W szkolnych murach.

„W gimnazjum naszym dawniej i dziś” to tytuł jednej z prezentacji opowiadającej o naszej szkole, miejscowości w której szkoła się znajduje, o przeszłości i teraźniejszości. Projekt przygotowały i opracowały uczennice klasy Ia , pod opieką Pani Ewy Barteckiej – Wojtala. Docelowo przeznaczeniem projektu jest pokazanie go podczas Dni Otwartych szkoły, jednakże podczas festiwalu również mogliśmy go oglądać. Projekt podzielony był tematycznie, od historii miejscowości, poprzez początki szkoły, aż do czasów nam współczesnych Dziewczyny wykorzystały wiele materiałów, zdjęć, informacji. Z wielką łatwością radziły sobie z przekazem tych informacji kolegom i koleżankom.

W kolejnych dniach w szkole podopieczni Pani Ewy Barteckiej – Wojtala prezentowali jeszcze wiele projektów: min. Narodziny i rozwój faszyzmu; Powstanie faszyzmu we Włoszech; Nazizm – narodziny zła  – projekty uczniów klas trzecich. Ponadto uczniowie klasy II a przedstawiali również projekt pt. Euro 2012, Jak dobrze i zdrowo się odżywiać, oraz Muzyka klasycystyczna w Europie. Wszystkie projekty cieszyły się wielkim uznaniem rówieśników.

Pozdrawiam serdecznie!

Redaktor: Magdalena Depta :)

 

 

Ubiegłej środy – 6 czerwca 2012 roku w naszej szkole odbył się Festiwal Projektów.  Była to długo przygotowywana przez drugoklasistów i ich opiekunów prezentacja. Na festiwalu tym przedstawione zostały projekty edukacyjne trzech grup, które zaprezentowały nam prace na temat „Czym dla mnie jest niepodległość”,  ”Uroki naszej gminy” i „Czego uczymy się od starożytnych Greków?”.  Publiczność, która składała się z nauczycieli, uczniów klas I, Pana Wójta naszej gminy, specjalnego gościa – pani Marianny Pacak  i blogowiczów była wręcz zachwycona prezentacjami i całym pomysłem. Początek  festiwalu, który odbywał się w pięknie udekorowanej klasie o godzinie 9.00 rozpoczęła swoim powitaniem Pani Dyrektor naszego gimnazjum. Po jej krótkiej przemowie mikrofon przejęła I grupa, która prezentowała projekt pt. „Czym dla mnie jest niepodległość?”.  Następnie głos zabrała Pani Marysia, która bardzo obrazowo opowiedziała nam o przebiegu II wojny światowej, gdyż podczas niej miała zaledwie 13 lat. W podzięce za miłą pogawędkę naszemu gościowi zostały wręczone upominkowe kwiaty, po czym nastąpiła krótka przerwa.  Następnie tuż po niej do głosu doszła kolejna z grup przedstawiająca projekt pod hasłem „Uroki naszej gminy”. Pomimo pięknej prezentacji tej pracy dodatkowo publiczność otrzymała ulotki dotyczące gminy Strzelce Wielkie.  Na zakończenie została jeszcze jedna grupa, która zaprezentowała nam projekt pt. „Czego uczymy się od Starożytnych Greków?”. Mimo tego, że ta ostatnia praca nie była związana z dotychczasową tematyką festiwalu to i tak okazała się bardzo ciekawa.  Ostatnim już punktem spotkania była krótka podsumowująca przemowa Pana Wójta naszej gminy - Janusza Komara i zaproszenie wszystkich zebranych na poczęstunek.

Pomysł na taki właśnie festiwal uważam za bardzo trafny i motywujący do działania kolejnych tak miłych spotkań.

Czas naszej pracy nad zadaniami w projekcie dobiegł końca. Przy okazji pracy nad prezentacją sprawdziliśmy jak działamy z TIK. Narzędzia z jakich korzystaliśmy to:

  • aparat cyfrowy,
  • drukarka,
  • laptop i rzutnik
  • Internet, przeglądarka Mozille Firefox, wyszukiwarka GOOGLE, poczta elektroniczna
  • Picassa – program do obróbki zdjęć
  • Windows Movie Maker – program do montażu filmu
  • Programy pakietu Microsoft Office – Power Point, Word.

Dzięki tym narzędziom mogliśmy sprawnie wykonywać zadania i złożyć je w całość, tak aby powstała prezentacja. Polecamy je innym uczniom, bo przy ich pomocy można tworzyć także inne bardzo ciekawe prace. Nie pomijając tego, że jest to także świetna zabawa.

Ostatni okres czasu, kiedy pracowaliśmy nad naszym projektem, okazał się dla nas bardzo trudny i pracochłonny. Mimo tego udało nam się dotrwać do końca i zaprezentowaliśmy wyniki naszej ciężkiej pracy. Nasz pokaz odbył się w obecności klasy I”a”, którą sądząc po ankietach bardzo zaciekawiliśmy. Szczególnie spodobały im się filmiki multimedialne z naszym udziałem, znajdujące się, tak jak cała prezentacja w programie Power Point.

Jak wspominałam w ostatnich wpisach, praca nad naszym projektem, pomimo małych nieporozumień, ma się dobrze. Dzięki rozwiązywaniu trudności i pomysłów każdy uczestnik ma możliwość nauczenia się pracy w grupie i lepszego porozumiewania się ze swoimi rówieśnikami, co może być dla nas przydatne w przyszłości.
Praca nad tym właśnie projektem nauczyła nas:
• samodzielności,
• planowania i organizowania pracy,
• przyjmowania odpowiedzialności,
• samodzielnego i twórczego myślenia,
• systematyczności,
• eksperymentowania,
• współpracy w grupie.

Podsumowując tę część pracy, którą wykonaliśmy przy naszym projekcie oceniamy naszą współpracę na dobrą. Mimo niewielkich sporów i trudności zgromadziliśmy duży rozdział naszego projektu. Spotykamy się z problemami dotyczącymi zakresu podzielonej pracy i z częstymi nieobecnościami niektórych uczestników grupy. Nie wszyscy wywiązują się należycie z powierzonych zadań, dlatego próbujemy w takim przypadku wspólnie sobie poradzić i poszukać rozwiązania. Zdarza się, że takie zadanie przejmuje inny uczestnik grupy.

Z wielu propozycji, które przeglądaliśmy temat „Jak na przestrzeni wieków okazywano sobie miłość” okazał się dla nas najbardziej ciekawy.
Losowo wybrany zespół składa się z : Julii Derek, Karoliny Depty, Karoliny Uchrońskiej, Mateusza Cybulskiego i Piotra Jagieły.
Na jednym ze spotkań omówiliśmy działania i plan projektu oraz podzieliliśmy się pomysłami i rozdzieliliśmy pracę. Na kolejnym spotkaniu zaś połączyliśmy zebrane informacje i wymieniliśmy wspólne doświadczenia. Obecnie ciągle pracujemy nad projektem. Na spotkaniach trwają burzliwe dyskusje tym bardziej, że mamy jeszcze w planach dodanie efektów specjalnych takich jak ankiety, filmiki, prezentacje multimedialne i pokazy zdjęć.

Ostatnie tygodnie w szkole okazały się dla nas – uczniów klas trzecich bardzo trudne i pracowite, ponieważ przez ten cały czas namiętnie przygotowywaliśmy się do „rychłego” egzaminu. Oczywiście wielkich starań w powtarzaniu materiału z okresu tych trzech lat gimnazjum również dołożyli w dużej mierze też nasi nauczyciele, którym serdecznie dziękujemy. Po tak dużym zamieszaniu dotyczącym szybkiego przypomnienia nastał w końcu długo oczekiwane egzaminy trwające od 24 do 26 kwietnia. W wielkim stresie i obawie I dnia egzaminów z części humanistycznej o godzinie 9.00 rozpoczęliśmy pisanie historii i WOSu, a następnie o 10.45 języka polskiego. Kolejnego dnia zajmowaliśmy się częścią matematyczno-przyrodniczą, gdzie najpierw pisaliśmy chemię, biologię, fizykę i geografię, a potem dopiero matematykę. Natomiast ten III dzień wyglądał nieco inaczej niż poprzednie, ponieważ nie spotkaliśmy się już w sali gimnastycznej, ale w poszczególnych klasach, gdzie pisaliśmy egzaminy z części językowej. U nas w szkole był to język angielski i język niemiecki podzielony na podstawę i rozszerzenie.

Choć każdy z nas był przez te trzy dni bardzo zestresowany to i tak według uczniowskich opinii egzaminy jak na nową reformę okazały się proste, co   okaże się dopiero na wynikach w czerwcu.

Na szczęście po tak ciężkim dla nas okresie czasu mogliśmy porządnie wypocząć, ponieważ mieliśmy przed sobą długi weekend zwany „majówką”.

Pozdrawiam bardzo serdecznie!

Redaktor:  Magdalena Depta ;) ;)

Od lutego my jako uczniowie klas trzecich byliśmy często odwiedzani przez przedstawicieli pobliskich szkół ponadgimnazjalnych z województwa łódzkiego, którzy prezentowali nam swoje oferty. Okazało się to dla nas bardzo przydatne, gdyż teraz w kwietniu musieliśmy podjąć ostateczne decyzje dotyczące wyboru przyszłej szkoły do której będziemy uczęszczać od przyszłego roku szkolnego. Wybór ten był umożliwiony tylko i wyłącznie drogą elektroniczną.

Teraz pozostało nam tylko czekać na odpowiedzi wybranych przez nas szkół, które nastąpią dopiero w lipcu.

Pozdrawiam ;)

Redaktor:  Magda Depta ;)

Od powrotu do szkoły z ferii świątecznych czyli od środy już tylko zostało nam zaledwie 12 dni do naszego egzaminu, który będziemy pisać w dniach od 24.04 d- 26.04.2012.  Ten fakt chyba coraz mocniej zapiera nam dech w piersiach, bo czym jest bliżej do egzaminów tym bardziej jesteśmy zestresowani.  Mamy jednak ciche nadzieje, że testy okażą się łatwe, ponieważ znaleźliśmy się w  tym przełomowym roczniku.

Podsumowując, oczywiście prosimy o trzymanie za nas kciuków! ;)

Pozdrawiam :)

Redaktor: Magda Depta