Podsumowanie pracy na naszym blogu ! ! !

W klasie 4 bardzo podobała nam się nauka prowadzenia blogu. Dopiero rozpoczynaliśmy przygodę z blogowaniem. Uważamy, że wyszło nam to bardzo dobrze, ponieważ współpracowaliśmy ze sobą . W pracy nad blogiem bardzo pomogła nam pani Dorota Patejko, pani Krystyna Samborska, koledzy i koleżanki z V i VI w szczególności: Marcin,  Ada, Ola, Weronika . Dowiedzieliśmy się,  że lepiej pracować w grupie, bo można się podzielić zadaniami, praca przebiega szybciej, sprawniej, jeśli ktoś ma mniej czasu, to druga osoba może zastąpić ją w wykonaniu zadania. Dobrze jest, gdy każdy ma przydzielone zadanie: ktoś zajmuje się grafiką, inny widżetami, wpisami, komentarzami. Wtedy wpisy są ciekawsze, bardziej urozmaicone i pojawiają się systematycznie – a to jest ważne, bo czytelnicy nie lubią usypiających blogów, czyli takich, na których niewiele się dzieje. Najpierw mieliśmy trudności, ale wyszliśmy na prostą .Trudno było osiągnąć np. sto komentarzy, by zdobyć odznakę. Okazało się,że taka prosta sprawa jak redagowanie wpisów sprawiała nam sporo kłopotów: bo trzeba zadbać o interpunkcję, ortografię, ciekawy tekst…

Nasze wspólne osiągnięcie to  pięć odznak:

-Blog z pasją

-Tworzymy materiały edukacyjny

-Aktywny komentator

-Uczymy się z TIK

-Działamy z TIK

Znamy już wiele programów edukacyjnych:

-piZap

-Power Point

-Issuu

-Pivot

-Movie Maker itp.

Niestety w 5 klasie nie będzie kółka blogowego, ponieważ to, czego się nauczyliśmy – wystarczy, by blog prowadzić samodzielnie. Po prostu: pierwsze koty za płoty :-)  Dodatkowe kólko jest zbyteczne :-) Udało się nam zredagować  38 wpisów i 6 podstron. Mamy nadzieję że uda nam się z sukcesami poprowadzić blog w klasie 5.

Kamil i Michał

 

 

Nasze prace projektowe

Tak jak koleżanki, chcemy umieścić na blogu efekty pracy w projekcie klasowym.
Oto one:

Grupa I

Grupa II

Grupa III
YouTube Preview Image
Grupa IV
Grupa V – kliknijcie na obrazek :-)
Grupa VI – kliknijcie na obrazek :-)
Grupa VII

 

A na koniec filmik z naszej projektowej wyprawy!! – kliknijcie na zdjęcie :-)

 

Festiwal projektów 2.0 – podsumowanie

W projekcie udział brała cała nasza klasa. Postanowiliśmy, że wspólnie: dziewczynki i chłopcy podsumujemy naszą pracę. Kierujemy się pytaniami, które podpowiedziała nam pani Magda.

- Do publicznej prezentacji przygotowywaliśmy się podczas spotkania ,w którym uczestniczyli przedstawiciele każdej grupy projektowej. Opracowywaliśmy teksty do naszych wystąpień i planowaliśmy jakie efekty pracy pokażemy, czyli: które prezentacje, filmik,  glog.

- Nasz festiwal odbył się na sali gimnastycznej 5 czerwca na 3 i 4 lekcji.

- Uczestnikami festiwalu była cała społeczność szkolna: uczniowie, nauczyciele (oprócz klasy III a, która była w tym czasie na zielonej szkole).

- Prezentowaliśmy nasz projekt zgodnie z kolejnością grup: fauna i flora Beskidu Niskiego, bezpieczeństwo na szlaku, mali topografowie, baw się razem z nami, pomagam przyrodzie i świat zaginiony- Łemkowie. W trakcie naszych wypowiedzi pojawiały się kolejne prezentacje.

- Podsumowanie projektu odbyło się na godzinie wychowawczej, dzieliliśmy się wrażeniami, oglądaliśmy filmik podsumowujący wycieczkę. Będziemy jeszcze wypełniać kartę samooceny przygotowaną przez panią.

Nasz projekt bardzo nam się podobał, bo mogliśmy razem  popracować, wspólnie się uczyć, rozwiązywać trudne sytuacje, korzystaliśmy z pomocy starszych kolegów i przede wszystkim świetnie się bawiliśmy.
Najbardziej jesteśmy zadowoleni z tego, że mieliśmy okazję poznać wiele programów i ciekawostek związanych z zadaniami grup projektowych.
Mogliśmy zrobić dłuższe prezentacje, ale niestety zabrakło nam czasu.
Praca w projekcie była dla nas bardzo ciekawa, bardzo dużo nas nauczyła:
poznaliśmy wiele programów, nawiązywaliśmy nowe znajomości, a przede wszystkim doskonaliliśmy się w cierpliwości.

 

 

Projekt na wycieczce

Na wycieczce pogoda się udała i przeprowadziliśmy  wszystkie zaplanowane zabawy, a nawet więcej, bo Pani przygotowała zabawy – niespodzianki . Bawiliśmy się świetnie. Najzabawniejsza była gra w przeciąganie liny, ponieważ lina się urwała
i wszyscy pospadaliśmy na siebie i  to właśnie było śmieszne. Zabawa pif – paf też była wesoła. Jedną z zabaw, wymyśloną przez  naszą wychowawczynię była gra na zręczność i dokładność. Polegała ona na tym, że były cztery drużyny ustawione w znak x na środku iksa był garnek . Każda drużyna miała łyżkę, podając z ręki do ręki ostatni zawodnik wlewał wodę, która była na łyżce do małego szklanego naczynka. Było mokro i bardzo wesoło! Przy każdej zabawie bardzo fajnie się bawiliśmy. Obok schroniska „Hajstra” były huśtawki, z których nieustannie korzystaliśmy, a jeszcze dalej znajdowało się boisko do koszykówki i siatkówki. Mieliśmy piłki ze szkoły. Szkoda że byliśmy tam tak krótko, chcielibyśmy zostać tam dłużej. Może wybierzemy się tam prywatnie. Było świetnie ! ! ! : ). Chętnie byśmy tam wrócili.

 

 

 

Nasz projekt klasowy.

Bardzo się cieszymy, bo jutro jedziemy na wycieczkę w Beskid Niski. Mamy dużo planów, lecz nie wiemy czy je wszystkie zrealizujemy z powodu brzydkiej pogody. Zabawy, które miała do zrealizowania grupa „Baw się razem z nami” np. przeciąganie liny, wataha, królik bugs itp. przeprowadzimy na dworze a w razie brzydkiej pogody w świetlicy. Na wycieczkę w Beskid Niski zabieram mój duży ale lekki plecak w którym będzie :

- Prowiant np. suszone owoce, napoje niegazowane w plastikowych butelkach, czekolada itp.

- Apteczkę w której będą ;bandaże, woda utleniona, ręczniki, chusteczki higieniczne, rękawiczki jednorazowe itp.

- kompas, telefon i inne rzeczy osobiste

Te przykładowe rzeczy powinny się znajdować w każdym plecaku ucznia. Powinno się pakować przynajmniej 1 dzień przed wyjazdem.

Projekt grupy III

Zadaniem naszej grupy: Michał , Maciek i Dominika – było pobawić się w topografów: korzystając z map oraz dostępnych w internecie grafik wybraliśmy taką, aby można było na niej zaznaczyć trasę naszej górskiej wyprawy. Zrobiliśmy to wykorzystując program Paint. Wcale nie było tak łatwo, bo szlak należało wyznaczyć jak najdokładniej, a manewrowanie myszką nie jest najprostsze  :-) Wyjaśniliśmy też, co znaczą oznakowania na mapie, jak odróżnić szlak górski od ścieżki czy drogi. Na przygotowanej mapce, którą weźmiemy na wycieczkę,  jest legenda z objaśnieniami.

Nauczyliśmy się lepiej pracować w grupie a także porozumiewać się  w niej. Było bardzo ciekawie i cieszyliśmy się z opracowanej mapki. Pokazaliśmy efekt naszej pracy podczas spotkania z rodzicami na projektówce, czyli wywiadówce z projektem.Trochę opóźniliśmy się z opracowaniem mapy ,ale na przyszłość postaramy się trzymać terminów i nie odkładać wykonania zadania na później.

Mamy już 4 odznaki

 

Dziś otrzymaliśmy trzy kolejne odznaki:

„Blog z pasją

 

 

 

 

„Aktywny komentator

 

 

 

 

„Tworzymy materiały edukacyjne”

 

 

 

 

 

Bardzo się staraliśmy aby otrzymać każą z tych odznak.

-Zrobiliśmy 100 komentarzy,

-Opisywaliśmy nasze pasje czyli „Muzyka jest moją pasją” „Rybki akwariowe” oraz „Ciekawostki przyrodnicze”,

-Pisaliśmy  instrukcje różnych programów i stron internetowych takich jak  Wikipedia, Pivot i Box.

Dziękujemy za te odznaki.

Już w sumie mamy 4 odznaki

Będziemy się starali o jeszcze jedną odznakę „Działamy z TIK”

Instrukcja obsługi programu Box

Dzięki szybkiemu rozwojowi technik informatycznych możemy dzisiaj korzystać z rozwiązań, które jeszcze kilka lat temu były tylko w wyobrażeniach projektantów. Przykładem takim może być przechowywanie plików w tzw. chmurze, cyberprzestrzemi a dokładniej mówiąc na zewnętrznych serwerach. Dzięki tej usłudze nasze pliki możemy mieć dostępne z każdego miejsca w świecie, gdzie tylko jest dostęp do internetu. Skorzystać możemy z usług różnych dostawców oferujących taką usługę. Opiszę tutaj sposób postępowania przy zakładaniu konta w usłudze BOX.

1.       Otwieramy stronę https://www.box.com/ i klikamy w „Sign up”

2.       Otworzy się nowa strona, wybieramy darmowe konto „Personal” i u dołu strony klikamy „Sign Up Now”

3.       Następnie uzupełniamy pola po prawej stronie strony:

First name:                        imię

Last name:                         nazwisko

Email:                                   nasz adres e-mail

Password:                          nasze hasło do usługi BOX

Confirm Password:         powtórzenie wcześniej wpisanego hasła

                       Your Phone:                      numer telefonu

4.       Następnie sprawdzamy naszą pocztę, otwieramy wiadomość od serwisu BOX i klikamy w link weryfikacyjny – otworzy nam się strona gdzie klikamy Log In And Get Started, od tej chwili posiadamy już konto z przestrzenią 5GB na nasze pliki w „chmurze”

5.       Aby łatwo wysyłać pliki z naszego komputera do chmury instalujemy malutki programik Box Sync for Windows (https://www.box.com/services/browse/49/box_sync_for_windows): w górnej części strony klikamy na chmurkę (apps), po prawej stronie klikamy Desktop, następnie Box Sync for Windows, i instalujemy aplikację

6.       Otwieramy aplikację BOX w naszym komputerze, w zakładce settings wpisujemy nasze dane tzn. aders e-mail i hasło, następnie klikamy na Change „My Box Files” location  i wybieramy folder z którego nasze pliki będą synchronizowane z chmurą. Po umieszczeniu pliku w tym folderze będzie on automatycznie przesyłany do chmury

7.       Będąc w posiadaniu smartfona z Androidem lub iPhona możemy zainstalować w naszym telefonie aplikacje która połączy nasz telefon z naszym kontem w serwisie BOX. Dzięki temu z naszych plików  z komputera będziemy mogli również korzystać w telefonie.

 

Mieczyki

Myślimy że mieczyki to kwiaty lecz nie tylko.

Mieczyki to również rybki   czarno pomarańczowe. Są nie agresywne ,samce mają ogony ” miecze” a samice okrągłe.

Jak zobaczyć czy rybka jest w cięży po prostu patrzymy czy rybka ma tak jakby piłeczkę w brzuchu

Lubią środowisko zakrzaczone . Ich ulubione pożywienie to małe rybki dopiero po urodzeniu , lubią też zwykły pokarm dla ryb. Gdy samiec ma pół ogona znaczy że któryś  inny osobnik walczył z nim o samice .