Na tropie owadożernej rośliny

myczytamy3
blogiceo.nq.pl/myczytamy

Czytać można wszystko i na każdy temat! Uczniowie klas piątych i szóstych Szkoły Podstawowej nr 23 w Gdyni natchnieni Nocą Biologów na Uniwersytecie Gdańskim, w której brali udział postanowili spróbować własnych sił w hodowli owadożernej rośliny – rosiczki. Odpowiednie sadzonki uczniowie otrzymali na Uniwersytecie, jednak co zrobić z nimi dalej? Jak powinna wyglądać hodowla rosiczki?

Aby się tego dowiedzieć uczniowie poszukiwali informacji dotyczących tych roślin – korzystali z ulotek, tekstów popularnonaukowych, wirtualnych encyklopedii, a także atlasu roślin. Następnie za pomocą różnych strategii czytania ze zrozumieniem odnajdywali w nich potrzebne im informacje. Uczniowie nie tylko dowiedzieli się w jakich warunkach hodować rosiczki, zaproponowali też własne ulepszenia poznanych metod oraz w formie plakatu zebrali ciekawostki na temat tej rośliny.

Hodowle rosiczek już się rozpoczęły – pewnie wkrótce na blogu szkoły dowiemy się więcej na ich temat. Zachęcamy do zaglądania na bloga My czytamy :) A Ty?.

Czy Wy również uczycie się w szkole czytać ze zrozumieniem? A może realizujecie inne ciekawe zadania i ścieżki edukacyjne? Koniecznie o nich napiszcie na Waszych blogach! :)

avatar

O szkola2zero

Blog programu Szkoła z Klasą 2.0 prowadzi zespół moderatorów Szkoły z Klasą 2.0. Uwielbiamy blogi! Wspaniale, że blogujesz razem z nami! :) Zachęcamy do odwiedzin i komentowania innych blogów, a także zdobywania odznak, opisywania ciekawych lekcji, tworzenia własnych materiałów edukacyjnych i dzielenia się dobrą energią! Razem możemy więcej!
Ten wpis opublikowano w kategoriach: Aktualności, Szkoła z Klasą 2.0 VI edycja z tagami: , , . Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge