki z innych drużyn

Do przerwy 0  3

Do przerwy było 0 : 3 :(

Kolejna udana akcja obrończyń tytułu

Kolejna udana akcja obrończyń tytułu

10 z Elsnera wolne wykonuje jak Lewandowski

W Bayernie od takich strzałów mają Lewandowskiego z nr 9, „Elsner” ma 10

Jako drużyna Elsner był silniejszy w pojedynkach indywidualnych bywało różnie

Jako drużyna „Elsner” był mocniejszy, ale w pojedynkach indywidualnych bywało różnie

W II połowie walki nie brakowało

Do końca meczu na boisku trwała zacięta walka

W końcówce udało się znaleźć drogę do bramki rywalek

W końcu naszym zawodniczkom udało się znaleźć drogę do bramki ZS 5 :)

Rywalki były zaskoczone

Rywalki były zaskoczone

Kolejna bramka naszych

Zanim sędzia zakończył spotkanie udało się to jeszcze raz :D

Po meczu 1

Po meczu 2

Po meczu drużyny i ich opiekunowie podziękowali sobie za grę

Mecz zakończył się wynikiem 7 : 2 dla ekipy z Zespołu Szkół nr 5 i skuteczną obroną tytułu mistrzowskiego. Nasze dziewczęta, podobnie jak rok temu, sięgnęły po srebrne medale Licealiady.

W drodze po medale

W drodze po medale

Trofea wjeżdżają

Trofea wjeżdżają

Amanda odbiera puchar

Amanda odbiera puchar i dyplom dla naszej szkoły

Dyplom PN Puchar PN

Trofea dla drużyny

Co to dodali do medali

Ciekawe co dodali do medali?

Medal

A medal wygląda tak

Drużyna z kibicami

Nasze „Sreberka” z kibicami

Kwiat lubelskiego piłkarstwa żeńskiego

Kwiat lubelskiego piłkarstwa żeńskiego

Skład drużyny: Wiktoria Dymowska (IBL), Patrycja Włodarczyk (IBL), Karolina Koss (IIIBL), Edyta Bielak (IIBL), Amanda Wasilewska (IIIBL), Katarzyna Zaborek (IIIBL), Małgorzata Klimek (IAL), Weronika Olszak (IAL), Agata Wierzchowska, Eliza Lalak (IAL), Angelika Stępień (IIBL), Katarzyna Goś (IIBL) oraz Emilia Kozak (ICT).

Piotr Nizioł

Czas na relaks :)

Do licznych wydarzeń dzisiejszego dnia doszło jeszcze jedno, o którym nie wspomniałem z rana. Przed paroma miesiącami zarezerwowałem bilety na koncert Raya Wilsona, który właśnie dzisiaj wieczorem odbył się w sali Centrum Spotkania Kultur. Ray Wilson, to ostatni wokalista zespołu Genesis, który zastąpił Phila Collinsa. Nie mogłem opuścić takiej okazji. Fotorelację z dzisiejszych zawodów, w których podopieczne p. Roberta Podleckiego zdobyły srebrne medale Licealiady zamieszczę jutro. Muszę pozbierać do kupy zdjęcia otrzymane od Emilii Gospodarek, p. Roberta i te wykonane przeze mnie, wybrać te najlepsze i obrobić je. Teraz jednak będę się relaksował po trudach wydarzeń dzisiejszego dnia, a mam przy czym :)

Wilson1

Wilson 2

Zapraszam po południu.

Piotr Nizioł

Medal musi być !!!

Wyjątkowa atmosfera towarzyszy dzisiejszemu dniu w naszej szkole. Obchodzona jest z wielką pompą 20 rocznica nadania imienia Władysława Grabskiego. Towarzyszy jej III Ogólnopolska Konferencja „Ekonomiczna Szkoła Władysława Grabskiego”.

Konferencja Konferencja 2

Z tej okazji zjechały do nas delegacje szkół mających tego samego patrona. Zaplanowano szereg przedsięwzięć w postaci konkursów, wykładów  i innych działań. Tak się złożyło, że na ten sam dzień zaplanowane zostały finały Licealiady w piłce nożnej dziewcząt.

Reprezentacja dziewcząt 2017

Nasza reprezentacja pod wodzą p. Roberta Podleckiego rozegra mecz półfinałowy z drużyną V LO na boisku nr 3 przy Arenie Lublin o godz. 10,30. Biorąc pod uwagę fakt, że mamy dzisiaj Święto Szkoły, nie wyobrażam sobie, żeby nasze dziewczyny nie uczciły tego zdobyciem medalu. Wygrana w półfinale jest niejako obowiązkiem. Później naszą reprezentację czeka mecz finałowy, który zaplanowano na godzinę 12,30. Mecz odbędzie się na boisku nr 1.

Tak cy się złożyło, że ja nie będę mógł być ani na jednym, ani na drugim wydarzeniu. Zostałem oddelegowany z dwójką przedstawicieli naszej szkoły na Targi Edukacyjne w XVI Gimnazjum. Będziemy tam prezentować atuty naszej szkoły i zabiegać o narybek. Jako odpowiedzialny za dokumentowanie naszych osiągnięć na blogu będę w stałym kontakcie z p. Robertem i grającymi dziewczynami z mojej klasy. Jak tylko otrzymam wiadomości z boiska, to natychmiast zamieszczę stosowną informację. W takim dniu jak dzisiejszy, MEDAL MUSI BYĆ !!! Trzymajcie kciuki za nasze dziewczyny.

PS

11:15 Medal już jest. Po zwycięstwie 5:0 z V LO nasze dziewczyny zagrają o złoto!!!  

13:15 W meczu finałowym nasze piłkarki uległy 2:7 obrończyniom tytułu, zawodniczkom z ZS nr 5 i zdobyły srebrne medale Licealiady. Gratulacje dla dziewczyn i p. Roberta Podleckiego!!!

Piotr Nizioł

Sportowe echa weekendu

Za naszymi uczniami, absolwentami i nauczycielami kolejny pracowity weekend spędzony w salach, na boiskach i … polach :) O Wojtku Chylińskim (IIBL) pisałem w piątek. Od tamtego czasu nic się nie zmieniło. Może spotkam go w szkole, to chwilę porozmawiamy i dowiem się czegoś. Dobrze, że strona UEFA nie blokuje dostępu do informacji z rozgrywek, które prowadzi. Mogłem się z niej dowiedzieć o wyniku pierwszego meczu półfinałowego Women’s Champions Leaugue pomiędzy FC Barcelona a drużyną Kasi Kiedrzynek, Paris Saint – Germaine.

Barcelona vs PSG

O podtekstach towarzyszących tej potyczce pisałem jakiś czas temu. Paryżanki zapowiadały rewanż za swoich kolegów, którzy w kontrowersyjnych okolicznościach zostali wyeliminowani z męskich rozgrywek Champions Leaugue właśnie przez piłkarzy z Barcelony. Kasia ze swoimi koleżankami stanęła na wysokości zadania i w wyjazdowym spotkaniu pokonały rywalki 3 : 1. W sobotnim meczu Kasia całe spotkanie spędziła na boisku skutecznie strzegąc bramki PSG, kapitulując tylko jeden raz w samej końcówce meczu. To spora zaliczka, która przy maksymalnej koncentracji w meczu rewanżowym, powinna wystarczyć do tego, abyśmy mogli ponownie wspierać naszą absolwentkę w meczu finałowym. Miejmy nadzieje, że tym razem zwycięskim.

W sobotę i niedzielę kobiety grały także na polskich boiskach i w salach. Koleżanka Kasi z reprezentacji, Agata Guściora (Medyk Konin), grała w polskiej Ekstralidze ze swoimi byłymi koleżankami z Górnika Łęczna. Mecz zakończył się remisem 2 : 2 i podziałem punktów. Agata rozegrała spotkanie w pełnym wymiarze.

W niższych ligach nasze uczennice i absolwentki także wybiegały na boisko w składach swoich drużyn. W meczu II ligi UKS Widok SP 51 podejmował Starówkę Nowy Sącz. Mecz zakończył się wynikiem 2 : 0 dla Lublinianek. Jedną z bramek zdobyła Karolina Koss (IIIBL), która w 86 minucie została zmieniona przez inną naszą uczennicę, Angelikę Stępień (IIBL). Oprócz tych dwóch zawodniczek całe spotkanie rozegrała ponadto Patrycja włodarczyk (IBL). W innym spotkaniu tej ligi IFTER SMS Niemce Aleksandrą Jankowską w składzie podejmował wicelidera, Respekt Myślenice. Mecz zakończył się wygraną przyjezdnych 3 : 0. Po tej kolejce „Widok” zajmuje 7 miejsce, „Ifter” natomiast 9. Grała także III liga. Tutaj drużyny z naszymi uczennicami bądź absolwentkami zanotowały wygraną oraz porażkę. Perły Lublin pokonały na wyjeździe drużynę Potoku Sitno 3 : 1. Do 66 minuty na boisku przebywała nasza absolwentka Jagoda Tażbirek. W innym spotkaniu tej grupy LKS Wierzchowiska udał się na spotkanie z „rezerwami” AZS PSW Biała Podlaska. Był to owocny ze względów szkoleniowych wyjazd, gdyż z uwagi na terminarz Ekstraligi w meczu zagrały podstawowe zawodniczki bialskiego klubu. Wprawdzie drużyna Amandy Wasilewskiej, Kasi Goś i Dominiki Kamińskiej przegrała z „Akademiczkami” 1 : 2, ale gra przeciwko piłkarkom grającym na co dzień w Ekstralidze ma swoją wartość. Dodatkowo Amanda okrasiła swoją grę bramką zdobytą w 75 minucie. Po tych meczach „LKS” zajmuje drug ą pozycję w lidze, „Perły” plasują się na 6 miejscu.

Ciekawy dwumecz z reprezentacją Ukrainy rozegrały polskie futsalistki w dwóch salach na Lubelszczyźnie. W pierwszym meczu, który odbył się w Piaskach Polska pokonała Ukrainę 3 : 2. W rewanżu rozegranym w Chełmie górą były Ukrainki, które wygrały 3 : 1. Wprawdzie w reprezentacji Polski nie było żadnej naszej uczennicy ani absolwentki, ale podczas meczu w Chełmie był mocny akcent z naszą szkołą w tle. Mecz sędziował p. Robert Podlecki !!! 

baner ekipa sędziowska prezentacja drużyn

Po pobycie we Francji na krajowe boiska powrócił Oskar Rudziński (II BL). Nie był to jednak tryumfalny powrót. Wyjazdowy mecz Juveniia Kraków vs KS Budowlani Lublin zakończył się wynikiem 36 : 33 na korzyść rugbystów z Krakowa. Mecz był bardzo zacięty i emocjonujący. Oskar rozegrał całe spotkanie w barwach swojej drużyny. Ten weekend nie był szczęśliwy dla Budowlanych. Drużyna kadetów prowadzona przez p. Piotra Chodunia uległa swoim rówieśnikom z Sochaczewa 10 : 22.

W miniony weekend odbyły się w Nowym Targu Mistrzostwa Polski Low Kick Seniorów i Juniorów czyli w kickobxingu amatorskim. Wystartował w nich zawodnik Fight Gym Lublin, Maciej Guz (IIBL). Maciek stoczył dwie walki. Pierwszą wygrał, drugą w półfinale przegrał z późniejszym zwycięzcą swojej kategorii wagowej 71 kg i z Nowego Targu wróci z brązowym  medalem.

W Warszawie odbył się V Orlen Warsaw Marathon. Bieg ukończyło ok. 17000 osób. Wyłowienie z tego tłumu kogoś znajomego, to bardzo żmudne i czasochłonne zadanie. Liczę jednak na to, że był tam jakiś Podwalak. Zaczekam do wieczora, może ktoś sam się ujawni. Jak nie, to będę „ślipał” do północy albo jeszcze dłużej. Jak kogoś znajdę, to napiszę.

Piotr Nizioł

„Dysydenci sportu”

Tytuł dzisiejszego wpisu miał być zupełnie inny a w jego treści zamierzałem opisać kolejny, mam nadzieję, sukces Wojtka Chylińskiego z II BL, który jak wiecie gra w golfa. Jadąc do pracy otrzymałem od mamy Wojtka SMS-a z prośbą o usprawiedliwienie jego nieobecności z powodu udziału w turnieju golfowym Audi Junior Tour na polu golfowym „Lisia Polana”. Była to już druga tego typu prośba tej wiosny, pomyślałem więc, że zajrzę na stronę Polskiego Związku Golfa i spróbuję zgromadzić materiał do niniejszego wpisu. Ze zdziwieniem stwierdziłem, że dostępne dotychczas wyniki oraz statystyki turniejowe zostały zablokowane :-o Klikając w nazwę turnieju zostałem poproszony o zalogowanie. Nie widząc nigdzie okienka, w którym mógłbym się zarejestrować, bo jak wiecie, żeby się logować trzeba być najpierw zarejestrowanym; postanowiłem napisać maila do biura Polskiego Związku Golfa. Odpowiedź nadeszła błyskawicznie i zastała mnie podczas drogi powrotnej do domu. Dowiedziałem się z niej, że faktycznie „dostęp do szczegółowych wyników turniejów golfowych oraz innych opcji mają osoby posiadające karty handicapowe” – koniec cytatu. Z dalszej treści listu dowiedziałem się, że każdy uczestnik turnieju otrzyma na swoją skrzynkę mailową komplet wyników i będzie mógł je udostępnić komu tylko zechce. Mama Wojtka w kolejnym SMS-ie przyznała, że to dziwna i krytykowana w środowisku golfowym sytuacja. Obiecała także, że jak będzie się czym pochwalić, to napisze. Wygląda więc na to, że działacze Polskiego Związku Golfa zeszli do podziemia, a zawodnicy uprawiają swój sport w całkowitej konspiracji. Przyznam, że dziwna i niespotykana to sytuacja, która nie zwiększy popularności tej, nie lubię tego określenia, niszowej dyscypliny. Z ciekawości wszedłem na inne związkowe strony dotyczące podobnych do golfa, pod względem popularności i medialności, dyscyplin sportowych. Polski Związek Tenisa bez oporów informuje o wszelkich odbywających się turniejach i podaje ich szczegółowe wyniki. Ze strony Polskiego Związku Snookera i Bilarda Angielskiego można się dowiedzieć o kalendarzu imprez, wynikach oraz poznać rankingi i profile wszystkich zawodników. Jeszcze dalej posunął się Polski Związek Jeździecki, który oprócz wyników w postaci imion i nazwisk jeźdźców, osiągniętych czasów i punktów w poszczególnych nawrotach podaje nawet dane konia :D No ale golfista, to nie koń i swoje prawa zna. Na strony Polskiego Związku Łowieckiego nawet nie wchodziłem, ale i bez tego dowiedziałem się o wynikach polowania na bażanty w Grodnie pod Toruniem. Dlatego o ewentualnych sukcesach naszego ucznia będę mógł poinformować dopiero jak otrzymam od niego lub od jego mamy jakieś konkretne dane.

Piotr Nizioł

Szachiści na medal !!!

W bieżącym roku szkolnym zestaw dyscyplin sportowych, w których rozgrywane są zawody w ramach Licealiady powiększył się o szachy. W naszej szkole ta oferta trafiła na podatny grunt za sprawą p. Jarosława Muchy, który jest miłośnikiem tej królewskiej gry. W listopadzie opisywałem udział naszej drużyny mieszanej w drużynowej Licealiadzie m. Lublin. Od tamtej pory widok szachistów grających na szkolnych korytarzach czy w bibliotece nikogo nie dziwi. Często jednym z nich jest p. Jarek. W grudniu, przy okazji „Dnia Otwartych Drzwi” odbył się I Świąteczny Turniej Szachowy, który także relacjonowałem na blogu. Dzisiaj nastąpiła kolejna odsłona szachowego sezonu w postaci indywidualnej Licealiady m. Lublin. Turniej odbył się w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 przy ul. Rzeckiego na lubelskim LSM-ie. Opiekun naszych szachistów do turnieju dziewcząt zgłosił Emilię Gospodarek II BL Milenę Ławecką III CT,

Emilia Gospodarek Milena Ławecka

                       Emilia                                                    Milena

a do rywalizacji chłopców: Bartłomieja BaranaDominika Pisarzewskiego Wojtka Trojnarę (wszyscy z klasy III ET).

Bartek Baran

Bartek

Dominik Pisarzewski i Wojtek Trojnara

Dominik i Wojtek

Turniej rozgrywany był, podobnie jak ten drużynowy z listopada, według zasad systemu szwajcarskiego, a nad sprawnym jego przebiegiem czuwał znany lubelski szachista p. Zbigniew Pyda. Nasi reprezentanci, którzy są amatorami czystej krwi :) zaprezentowali się bardzo dobrze. Wprawdzie wśród dziewcząt i chłopców Emilia Bartek zajęli najbardziej nielubiane przez sportowców czwarte miejsca, ale już w punktacji szkół chłopcy wywalczyli brązowe medale, pierwsze w historii naszej szkoły!!!

Bartek odbiera puchar Najlepsze szkoły

szachy

Jest to fakt tym bardziej radosny, że uzyskany w pierwszym roku rywalizacji szachistów w ramach Licealiady. Patrząc na zainteresowanie tą dyscypliną wśród naszych uczniów i zaangażowanie p. Jarka, śmiało można przypuszczać, że dzisiejszy sukces nie będzie ani jedyny, ani ostatni. 

W pierwszych Mistrzostwach Szkół m. Lublin w szachach indywidualnych nasi reprezentanci zajęli następujące miejsca:

Dziewczęta: 4. Emilia Gospodarek, 7. Milena Ławecka. Zwyciężyła Oliwia Kiołbasa z I LO. Startowało 8 zawodniczek.

Chłopcy: 4. Bartłomiej Baran, 16. Dominik Pisarzewski, 17. Wojciech Trojnara. Wygrał Rafał Bojczewski z Zespołu Szkół Elektronicznych. Startowało 23 uczestników.

W punktacji szkół dziewczęta zostały sklasyfikowane na IV miejscu, chłopcy jak już wspomniałem zajęli miejsce III. Gratuluję zawodniczkom i zawodnikom oraz ich opiekunowi.

Piotr Nizioł

Wiosenny turniej piłki siatkowej zakończony

Dzisiejsze mecze piłkarskiej Ligi Mistrzów zakończyły się takimi wynikami, że nie było potrzeby szukania rozstrzygnięcia w dogrywkach czy w rzutach karnych. Do pólfinałów awansowały drużyny Juventusu Turyn oraz AS Monaco. Po emocjach piłkarskich mam więc chwilę czasu na podsumowanie Wiosennego Turnieju Piłki Siatkowej, który dzisiaj dobiegł końca. W ostatnim dniu rozgrywek p. Ewa Jóźwiak zaplanowała mecze pomiędzy drużynami I BL „A” I BT oraz I BT Kaniołka. Z tych trzech drużyn o umówionej porze zjawiła się jedynie drużyna z klasy I BL !!! W związku z tym obydwa zaplanowane na dzisiejszy dzień spotkania zakończyły się walkowerami. Pierwszy na rzecz drużyny I BL „A”, drugi obustronnym. Powiem, że to dosyć przykre i niefortunne zakończenie tegorocznej edycji rozgrywek. Osobiście byłem świadkiem oraz adresatem waszych częstych pytań „kiedy będzie turniej?”. W końcu rozgrywki ruszyły. Były nawet fajne, emocjonujące spotkania i nadzieja, że walka o zwycięstwo będzie się toczyć do ostatniego meczu. Po drodze wasz entuzjazm nieco ostygł. Już w poprzednim terminie na mecz nie stawiły się drużyny II BL I BT. Dzisiaj ta druga ekipa nie stawiła się na kolejne dwa spotkania. Nasuwa się wiec pytanie „po co zgłaszali się do rozgrywek?”. Drugą niezrozumiałą dla mnie sytuacją jest postawa „dream teamu” występującego pod nazwą „Kaniołka”. Mając zapewnione zwycięstwo w klasyfikacji końcowej postanowili oddać ostatni mecz bez gry. Nie przeszkodziło to ich przedstawicielom zapytać „kiedy otrzymają medale?”. Ich wizerunek w moich oczach poprawił nieco fakt, że na mecz z nimi nie stawiła się drużyna I BT i zakończyło się obustronnym walkowerem. Nie jest to jednak postawa godna naśladowania i pozostawienia bez komentarza. Przychodząc na zaplanowane spotkanie mogliście rozegrać mecz sparingowy z drużyną I BL, która jako jedyna stawiła się w wyznaczonym terminie i z należytym szacunkiem potraktowała p. Ewę. Dysponuję wiedzą, że wszyscy członkowie „Kaniołki” byli dzisiaj obecni w szkole. Nieładnie chłopaki. Wasza dzisiejsza postawa nie przynosi wam chluby. Przykro mi o tym pisać, bo dotychczas opisywałem na blogu nasze szkolne sukcesy sportowe i postawę fair play. Tymczasem trafiły się takie kwiatki… Pozostaję z nadzieją, że to wyjątkowa sytuacja, która się już nie powtórzy. W przeciwnym razie zastanowimy się w gronie nauczycielskim nad sensem organizowania dla was tego typu rozgrywek. W niedalekiej przyszłości zaplanowaliśmy „Puchar Podwala” w piłce nożnej i nie wyobrażam sobie sytuacji podobnej do dzisiejszej.

Wyniki końcowe „Wiosennego Turnieju Piłki Siatkowej”:

1. Kaniołka 8 pkt,

2. I FT 8 pkt,

3. II BL 4 pkt,

4. I BL „A” 2 pkt,

5. I BT 2 pkt,

6. I BL „B” 2 pkt.

O kolejności miejsc 1-2 zadecydował mecz bezpośredni wygrany przez „Kaniołkę”,natomiast w przypadku miejsc 4-6 „mała tabelka” pomiędzy zainteresowanymi drużynami.

Piotr Nizioł