Kolejne etapy.

cze
1

Obecnie jesteśmy na etapie finiszowym, zbliżamy się do uzyskania ostatecznej wersji projektu.

Gosia, Sabina, Kamil i Damian odnaleźli wszystkie potrzebne informacje o poszczególnych festiwalach, które następnie Damian i Kamil zebrali i opracowali w formie elektronicznej. W trakcje realizacji projektu dołączył do nas Patryk, który okazał się niezastąpiony przy tworzeniu mapy z Google Maps .On też  wraz z Kamilem wpadli na pomysł, żeby finalnie projekt znalazł swoje miejsce na specjalnie utworzonej w tym celu stronie internetowej.
Projekt zostanie publicznie zaprezentowany na stronie szkoły w najbliższym terminie.

Pozdrawiam,

Tomek.

Praca, praca, praca.!

mar
15

Po raz kolejny moja aktywnośc na tym blogu jest bardzo znikoma. Musze to jednak wkoncu zmienic.:P
Tak wiec po krotce powiem nad czym aktualnie pracujemy.

Na poczatek chcemy zrobic ‚Przewodnik po Europie’. Beda w nim opisywane ciekawie i dokladnie panstwa Europy. Angazuja sie przy tym wszyscy uczestnicy projektu wiec mamy nadzieje ze po zakonczeniu przewodnik bedzie sie Wam podobal.:D
Drugi pomyslem jest internetowy quiz. Bedzie to zestaw pytan, z których za kazde bedzie mozna otrzymac 10 punktow. Do kazdego pytania bedzie 5 podpowiedzi uzycie jednej z podpowiedzi bedzie kosztowalo 2 punkty.

Narazie to tyle.:D  Pomysłow mamy wiecej jednak narazie nie sa realizowane ale mysle ze w najblizszym czasie zaczniemy i te inne realizowac.

Pozdrawiam,
Tomek.

Debata szkolna!

lut
8

Dawno mnie tu troche nie było ale myślę że jednak nie tęskniliście. :) No ale do rzeczy. Niedawno w naszej szkole odebyła się debata szkolna. Brały w niej udział klasa Ig i IIf. Uczniowie podawali różne pomysły odnośnie punktów kodeksu. Były i te dobre i złe, te bardziej możliwe do zrealizowania i te mniej możliwe. Zamieszczam tutaj te wybrane i według nas najlepsze:

Kodeks 2.0

II Liceum Ogólnokształcące w Nowym Sączu

1. Uczniowie za zgodą nauczyciela mogą korzystać z laptopów

2. Uczniowie przy pomocy komputerów mogą prowadzić wybrane lekcje

3. Uczniowie mogą wymieniać się informacjami, rozwiązywać problemy czy pomagać sobie w zadaniach poprzez korzystanie z ogólnodostępnych komunikatorów internetowych.

4.Uczniowie będą korzystać z sprawdzonych i legalnych źródeł pozyskiwania informacji .

- sprawdzamy wiarygodność i prawdziwość informacji na stronach internetowych poprzez porównanie danych w innych źródłach

-najwiarygodniejszymi informacjami statystycznymi dysponuje Główny Urząd Statystyczny

- żadne źródło nie jest nieomylne

5.Uczniowie nie kradną prac innych.

- przy tworzeniu własnych prac możemy korzystać z dzieł innych osób, ale obowiązkowo musi być podane źródło, cytat lub odnośniki

6.Nauczyciele,uczniowie oraz rodzice komunikują się za pomocą internetu.

- uczniowie i nauczyciele komunikują się między sobą za pomocą e-maili

- nauczyciele mogą porozumiewać się z rodzicami drogą mailową np. w celu uzyskania informacji na temat ocen dziecka

- nauczyciele mogą tworzyć na specjalnych stronach internetowych raporty o ocenach uczniów, na które dostęp mają rodzice

7.Szkoła podejmuje działania mające na celu umożliwienie dostępu uczniów do Internetu

- uczniowie mają dostęp do szkolnego Wi-Fi

- podczas długich przerw uczniowie mogą korzystać z komputerów w celach rekreacyjnych

8.Uczniowie dbają o swoje bezpieczeństwo w Internecie .

- unikają podejrzanych reklam, linków

- chronią swoje dane osobowe używając loginu

9.Uczniowie namawiają osoby starsze do korzystania z komputera i uczą ich jego obsługi np. w celu płacenia rachunków, robienia zakupów przez Internet .

Pozdrawiam,

Tomek.

Dzień Bezpiecznego Internetu 2011!

sty
16

Już 8 lutego odbędzie się kolejny międzynarodowy Dzień Bezpiecznego Internetu! Własnie z tej okazji organizatorzy przygotowali bogatą ofertę edukacyjną i zachęcają szkoły w całej Polsce do organizowania w lutym 2011 lokalnych działań na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów.

Główną ideą narodowych obchodów DBI jest inicjowanie lokalnych działań, w ramach których dzieci, młodzież i nauczyciele aktywnie angażują się w prace nad projektami poświęconymi bezpieczeństwu w Sieci. Z okazji DBI organizowane są w całej Polsce zajęcia edukacyjne, happeningi, kampanie informacyjne, konkursy i inne akcje, które trwają przez cały miesiąc luty.

W tym roku tematem przewodnim międzynarodowego Dnia Bezpiecznego Internetu są wirtualne światy. Młodzi ludzie spędzają coraz więcej czasu online, konfrontując się z wyzwaniami i problemami związanymi z ochroną swojej prywatności, bezpieczeństwem czy własnym wizerunkiem. Tegoroczne hasło – „Internet to więcej niż zabawa. To Twoje życie” – ma na celu zwrócenie uwagi na wpływ i konsekwencje internetowej aktywności dzieci i młodzieży.

Stowarzyszenie Insafe, które koordynuje DBI na szczeblu międzynarodowym przygotowuje też propozycje edukacyjne dla szkół w całej Europie m.in. quiz dotyczący zagadnień z kultury i historii europejskiej, edukacji medialnej oraz tematyki bezpieczeństwa w Internecie.

Wszelkie informacje o przebiegu Dnia Bezpiecznego Internetu 2011 publikowane są w serwisie www.dbi.pl oraz www.dzieckowsieci.pl. Dzieci znajdą też informacje o DBI w serwisie www.sieciaki.pl.

Źródło,

saferinternet.pl

Debata klasowa.

sty
15

No więc co moge powiedziec. Debate klasową mamy za sobą, troche pózno zamieszczam jej przebieg ale tak wyszlo że nie miałem jakoś wczesniej czasu.;D.

Debata klasowa odbyła się 6 grudnia 2010 roku w II Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Konopnickiej w Nowym Sączu. Uczniowie zostali zapoznani z terminem debaty na wcześniejszej lekcji oraz zostały wysłane im materiały na wyżej wymieniony temat drogą mailową.

W debacie brała udział klasa 1g (profil matematyczno-informatyczno-geogrfaiczny) licząca 27 osób. Uczniowie początkowo dyskutowali w parach i małych grupkach na temat siedmiu wątków szkolnego kodeksu, a następnie burzą mózgów wymieniali swoje pomysły.

W znacznej większości zdania uczniów na temat korzystania z TIK bardzo się pokrywały. Zgodnie stwierdzili, że konieczne jest sprawdzanie wiarygodności informacji zawartych na stronach internetowych poprzez szukanie informacji w innych źródłach.

Najburzliwsze dyskusje dotyczyły punktu: Nie kradnij i nie daj się okraść, na który dyskutowano w grupach, jak i całą klasą. Przede wszystkim jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć, filmów? A także gdzie i jak szukać legalnych materiałów, z których mogą skorzystać? Z przebiegu debaty można wywnioskować, że uczniowie niestety niewiele znają legalnych źródeł, z których mogą pobierać interesujące ich materiały.

Uczniowie zgłosili wiele pomysłow dotyczących wątków kodeksu, np:
1. Uczniowie za zgodą nauczyciela mogą przynośić na wybrane lekcje laptopy i z nich korzystać.
2. Uczniowie za zgodą nauczyciela mogą korzystać z internetu w telefonie.
3. Pracownia komputerowa powinna być dostępna częściej, pod nadzorem opiekuna.
4. Uczniowie mają dostęp do szkolnego Wi-Fi.
5. Uczniowie i nauczyciele komunikują się miedzy sobą za pomocą maili.
6. Nauczyciele kontaktują się z rodzicami drogą mailową.

i wiele innych ;)

Burza mózgów ciągle trwa, nawet po klasowej debacie pojawia się mnóstwo pomysłów, które uczniowie klasy chcą zaprezentować podczas debaty szkolnej.

Liczymy na jeszcze większą aktywnosc podczas debaty szkolnej.

Pozdrawiam,

Tomek.

Witam!

sty
15

Witam wszystkich na moim pierwszym blogu.!:D Nie mam doświadczenia w prowadzeniu bloga więc w razie jakby coś było nie tak prosze o wyrozumiałośc.:) No ale na początku wypadałoby mi się przedstawic. Zatem nazywam sie Tomek.:P Chodzę do II LO w Nowym Sączu.: D Na tym blogu będę opisywał nasze potępy nad Kodeksem 2.0! Mam nadzieje, że chociaż niektórych chodź w małym stopniu tym zainteresuje.:D!

Pozdrawiam,

Tomek.