Odwrócona lekcja II

Odwrócona lekcja to lekcja, która ma na celu wprowadzić ucznia do samokształcenia. Uczniowi dostarczane są materiały, które ma później samodzielnie wykorzystać do odnalezienia odpowiedzi na postawione przed nim problemy.

W przypadku odwróconej lekcji nie ma znaczenia czy jest to przedmiot taki jak historia czy polski, nie ma również znaczenia czy dziecko ma 6 czy 10 lat. Do każdego przedmiotu i na każdym etapie nauki da się stworzyć odwróconą lekcję.

Przykład takiej lekcji znajdziecie pod poniższym linkiem:

http://ed.ted.com/on/GaeE9weI

Ta lekcja dotyczy Polskich Symboli Narodowych – tematyka ściśle związana z ostatnio obchodzonymi Świętami Majowymi.

download

[źródło: www.zycieinfo.pl]

 

Szczególnie polecam materiał video stworzony dzięki pomocy IPN.

YouTube Preview Image

 

Angelika

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz

Dzień Tańca.

W naszej szkole  odbył się Dzień Tańca, do którego długo i rzetelnie się przygotowywaliśmy.

Staraliśmy się by nasz taniec porwał też innych, którzy w rezultacie śpiewali piosenkę do której my tańczyliśmy! Co nas niesamowicie ucieszyło!

Zadbaliśmy o nasze stroje utrzymane w hiszpańskim klimacie, bo słowa naszych piosenek, które były dla nas podkładem, też były w tym języku.

20140411_084636

 

a spódniczki się szyły…

20140410_162926

20140411_090137

 

Chłopcy natomiast zaprezentowali się z szykiem i elegancją zakładając białe koszule i gustowne muszki.

Angelika

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz

Warownia Jomsborg

20140425_091728

Nasza ostatnia wycieczka odbyła się w kwietniu a celem wycieczki było zdobycie Warowni Jomsborg – grodu Wikingów!

Jak widać, nie było to wcale takie łatwe, bo na początku Wikingowie stawiali opór…

Ale zdecydowana przewaga liczebna spowodowała, że nie mieli wyjścia. Weszliśmy do środka i postanowiliśmy załatwić sprawy polubownie. W zamian za naszą okazaną dobroć, Wiking opowiedział nam fantastyczną historię swojego rodu…

20140425_092545

 

Pokazał w jaki sposób dostarczają sobie rozrywki…

 

20140425_11461720140425_112901

No i jak na prawdziwego Wikinga przystało zaprezentował swoje umiejętności w: walce wręcz…20140425_102808

 

… i strzelaniu z łuku.

 

20140425_100357

Paradoksalnie, dzieci same chciały znaleźć się w dybach…

20140425_103654

Taka lekcja historii, przekazana w przystępny sposób, niektórym dodała skrzydeł :)

20140425_115715

 

P.S. Bawiliśmy się świetnie! Warownia to miejsce dla każdego i wcale nie musisz przenosić się w czasie by tam się znaleźć :)  http://www.jomsborg.pl/

Angelika

Kategorie Bez kategorii | Komentarzy: 1

Nasze kwiaty

 

20140407_163012

Piękna pogoda za oknem zmotywowała nas do udekorowania naszej klasy. Posłużyły nam do tego wiosenne kwiaty. Efekt można zobaczyć na zdjęciach. Nam się podoba, a Wam?

Warto dodać, że każdy z nas ma swój kwiatek o którego dba :)

 

Angelika 20140407_163208hgtdg ffgg ffhsr fhh fxh chg

Kategorie Bez kategorii | Komentarzy: 3

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

autyzm

454px-World-autism-awareness-day

 

źródło: www.wikipedia.com

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu obchodzony jest corocznie 2 kwietnia. Ten dzień ma na celu, przede wszystkim, zwiększać poziom wiedzy na temat problemów z jakimi zmagają się dzieci autystyczne.

Solidarnie, w tym dniu, wśród naszego ubioru zagościły różne odcienie niebieskiego.

aut

 

Angelika 

 

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz

Basik i Wiolinka!

Basik i Wiolinka, to cykl spotkań gdzie każda historia opowiedziana jest muzyką. Podczas spotkania w którym uczestniczyliśmy grze osoby prowadzącej akompaniowały trąbka i pianino.

Dzieci z zainteresowaniem oglądały całe przedstawienie, a także aktywnie w nim uczestniczyły.

Ten odcinek cyklu dotyczył historii Wielkiej Brytanii.

20140324_111100

Kategorie Bez kategorii | Komentarzy: 1

Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

12.02.2014 r. Nasza klasa wybrała się na wycieczkę do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.

W Muzeum odbyła się lekcja dotycząca bezpiecznej drogi do domu i szkoły. Uczniowie zostali zapoznani z historią dotyczącą bezpiecznego poruszania się w okolicach torowisk, przedstawioną w bajkowy sposób.

Lekcja muzealna była poprzedzona zwiedzaniem muzeum, oglądaniem eksponatów – tych małych i dużych! ;)

 

20140212_093326

 

20140212_093405

 

20140212_093515

 

Angelika

Kategorie Bez kategorii | Komentarzy: 5

Los colores

W związku z tym, że w ramach koła prowadzę zajęcia z języka hiszpańskiego, postanowiłam wprowadzić kolory za pomocą odwróconej lekcji.

Temat,który wybrałam to : „Los colores en espanol”.

Celem zajęć było poznanie nowego słownictwa, które później zostanie wykorzystane do opisywania przedmiotów znajdujących się w najbliższym otoczeniu.

Uczniowie po samodzielnym obejrzeniu materiału w postaci filmu, mieli za zadanie znaleźć następujące informacje:

jakiego koloru był balon pokazany w filmie (azul)?

jakiego koloru były winogrona?

jakiego koloru była papryka?

Pytania otwarte:

Mariposa, globo, mesa i silla to grupa przedmiotów, które były tego samego koloru. Czy pamiętasz jaki to był kolor? Zapisz.

Platano, queso i sol to grupa przedmiotów, które były tego samego koloru. Czy pamiętasz jaki to był kolor? Zapisz.

To jedna z wielu możliwości jakie dają nam odwrócone lekcje, które możemy zreazlizować za pomocą platformy TEDed.

Przykładowa lekcja o kolorach:

http://ed.ted.com/on/sQBABjZ8

 

Angelika

 

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz