Trening obwodowy

trening obwodowy

MOŻEMY WYKONYWAĆ WSZĘDZIE: W SIŁOWNI, W PARKU, NAD MORZEM CZY W GÓRACH..

W treningu obwodowym ćwiczenia należy dobierać tak, aby nie dublować po sobie tej samej partii ciała. Czyli jeśli np. zaczynamy od przysiadów, następnym ćwiczeniem powinny być np. brzuszki czy pompki, a nie wypady czy wykroki. Poza tym, warto wybierać ćwiczenia wielostawowe, angażujące jak najwięcej grup mięśniowych. Warto też pamiętać o tym, że wybierając dodatkowe obciążenie, musimy dobrać je tak, abyśmy bez problemu mogli wykonać założoną ilość powtórzeń. To, jak będzie wyglądał Twój obwód ćwiczebny, zależy tylko od Ciebie i Twojej kreatywności. Wachlarz ćwiczeń jest ogromny, więc bez problemu za każdym razem stworzysz inny układ.

Przetestuj poniższe ćwiczenia na sobie i przekonaj się czy taka forma treningu Ci odpowiada.

Kilka uwag jak zacząć:

- Trening wykonaj trzy razy w tygodniu z jednym dniem przerwy

- Przed treningiem wykonaj krótką rozgrzewkę i zakończ go porządnym rozciąganiem.

- Wykonaj wszystkie ćwiczenia jedno po drugim.

Oto przykłady:

Dynamiczny męski trening na całe ciało

https://www.youtube.com/watch?v=ApEgF6bYRFE

https://www.youtube.com/watch?v=vpoDv1ZELew

lub

Trening dla dziewcząt

https://www.youtube.com/watch?v=Fpz_PPh7J9M&t=31s

Zalety treningu obwodowego

Obwód o pełnej sile zużywa o 30 procent więcej kalorii niż typowy trening siłowy. Jest nastawiony na spalanie tłuszczu. Udowodniono, że trening obwodowy spala kalorie i tłuszcz również po zakończeniu treningu dzięki łączeniu ćwiczeń o wysokiej intensywności (wysiłek beztlenowy) z krótkim odpoczynkiem. Wynika to ze zjawiska EPOC (excessive post-excercise oxygen consumption), czyli zwiększonej konsumpcji tlenu zachodzącej po skończonym treningu.

trening obwodowy 2

Proces ten wymaga dodatkowych zasobów energii, które organizm pobiera z tłuszczu. Może on trwać nawet do 24 godz. po wysiłku. Ten efekt jest również odpowiedzialny za zwiększenie metabolizmu organizmu. Poprawia wrażliwość insulinową, czyli zdolność organizmu do radzenia sobie z nadmiarem glukozy we krwi poprzez produkcję insuliny. Po zjedzeniu posiłku we krwi pojawia się glukoza, a trzustka wydziela odpowiednią dawkę insuliny, dzięki czemu reguluje ilość cukru we krwi, utrzymując go na odpowiednim poziomie – nie za niskim i nie za wysokim. Zwiększa produkcję hormonu wzrostu, co prowadzi do większej utraty tłuszczu i poprawia gospodarkę hormonalną.

Pełny trening może zająć 25 min. Oszczędność czasu to kolejna zaleta treningu obwodowego. Poza tym jest kompleksowy, obejmuje wszystkie partie mięśniowe. Łączy trening aerobowy (wytrzymałościowy) z treningiem siłowym. Możesz wykonywać tego rodzaju treningi praktycznie wszędzie…nie potrzebujesz do tego drogiego sprzętu.

Intensywne ćwiczenia to także świetny sposób na poprawę nastroju. Trening zmniejsza stres i niepokój. Ćwiczenia pomagają nabrać pewności siebie, oderwać się od zmartwień – w trakcie treningu nie ma na to czasu. Jest to również świetny sposób na radzenie sobie z depresją, gdyż w trakcie treningu produkowane są hormony szczęścia i substancje przeciwbólowe. Wbrew pozorom jest to świetny sposób na zwiększenie energii.

trening obwodowy 3

Robert Rachwał

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge