Studniówka gimnazjalistów…

Posted by :) in Bez kategorii | Leave a comment

Gimnazjum w Łowcach (a wcześniej ośmioklasowa szkoła podstawo11wa) ma szczególną, dość nietypową tradycję, a mianowicie organizowanie studniówki dla uczniów najstarszej klasy w szkole. Z niewielkimi przerwami studniówkowa tradycja jest podtrzymywana w Łowcach od czterdziestu lat!

W tym roku (po dwóch latach przerwy) dzięki staraniom rodziców i nauczycieli, nasi „maturzyści”, czyli uczniowie klas trzecich, świętowali 22 lutego 2014r.

Cała uroczystość rozpoczęła się o godzinie 16:00 od staropolskiego tańca – poloneza, który został zapoczątkowany słowami Adama Mickiewicza: „(…)Podkomorzy rusza i z lekka zarzuciwszy wyloty kontusza, i wąsa podkręcając, podał rękę Zosi i skłoniwszy się grzecznie w pierwszą parę prosi(…)”.

Nie obyło się bez drobnych pomyłek, ale jesteśmy 43zadowoleni z naszego występu.

Czas przed studniówką był dla nas i dla naszych wychowawczyń bardzo pracowity, a zarazem nerwowy. Niejednokrotnie nadszarpnęliśmy im nerwy. Konieczne było opracowanie scenariusza spektaklu. Następnie sen z powiek spędzały nam próby. Chcieliśmy, aby wszystko wypadło jak najlepiej. Śpiewaliśmy, tańczyliśmy, przełamując własne opory i zahamowania. Polonez był dla nas największym wyzwaniem, przygotowywaliśmy się do niego już od kilku tygodni. Najpierw jednak konieczne by5ło znalezienie chętnych dziewczyn z klas drugich, które wystąpiłyby z nami, gdyż nad liczbą uczennic klas trzecich przeważa liczba chłopców. Na szczęście dziewczyny chętnie zgodziły się nam pomóc. Początki nie były proste i chociaż polonez nie wydaje się trudnym tańcem, mieliśmy małe problemy. Nasza pani okazała się bardzo cierpliwa i w niedługim czasie ten staropolski taniec nie był dla nas już taki straszny, jak wydawało się na początku. Ostatniego dnia przed studniówką atmosfera była bardzo napięta. Od samego rana mieliśmy wszyscy mnóstwo pracy. Czekały nas próby i dekorowanie szkoły. Wspólnymi siłami nadmuchaliśmy 450 balonów, którymi przyozdobiliśmy salę gimnastyczną, korytarz i klasy. Stres towarzyszył nam już na długo przed sobotą. Na szczęście zdążyliśmy ze wszystkim i spokojnie mogliśmy odetchnąć.

Po tańcu przyszedł cza112s na podziękowania dla nauczycieli i rodziców, za trud włożony w nasze wychowanie. Swoją obecnością zaszczycił nas nawet pan wójt i ksiądz proboszcz. Kolejnym punktem programu było humorystyczne przedstawienie. Nie zabrakło dowcipnych i zarazem ukazujących wiele prawdy 10piosenek na temat trzecioklasistów. Cały efekt uświetniły ciekawe stroje, za co dostaliśmy gromkie brawa.

Po oficjalnej części przyszedł czas na zabawę i zmianę kreacji przez dziewczyny. Nasi rodzice zadbali o różne przysmaki i zapewnili nam bardzo dobrą oprawę muzyczną, za co z całego serca im dziękujemy, bo gdyby nie oni cała impreza nie doszłaby do skutku. Zabawa trwała prawie do północy. Do tego czasu wszyscy szaleli na parkiecie. Nie zabrakło także wielu pamiątkowych fotografii.

Z radością będziemy wspominać zabawę studniówkową. Są to już nasze ostatnie chwile w
gimnazjum, wśród ludzi, których znamy i lubimy od lat. Potem pójdziemy do szkół średnich i zawsze będziemy miło wspominać studniówkę, a przede wszystkim nasze gimnazjum, znajomych i oczywiście nauczycieli.

Magda

 

SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Temat: Nauka figur w parach, doskonalenie układu podstawowego Poloneza.

Klasa: III gimnazjum

Miejsce: Sala gimnastyczna

Liczba ćwiczących: 27 osób

Data: 10.02.2014r.

Prowadzący: mgr Lucyna Stasiła

CEL LEKCJI: Rozwój koordynacji ruchowej, wyrabianie umiejętności łączenia ruchu z muzyką.

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:

UMIEJĘTNOŚCI: Nauka kroków i figur w Polonezie, doskonalenie układu podstawowego.

MOTORYCZNOŚĆ: Płynność, precyzja i koordynacja ruchowa .

WIADOMOŚCI: Taniec jako forma rekreacji ruchowej.

POSTAWY: Współpraca w grupie, w parach.

METODY REALIZACJI ZADAŃ: naśladowcza ścisła, powtórzeniowa

METODY PRZEKAZYWANIA WIADOMOŚCI: pokaz z objaśnieniem, wykonywanie zadań ruchowych

TOK LEKCJI:

I. Zorganizowanie grupy

1. Zbiórka .
2. Powitanie.
3. Sprawdzenie obecności.

II. Motywacja do zajęć w lekcji
Rozgrzewka
Psychomotoryka
Profilaktyka

1. Podanie tematu zajęć i sposobu realizacji.
2. Rola tańca w naszym życiu.
3. Rozgrzewka do spokojnej muzyki
- marsz w rytm muzyki
- w marszu wznosy ramion w górę i dół
- w marszu skłony głowy w przód i tył , na boki – w marszu co trzeci krok wypad nogą w przód
- w marszu tjw. ze skrętem tułowia za nogą wypadową
- w marszu wspięcia na palce
- w marszu chodzimy na piętach
- cwał bokiem w rytm muzyki
- bieg w rytm muzyki
- podskoki ze zmianą nogi, raz na lewej, raz na prawej nodze.

III. Kształtowanie umiejętności

Doskonalenie układu podstawowego:
1. Parami po obwodzie koła
2. Rozejście par (para w lewo, para w prawo)
3. Tunel (w dwie strony)
4. Zejście (para za parą)
5. Most od przodu
6. Most od tyłu
7. Zejście (para za parą)
8. Rozejście (para w prawo para w lawo)
9. Koło. Na kole obejście partnerki wokół klęczącego na jednym kolanie partnera
10. Zejście (para za parą)
11. Mijanka – przejścia zwykłe
12. Czwórki zwykłe
13. Rozejście par
14. Zejście (para za parą)
15. Rozejście w parze (partner w lewo, partnerka w prawo)
16. Zejście
17. Mijanka na kole
18. Czwórki i ukłon
Na zakończenie powtarzamy pełny układ przy muzyce.

IV. Ćwiczenia uspakajające.
Zakończenie lekcji.

Ćwiczenia oddechowe i relaksujące.
1. Omówienie lekcji.
2. Wyróżnienie najlepiej ćwiczących par.
3. Zadanie domowe- przećwiczenie poznanych figur.
4. Pożegnanie.
opracowały: mgr Lucyna Stasiła, mgr Monika Szczerek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge