Kobiety grają, mężczyźni oglądają i sędziują :)

Wprawdzie Dzień Kobiet był przed tygodniem, ale nigdy nie jest za późno na napisanie kilku miłych słów o piłce nożnej w wydaniu kobiecym. Zwłaszcza, że mamy w tej dziedzinie imponujące osiągnięcia jako szkoła. Nasze grające absolwentki są podporą czołowych klubów europejskich i polskich. Jak tylko nadarza się okazja, to o nich piszę. Już niedługo, 5 kwietnia Kasia Kiedrzynek (PSG), Agata Guściora (GKS Górnik Łęczna) i Dżesika Jaszek (KKS Czarni Sosnowiec) ponownie zaprezentują się lubelskiej publiczności. Okazją do tego będzie międzypaństwowy mecz towarzyski z reprezentacją Włoch, który zostanie rozegrany na Arenie Lublin.

Polska_Włochy-2-770x400

Oficjalny plakat meczowy ze strony www.lzpn.pl 

Bilety na to wydarzenie można bez problemu kupić poprzez system elektroniczny Lubelskiego Związku Piłki Nożnej. Wystarczy wejść na stronę www.bilety.lzpn.pl , zarejestrować się i wybrać miejsca. Ceny biletów są wręcz symboliczne. Mecz można obejrzeć za jedyne 5 lub 10 złotych !!! Ja już nabyłem swój bilet i na 100 % będę :)

Bilet Polska vs Włochy.png 1

Zaszalałem, wziąłem za DYCHĘ :D :) :P

Zbliżający się mecz nie jest jedynym powodem dla którego piszę dzisiejszy post. Równie istotne wydarzenie miało miejsce przed tygodniem na Podlasiu. Z okazji 90 – lecia Podlaskiego Związku Piłki Nożnej oraz Dnia Kobiet w Białymstoku i w Sokółce odbył się dwumecz pomiędzy futsalowymi reprezentacjami Polski i Białorusi.

Białystok-215x300 Sokólka-215x300

Wprawdzie w składzie reprezentacji nie było naszych uczennic czy absolwentek ale w spotkaniach tych miał miejsce bardzo ważny akcent z udziałem człowieka z Podwala. Tą osobą był oczywiście twórca wspaniałych sukcesów naszych dziewcząt w hali i na boiskach otwartych p. Robert Podlecki, który znalazł się w obsadzie sędziowskiej obydwu tych spotkań !!! Z kronikarskiego obowiązku informuję, że w meczu rozegranym 7 marca w Białymstoku Polska pokonała Białoruś 3 : 1 a dzień później w Sokółce odniosła zwycięstwo 10 : 3 !!! Jest to najwyższe w historii spotkań międzynarodowych zwycięstwo Polek. Oto kilka zdjęć, które otrzymałem od naszego nauczyciela.

1

Trójka sędziowska wyprowadza reprezentacje na parkiet

2

Pamiątkowe zdjęcie z kapitanami drużyn

3

Co zrobiły zawodniczki jak p. Robert opuścił rękę? Szpaler, tunel, mijankę czy ósemkę w parach? A może przyklęknęły :P ?

4

Podstawa, to być zawsze blisko akcji

6

Spokojnie, szanujemy się w Dzień Kobiet

5

Sprawiedliwy sędzia i dżentelmen w jednym :)

Piotr Nizioł

Prawie medal – fotorelacja

Wczoraj wróciłem bardzo zmęczony i było zbyt późno, żeby zasiadać do kompa. Zapraszam do obejrzenia fotorelacji z wczorajszych finałów piłki ręcznej dziewcząt.

1a

Chłopakom jak zrobiłem podobne zdjęcie przed tygodniem, to zdobyli brąz …

2

Półfinał z ZS nr 5 rozpoczęty

3

Tą akcją szczypiornistki ZS nr 5 rozwiązały worek z bramkami :(

4

Gwizdek na przerwę przy stanie 1 : 9 :(

5

Wskazówki w przerwie meczu

6

W drugiej połowie nastąpiła zmiana w naszej bramce. Patrycję Umińską zastąpiła Marta Taramas

7

Jedna z nielicznych kontr w  wykonaniu naszych dziewcząt

8

I po meczu… 

9

Po podziękowaniach trzeba szybko odpoczywać :) i gramy o brąz z V LO

10

To nasze rywalki w walce o III miejsce

11

Przedmeczowe losowanie i…

12

… mecz o brąz rozpoczynają szczypiornistki V LO

13

Oj, chyba będzie karny 

14

Poczynania swoich koleżanek obserwuje skromna grupa kibiców z Podwala :)

15

Kilka uwag w przerwie i…

16

… zaczynamy drugą połowę

17

Trzeba się spieszyć, bo do odrobienia jest jedna bramka

18

Do końca meczu tylko 8 sekund i Julia Pioś po tej akcji ustala wynik na 8 : 8 :)

19

Jeszcze rzut rozpaczy ze środka i upragniona syrena :D

20

Pan Robert Rachwał podaje nazwiska egzekutorek rzutów karnych

21

Oliwka !!! To nie zbijak, trzeba obok bramkarki :(

27

Patrycja Umińska udaną interwencją wyrównała stan meczu

23

Gratulacje dla Eweliny Plak po skutecznie wykonanym karnym

24

Piłka w sieci po rzucie Julii Pioś

29a

Patrycja była blisko odbicia tej piłki :(

25

Trzeba wyznaczyć kolejne egzekutorki…

26

Niefortunny karny Eweliny Plak :(

linia

Tak to wyglądało w powiększeniu :(

27

Decydujący rzut zawodniczki z V LO znalazł drogę do siatki :(

28

Zawodniczki V LO w tańcu radości, nasze smutne schodzą z parkietu :(

29

Pomeczowe podziękowania i gratulacje dla trenera rywalek

30

Podziękowania swoim zawodniczkom

Skład naszej drużyny: Patrycja Umińska, Weronika Wlaszczyk, Kinga Jędryszka, Julia Pioś, Marta Taramas, Ewelina Plak, Oliwia Romańczuk, Magda Gawrońska, Klaudia Gajos, Paulina Krzysztoń, Sylwia Rachwał.

Do szczęścia zabrakło naprawdę niewiele. Szkoda, bo za rok trzeba będzie budować nową drużynę. Większość obecnej kadry dziewcząt to tegoroczne maturzystki. Inna sytuacja jest z chłopakami, którzy zdobywając brązowe medale odnieśli największy sukces w dotychczasowych startach w Licealiadzie. Z ich składu nikt nie ubędzie i chłopaki zapowiadają walkę o złoto za rok. Trzymamy za słowo !!!

Piotr Nizioł

Piłkarki ręczne o krok od medalu

21 stycznia wpis o udziale naszych piłkarek ręcznych w Licealiadzie zatytułowałem „Piłkarki ręczne o krok od strefy medalowej”. W wyniku weryfikacji rozgrywek polegającej na dokładnym policzeniu bramek uzyskanych przez poszczególne drużyny nasze dziewczęta zostały przesunięte na II miejsce w grupie i uzyskały prawo gry w turnieju finałowym. Turniej ten odbył się właśnie dzisiaj w hali MOSiR. Nasza drużyna prowadzona przez p. Roberta Rachwała za przeciwnika w meczu półfinałowym miała głównego faworyta do tytułu mistrzowskiego ekipę Zespołu Szkół nr 5. Mecz przebiegał pod dyktando zawodniczek z „Elsnera” i zakończył się naszą wysoką przegraną 2 : 23 :(  Po kilkunastu minutach odpoczynku nasze dziewczęta przystąpiły do meczu o brązowy medal przeciwko drużynie V LO. Zawodniczki z ul. Lipowej były dodatkowo zmotywowane do tego spotkania. Kilka dni wcześniej nasi zawodnicy pozbawili swoich rywali z V LO brązowych medali w rywalizacji chłopców. Mecz miał bardzo wyrównany przebieg. Jego wynik otworzyły nasze dziewczęta skutecznie kontratakując po dobrej obronie Patrycji Umińskiej. Zdobywczynią bramki była Oliwia Romańczuk. Później gra przebiegała według zasady „bramka za bramkę” i żadnej z ekip nie udało się osiągnąć dwubramkowej przewagi. Dopiero w samej końcówce meczu udało się to zawodniczkom z V LO i na 2 minuty przed końcową syreną prowadziły one 8 : 6. Nasze szczypiornistki nie rezygnowały jednak z walki i na 9 sekund przed końcem meczu doprowadziły do remisu 8 : 8. Konkretnie dokonała tego Julia Pioś silnym rzutem w wyskoku :) O losach brązowych medali miały zatem zadecydować rzuty karne, które niemal zawsze są loterią i wygrywa ta ekipa, która ma więcej szczęścia lub przegrywa ta, która popełni jakiś kuriozalny błąd. Tak było i tym razem. Pierwsze karne w wykonaniu zawodniczek obydwu drużyn, to były popisy bramkarskie. Najpierw karnego wykonywanego przez Oliwię Romańczuk obroniła bramkarka V LO. Za chwilę nasza Patrycja Umińska skopiowała wyczyn swojej vis a vis i nie pozwoliła się pokonać zawodniczce drużyny przeciwnej. Kolejne dwa rzuty z jednej i drugiej strony były już skuteczne i wynik był nadal nierozstrzygnięty. W dodatkowej serii to my rozpoczynaliśmy, a konkretnie Ewelina Plak. Nerwy tak dawały o sobie znać, że nasza zawodniczka nie zauważyła że nastąpiła na linię. Wychwycił to sędzia i zasygnalizował. Mógł sobie to darować, gdyż Ewelina i tak trafiła tylko w słupek. W odpowiedzi rzut karny rywalek znalazł drogę do naszej bramki i to one rozpoczęły taniec radości na parkiecie. Nam pozostaje IV miejsce najbardziej nielubiane przez sportowców. Medal był naprawdę blisko. Na fotorelację z dzisiejszych zawodów zapraszam dopiero późnym wieczorem lub dopiero jutro. Za chwilę wychodzę na kolejny mecz mojej „Jedynki” w Lubelskiej Lidze Tenisa Stołowego Amatorów.

Piotr Nizioł

Pozdrowienia z Rumilly

Jak zapewne pamiętacie dwóch naszych uczniów, Paweł Siedlecki (II FT) i Gabriel Brożek (II AL), przebywa obecnie wraz z reprezentacją Polski U18 w rugby na zgrupowaniu i test meczach we francuskiej miejscowości Rumilly.

Rumilly

Jestem w stałym kontakcie z Gabrysiem i właśnie otrzymałem od niego garść informacji oraz kilka fotek.

Zgrupowanie rozpoczęło się w miniony piątek i potrwa równo tydzień, do najbliższego piątku. Do Francji wyjechała 22 osobowa kadra, w której oprócz naszych uczniów są także i inni rugbiści lubelskich Budowlanych a także zawodnicy z Gdyni, Siedlec, Sochaczewa i Sopotu. Młodzi polscy rugbiści trenują dwa razy dziennie na trawiastym boisku. Podczas pobytu rozegrali także dwa mecze kontrolne z lokalnymi drużynami. Pierwszy mecz z CS Vienne zakończył się zwycięstwem reprezentacji Polski 23 : 16. Paweł Siedlecki rozegrał całe spotkanie i zdobył dla drużyny 3 punkty. Gabriel Brożek spotkanie rozpoczął na ławce rezerwowych i wszedł na boisko w 50 minucie spotkania. Oto kilka zdjęć, które otrzymałem od Gabrysia.

Paweł śpiewa hymn

Paweł (czwarty od lewej) podczas hymnu

Gabryś śpiewa hymn

Gabryś (drugi od lewej) też śpiewał

U18 z rywalami.jpg 1

Wspólna fotka po zakończeniu spotkania

Dzisiaj, na zakończenie zgrupowania, odbyło się drugie zaplanowane spotkanie z miejscową drużyną Rumilly. I w tym meczu lepsza okazała się reprezentacja Polski, która pokonała gospodarzy 34 : 5. Paweł ponownie rozegrał całe spotkanie. Tym razem jego zdobycz punktowa była minimalnie większa :) , bo zdobył 5 punktów. Gabryś znów pojawił się na boisku w 50 minucie spotkania. Jeżeli otrzymam od Gabrysia jakieś fotki z dzisiejszego spotkania, to dołączę je do niniejszego wpisu.

Z meczu nie dostałem, ale po spotkaniu zawodnicy reprezentacji Polski U 18 urządzili sobie na zakończenie zgrupowania małą sesję zdjęciową na boisku. Oto dwie fotki.

Gabryś i Paweł.jpg 1

Nasi uczniowie w strojach meczowych reprezentacji

Rugbiści.jpg 1

Ci na górze, to chyba zdobyli punkty w meczu :P :) :D

Jutro po śniadaniu kadra Polski z naszymi uczniami wyruszy w drogę powrotną. Chłopaki do domu wrócą dopiero w piątek. Będą mieli cały weekend na wypoczynek. Doświadczenie, które zdobyli z pewnością zaprocentuje dobrą grą w klubie i kolejnymi powołaniami do kadry. Mam nadzieję, że nie skończą swojej przygody z reprezentacją na tej kategorii wiekowej i jeszcze nieraz o nich napiszę przy okazji spotkań seniorów.

Piotr Nizioł

Dla tych co nie widzieli

Wczorajszy wieczór spędziłem wspólnie z p. Robertem Podleckim w hali „Globus” na koszykarskim show w wykonaniu legendarnej drużyny Harlem Globetrotters !!!

z Poldkiem na Harlem Harlem 1 Harlem

Po powrocie do domu było już zbyt późno, żeby siadać do kompa i obrabiać zdjęcia, tym bardziej, że do pracy we wtorek miałem na 7,30 :) Dzisiaj już na chłodno mogę zająć się nadrobieniem tej zaległości i proponuję obejrzenie wczorajszego turnieju obiektywem aparatu Dominika Piosia p. Roberta Podleckiego. Uprzedzę tylko, że będą to to zdjęcia z meczu o III miejsce przeciwko V LO, który zakończył się naszą wygraną 13 : 11. Meczu półfinałowego z I LO (8 : 10) nie było komu fotografować. Takie były emocje. Uczestnicy wczorajszych wydarzeń będą mogli przeżyć to jeszcze raz a cała reszta niech zobaczy jak się zdobywa medal Licealiady w piłce ręcznej chłopców.

1

Na trybunach w otoczeniu skromnej grupy kibiców z Podwala :)

3

Skuteczna obrona na dobry początek

4

Poprawka „Piątki” była już skuteczna :(

5

Rywale pierwszą naszą kontrę też skutecznie wybronili

6

Po nieskutecznym ataku trzeba szybko wracać

7

Znowu sporo roboty w obronie

8

Oj chyba ktoś za bardzo się zaangażował 

9

Znowu trzeba pracować w obronie

10

Jacy zawzięci …

11

Może jak się wyhasają, to im przejdzie :)

12

No to teraz kolej na nas :D Już im nie odpuściliśmy :) :) :)

18 17 15 14 13 19

Opłaciło się :D są medale !!!

16

No i puchar dla drużyny

Na koniec dzisiejszej fotorelacji mam jeszcze zagadkę. To ulubione zajęcie małych dzieci więc powinniście sobie dać z tym radę :P Popatrzcie na te dwa poniższe zdjęcia i znajdźcie różniące je szczegóły :) Prawda, że proste ?

2 drużyna przed turniejem Drużyna z medalami

Skład brązowych medalistów: Jakub Adamczyk, Jakub Brzeziński, Mateusz Karwowski, Kacper Kopyciński, Jakub Kwietniewski, Dominik Pioś, Przemysław Plak, Hubert Smolak, Michał Świeca, Jakub Targoński, Piotr Tomaszewski i Bartosz Woźniak. W ubiegłorocznych meczach eliminacyjnych grał ponadto Piotr Siatecki, dla którego koledzy także odebrali medal !!! Gratulacje !!!

Piotr Nizioł

Jest brąz !!!

Dekoracja

Nasi piłkarze ręczni zakończyli udział w tegorocznej Licealiadzie zdobyciem brązowych medali. Podczas rozgrywanego dzisiaj w hali MOSiR turnieju finałowego ulegli w meczu półfinałowym zawodnikom z I LO 8 : 10, a w meczu o brązowy medal pokonali 13 : 11 szczypiornistów z V LO. Wieczorem postaram się zamieścić jakieś zdjęcia, które otrzymałem od p. Roberta Podleckiego, który zastąpił na stanowisku opiekuna chorego p. Roberta Rachwała.

Piotr Nizioł

Zmiennocieplni, ciepło… czy zimnolubni ?

Celebracja Dnia Kobiet i zobowiązania, które podjąłem nie pozwoliły mi na „popełnienie” codziennego wpisu. Nie miałem nawet czasu na opublikowanie trzech kropek :) :) :) Jest już grubo po północy. Jak się wyśpię, to wyjaśnię co miałem na myśli nadając taki tytuł kolejnemu wpisowi. Zapraszam w sobotnie popołudnie.

Już jest po południu…

Bocianów jeszcze nie widać, ale pierwsze oznaki wiosny już są. Gdzieniegdzie pojawiają się jakieś pierwsze kwiaty. Widziałem nawet pierwszego kierowcę, który jeździł z odkrytym dachem swoim kabrioletem :) U nas w szkole też są pierwsze oznaki wiosny w postaci klas wychodzących na lekcje wychowania fizycznego na szkolne boisko. Pierwszymi w tym roku były dziewczęta z klasy I DL, które pod opieką p. Piotra Chodunia i p. Jarosława Muchy urządziły sobie na boisku bitwę śnieżną. Pamiętacie?

Bitwa śnieżna

Tamtą lekcję, która odbyła się 1 lutego trudno uznać za zwiastun nadejścia wiosny, bo dziewczyny były „pozawijane”, w rękawiczkach i czapkach lub kapturach na głowach. Jedynie p. Mucha coś przewidywał, bo z upodobaniem tarzał się w śniegu dla ochłody.

Mucha na orle

Takim pierwszym, poważnym symptomem zbliżania się wiosny było natomiast wyjście klasy II ET p. Robertem Rachwałem na pierwszy w tym roku mecz piłki nożnej.

Hartować 2

Hartować 3

hartować 1

Stroje podczas tego wyjścia były takie powiedziałbym w stylu partyzanckim :) ale pierwsze wyjście się liczy. Mecz nie został rozegrany do końca. Składał się tylko z jednej połowy, która trwała jakieś 22 minuty. Widziałem wracających chłopaków i ich nauczyciela. Byli zziębnięci ale zadowoleni :D Kto jednak wie czy wczorajsze L4 p. Roberta nie jest spóźnionym efektem tej eskapady.

Zupełnie inaczej było już natomiast w miniony czwartek 7 marca. Podczas gdy nasi dzielni szczypiorniści walczyli w Licealiadzie, klasa II FT pod opieką p. Piotra Chodunia odbyła już całą lekcję na boisku i to w regulaminowych strojach.

Messaging1552128053928

Na początek oczywiście zbiórka

Resized_20190307_092610_6180Messaging1552128033586Messaging1552128043461

Później rozgrzewka i gra do dzwonka

Jak widać na powyższych zdjęciach było już całkiem wiosennie. Nie wszystkich jednak taka perspektywa wyjść na boisko zadowoliła. Dwóch naszych rugbistów postanowiło poszukać cieplejszych klimatów i udało się na spotkanie bocianom do cieplejszej o tej porze roku Francji. Mowa oczywiście o Pawle Siedleckim i Gabrysiu Brożku, którzy z reprezentacją Polski U 18 wyjechali na test mecze do Francji. Kontaktowałem się dzisiaj z Gabrysiem. Byli jeszcze w drodze. Obiecał mi, że będzie co jakiś czas składał mi meldunek z tego wyjazdu i podeśle jakieś fotki. Jak otrzymam, to natychmiast wrzucę.

Gabryś z Pawłem.jpg 1

I już jest :D

Po tym wszystkim co napisałem powyżej zaczynam mieć poważne wątpliwości czy człowiek jak mnie uczono jest organizmem stałocieplnym. Patrząc na was mam wrażenie, że ewolucja trwa nadal i powoli stajemy się zmiennocieplni ;) a przynajmniej dążymy w sposób niekontrolowany w coraz cieplejsze klimaty.

Piotr Nizioł

Fotorelacja z turnieju piłki ręcznej

Wywiązując się z wcześniejszej obietnicy zapraszam do obejrzenia fotorelacji z dzisiejszych zawodów piłki ręcznej. Jak już wiecie z poprzedniego wpisu nasi szczypiorniści okazali się w nich najlepsi i z pierwszego miejsca awansowali do poniedziałkowego turnieju finałowego, który zostanie rozegrany w hali MOSiR. Na tę chwilę nie znam godziny rozpoczęcia. Jak tylko ukaże się komunikat, a myślę że stanie się to jutro, to poinformuję o harmonogramie rozgrywek. Nie będzie to jedyny w przyszłym tygodniu turniej finałowy z udziałem naszych reprezentantów. W finale zagrają także nasze piłkarki ręczne !!! W tym miejscu muszę dokonać sprostowania informacji, którą podałem 21 stycznia we wpisie „Piłkarki ręczne o krok od strefy medalowej”. Jak można było w niej przeczytać trzy drużyny miały taką samą ilość punktów i o kolejności decydowała dodatkowa, tzw „mała tabela” uwzględniająca mecze pomiędzy zainteresowanymi drużynami. Nasza ekipa miała drugi po VI LO bilans bramkowy. Jednak do dorobku VI LO wliczono także bramki strzelone w rzutach karnych po nierozstrzygniętym w regulaminowym czasie i po dogrywce meczu z V LO. Dokonano weryfikacji tabeli końcowej w wyniku której nasza drużyna awansowała na I miejsce w tej dodatkowej tabelce i obok V LO wystąpi w turnieju finałowym. Odbędzie się on w przyszły czwartek 14 marca w hali MOSiR. O godzinie 12,10 rozpocznie się mecz półfinałowy z Zespołem Szkół nr 5, a później wielki finał o 13,30 albo mecz o III miejsce o 12,50. Szkoda tylko, że nie będą mogły zagrać Julia Pioś, która leczy kontuzję i Martyna Gęśla, która nie jest już naszą uczennicą :( Zagra natomiast ta, która nie mogła wspomóc drużyny 21 stycznia czyli Oliwia Romańczuk. Z jej nogą wszystko jest już OK i możemy liczyć na doświadczenie ligowe i waleczność Oliwki. Miało być o dzisiejszym turnieju a ja popadłem w takie „wodolejstwo”. No ale to ważne informacje. Teraz zapraszam już do obejrzenia fotorelacji z moimi komentarzami :D :) :P

1 piłka w siatce

Taką sytuację sfotografowałem zaraz po dotarciu na miejsce zawodów :)

2 przerwa na żądanie

Przerwa dla drużyny uchwycona z drona :P

2a przerwa na żądanie

Powyższa sytuacja widziana z poziomu parkietu :)

3 ławka rezerwowych

Humory na ławce rezerwowych dopisywały :D

4 kontra

Kontrę wyprowadza Jakub Adamczyk

5 gol Kacpra

Najszybszy z piłkarzy ręcznych Kacper Kopyciński w efektowny sposób zdobywa gola

6 rywale ze środeczka

No i kolejny stały fragment gry w wykonaniu zawodników XIV LO

7 i po meczu

Pomeczowe podziękowania

8 podziękowania opiekunów

Opiekunowie drużyn także uścisnęli sobie dłonie

9 drugi mecz losowanie

Po kilkuminutowym odpoczynku Hubert Smolak przywitał się z kapitanem Elektronika

10 drugi mecz zaczynamy

Zaczynamy drugi mecz

11 drugi mecz bronimy

Zawodnicy „Elektronika” z impetem ruszyli na naszą bramkę

14 drugi mecz skuteczna obrona

Nasz bramkarz, Jakub Targoński, bronił niczym Sławomir Szmal :D

12 Dżejkob

Po udanych interwencjach i celnych podaniach ze spokojem obserwował poczynania swoich kolegów w polu

13 drugi mecz karny dla nas

Nasi gracze z pola skutecznie trafiali z rzutów karnych…

16 drugi mecz atak pozycyjny

rozgrywali atak pozycyjny, po którym…

17 drugi mecz piłka w siatce rywali

bramkarz rywali musiał wyciągać piłkę ze swojej bramki

15 drugi mecz czas dla drużyny

Kiedy było potrzeba, to p. Robert Rachwał brał czas dla swojej drużyny

18 drugi mecz po zmianie stron rywale rozkładają ręce

Po zmianie stron zawodnicy „Elektronika” mogli tylko rozkładać ręce czy zwieszać głowę z bezradności

19 drugi mecz wysoka obrona naszych

Sporadyczne ataki rywali powstrzymywaliśmy wysoką obroną

20 drugi mecz wyprowadzamy atak

A po obronie czas na kolejny atak

21 drugi mecz podziękowania

Ładne podziękowania po meczu

22 trzeci mecz atakujemy

W kolejnych meczach nasi zawodnicy byli stroną dominującą

24 trzeci mecz monolit w obronie

Kiedy jednak trzeba było się bronić, to ustawiali mur nie do przejścia

25 trzeci mecz wysoka obrona i blok

Przebić się przez taki „las rąk” było rywalom bardzo trudno

26 trzeci mecz atakujemy po zmianie stron

Teraz trzeba utrzymać taką dyspozycję do poniedziałku i będzie dobrze :)

W poprzednim wpisie wspomniałem o dramatycznym rozstrzygnięciu meczu z V LO, który decydował o pierwszym miejscu w grupie. Postaram się w kilku zdaniach opisać końcówkę tego spotkania. Na dwie minuty przed końcem nasi prowadzili 12 : 10. Rywale nie zamierzali jednak odpuszczać i ofiarnie walczyli o zmianę niekorzystnego dla siebie wyniku. Po nieco ponad minucie udało im się doprowadzić do stanu 12 : 12 i nadal mieli inicjatywę. Na około 40 sekund przed końcem Kuba Targoński popisał się kolejną skuteczną obroną i szybkim podaniem uruchomił naszych zawodników w polu. Kiedy na zegarze było już tylko około „pół Wenty” czyli 8 sekund do końcowej syreny nasi zawodnicy znaleźli się w pozycji rzutowej i jeden z nich został sfaulowany. Pan Robert Rachwał chcąc w tj ostatniej akcji meczu uzyskać liczebną przewagę zdecydował się na wycofanie bramkarza a w celu zaskoczenia rywali polecił swoim podopiecznym szybkie podanie z rzutu wolnego do wbiegającego ze środka zmiennika. Ten fortel rzeczywiście zadziałał i nasz zawodnik złożył się do rzutu lecz został zatrzymany w sposób niezgodny z przepisami. Sędziemu nie zostało nic innego tylko podyktowanie rzutu karnego. W tym momencie rozległ się dźwięk syreny. Oznaczało to, że jeżeli strzelimy karnego, to mecz będzie wygrany. Odpowiedzialność na siebie wziął Hubert Smolak, który stanął naprzeciwko bramkarza V LO i po zwodzie skutecznie umieścił piłkę w siatce. Szkoda, że nikt tego nie sfotografował lub nie nakręcił filmu. Takie końcówki przechodzą do historii. Musicie mi uwierzyć na słowo, że tak było. Swoją drogą, to trochę dziwne, że nikomu nie przyszło do głowy filmowanie. Czasami musimy interweniować podczas lekcji jak ktoś próbuje z ukrycia filmować koleżanki robiące przewroty lub inne ćwiczenia gimnastyczne a tu nie było takiego operatora :( Oglądać to każdy chce a zrobić nie ma komu. Oj jak wy nie wiecie jak robić użytek z waszych smartfonów. Bierzcie przykład ze mnie :P Ja to robię fotki z drona, zza siatki, selfie, a jak trzeba, to nawet kładę się na podłodze :) :D :P Oczekuję naśladowców !!!

Piotr Nizioł

Awans szczypiornistów !!!

Nasza szkolna drużyna piłki ręcznej prowadzona przez p. Roberta Rachwała zdominowała rozgrywki II fazy Licealiady. Podczas turnieju, który odbył się w sali gimnastycznej XXX LO nasi szczypiorniści odnieśli komplet zwycięstw i z pierwszego miejsca w grupie awansowali do poniedziałkowego turnieju finałowego, który odbędzie się w hali MOSiR. Kto może niech zaplanuje wizytę na trybunach, bo warto. Nasza ekipa prezentuje naprawdę wysoki poziom i gra widowiskowo no i jak już wspomniałem skutecznie. Dzisiaj miałem okazję obejrzeć dwa spotkania. W pierwszym z nich  podopieczni p. Rachwała pokonali XIV LO 10 : 4, w drugim Zespół Szkół Elektronicznych 13  : 5. W dalszej części rozgrywek, o której byłem informowany telefonicznie, nasi zawodnicy pokonali gospodarzy czyli XXX LO 13 : 6 i w swoim ostatnim występie okazali się lepsi od reprezentacji V LO, którą w dramatycznych okolicznościach pokonali 13 : 12. Bardziej obszerny opis z dużą ilością zdjęć z dzisiejszego turnieju zamieszczę późnym wieczorem jak otrzymam fotki od p. Roberta Rachwała i uruchomię swój telefon, w którym zabrakło mi prądu :(

W dzisiejszym turnieju wystąpili: Dominik Pioś (II ET), Kacper Kopyciński (III CT), Jakub Adamczyk (III CT), Piotr Tomaszewski (II FT), Przemysław Plak (I ET), Jakub Kwietniewski (I ET), Jakub Brzeziński (II ET), Michał Świeca (III BL), Mateusz Karwowski (III BL), Bartosz Woźniak (II FT), Hubert Smolak (II FT) i Jakub Targoński (II BL). Do składu był także szykowany Piotr Siatecki (II AL). Niestety przebywa na zwolnieniu lekarskim. Szybkiego powrotu do zdrowia !!!

Piotr Nizioł

Porażka w finale Algavre Cup

Reprezentacja kobiet.jpg 2

Foto: Paula Duda „Łączy nas piłka”

Reprezentacja Polski kobiet zajęła II miejsce w silnie obsadzonym turnieju Algavre Cup w Portugalii. W finale drużyna prowadzona przez trenera Miłosza Stępińskiego przegrała 0 : 3 z Norwegią. Przypomnę, że w drodze do dzisiejszego finału Polki pokonały 3 : 0 Hiszpanię i 1 : 0 Holandię czyli zdecydowanie wyżej notowane przeciwniczki. W meczu finałowym od pierwszej minuty wystąpiły aż 3 nasze absolwentki !!! Cały mecz rozegrały: Katarzyna Kiedrzynek (PSG) oraz Agata Guściora (GKS Górnik Łęczna). Do 60 minuty grała także Dżesika Jaszek (KKS Czarni Sosnowiec). Drugie miejsce w tym turnieju, to jeden z większych sukcesów naszej reprezentacji w ostatnich latach. Cieszy to tym bardziej, że osiągnięty z absolwentkami naszej szkoły w składzie.

Po kilku dniach, w których w większości opisywałem dokonania naszych absolwentów pora na aktualności sportowe z lubelskiego podwórka z udziałem obecnych uczniów. Jutro w kolejnej fazie Licealiady wystąpią nasi piłkarze ręczni. Drużyna prowadzona przez p. Roberta Rachwała rozegra w sali gimnastycznej XXX LO przy ul. Wajdeloty 12 aż cztery spotkania !!! Ich rywalami będą kolejno reprezentacje: ZSO nr 1 (9,30), Zespołu Szkół Elektronicznych (10,00), XXX LO (11,00) i V LO (12,30). Może znajdę odrobinę czasu, żeby osobiście pojechać w miejsce rozgrywek i zgromadzić materiał do fotorelacji. Zawodnikom i ich opiekunowi życzę powodzenia. Oprócz jutrzejszego turnieju piłki ręcznej dzisiaj po południu miał się odbyć mecz towarzyski naszych siatkarzy z reprezentacją Zespołu Szkół Transportowo – Komunikacyjnych. Jest za późno na telefon do p. Ewy Jóźwiak. Zadzwonię jutro i wszystkiego się dowiem. Jeżeli mecz się odbył, to jego wynik podam w jutrzejszym wpisie.

Piotr Nizioł