Jak zrobić ciekawe „zastępstwo”?

publicznegimnazjum2
blogiceo.nq.pl/publicznegimnazjum2

Zastępstwo zwykle wpada nagle. W trzy chwile trzeba znaleźć pomysł na zajęcia, których nie planowaliśmy… Czasami z grupą uczniów, których „normalnie” nie uczymy, którzy z kolei próbują ugrać swoje. I mają na to sprawdzone sposoby: „chodźmy na dwór!”, „pograjmy w gry!”, „porozmawiajmy o życiu!”. A nauczyciel? Nauczyciel jest twardy i wcale nie chce, by jego zastępstwo było  przeziewane, przeczekane, prze…grane.

Do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja…:) Praca na lekcjach z multibookiem, projektorem i tablicą multimedialną stała się już przyjemną codziennością. Ułatwia zadanie nie tylko nauczycielowi, ale pomaga uczniowi w śledzeniu toku lekcji i ma wiele innych zalet. Ostatnio odkryłam kolejne ciekawe zastosowanie Tik… na lekcji … na zastępstwie.

- pisze pani Ela na Blogu nauczycieli Gimnazjum nr 2 w Świebodzicach. Koniecznie przeczytajcie dalszy ciąg tego ciekawego wpisu. Wpis i pytanie pani Eli oczywiście nie pozwoliły nam usiedzieć spokojnie ;) . Chcemy zapytać wszystkich blogujących nauczycieli i nauczycielki, czy zechcecie podzielić się z nami i innymi blogerami swoim doświadczeniem w temacie, jak zrobić ciekawą lekcję „na zastępstwo”? Jesteśmy bardzo ciekawi, jak radzicie sobie w takich sytuacjach, z czego korzystacie, jakie zasoby/portale wykorzystujecie. Dajmy przykłady na ciekawe „zastępstwo”, również takie, gdzie gry, wyjście w teren i rozmowy o życiu są zasadne, potrzebne, edukacyjne i mądre :)  Na pewno macie pod ręką takie materiały i takie pomysły, które zawsze się Wam sprawdzają.
Do dyskusji zachęcamy jak zwykle w komentarzach! Pomysłami podzielcie się też na blogu nauczycieli ze Świebodzic – to w końcu pani Ela wywołała ten bardzo ciekawy temat ;) .

avatar

O szkola2zero

Blog programu Szkoła z Klasą 2.0 prowadzi zespół moderatorów Szkoły z Klasą 2.0. Uwielbiamy blogi! Wspaniale, że blogujesz razem z nami! :) Zachęcamy do odwiedzin i komentowania innych blogów, a także zdobywania odznak, opisywania ciekawych lekcji, tworzenia własnych materiałów edukacyjnych i dzielenia się dobrą energią! Razem możemy więcej!
Ten wpis opublikowano w kategoriach: Aktualności, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2010/11, Szkoła z Klasą 2.0 IV edycja z tagami: . Dodaj do zakładek ten link.

9 Responses to Jak zrobić ciekawe „zastępstwo”?

  1. avatar Jakub powiedział:

    Bardzo się ciesze.
    Pozdrawiam.

  2. avatar Pelasia powiedział:

    Miło, że jeszcze są nauczyciele, którzy myślą o tym, żeby zastępstw nie były nudne! Pozdrawiam i zapraszam na blog http://nauczycielnatapecie.pl
    Pelasia ostatnio opublikował..Relacje nauczyciel-uczeńMy Profile

  3. avatar kamilalawryk powiedział:

    Z przyjemnością obejrzałam i przeczytałam o Waszym TIKowaniu. Ciekawe rzeczy dzieją się w waszej szkole. Pozdrawiam Was. Filipinka z Trzebiatowa

  4. elacieminska elacieminska powiedział:

    TIK na zastępstwach – świetny temat do wymiany doświadczeń. Oczywiście odwiedziłam blog pani Eli z Gimnazjum nr 2 w Świebodzicach i włączyłam się do dyskusji :) Trafiłam na niezwykle ciekawe pomysły. W naszej szkolnej bibliotece często korzystamy ze świetnych scenariuszy i materiałów multimedialnych dotyczących bezpieczeństwa w Sieci fundacji Dzieci Niczyje. Ostatnio przybyło wiele nowych propozycji dla szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich… Zainteresowanie dzieci, ciekawe dyskusje i przemyślenia gwarantowane!! Oto adres: http://dzieckowsieci.fdn.pl/materialy-edukacyjne-programu-dziecko-w-sieci Pozdrawiam, Ela
    elacieminska ostatnio opublikował..Projektujemy grę Swer Adventure … Pracujemy w chmurzeMy Profile

  5. Aleksandra Aleksandra powiedział:

    Ja w sprawie odznaki ;)
    Chciałabym powiedzieć, że na blogu opublikowałam nasz Kodeks 2.0.:
    http://blogiceo.nq.pl/alexsa/2014/02/20/kodeks-2-0/
    Oprócz tego napisałam kilka słów o Targach:
    http://blogiceo.nq.pl/alexsa/2014/02/20/targi-2-0-czyli-kilka-slow-na-ich-temat/
    I wpis o grach:
    blogiceo.nq.pl/alexsa/2014/02/18/targi-2-0-czyli-gry-ktore-stworzylam/
    Aleksandra ostatnio opublikował..Targi 2.0., czyli kilka słów na ich tematMy Profile

  6. gosia235 gosia235 powiedział:

    Witam :D Tutaj jest link do mojego bloga. Czy zasłużyłam na odznakę TIKamy lokalnie?
    http://blogiceo.nq.pl/dziewczyny2h/
    Dziękuję i pozdrawiam /Gosia

  7. avatar Jagoda powiedział:

    http://blogiceo.nq.pl/sp4krosno/2014/02/20/ankieta/
    Link nie związany z tematem, ale zapraszam do udziału w ankiecie!
    Pozdrawiam :D !

  8. Aleksandra Aleksandra powiedział:

    Mam pytanie: do kiedy będzie przyznawana niebieska odznaka?
    Aleksandra ostatnio opublikował..Targi 2.0., czyli gry, które stworzyłamMy Profile

  9. Aneta Zawistowska Aneta Zawistowska powiedział:

    TIK pomaga w każdej sytuacji! Na zastępstwie też. Gdy wpada ono nagle i niespodziewanie wykorzystuję zasoby sieci. Obserwacja zwierząt online to jest to, co uczniowie bardzo lubią, szczególnie w szkole podstawowej. Na swoim blogu założyłam stronę „Z kamerą wśród zwierząt”, gdzie zgromadziłam linki, dzięki którym możemy obserwować, co dzieję się w lesie, na polanie czy w karmniku. Niektóre miejsca, ze względu na różnicę czasową, nie są dostępne dla nas w czasie lekcji, ale uczniowie zaglądają tam po lekcjach. Jeśli ktoś nie lubi „podglądać” , można obejrzeć film. Polecam http://www.edu.tvp.pl/. Mnóstwo tam ciekawych filmów nie tylko przyrodniczych, chociaż te polecam najbardziej z racji nauczanego przedmiotu.
    Pozdrawiam!
    Aneta Zawistowska ostatnio opublikował..A może puzzle?My Profile

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge