8 rad tworzenia dobrych wpisów

O czym warto pamiętać tworząc wpis na blog? Oto nasze rady jak tworzyć dobre wpisy? 

1. Tytuł wpisu – zawsze trzeba o nim pamiętać. Najlepiej, jeśli będzie krótkim hasłem oddającym treść całego wpisu.

2. Jeśli chcemy wyróżnić jakiś fragment najważniejsze hasło, czy cytat we wpisie skorzystajmy z pogrubienia, innego koloru czcionki.

3. Każdy wpis warto wzbogacić o grafikę lub inne multimedia – w ten sposób ożywimy blog i nasz przekaz będzie bardziej atrakcyjny.

4. Zawsze pamiętajmy o prawach autorskich – ta zasada dotyczy zarówno grafiki, jak i tekstu. Jeśli korzystamy z fragmentu czyjegoś artykułu, skorzystajmy z cudzysłowu i opiszmy czyje to słowa lub z jakiego artykułu pochodzą. W przypadku zdjęć czy innych multimediów – publikujmy na blogu zdjęcia i grafiki swojego autorstwa lub szukajmy zasobów na otwartych licencjach. Zawsze podpisujmy je we właściwy sposób – autorem i licencją, jeśli jest to wymagane. Pamiętajmy też o tym, że nie każda osoba ze zdjęcia, które zamieścimy na blogu chciałaby, aby jej wizerunek był pokazany w sieci.

5. Wpis nie może być za długi ani za krótki. Blog lubi porządne wpisy, w których chcemy COŚ przekazać. Za krótki tekst – np. jednozdaniowy rzadko jest interesujący. Z kolei za długi tekst może znudzić czytelnika. Spróbujmy to wyważyć i pisać tak, aby czytelnik chciał odwiedzić nasz blog ponownie.

6. Trudne słowa we wpisie warto wyjaśnić, np. dając link do miejsca z jego omówieniem. Wpis stanie się ciekawszy, a czytelnik będzie mógł szybko nauczyć się czegoś nowego.

7. Linki do innych stron, które pojawiają się w naszym wpisie warto „ukryć” pod słowem lub grafiką i sprawić by od razu były aktywne – nie ma nic gorszego niż bardzo długi link, który nie odsyła automatycznie do właściwej strony.

8. Przed ostateczną publikacją wpisu zawsze należy sprawdzić tekst pod względem ortograficznym i stylistycznym. Sprawdźmy też, czy linki, które zamieściliśmy we wpisie linkują. Jeśli mamy taką możliwość, poprośmy o przeczytanie wpisu kogoś z domowników lub kolegów. Co dwie głowy to nie jedna – czasem przekaz, który chcemy zawrzeć w tekście, dla innych może nie być tak oczywisty i czytelnik może go zrozumieć inaczej niż oczekujemy.

Materiały dodatkowe:

Komentowanie wyłączono.