Projektowanie

25 maja 2011

Razem z moimi kolegami opracowujemy poradnik Googlarza i nauczyciele uważają że jest najładniejszy.

Więc postaramy się dostać dobrą ocene.

Odpowiedź na pytania

20 kwietnia 2011
1.     1 gimnazjum powinna dostać laptopy.
2.     Na laptopie można łatwo ściągać. Ale można by pilnować uczniów na tyłach klasy.
3.     Uważam, że tak.
4.     Bardziej zamożni rodzice by mogli dopłacić.
5.     Tak. Wszyscy by mieli lżej. Ale jest terz minus. Można okraść ”Dzieci”.
                                                                       

Zmiana koncepcji

26 stycznia 2011

Z powodu nieprzyjęcia naszego punktu kodeksu podczas debaty szkolnej postanowiliśmy zmienić koncepcję bloga i związany z tym tytuł. Dostęp do komputerów w zasadzie mamy, możemy korzystać z nich w trzech pracowniach komputerowych a także w bibliotece multimedialnej.

oprac. Łukasz

Jak korzystać z Wiki?

24 stycznia 2011

Jak korzystać z Wikipedii- poradnik

  • Nie daj się wrobić! Nie wierz we wszystko co znajdziesz w internecie.
  • Np. Po wpisaniu w wyszukiwarce latający słoń, oczywiście wyskoczy ci milion stron,
    ale pomyśl, czy to w ogóle możliwe ? Przecież słonie nie latają, większość stron to fotomontaże i grafiki.
    Niektóre są bardzo przekonowujące.       

  • Sprawdzaj źródła.
  • Czy nie wydaję ci się, że tekst bez źródeł jest podejrzany, a są takie na Wikipedii.
    Źródła do artykułu zamieszczonego w Wikipedii znajdziesz zawsze w tym samym
    miejscu – na dole, pod tekstem. Są tam przypisy oraz bibliografia. Sprawdź, czy podane źródła istnieją.Nawet jeśli nie masz dostępu do podanych źródeł, zazwyczaj można stwierdzić w Internecie, czy faktycznie istnieją.      

  • Zajrzyj do innej wersji językowej.
  • Cenne są Wikipedie angielska i niemiecka. Ze względu na duży rozmiar i uznaną, wysoką jakość tekstów. Wystarczy więc obok hasła, które aktualnie czytamy w polskiej Wikipedii, kliknąć inny język i analizować to samo hasło w innej wersji.       

  • Zwróć uwagę na oznaczenia jakościowe artykułu
  • Te oznaczenia pochodzą od redaktorów Wikipedii.
    “Wersja przejrzana” – Nie oznacza bezbłędnego, a artykuł skontrolowany przez redaktora pod względem i ewentualnych wandalizmów (np. wprowadzania fałszywej treści).“Dobry artykuł” – jak sama nazwa wskazuje, został uznany przez autorów za napisany dobrze, zgodnie z zasadami i wyczerpująco. Obecnie ok. 1 proc. Artykułów. (kilkaset)       

  • Porównaj informację przynajmniej z jednym niezależnym źródłem
  • Mogą to być książki autorów niewymienionych w tekście czy też w ostateczności inne strony internetowe – trzeba je jednak traktować ze szczególną ostrożnością – zdarza się ten sam tekst umieszczony w różnych miejscach.


  • Zastosuj “test Google’a”
  • Jeśli napotkałeś informację, która wydaje ci się niezwykła zmyślona – na przykład osoba, czy całkiem nowe zjawisko – poszukaj informacji o niej w kilku popularnych wyszukiwarkach internetowych np. Google  Jeżeli jedynym źródłem informacji okazuje się strona Wikipedii, istnieje prawdopodobieństwo, że masz do czynienia z oszustwem.       

  • Sprawdź historię artykułu
  • Jeśli tekst ma wielu autorów i podlegał znaczącej edycji, można ostrożnie założyć, że jest wiarygodny tylko względnie
           

  • Jeszcze coś dla zaciekawionych.
  • Dokładnie 10 lat temu (15 stycznia 2001 r.) powstała Wikipedia, która bezsprzecznie stała najpopularniejszym źródłem wiedzy w internecie. Czy powinniśmy się wstydzić polskiej Wikipedii? Które artykuły zaistniały w światowych mediach? I wreszcie co sądzą o niej polscy uczniowie i nauczyciele? Więcej… http://edukacja.gazeta.pl/edukacja/1,101865,8950523,Jej_wysokosc_Wikipedia.html#ixzz1By0J9Q5G  
  •  Adam Kryszkiewicz  

  • I to by było tyle. Dziękuje za przeczytanie :)
  • Korzystałem ze źródeł:
    http://edukacja.gazeta.pl/edukacja/1,101865,8432618,Dziesiec_rad_jak_sie_poslugiwac_Wikipedia.html?as=2&startsz=x
  • Aleksandra Pezda
    http://edukacja.gazeta.pl/edukacja/1,101865,8950523,Jej_wysokosc_Wikipedia.html
     
  • Adam Kryszkiewicz

    Wykonanie Szymon :)

Jestem bardzo zadowolony, że wszystkim spodobał się mój wiersz.
Byłem zaskoczony, kiedy dowiedziałem się, że wiersz został wyróżniony i w dodatku nagrodzony !!!
Będę starał się systematycznie dodawać jakieś wpisy.
Jeszcze raz bardzo dziękuję za wyróżnienie mojego wiersza!

Policjanci ostrzegają! Nie uzależniaj się od komputera!

Szymon Dziedzic

Mama znów woła, bo pora obiadu,

A Ty w najlepsze na Gadu-Gadu,

Kolejny poziom gry znów przenikasz,

Rodzinie na całe dnie w pokoju znikasz.

Komputer to sprzęt, który łączy ze światem,

Masz kontakt z kolegą, obcym i bratem,

Ale uwaga! Ku własnej ochronie!

Nie wiesz, kto pisze po drugiej stronie.

Twój adres i dane oraz to, co w domu,

To tajemnica, nie mów nikomu,

Wybieraj mądrze w Internecie,

Bo są tam programy groźne dla dzieci.

Gry niech pomogą Ci wybrać rodzice,

Bo to w co grasz, wpływa na Twoje życie,

Agresja i przemoc w Internecie,

Robi tak wiele zła dziś na świecie.

A teraz wpisz hasło przewodnie na komputerze:

Idę na spacer, bo bardziej niż komputer

wolę powietrze świeże !!!

Wspólnie z klasą obmyśliliśmy dwie propozycje, ktore mogłyby znaleźć się w kodeksie. Oto one:

  • Uczniowie korzystają ze szkolnych komputerów w czasie długiej przerwy i po lekcjach.
  • W naszej szkole dążymy do tego, by ze sprzętu komputerowego korzystać na wszystkich przedmiotach.

Jak na razie to wszysko, lecz postaramy się o więcej. :)


Początek

9 grudnia 2010

Mamy na imię Szymon i Łukasz.
Będziemy prowadzili blog VIc Szkoły Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu. 
 Zajmujemy się punktem nr 5. kodeksu dotyczącego komputerów pod ręką.


css.php