Sztuka zaangażowania

O projekcie

W projekcie „Sztuka zaangażowania” zachęcamy młodzież ze szkół plastycznych do wykorzystania sztuki w działaniach prowokujących zmianę społeczną.

Uczniowie z 8 szkół plastycznych zaangażują się w życie lokalnej społeczności, postarają się znaleźć zidentyfikować i nazwać problemy w najbliższym środowisku(np. nierówność i nietolerancja, mowy nienawiści ale także nuda czy komercjalizacja), a następnie opracują scenariusz artystycznych kampanii społecznych opartych na multimediach (film, wideo-instalacja). Zastanowią się, w jaki sposób włączyć sztukę audiowizualną w działania prowokujące zmianę społeczną.

Co się będzie działo w projekcie:

  •  konsultacje z profesjonalnymi filmowcami i artystami,
  • tworzenie video-bloga,
  •  4- dniowy Letni Art Camp w Warszawskiej Szkole Filmowej – 30 czerwca – 3 lipca,
  • realizacja kampanii społecznych,
  • prezentacja prac w czasie lokalnych kampanii,
  • wirtualny festiwal filmowy.

Idea projektu

Od nowego roku szkolnego do podstawy programowej dla szkół artystycznych w Polsce wchodzą istotne zmiany. Jedną z nich jest rezygnacja z przedmiotu obowiązkowego pt. „Podstawy fotografii i filmu” na rzecz systemu modułów multimedialnych. Do wyboru będzie fotografia lub film a także projektowanie multimedialne z wykorzystaniem nowych technologii. Projekt „Sztuka zaangażowania” jest odpowiedzią na nowe potrzeby nauczycieli i uczniów szkół plastycznych w Polsce. Może stać się ciekawą propozycją, zwłaszcza dla ośrodków oddalonych od centrów kulturalnych, posiadających mniejsze zasoby. Nauczyciele i uczniowie będą mieli okazję skorzystać zarówno z profesjonalnego sprzętu jak i pomocy filmowców – wykładowców wyższej szkoły filmowej. Dobre praktyki wypracowane w ramach projektu staną się także inspiracją do dalszych działań artystycznych.

Chcemy, aby młodzież była świadoma zjawisk, jakie zachodzą we współczesnej sztuce, żeby sama twórczo podeszła do tematów związanych z ich miejscem i rolą w społeczeństwie czy pojęciami takimi jak państwo lub naród. W projekcie stawiamy na zaangażowanie uczniów – nie tylko artystyczne, ale także społeczne i obywatelskie.

Wszystkie prace uczniów będą publikowane na wideo-blogu programu, w serwisie edukacyjnym CEO, EduTubie, na stronie Warszawskiej Szkoły Filmowej. Autorzy kampanii otrzymują dyplomy, zaświadczenia oraz książki lub filmy.

Harmonogram projektu 2014:

  • kwiecień – maj – nabór szkół do projektu (formularz zgłoszeniowy),
  • maj- czerwiec – prowadzenie bloga i realizacja zadań na nim umieszczanych,
  • lipiec (30 czerwca-3 lipca) – Art Camp w Warszawie,
  • lipiec – październik – realizacja projektów,
  • październik listopad – podsumowanie i lokalne prezentacje projektów,
  • połowa grudnia – wirtualny festiwal filmowy,
  • grudzień – ewaluacja projektu.

 Jeżeli chcecie wziąć udział w projekcie, wystarczy napisać maila na adres: aleksandra.czetwertynska@ceo.org.pl lub wypełnić formularz zgłoszeniowy

Zapraszamy serdecznie.

Regulamin programu edukacyjnego.

css.php