Czy technologia zastąpi zeszyt i długopis?

kadr z filmu Blog Reportera: blogiceo.nq.pl/wazzup/

Ważne pytanie w kolejnym wideo-reportażu zadaje Bartek ze Szkoły z Chwalibogowie:

„Uczniowie, blogerzy, nauczyciele – czy technologia może już wkrótce zastąpić zeszyt i długopis? Czy to dobrze? Czy to źle? Podzielcie się swoimi opiniami, w komentarzach pod filmikiem.

Jesteśmy baaardzo ciekawi, co o tym myślicie :) Zachęcamy do komentarzy na blogu Bartka i pod naszym wpisem!

avatar

O szkola2zero

Blog programu Szkoła z Klasą 2.0 prowadzi zespół moderatorów Szkoły z Klasą 2.0. Uwielbiamy blogi! Wspaniale, że blogujesz razem z nami! :) Zachęcamy do odwiedzin i komentowania innych blogów, a także zdobywania odznak, opisywania ciekawych lekcji, tworzenia własnych materiałów edukacyjnych i dzielenia się dobrą energią! Razem możemy więcej!
Ten wpis opublikowano w kategoriach: Aktualności, Polecane blogi III edycja, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2010/11, Szkoła z klasą 2.0 III edycja z tagami: . Dodaj do zakładek ten link.

7 Responses to Czy technologia zastąpi zeszyt i długopis?

  1. Asia & Jola ;3 Asia & Jola ;3 powiedział:

    Bardo ciekawe zapraszam do nas :
    http://blogiceo.nq.pl/blogiceongpl/

  2. specool KS powiedział:

    Witam,
    technologia JUŻ zastąpiła zeszyt i długopis, tylko nie do wszystkich to jeszcze dotarło:/ Zresztą uczniowie wiedzą to najlepiej;) Gdyby szkoły mogły pozwolić sobie na większą liczbę projektorów, komputerów i tablic interaktywnych, nauczanie już dziś wyglądałoby jak z 21 wieku. Choć to i tak o 13 lat za późno;)
    Pozdrawiam wszystkich wielbicieli długopisów i miłośników klawiatury,
    Krzysztof Stec
    KS ostatnio opublikował..Prezentacje na bloguMy Profile

  3. avatar Zuza powiedział:

    Bardzo ciekawe :) Pozdrowionka .

  4. Witamy ! ;)
    Zgadzamy się ze wszystkimi wypowiedziami !
    Naszym zdaniem fajnie jest łączyć nowe technologie z zeszytem i długopisem :)
    To z pewnością przyniesie wiele korzyści :)
    TIK na stałe zagościł w naszych szkołach i domach .
    Pozdrawiamy
    Trzeci@ki z SP1 w Piszu ostatnio opublikował..Google EarthMy Profile

  5. blogerka blogerka powiedział:

    Witam,
    Moim zdaniem wykorzystanie nowoczesnych technologii nie jest złe, jednak nic nie zastąpi pisania kredą, i pstrykania długopisem. Często podkreślam mazakami informacje, i czerpię z tego frajdę. Lubię, kiedy mogą otworzyć zeszyt i widzieć literki, które napisałam ja, i nie są zniekształcone przez komputer. Panie zresztą chwalą estetykę w zeszycie, a nie rodzaj czcionki w programie do pisania. Dlatego całkowicie zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami – nic nie zastąpi pisania piórem.
    Pozdrawiam,
    Ania

  6. Krystyna Samborska Krystyna Samborska powiedział:

    Zgadzam się w zupełności z Panią Moniką. Zwłaszcza dzieci z klas I – III nie powinny za dużo pracować przy komputerze, one dopiero uczą się pisać i czytać. Dla nich ważne jest także wycinanie, rysowanie, wyklejanie, kontakt bezpośredni z przedmiotami, a nie tylko na ekranie monitora. Ciekawy artykuł na ten temat polecono w pracowni informatyki: http://www.edunews.pl/badania-i-debaty/opinie/1462. Polecam.
    Ale praca na tablicy interaktywnej bardzo motywuje maluszki i z chęcią uczestniczą w takich zajęciach.
    Jeśli chodzi o mnie to jestem także zwolenniczką łączenia tradycji z nowoczesnością – wszystko zależy od tego kogo uczymy, jakie treści przekazujemy, jakiego typu jest lekcja i jaki mamy dostęp do sprzętu czy internetu. Nowoczesne technologie sprawdzają się na pewno np. w przypadku fizyki i chemii – przecież nie wszystkie doświadczenia można wykonać w szkole – można je wtedy obejrzeć w internecie lub samemu sfilmować.
    Prywatnie czytać wolę jednak tradycyjne książki. Przyjemnie jest wziąć je do ręki, poczuć zapach papieru, otworzyć w dowolnym miejscu – albo tam gdzie się ma zakładkę. W tym względzie jest tradycjonalistką. Przynajmniej na razie. :)
    Krystyna Samborska ostatnio opublikował..Zabawa z programem PiZapMy Profile

  7. monikakubica monikakubica powiedział:

    Mimo, że uwielbiam prowadzić lekcje z wykorzystaniem technologii informacyjnej, szczególnie ogromną radość sprawia mi praca z uczniami na tablicy interaktywnej, to nadal bardzo lubię pachnący i ładnie obłożony zeszyt oraz podręczniki. Jako dziecko bardzo lubiłam pisać w zeszytach długopisem, starannie notować i podkreślać tematy kolorowymi mazakami. Lubię, gdy i teraz uczniowie dbają o książki i zeszyty. Na zielonej tablicy każdy z nas młodych ludzi chciał pisać kredą. Ja lubię nadal. Osobiście nie potrafiłabym zostawić tradycyjnego nauczania. Najlepszym rozwiązaniem wg mnie jest łączenie tradycji z nowoczesnością. Oczywiście wszystko zależy od treści jakie przekazujemy na lekcjach. Czasami tradycji będzie więcej a czasami nowoczesność będzie górą :) Pozdrawiam :)
    monikakubica ostatnio opublikował..Nowy blog Brudnopis z gimnazjumMy Profile

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge