TIKpolonistycznie

Blog poświęcony wykorzystaniu TIK w nauczaniu języka polskiego

Wyróżnienia dla blogów

Organizatorzy często odwiedzają Wasze blogi.  Zapewniam, że czytają uważnie Wasze wpisy. Interesują ich przede wszystkim opisy zadań realizowanych w projektach, ale także karty projektu i karty działań. Dowody na to co mówię?  Proszę bardzo… oto co napisali o Waszych blogach… na głównym blogu programu, czyli

przedstawiam wyróżnione blogi.

Blog Ani, Marty i Oliwii z kl. VI c

Blog Larysy, Wiktorii, Sandry i Weroniki z kl. VI c

Wpis Nikodema z kl. V c

Blog kreatywnych, czyli Jędrka, Agaty, Kajtka, Kamili i Ali  z kl. V b

Blog Jowity i Sary, a także Blog Larysy, Wiktorii, Sandry i Weroniki kl. VI c i VI d

Na stronie głównej programu

Blog Ani, Marty i Oliwii z kl. VI c

Blog Zuzi, Ani, Klaudii i Alexa z kl. V c

Blog Majki 

A to specjalne wpisy (dowody) dla Larysy :) –  info o moim blogu 

Buźki w wypracowaniu mi nie przeszkadzają

Gratuluję, szczególnie tym świeżo wyróżnionym!

autor: Danawera katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarze (8)

Uwaga! Niespodzianki!

Zbliżamy się do finału, dlatego organizatorzy już zaczęli przyznawać blogom odznaki za II semestr. Czas na dopracowanie bądź uzupełnienie wpisów zgodnie z blogowym planem działania.  Proszę też uzupełnić karty projektu i karty działania, jeśli jeszcze gdzieś coś zostało do zrobienia.

Zgadnijcie,

który z naszych zespołów pierwszy dostał już taką odznakę? Sprawdźcie!

Który z naszych blogów został wyróżniony na stronie głównej programu Szkoła z klasą 2.0?

Sprawdź też na głównym blogu.

autor: Danawera katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarze (9)

Komentujemy

Akurat dzisiaj licznik pokazał mi 400 komentarzy. Tak się zastanawiam, czy któryś zespół (zawsze to kilka osób, a nie jedna jak ja) zmierzy się ze mną… do końca maja :)

Koniecznie weźcie udział w sondzie na głównym blogu, przecież macie się czym pochwalić.

autor: Danawera katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarze (10)

Przypominam

Przypominam o zgłoszeniu blogów – zajrzyj tutaj - przeczytaj uważnie!

Nie wystarczy umieścić na blogu efekt pracy. Należy opisać, jak nad nim pracowaliście – kto, co i jak robił? Jakie były trudności? Jak je pokonywaliście? Jakie narzędzia wykorzystaliście? Pomocne mogą okazać się podpowiedzi z bloga głównego, które po raz kolejny tu zamieszczam.

autor: Danawera katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarze (18)

Polecam

To ostatnie dni na dopracowanie projektu. Niektórzy borykają się jeszcze z różnymi problemami technicznymi. W dodatku przez ostatnie 2 dni nie można było nawiązać połączenia z blogami w programie.  Z tych różnych powodów umieściłam wpis na blogu szkolnym, proszę zapoznać się z linkami do bardzo ciekawych pomocy. Znajdziecie je tutaj

Dodatkowo polecam

szkolny, przystępny słowniczek informatyczny, gdzie znajdziecie wiele pojęć.

stronę legalnej kultury, gdzie przeczytacie przystępnie opisane prawo autorskie oraz licencje

A czytaliście już na głównym blogu programu o nowym konkursie? Zachęcam, proszę zajrzeć tutaj

 

autor: Danawera katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarze (18)

Jak zdobyć sprawność „Działamy z TIK”?

Wielkimi krokami zbliżają się terminy oddania prac projektowych. A potem przygotowania do szkolnego  Festiwalu 2.0. Jednocześnie chcecie zdobyć drugą odznakę blogową – „Działamy z TIK”. Proszę więc o przeanalizowanie swoich wpisów na blogach i sprawdzenie, czy na pewno spełniacie warunki. W tym celu przypominam, co powinno się znaleźć na blogach, zgodnie z założeniami programu „Szkoła z klasą 2.0″
  • założenia i plany projektu (sposób opisu: karta projektu + wpisy, w których zamieścicie więcej szczegółów)
  • skład zespołu (sposób opisu: wpis lub ramka zespół opisana w punkcie 4 tutaj)
  • pomysły na działania (sposób opisu: wpisy)
  • sposoby realizacji zaplanowanych zadań (sposób opisu: karty działania + wpisy, gdzie opisane zostaną szczegóły)
  • nasze osiągnięcia i trudności, jakie spotkaliśmy, oraz sposoby radzenia sobie z nimi (sposób opisu: wpisy)
  • wnioski na przyszłość, np. co zrobilibyśmy lepiej, co się sprawdziło (sposób opisu: wpisy)
  • czego się nauczyliśmy dzięki pracy nad projektem (sposób opisu: wpisy)
  • sposób prezentacji efektów, czyli jak zaprezentowaliśmy to, co się udało (sposób opisu: wpisy + prezentacja/film/pokaz zdjęć)
  • wykorzystanie narzędzi TIK:  z jakich narzędzi korzystaliśmy do projektu, czy polecamy je innym uczniom? (sposób opisu: wpisy)

Więcej o wymaganiach na II semestr przeczytacie na głównym blogu programu w zakładce   „Blogowe działania”                                   Proszę, zadbajcie o komentarze.

Zespoły, które mają dużo zebranych materiałów, zachęcam  do zrobienia  fotocastu.

To naprawdę nic trudnego, robi się prawie… samo :)

autor: Danawera katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarze (7)

Pytanie do uczniów V c

Dlaczego do tej pory nikt nie odpowiedział na pytanie na blogu głównym?

Zaloguj się na swój blog i odpowiedz tutaj 

autor: Danawera katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarz (1)

Przypominam o Waszych zasadach

autor: Danawera katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarze (6)

Uwaga! Ważne!

Moi Drodzy Uczniowie!

Zbliża się czas kończenia pracy nad projektami. Wiem, że wielu z Was pracuje systematycznie i wielkimi krokami zbliża się do celu. Teraz przed Wami etap wstawiania grafiki, może muzyki (?) i zrobienia bibliografii. W ciągu roku uczyliśmy się tego, ale niektórzy jeszcze mają problemy. To wcale nie są łatwe umiejętności. Na szczęście, jak zwykle, program Szkoła z klasą 2.0 przychodzi nam z pomocą, z podpowiedziami. Korzystajcie z nich, proszę! Czytajcie uważnie i ze zrozumieniem, zaglądajcie do polecanych linków, czytajcie, próbujcie, aż Wam wyjdzie… Powodzenia!

Obowiązkowo przeczytajcie  wpis na głównym blogu programu

Otwarte zasoby – użyj do prezentacji, fotocastu, filmu

autor: Danawera katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarze (15)

Świątecznie

 

Jedna była – gdzie? Pod Tobrukiem.
Druga była – gdzie? Pod Narwikiem.
Trzecia była pod Monte Cassino.
A każda jak zorza szalona,
biało-czerwona, biało-czerwona,
czerwona jak puchar wina,
biała jak śnieżna lawina,
biało-czerwona.

Zebrały się nocą flagi.
Flaga fladze dodaje odwagi:
– No, no, nie bądź taka zmartwiona.
Nie pomogą i moce piekła:
jam ciebie, tyś mnie urzekła,
nie zmogą cię bombą ni złotem
i na zawsze zachowasz swą cnotę.
I nigdy nie będziesz biała,
i nigdy nie będziesz czerwona,
zostaniesz biało-czerwona,
jak wielka zorza szalona,
czerwona jak puchar wina,
biała jak śnieżna lawina,
najukochańsza, najmilsza,
biało-czerwona.

Tak mówiły do siebie flagi
i raz po raz strzelił karabin,
zrobił dziurę w czerwieni i w bieli.
Lecz wołały flagi: – Nie płaczcie!
Choćby jeden strzępek na maszcie,
nikt się zmienić barw nie ośmieli.
Zostaniemy biało-czerwone,
flagi święte, flagi szalone.
Spod Tobruku czy spod Murmańska,
niech nas pędzi dola cygańska,
zostaniemy biało-czerwone,
nie spoczniemy biało-czerwone,
czerwone jak puchar wina,
białe jak śnieżna lawina,
biało-czerwone.

O północy przy zielonych stolikach
modliły się diabły do cyfr.
Były szarfy i ordery, i muzyka,
i stukał tajny szyfr.
Diabły w sercu swoim głupim,
bo niedobrym,
rozwiązywały biało-czerwony problem.
Łkała flaga: – Czym powinna
zginąć, bo jestem inna?
Bo nie taka dyplomatyczna,
bo tragiczna, bo nostalgiczna,
ta od mgieł i od tkliwej rozpaczy,
i od serca, które nic nie znaczy,
flaga, jak ballada Szopenowska,
co ją tkała sama Matka Boska.

Ale wtedy przyszła dziewczyna
i uniosła flagę wysoko,
hej, wysoko, ku samym obłokom!
Jeszcze wyżej, gdzie się wszystko zapomina,
jeszcze wyżej, gdzie jest tylko sława
i Warszawa, moja Warszawa,
Warszawa jak piosnka natchniona,
Warszawa biało-czerwona,
biała jak śnieżna lawina,
czerwona jak puchar wina,
biało-czerwona, biało-czerwona,
hej, biało-czerwona.

Obóz jeniecki Altengrabow, listopad 1944

Czy znasz odpowiedzi na poniższe pytania?  Sprawdź się!

  • Kto napisał ten wiersz i jaki jest jego tytuł?
  • Gdzie leżą: Tobruk, Narwik, Monte Cassino i Murmańsk? Co je łączy w tym wierszu?
  • Sprawdź w internecie, czy rozumiesz terminy: pieśń, refren.
  • Jakie są nasze symbole narodowe?
  • Od ilu lat obchodzimy Dzień Flagi?
  • Jaka jest zasada ortograficzna dotycząca pisowni nazw świąt?
  • Jak piszemy nazwy kolorów – przymiotników złożonych?
  • Jak poprawnie odmienia się wyraz Rzeczpospolita?

Odpowiedzi możesz poszukać w poniższych linkach.

Krótka historia symboli narodowych

Dzień Flagi

Jesteśmy biało – czerwoni

Rzeczpospolita, czyli dobro wspólne

Polszczyzna

Zadania dodatkowe dla zespołów

  1. Przygotujcie inscenizację wiersza i nagracie ją :) Podpowiedzi znajdziecie tutaj .  Muzyczne wykonanie utworu tutaj. może się przyda.
  2. Można też zgłosić pomysł zorganizowania Majówki

 

 

autor: Danawera katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarze (7)
css.php