Nauka poprzez zabawę

  • Czy znasz swój kraj ?

    W środę 13-tego czerwca, odbył się w szkolny konkurs wiedzy o Polsce dla klas piątych pod hasłem: ”Czy znasz swój kraj”?

    Do konkursu każda klasa wytypowała trójosobową drużynę, którą wspierała też pozostała część grupy. Uczniowie rywalizowali w 11 kategoriach zadaniowych. Miedzy innymi rozstrzygali, które zdania dotyczące położenia Polski są prawdziwe, nanosili na mapę państwa sąsiadujące, główne rzeki i pasy ukształtowania terenu. Odpowiadali na pytania dotyczące najbliższej okolicy, uzupełniali zdania odnoszące się do głównych cech geograficznych kraju, a także na podstawie ilustracji odgadywali roślinność i faunę oraz miasta i obiekty przyrodnicze i historyczne związane z Polską .Wyniku zaciętej rywalizacji zwyciężyła klasa VA z sumą 62 punktów, drugie miejsce zajęła klasa VB z 60 punktami, kolejne miejsca zajęła klasa VC (58 punktów) i VD (53 punkty).

    Jury konkursu stanowili starsi koledzy i koleżanki z klasy VIA, konkurs zaś przygotowała i przeprowadziła nauczycielka przyrody pana Beata Sawaniewska.

    Emila :)

     
  • Uczniowie prowadzą lekcje przyrody

    Nasza nauczycielka przyrody zachęciła nas do organizowania lekcji,które sami przygotujemy i poprowadzimy.Tematy lekcji są samodzielnie przez nas wybierane i  przygotowywane .Nasi koledzy są pomysłowi w przedstawianiu swoich prezentacji. Często do przedstawienia tematu  służy im projektor,dzięki czemu lekcje są urozmaicone. W dniu dzisiejszym razem z koleżanką przygotowałam prezentację na temat krajobrazu górskiego.Dzięki wiadomościom  zawartym w internecie udało się  nam zorganizować quiz i przeprowadzić zabawę  typu,, znajdz trzy szczegóły ,którymi różnią się obrazki,,  . Podzieliłyśmy klasę na pięć grup  i przeprowadziłyśmy lekcję. Grupy,które  uzyskały najwięcej punktów otrzymały  obietnicę od pani ,że   zostanie to uwzględnione przy wystawianiu oceny końcowej.Myślę,że taka forma  prowadzenia lekcji jest nie tylko możliwością przekazania wiadomości w inny,bardziej ,luzny,, sposób,ale też świetną zabawą.

    pozdrawiam Dominika

     
  • Dzień Ziemi

    W zeszłym tygodniu w naszej szkole  zorganizowano apel z okazji Dnia Ziemi. Był on wyjątkowy nie tylko ze względu na czas trwania ,ale i przebieg. Uczniowie brali udział w konkursach a dla najlepszej klasy nagrodą były piątki z przyrody.Zadbano o oprawę medialną. Mogliśmy obejrzeć film o Ziemi, ujęcia z wyprawy uczniów naszej szkoły  ,na której sadzili młode drzewka,oraz słuchaliśmy muzyki. Dużo zabawy,uśmiechu a co najważniejsze pogłebiona wiedza na temat dbania o naszą ,,zieloną planetę,,   ,to główne atuty tego apelu

    Dominika

     
  • ,,Kopciuszek” w wersji anglojęzycznej.

    W zeszłym tygodniu uczniowie klasy 6 e ,kolejny raz przedstawili znaną bajkę w nowej wersji. Tym razem był to ,,Kopciuszek,,.  Cała sceneria umieszczona był we współczesnym świecie. Główna bohaterka zamiast ,,dobrej wróżki,,  do pomocy wykorzystała internet. Dzięki niemu mogła odnalezć firmę sprzątającą, projektantki mody ,oraz szybko odrobić lekcje . Przedstawienie tłumaczone było na język polski. Urozmaiceniem była świetnie dobrana muzka ,oraz hit – bańki mydlane i konfetti. Widzowie doskonale potrafili się zintegrować z aktorami. Oklaskom i gratulacjom nie było końca.  Pomysłodawcą i organizatorem jak zwykle była nauczycielka języka angielskiego  prowadząca dodatkowe zajęcia z grupą zaawansowaną,która wcieliła się w postaci bohaterów. Gratulujemy pomysłu !.

    pozdrawiam Dominika

     
  • Cyberprzemoc

    Kilka dni temu w naszej szkole odbyły się zajęcia  dla klas 3-5 dotyczące   cyberprzemocy  .  Na spotkanich  wykorzystano     pomoce  multimedialne. Uczniowie dzięki tym prezentacjom mogli się dowiedzieć:

    - czym grozi nawiązywanie znajomości w internecie

    -w jaki sposób korzystać z internetu gdy odrabiamy prace domowe i przy tym nie łamać praw autorskich

    - czy możemy bez wiedzy i zgody koleżanki  lub kolegi publikować zdjęcia z ich wizerunkiem.

    Z poratali internetowych korzystamy coraz   częściej ,więc wszystkie takie przypomnienia są bardzo pomocne

    Pozdrawiam    Dominika

     
  • Ciasto świata

    Na lekcji wychowawczej  rozmawialiśmy na temat ciasta pokoju . Bardzo spodobał się nam przebieg lekcji , ponieważ na następnej lekcji mieliśmy  zaprezentować  swoje ciasta  pokoju.  Wśród składników pojawiły się : miłość , radość , zrozumienie , zaufanie , wierność i przyjaźń .Potem z radością konsumowalśmy swoje dzieła, razem z panią wychowawczynią . 

    Pozdrawiam Emilia :)

     

     
  • Zagłosuj na laleczkę !

    Nasza szkoła bierze udział  światowym projekcie UNICEF – Wszystkie Kolory Świata. W Polsce Kampanię wspiera Ambasador Dobrej Woli- Majka Jeżowska.  Projekt ten jestodpowiedzią na poważny problem braku dostępu innych dzieci do szczepień .W ramach akcji uczniowie naszej szkoły uszyły charytatywne laleczki UNICEF. Są one symbolem pomocy, jakiej dzieci chcą udzielić swoim rówieśnikom z biednych krajów. Każda laleczka ma w akcie urodzenia – swoje imię, zdjęcie, kraj, z którego pochodzi, jakieś hobby.Nagrodą jest koncert Majki Jeżowskiej w  zwycięskiej szkole. Konkurs jest prowadzony na Facebooku na oficjalnej stronie UNICEF Poland między 20.01.12, a 17.02.12. Po zakończeniu akcji zebrane pieniądze wpłacimy na rzecz dzieci z Sierra Leone.

    Pozdrawiam Emilia

     
  • Kodeks

     

     1.Wykorzystujemy Komputer i Internet pamiętając, że jest źródłem wiedzy, a nie tylko zabawy i rozrywki.
    2 Podczas lekcji i ucząc się  w domu w miarę potrzeb i możliwości wykorzystujemy dostępny sprzęt audiowizualny i programy edukacyjne znajdujące się w sieci.
    3.Z informacji zawartych w Internecie korzystamy samodzielnie i krytycznie, weryfikując je z wiarygodnych źródeł.
    4.Przestrzegamy regulaminy serwisów internetowych uważnie je czytając.
    5.Korzystając z informacji zawartych w sieci, szanujemy prawo autorskie, zawsze podajemy źródło, autora, link do strony wraz z datą wykorzystania materiałów z danej strony.
    6.Komunikujemy się z nauczycielami, rodzicami i między sobą za pośrednictwem poczty e-mail – nauczyciele dysponują kontami pocztowymi przeznaczonymi do kontaktu z uczniami i rodzicami.
    7.Często zaglądamy na szkolną stronę internetową, która zawiera aktualne informacje z życia szkoły i ważne komunikaty. Korzystamy także ze strony, na której nauczyciele umieszczają dodatkowe materiały dydaktyczne do lekcji.
    8.Na niektórych zajęciach dydaktycznych prowadzimy notatki wykorzystując w tym celu własny sprzęt komputerowy.

     
  • debata szkolna

    W dniu 9 grudnia 2011 roku ,odbyła się w naszej szkole debata mająca na celu stworzenie wersji roboczej projektu Kodeksu 2,0  i wyjaśnienie sposobów korzystania z TIK w naszej szkole.

    Przed rozpoczęciem debaty szkolnej ,zostały przeprowadzone debaty klasowe w klasach 4-6. Celem tych debat, było przybliżenie zadań jakie nakłada udział w programie Szkoła z Klasą 2,0.

    Debata szkolna ,w której udział brali uczniowie ,oraz opiekunowie w osobach:J. Jasnoch,  B.Olińska i I. Socha odbyła się w szkolnej jadalni

    Debatę rozpoczęto od przypomnienia podstawowych informacji dotyczących projektu Szkoła z Klasą 2.0. Każdy z uczniów miał możliwość podzielenia się swoimi pomysłami ,w których można wykorzystać TIK w naszej szkole. Oto przykłady:

    1.E-dziennik-szybki wgląd w dokonania ucznia. Rodzice bez problemów mogą śledzić postępy swoich dzieci w zaciszu domowym.

    2.Biblioteka jako miejsce ,w którym można bez problemu skorzystać z komputera np. w celu odrobienia pracy domowej.

    3.Wzbogacenie apeli szkolnych o prezentacje multimedialne,dzięki którym są one bardziej ciekawe.

    4. Strona internetowa szkoły-zawarte są na niej bieżące informacje dotyczące życia szkoły,aktualny plan lekcji i zajęć pozalekcyjnych,oraz zdjęcia .

    5.Komputery jako narzędzia pracy nie tylko na lekcjach informatyki.

    6.Skomputeryzowany księgozbiór biblioteczny,dzięki któremu można stwierdzić,czy dana książka jest dostępna,kto zalega z oddaniem literatury i jaka jest statystyka wypożyczeń danej klasy.

    Na debacie ,przypomniano również siedem zadań kodeksu,na podstawie których uczniowie tworzyli własne pomysły TIK w procesie uczenia się ,oraz naucznia.

    Uczniowie pracując w grupach,skupili się na trzech wybranych zadaniach:

    ,,Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie,,

    ,,Bądz bezpieczny w sieci,,

    ,,Ucz i ucz się z TIK ,,

    Najważniejsze wnioski:

    1Korzystamy z wiarygodnych i sprawdzonych stron internetowych.Nie wchodzimy na strony polecone przez obcą osobę.

    2.Nie zawieramy znajomości z osobomi,których nie znamy.Nie podajemy im swoich danych osobowych.Wymyślamy swój nick.

    3.Z rozsądkiem korzystamy z internetu,nie kopiujemy prac domowych i wypracowań udając ,że jesteśmy ich autorami.Cytując jakiś fragment ,podajemy autora i zródło,

    4.Nie publikujemy zdjęć osób bez ich zgody.

    5.Czas korzystania z internetu dostosowujemy do swojego wieku.

    6.Z telefonów komórkowych korzystamy na lekcji tylko w nagłych przypadkach.

    7.Nauczyciele umieszczają przykładowe testy i ćwiczenia przed sprawdzianem na stronie internetowej szkoły.

    8.Po szkole kontaktujemy się z nauczycielem za pomocą poczty elektronicznej.

    Punkt 3,4 i 8 ,był mocno dyskutowany przez uczniów. Wiele osób korzysta ze ściąg internetowych,publikuje zdjęcia bez zezwolenia i nagminnie korzysta z telefonów komórkowych.

    Wnioski z debaty,zostaną zebrane przez nauczycieli w punkty programowe i przedstawione jako jednolity Kodeks TIK-u. Wszyscy nauczyciele otrzymają ten program drogą elektroniczną,by móc przedstawić swoje uwagi i wnioski.Ostateczne zatwierdzenie  Kodeksu nastąpi na radzie pedagogicznej (styczeń 2012).Społeczność szkolna zostanie zapoznana z dokumentem w formie prezentacji  na apelach w styczniu 2012 r.

    Z dużą zainteresowaniem  czekamy na uwagi nauczycieli dotyczących  Kodeksu.

    Pozdrawiam Dominika

     
  • Elektroniczny dziennik

    Już drugi rok w naszej szkole oceny są wpisywane do dzienników elektronicznych.Czy to dobry pomysł?

    Moja mama jest zadowolona z takiego sposobu śledzenia moich postępów w nauce. Na bieżąco śledzi moje

    oceny,obecności ,wie kiedy i gdzie planowane są wywiadówki,wycieczki itp. .

    Czy ja jestem zadowolona?  Myślę,że to fajny pomysł.  Nie muszę siedzieć z kalkulatorem w reku ,bo wyliczyć średnią z

    danego przedmiotu.Wszystkim zajmuje się super program w szkolnym komputerze.

    Czy w waszych szkołach też macie takie dzienniki?

    Pozdrawiam Dominika

     
css.php