23 czerwca uczniowie klasy piątej zaprezentowali podsumowanie programu Włącz się. Młodzi i media  w którym uczestniczyli w ciągu całego roku szkolnego.

W ramach edukacji medialnej uczniowie uczestniczyli w cyklu zajęć o mediach: nowe media, takie jak telefony komórkowe, komunikatory internetowe czy serwisy społecznościowe przestają być dla nas „nowe” – są wszechobecne i oczywiste, skleiły się z tkanką codzienności tak silnie, że przestajemy je zauważać. Równocześnie jednak nasze życie z nimi wygląda inaczej, niż wcześniej. Dzięki programowi uczniowie nauczyli  się krytycznego i świadomego odbioru treści, poznali strategie nadawców, nauczyli się filtrować informacje i obrazy

 Ponadto nasze zajęcia obejmowały:

- doskonalenie umiejętności komunikowania się,

-korzystanie z różnych źródeł informacji (encyklopedie, słowniki, prasa, radio,telewizja, nternet),

-rozwijanie umiejętności segregowania, opracowania zdobytych informacji, wyrażania swojego sądu

- doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem,

- wykorzystanie programów i technik komputerowych,

-rozwijanie pozytywnych cech charakteru, takich jak tolerancja, poczucie odpowiedzialności za siebie i innych, życzliwość w stosunkach międzyludzkich, uczciwość, otwartość, odpowiedzialność za własne słowa i czyny.

POMALUJ ŚWIAT DZIECI Z DOMU DZIECKA

 2 czerwca uczniowie klasy piątej odwiedzili Placówkę Opiekuńczo-Wychowawczą w Kijanach. Na to spotkanie długo się przygotowywaliśmy. Wraz z uczniami zorganizowaliśmy zbiórkę pod hasłem: ”POMALUJ ŚWIAT DZIECI Z DOMU DZIECKA” by świat tych dzieci stał się choć na chwilę bardziej kolorowy zebraliśmy artykuły szkolne, książki, zabawki i słodycze, naszą zbiórkę wspomogli również pracownicy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji  Rolnictwa w Lubartowie- którym dziękujemy za przekazane dary

.DSC01009 (Copy)

Podczas wizyty pani dyrektor Agnieszka Korzeniewska opowiedziała o funkcjonowaniu placówki, mogliśmy się dowiedzieć między innymi iż takie instytucje opiekuńczo-wychowawcze mają na celu zapewnienie całodobowej i kompleksowej opieki swoim wychowankom. W zależności od potrzeb dzieci.

DSC00987 (Copy) DSC00988 (Copy)

Następnie uczniowie zaprezentowali przedstawienie profilaktyczne pt.”Bezpieczne media”

DSC00990 (Copy)

DSC00993 (Copy) DSC00994 (Copy) DSC00995 (Copy) DSC00996 (Copy) DSC00998 (Copy) DSC00999 (Copy) DSC01001 (Copy) DSC01002 (Copy)

DSC01003 (Copy) DSC01004 (Copy)

 Występ bardzo wszystkim się podobał! Pozostałą część  pobytu wypełniły wspólne zabawy integracyjne. Radości nie było końca!

DSC01008 (Copy) DSC01010 (Copy) DSC01011 (Copy) DSC01012 (Copy) DSC01013 (Copy) DSC01015 (Copy) DSC01018 (Copy)

Ze smutnymi minami opuszczaliśmy mury placówki, z nadzieję jednak, że w przyszłym roku szkolnym znowu się spotkamy.

Media, nadawcy i odbiorcy w scenkach

Zrozumienie zależności między nadawcami a odbiorcami informacji jest kluczową kwestią dla orientacji na rynku mediów. Wiedza o tym, kto jest nadawcą informacji oraz jakie czynniki wpływają na sposób prezentowania informacji w mediach, chroni odbiorcę przed manipulacją.

 

Rynek mediów tworzą: media (media tradycyjne, czyli telewizja, radio i prasa drukowana, jak też nowe media oparte na internecie), ich odbiorcy i użytkownicy oraz tzw. regulatorzy, czyli organizacje i instytucje, które kontrolują działalność mediów tradycyjnych (uwaga: zawartość Internetu nie podlega regulacji).

Każde medium ma określony charakter. Twórcy mediów i dziennikarze wybierają, jak przedstawią dany temat oraz jakie szczegóły dodadzą do podstawowej informacji. Na przykład tworząc materiał o polskiej reprezentacji, mogą napisać tekst lub zrobić zdjęcia, opisać sytuację sportu na świecie lub przybliżyć sylwetki wybranych polskich sportowców. To wszystko kształtuje informacje, których jesteś odbiorcą.

 

DSC00873DSC00874DSC00875DSC00876DSC00882DSC00879DSC00886DSC00884

DSC00886 DSC00887 DSC00888 DSC00889 DSC00890 DSC00891 DSC00892DSC00890

Nowe media zmieniły tradycyjne sposoby komunikowania się. Dotychczasowy model „jeden do wielu” jest wypierany przez model „wielu do wielu”. Wynika to z łatwości tworzenia własnych platform informacyjnych. Możliwości korzystania z prawa do uczestnictwa w kulturze oraz korzystania z wolności słowa i swobody wypowiedzi zyskują nowy poziom, a jednocześnie powstają nowe dylematy (np. kwestia odpowiedzialności za słowo, gdy występuje się pod „nickiem”).

 

NAPIS

beznazwy

W sobotni wieczór  rodzice uczniów klasy piątej mieli  okazję do wielkich wzruszeń, emocjonalnych uniesień oraz oczarowań wykreowanym światem. Sztuka teatralna to obraz, ruch, światło, dźwięk, kolor, muzyka i rekwizyty, chodzenie do teatru to  możliwość stykania się z kulturą, co już jest walorem samym w sobie.

images2

„Napis” to spektakl który obejrzeliśmy w Teatrze im. Juliusz Osterwy w Lublinie w reżyserii Tadeusz Tyszkiewicza. Napis opowiada historię o tym, jak do eleganckiego bloku w bogatej dzielnicy wprowadza się młode małżeństwo Lebrun, a po zaledwie dwóch tygodniach w windzie pojawia się na temat pana Lebrun wulgarny napis. Znieważony i dotknięty niesprawiedliwym we własnym mniemaniu osądem nowy lokator rozpoczyna „śledztwo”, dzięki któremu będzie miał okazję poznać bliżej nowych sąsiadów, a przy okazji zderzyć się z ich „nowoczesnym” i „oryginalnym” światopoglądem. Jednocześnie ten początkowo prostolinijny, delikatnie broniący swej niezależności bohater zaczyna się zatracać w swym zacietrzewieniu.

safe_image

Przerysowane problemy przedstawione z dużą dawką humoru sprawiają, że spektakl wydaje się lekki i przyjemny. Lubimy coś, jeździmy gdzieś, ponieważ wszyscy to lubią. Może nie byłoby w tym nic dziwnego, ale ludzie zapytani dlaczego lubią internet/ czarnych/ Seszele/ Mauritius/ Żydów/ Solidarność odpowiadają, że przecież wszyscy to lubią. Lubienie tego, co większość jest łatwiejsze.

images1

 

Nie wyróżniamy się, jesteśmy poprawni politycznie, nikt nas nie atakuje, stajemy się pospolitymi, przeciętnymi obywatelami, chodzącymi na Święto Chleba, Dzielnicy. A przecież uważamy się za lepszych niż przeciętny Polak. 

 

Nasz wyjazd  okazała się bardzo dobrym polem do wymiany poglądów i niewątpliwie zintegrowała wszystkich uczestników wyjazdu, a kiedy rodzice pokochają teatr przekażą tę miłość swoim dzieciom –chociaż w dzisiejszych czasach taki przekaz nie jest modny.

Rola rodziny wobec zagrożeń współczesnego świata

Zagrożenia płynące z użytkowania komputera to dość przewrotny temat, gdyż ogólnie wiadomo, iż informatyka ma wielkie znaczenie w rozwoju młodego człowieka a komputer jest pomocnym narzędziem w realizowaniu różnorodnych zadań związanych z rozwojem młodzieży. Należy jednak sobie uświadomić, że używanie narzędzi informatycznych wiąże się ze zjawiskami negatywnymi, na które zwrócić uwagę szczególnie powinni nauczyciele i rodzice.

2015-01-28 17.26.12

Szczególną uwagę na ten problem zwróciła pani A. Marcinkiewicz która podczas zebrania z rodzicami przeprowadziła prelekcję podkreślając iż Internet wkroczył w nasze życie na tyle, że coraz trudniej bez niego funkcjonować. Jednak najwspanialsze możliwości komputera i sieci nie mogą nam przysłonić świadomości tego, że w sieci możemy spotkać się z ludźmi, którzy mają nieczyste zamiary wobec dzieci i młodzieży. Dzięki anonimowości, którą daje Internet, często te osoby czują się bezkarne. Rodzice i nauczyciele powinny podejmować takie działania, aby młodzi ludzie czuli się bezpieczni.

Internet jest wspaniałym wynalazkiem, skarbnicą wiedzy, narzędziem komunikacji oraz edukacji, rozrywki i zabawy, pozwala poznać ludzi z całego świata a przede wszystkim ułatwia naukę i pracę. W obecnych czasach globalna sieć jest czymś niezwykle potrzebnym, a w przyszłości na pewno stanie się wręcz niezbędna.2015-01-28 17.28.58

Komputer w szkole spełnia wiele istotnych funkcji. Uczy, pomaga w korzystaniu z ogromu zasobów edukacyjnych, daje możliwość pełnego rozwoju poprzez bezpośredni kontakt ze źródłem informacji, ale również umożliwia nawiązanie międzynarodowej współpracy szkół. Internet to niepowtarzalna okazja do ciągłego zdobywania wiedzy i wykształcenia nawyku uczenia się przez całe życie.

2015-01-28 17.28.47

Człowiek ma wiele potrzeb. Jedną z nich jest chęć komunikowania się z innymi. Przed nauczycielem staje więc niełatwe zadanie. Powinniśmy zatem jako pedagodzy przygotować uczniów do życia w globalnym społeczeństwie informacji i komunikacji poprzez zapewnienie im możliwości korzystania z TI w uczeniu się i rozwiązywaniu problemów. Nie możemy zapominać, iż ciekawość dziecka jest rzeczą naturalną, a anonimowość, jaką daje sieć, ułatwia otwarcie się.

 

Radio

Hej na 3 lekci dokańczaliśmy plakata.Niestety nie skończyliśmy go zrobić, mamy nadzieje że na następnej lekcji uda nam się dokończyć.

20141030_095500

Jeszcze musimy pokolorować i przykleić jak wiecie mamy tematykę radia trudno było ale daliśmy radę. Teraz napisze wam  coś innego o radiu.

20141030_095514

Za wynalazców radia uchodzić może kilku ludzi, którzy doszli do podobnych wyników badań i wykonywali podobne eksperymenty niemal w tym samym czasie – Nikola Tesla, Guglielmo Marconi oraz Aleksander Popow; nie byłoby także radia bez Jamesa Clarka Maxwella, któremu zawdzięczamy sformułowanie równań opisujących pola elektromagnetyczne, oraz oczywiście bez wspomnianego Heinricha Hertza. Tesla rozpoczął pracę nad prądami wysokiej częstotliwości w 1890 r. Jego pierwszym większym osiągnięciem było wynalezienie tzw. induktora Tesli pozwalającego na generowanie prądu wysokiej częstotliwości. Dało to początek obwodom radiowym. Induktor Tesli jest zasadniczym elementem zastosowanym w każdym domowym radioodbiorniku czy telewizorze.

Guglielmo Marconi był tym, któremu udało się zbudować, a następnie opatentować telegraf bez drutu - urządzenie przesyłające na odległość sygnały alfabetem Morse’a. Najpierw pokonano długość kanału La Manche, a kilka lat później – w 1901 r. – sygnał radiowy udało się przesłać przez Atlantyk. To ten moment przez niektórych uważany jest za datę narodzin radia. W roku 1909 po raz pierwszy sygnał SOS (Save Our Souls) drogą radiową nadał tonący statek. Dzięki temu zdołano uratować 1700 rozbitków.

20141030_101837

Na następnym wpise damy wan następne fakty.

Dzięki za przeczytanie.

css.php