Zaliczenie I semestru na blogu – szkoły bezpłatne

duzy1semAby uzyskać dyplom za udział w programie w edycji 2015/2016 szkoły uczestniczące w bezpłatnej wersji programu muszą zmieścić na swoim blogu szkolnym przynajmniej jeden wpis programowy w semestrze. W I semestrze szkolny koordynator powinien opublikować na blogu wpis dotyczący przebiegu programu w szkole najpóźniej do 21 lutego 2016 r. i zawrzeć w nim odpowiedzi na wszystkie pytania pomocnicze zamieszczone poniżej. Wpisy programowe są sprawdzane i komentowane przez moderatorów blogowych, którzy mogą poprosić o uzupełnienie relacji o dodatkowe informacje na temat przebiegu programu w szkole. Jeżeli wpis będzie zawierał wszystkie niezbędne elementy, moderator blogowy przyznaje szkolnemu blogowi odznaczenie zaliczenia I semestru na blogu.

Odznaka będzie się wyświetlać w lewym górnym rogu bloga.

Zachęcamy do opisywania działań programowych przez cały rok szkolny, tak aby blog był internetowym dziennikiem Waszych działań w Szkole z Klasą 2.0.

Pytania pomocnicze dla koordynatorów do opisu działań na blogach w I semestrze:

  1. Jak wyglądały przygotowania do MOST-u? Jak zaplanowałeś/aś debatę szkolną? A jak wyglądały przygotowania do prezentacji działań uczniowskich?
  2. Kiedy odbył się MOST? Ile trwało wydarzenie? Kto wziął w nim udział, a kto prowadził?
  3. Kto i w jaki sposób rejestrował przebieg MOST-u? Pamiętaj, aby umieścić na blogu zdjęcia z wydarzenia.
  4. Opisz krok po kroku, jak wyglądał przebieg samej debaty: w jaki sposób uczniowie zgłaszali swoje propozycje? Jak wymieniali uwagi i pomysły? Zrelacjonuj, jak odbywało się ustalanie wspólnych zasad, a także opisz formę i przebieg głosowania.
  5. Jeśli w Twojej szkole był już Kodeks 2.0 napisz, czy zdecydowaliście się na weryfikację jego zapisów. Uzasadnij Waszą decyzję.
  6. Opisz reakcje uczniów podczas debaty: jakie tematy i dlaczego budziły najwięcej emocji wśród uczniów. Co okazało się dla nich szczególnie ważne?
  7. Umieść na blogu szkolnym Kodeks 2.0 Twojej szkoły.
  8. Opisz pokrótce, jakie ścieżki oraz jakie tematy zaprezentowali uczniowie i nauczyciele? [minimum informacji to tytuł zadania, ścieżka w jakiej było realizowane i przedmiot/poziom edukacyjny – jeśli dotyczy].
  9. Opisz, w jaki sposób zadania/ścieżki zostały zaprezentowane przez uczniów [np. jakie i ile stoisk przygotowano, jak wyglądała prezentacja multimedialna/gazetka, jakie aktywności przygotowali uczniowie itp.].
  10. Opisz, jakie zadanie wybrał dyrektor i jak zaplanował jego realizację.
  11. Opisz wnioski po podsumowaniu debaty oraz kolejne planowane kroki w pracy nad kodeksem. W jakiej formie nauczyciele zdecydowali się podzielić między sobą swoimi doświadczeniami z pracy w I semestrze? Podaj najważniejsze spostrzeżenia i wnioski, jeśli pojawiły się pomysły na nowy semestr – zapisz je.
  12. Podziel się własną refleksją – co dla ciebie było najważniejsze, co okazało się trudne lub zaskakujące? Jakie masz wskazówki dla naśladowców?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge