Klasa 4a

Opiekun i wychowawca Joanna Ligęza

ZADANIE TIK

Zadanie dotyczyło poniższych zagadnień z Kodeksu 2.0:

  • TIK jest dla wszystkich, ale musimy umieć z nich poprawnie i bezpiecznie korzystać.
  • Podczas wykorzystania Internetu do komunikowania się z innymi użytkownikami obowiązuje nas kultura słowa.
  • Korzystamy z zasad netykiety.
  • Kontaktujemy się z nauczycielem przez e-mail.

Uczniowie przygotowując się do zadania skorzystali ze stron internetowych:

http://netykieta.prv.pl/ ,

http://www.zycienastolatkow.pl/gsm/emotikony.php,

http://pl.wikipedia.org/wiki/Emotikon

Wychowawczyni założyła z uczniami klasową pocztę, która stała się punktem kontaktowym klasy – prawdziwą skrzynką z małpą :)

Uczniowie zapoznali się z zasadami netykiety i wpadli na pomysł aby każdy członek klasy  miał swój EMOTIKON (można je zobaczyć obok).

Graficzny odpowiednik,  mówiący o uczuciach, emocjach i nastroju  autora.  Dzieci wykonały rysunki w domu (te które nie miały dostępu do komputera- w szkole) i wraz z korespondencją miały wysłać do wychowawcy.

Najbardziej wartościowy element tego zadania, było doskonalenie umiejętności wysyłania listów  i załączników oraz bardzo trafna obserwacja emocji istniejących pomiędzy uczniami w  klasie. Nowe technologie ośmieliły nieśmiałych, a potrzeba prawidłowego zapisania myśli uspokoiła nadpobudliwych.

Zadanie cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem. Uczniowie mogli wykazać się zdobytą wiedzą pokazać rodzicom swój list i emotikon. Byli bardzo aktywni i zainteresowani tematyką, mam nadzieję że „Skrzynka z małpą” jeszcze długo będzie wspomagała nasze godziny wychowawcze. Uważam, że udało mi się zrealizować mój pomysł.

One Response to Klasa 4a

  1. Pingback: Inne Zadania TIK | Wirtualna pinezka

Dodaj komentarz