Szkoła z klasą | Ten blog poświęcony jest Gimnazjum Publicznemu w Dębnie, w którym coraz częściej wykorzystujemy nowoczesną technologię, oraz uczestniczymy w ciekawych lekcjach z użyciem TIK :)

Znowu dałam ciała.
Nie mogę się zmotywować do pracy.
Bardzo przepraszam za przerwę.

Tak więc 19 kwietnia w Dębnowskim Ośrodku Kultury odbył się konkurs recytatorski ,,Liść Dębu”. Wzięło w nim udział siedmioro uczniów z naszej szkoły, mianowicie: Wiktoria Krugłowska, Jarosław Brocki, Klaudia Księżak, Magda Ciszewska, Natalia Potapińska, Mikołaj Wołącewicz, oraz Marcelina Migdał ( czyli ja :) ). Każdy z nas wybrał inne teksty do recytacji. Niektóre były zabawne, inne tajemnicze, niektóre smutne. Uczestnikom towarzyszył duży stres, jednak gdy już nadeszła ich kolej na występ poradzili sobie świetnie. Oto przykładowe tytuły tekstów do recytacji :

- ,, Piosenka o końcu świata”
- ,, Zielony Książe”
- ,, Co to znaczy kochać ? ”
- ,,Oskar i pani Róża ”
- ,,Rekreacje Mikołajka”
- ,, Ludzie, Ludzie”

Po usłyszeniu wszystkich recytacji, przewodniczący jury pan Anatol poprosił o pozostanie na sali wszystkich recytatorów. Następnie wybrał kilkoro z każdej grupy wiekowej, którzy później w określonej kolejności recytowali jeden ze swoich tekstów.
Później przyszedł czas na wyniki. Z naszej szkoły prezentują się następująco :

I miejsce- nie przyznano
II miejsce- Mikołaj Wołącewicz oraz Natalia Potapińska
III miejsce- Jarosław Brocki oraz Klaudia Księżak

Niegrzecznie się chwaląc powiem iż otrzymałam dyplom w Kategorii Nadzieja, co jest swoistym wyróżnieniem :)

Recytatorzy nagrodzeni miejscem lub nadzieją, wezmą udział w Grand Prix Turnieju który odbędzie się 31 maja.

http://www.dok.org.pl/index.php?m=6&pm=&kategoria=&aktualnosc=353&lg=1&typ=

Oto link na stronę Dębnowskiego Ośrodka Kultury, na którym znajduje się opis ( nie tak chaotyczny jak mój :) ) konkursu oraz zdjęcie.

Trzymajcie za nas kciuki :)
Do następnego wpisu.

Brak tagów

Misja dzień czwarty ;)

W ramach projektu ,,Gdzie ci mężczyźni- Orły, Sokoły, Herosi ? „ moje koleżanki z klasy Wiktoria i Natalia przygotowały sondaż na temat chłopców w naszej szkole. :)
Nieustraszone dziennikarki podchodziły do dziewczyny i pytały ,,Czy sądzisz że chłopcy są nam potrzebni”.

Informacje techniczne :)

Operator kamery : Wiktoria Krugłowska
Montaż: Natalia Kopniewicz
Opiekun: Wioletta Rafałowicz
Wystąpiły :
- Aleksandra Wójcik
- Marcelina Migdał ( ja :) )
- Karolina Żurawska
- Dominika Naduk
- Aleksandra Stefanowicz

Dajemy czadu dziewczyny :)

Spytałam również Wiktorii ( od której uzyskałam informacje techniczne) co sądzi o filmie.

,,Uważam że nasza praca została dobrze wykonana. Film spełnia wymogi i jestem z niego zadowolona”.

I w końcu film :

YouTube Preview Image

Czy tylko ja uważam że wypowiadam się bez ładu i składu ? ;)

I zapowiedź jutro w naszej szkole darcie pierza :)
Szykujcie się na moją relację. :P

Do następnego wpisu. :)
Pozdrawiam.

Brak tagów

Misja dzień drugi :) Jeszcze się nie zniechęciłam. :) :)

Niedawno na lekcji języka polskiego dwie moje koleżanki Asia i Ola przeprowadziły lekcję na temat regulaminów portali internetowych. Lekcja miała na celu uświadomienie nam że należy czytać regulaminy, ponieważ nie czytając ich możemy się narazić na konsekwencje.

Gdy wszyscy zebraliśmy się w klasie, zajęliśmy miejsca a dziewczyny już podyktowały temat lekcji przeszliśmy do pierwszego zadania.Dziewczyny zadawały pytania dotyczące regulaminów a my na nie odpowiadaliśmy. Potem odpowiedzi pojawiły się na rzutniku.

Następnie na ekranie wyświetlony został regulamin ( wzięty ze strony Facebook) a my uczniowie mieliśmy za zadanie wypełnić test na czytanie ze zrozumieniem ( i w tym momencie cała klasa się zniechęciła ponieważ jak mówi nasza pani polonistka czytanie ze zrozumieniem to nasza ,,Pięta Achillesowa” , na szczęście nasz zły nastrój nie trwał długo :) ). Kto pierwszy skończył i miał wszystko dobrze miał otrzymać ocenę bardzo dobrą. Pierwsza skończyła Wiktoria a potem ja, lecz pech chciał że obydwie miałyśmy jeden błąd, a piątkę zgarnęła Wiola ( Wiola szczęściaro :) ).
Potem dziewczyny spytały kto w klasie ma konto na facebooku…
Jak się domyślacie zgłosiła się prawie cała klasa. Jednak na pytanie kto przeczytał cały regulamin nikt się nie odezwał. Cisza..

Kolejnym zadaniem była praca w grupach. Sposób podzielenia był zabawny: każdy na ławce miał położoną karteczkę z emotikonkiem, osoby które miały takie same emotki na ławce stawały się grupą.
Mieliśmy za zadanie opracować regulamin strony internetowej. Każda grupa losowała stronę ( strony do wylosowania : Ściąga, zadane, youtube, photoblog). Przykładowo moja grupa wylosowała stronę Ściąga.pl a nasz regulamin brzmiał :

  • Nie powielaj prac,
    Zamieszczaj tylko prawdziwe informacje,
    Nie kopiuj cudzych prac,
    Nie publikuj prac na innych portalach,
    Gdy komentujesz, nie bądź wulgarny i niegrzeczny.
  • Lekcja była ciekawa, momentami zabawna. Zapewne każdy nauczył się że należy czytać regulaminy.

    Końcowa refleksja : CZYTAM WIĘC JESTEM BEZPIECZNY

    Lekcja została opracowana w ramach projektu:

    ,, Jak nie stać się ofiarą cyberprzemocy ?”

    Brak tagów

    Misja : W końcu nadrobić zaległości :)

    W naszej szkole odbyło się spotkanie z poetą panem Wojciechem Wenclem.
    Oprócz naszego artysty na spotkaniu obecni byli pani Danuta Patkowska – radna powiatu oraz pan Krzysztof Komorowski- polonista z Barlinka.

    Zapewne jest wśród nas kilka fanów cioci wikipedii więc proszę bardzo oto link dla ciekawskich :)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojciech_Wencel

    Spotkanie rozpoczęła pani Dyrektor Barbara Kornaś. Potem głos zabrała pani Danuta Patkowska a na końcu pan Krzysztof Komorowski.

    Potem przeszliśmy do tej najpiękniejszej części spotkania. Mianowicie pan Wencel czytał swoje wiersze. Najpierw zaprezentował teksty ze zbioru ,,Podziemne motyle”, potem z tomiku ,,De profundis”.
    W trakcie również pan Komorowski zaprezentował wiersz ,,Kołysanka Lipowa”. Powinnam podziękować w tym momencie Natalii która nagrała fragmenty i wrzuciła na YouTuba :) Natalka dzięki. Oto filmy :

    YouTube Preview Image YouTube Preview Image YouTube Preview Image YouTube Preview Image YouTube Preview Image

    Piękne prawda ?

    Następnie pan Wojciech opowiadał jak zaczęła się jego ,,kariera” poety. Powiedział że pierwszy wiersz napisał w wieku 16 lat i dotyczył on oczywiście miłostki do pewnej dziewczyny, dlatego też nikomu go nie pokazywał :) Natomiast w wieku 19 lat pierwszy raz opublikował wiersz. Panowie Krzysztof i Wojciech wypowiadali się również na temat książek, mówili że sami lubią czytać ( Tak jak ja :) ). Padło kilka mądrych zdań :

    „Z książkami jest, jak z piciem dobrego wina. To jest tak, że nie da się całować przez szybę, dlatego nie można czytać streszczeń, bo nie zrozumiemy sensu”,

    ,,Książka jest jak niebezpieczny narkotyk, uzależnia a jednak nie wyrządza krzywdy”

    ,,Każdy może sobie szukać w literaturze szukać własnego kosmosu”

    A końcowa refleksja :

    ,,POEZJA POWINNA POMAGAĆ LUDZIOM, POMAGAĆ INNYM W ICH PRZYPADKACH”.

    Warsztaty były rzeczą niesamowitą, dowiedziałam się wielu mądrych, ciekawych rzeczy, usłyszałam dużo mądrych wypowiedzi oraz kilka pięknych wierszy.

    A na koniec zadanie dla was. :)
    Dokończcie w komentarzu zdanie: ,,Być poetą to jak…”
    Życzę powodzenia i zachęcam do próbowania.
    Pozdrawiam :)

    Brak tagów

    Mogłabym tu się rozpisać jak powstaje nasz Gimnazjak, ale dzięki moim koleżanką Natalii i Karolinie nie muszę tego robić ;)
    Dziewczyny w ramach projektu Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa przygotowały film instruktażowy.
    Oto i ich dzieło :

    YouTube Preview Image

    Mam nadzieję że się podobał.:)
    Dziewczyny wykonały świetną robotę.

    Podkreślam że wszystkie zadania związane z wydawaniem szkolnej gazetki wykonywane są w ramach projektu Młodzieżowa Szkoła Dziennikarstwa

    Brak tagów

    Zapewne każdy wie, że aby gazeta mogła zostać wydana, ktoś musi złożyć wszystkie artykuły w jedną całość. W naszej szkole często robi to pani Dorota Sałańska, ale ostatnimi czasy to zadanie powierzano uczniom.

    Składanie gazety to dość skomplikowana praca, trzeba tak kombinować aby wszystkie artykuły się zmieściły i były czytelne. Dodatkowo dochodzi kilka pojęć związanych ze składem. Wiecie co to jest na przykład Apla ? Nie ? Otóż apla jest to powierzchnia w całości pokryta dowolnym kolorem.
    Istnieje siedemnaście pojęć w mini-słowniczku dotyczącego składu gazety. Mianowicie : Akapit, Apla, Font, Kolumna, Korekta, Krój pisma, Layout, Lid, Łam, Makieta, Marginesy, Nakład, Pagina, Stopka, Szpalta, Winieta, żywa pagina. Zapewne większość z was nie wie co oznaczają niektóre zwroty, ale na to musicie poczekać do następnej notki ( zamieszczam słowniczek) . Powiedziano, a właściwie pokazano nam, jak powinna wyglądać pierwsza strona gazety. Otóż powinno się na niej znajdować: Data, tytuł, imieniny, co będzie się znajdowac w tym numerze, stopka, notatka prasowa, list do redakcji. Oj trochę tego dużo.
    Wniosek, aby złożyć gazetę trzeba się naprawdę pomęczyć ( najczęściej poświęcić na to sobotę), nie wspominając już o korektach ( gazeta często jest poprawiana kilka razy). Jednak jest to też świetna lekcja. Będzie można się pochwalić nowymi zwrotami na informatyce :) Poza tym gdy zobaczymy już wydrukowaną gazetkę, którą sami złożyliśmy będziemy mieli wielką satysfakcję, z tego że przyczyniliśmy się w dużym stopniu do jej wydania.

    Ogólna praca nad gazetką wykonywana jest w ramach projektu ,,Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa”, a wiedzę dziennikarską zdobywamy z pomocą pani Wioletty Rafałowicz ( artykuły) oraz pani Doroty Sałańskiej ( skład)

    Brak tagów

    Znów długa przerwa za co przepraszam/

    Niedawno w naszej szkolnej czytelni odbyło się spotkanie z panią kurator. Miało ono formę pogadanki na temat pracy kuratora.

    Najpierw wszyscy zebraliśmy się w czytelni i usadowiliśmy na krzesłach. Spotkanie rozpoczęła pani Beata Podkowa wraz z Panią Marzeną Czarny. Powiedziały że pani opowie nam o zawodzie kuratora, ale także o problemach jakie ten właśnie kurator rozwiązuje. Dopowiedziały również że możemy śmiało zadawać pytania.

    Następnie pani Marzena ( kurator) przedstawiła się i rozpoczęła wykład. Mówiliśmy o tym co robi kurator, jakie trzeba mieć wykształcenie aby nim zostać. Rozmawialiśmy też o naszych prawach i o problemach. Dzieliliśmy się swoimi refleksjami. Dobrym tematem była sprawa narkotyków i wagarów. Pani wprost spytała czy ktoś z nas bierze, i powiedziała że jeśli jest tu ktoś taki, to niech opowie dlaczego to robi. Nikt się nie odezwał rzecz jasna, uważam że w tej sprawie młodzież z naszej szkoły jest rozsądna. Pani przytoczyła również temat wagarów, powiedziała nam o ich konsekwencjach.

    Na końcu pani powiedziała że jeśli ktoś ma problem i chce się nim podzielić to może mówić.

    Spotkanie było bardzo przydatną rzeczą, młodzież w naszym wieku powinna być uświadamiana. Powinniśmy też słuchać tych rad, bo w końcu mają nam one pomóc.

    Do następnego wpisu :)

    Brak tagów

    lut/12

    15

    Prośba.

    Mam do was gorącą prośbę odwiedźcie bloga mojej koleżanki, dopiero zaczęła więc ma trochę mało komentarzy. :)

    http://blogiceo.nq.pl/karo14141/

    Z góry dziękujemy :)

    Brak tagów

    Dzisiaj lekcja języka polskiego wykorzystaliśmy nowo zamontowany rzutnik.
    A konkretnie w celu wyświetlenia obrazu Jana Matejki ,, Uchwalenie konstytucji 3-go maja”.

    Najpierw każdy dokończył zdanie: Dzieło Jana Matejki ma charakter dynamiczny, ponieważ…
    Padły odpowiedzi : ,,Bo dużo się na nim dzieje”, ,,Sprawia wrażenie ruchu”.
    Następnie wykonywaliśmy bardzo ciekawe zadanie. :)
    Mianowicie pani Wiola wyłączyła rzutnik i powiedziała że teraz poda nam imiona postaci i cechę wyróżniającą ją na dziele, a my będziemy ich szukać. Zapisaliśmy:

    - Król Stanisław August Poniatowski ( lewa strona płótna, wchodzi po schodach)
    - Elżbieta Grabowska ( kobieta pod baldachimem, wita władcę)
    - Hugo Kołłątaj ( ubrany na czarno biskup)
    - Jan Sucharzewski ( jedną ręką trzyma wyrywającego się chłopca)
    - Marszałek Sejmu Wielkiego Stanisław Małachowski ( w lewej ręce trzyma symbol władzy, w prawej unosi Konstytucję 3-go maja)
    - Marszałek Konfederacji Wielkiego Księstwa Litewskiego Kazimierz Nestor Sapieha ( Niesiony na ramionach)
    - Andrzej Zamoyski ( osoba próbująca wciągnąć do orszaku pewnego chłopa

    Następnie pani Wiola wyświetliła ponownie obraz a my podchodząc do laptopa zaznaczaliśmy na kolorowo wymienione osoby, znaleźliśmy ich wszystkich, nieskromnie mówiąc :)

    Następnie zapisaliśmy notatkę:

    ,,Jan Matejko na swoich dziełach nie tylko utrwalał wydarzenia z historii Polski, ale przede wszystkim wypowiadał się na ich temat. Pragnął przedstawiać własną filozofię dziejów, pokazywać jak do danego wydarzenia doszło, jakie miało ono znaczenie w historii oraz co było jego konsekwencją. ”

    Na koniec otrzymaliśmy za zadanie dokończyć zdanie: Co może się podobać lub nie w dziele Jana Matejki? Swoją odpowiedź uzasadnij.
    Nie zdążyliśmy go wykonać na lekcji więc mamy dokończyć je w domu.

    PS. W piątek idę na konkurs recytatorski :) Jutro jestem odpytywana przed całą klasą :( Nieźle się stresuje, trzymajcie za mnie kciuki :)

    Brak tagów

    No więc dosłownie dziesięć minut temu oderwałam się od książki, i z dumą przyznam że właśnie skończyłam czytać moją lekturę a mianowicie ,,My, dzieci z dworca ZOO”. Jednak refleksjami na temat tej książki podzielę się w innym wpisie. :)

    Co to są Audiobooki pewnie każdy wie, ale dla niepoinformowanych mówię że to są ,,książki” które się odsłuchuje.

    Jest to bardzo wygodne bo możemy jednocześnie słuchać lektora czytającego daną książkę i wykonywać inne prace podam przykładowo zmywać naczynia :) Nie mamy tekstu przed oczami więc wzrok nam się nie męczy. Ogólnie rzecz biorąc jest to duże ułatwienie dla osób które nie trawią czytania.

    Jednak w szkole, w domu uczą nas że nie należy iść na łatwiznę a czy słuchanie zamiast czytania nie jest drogą na skróty? Bo przecież nic nie zastąpi prawdziwej książki w rękach. Szczególnie gdy weźmiemy jakąś starą książkę która ukrywa w sobie fascynującą historię. Książka jest jakby bramą do zupełnie innego świata. Jest jak kamera którą reżyser kręci filmy. Bo przecież czytając kręcimy swój własny film, rozwijamy wyobraźnię.

    Podsumowując audiobooki to wspaniały wynalazek, duże ułatwienie. Jednak czasem nie zaszkodzi nam samodzielne przeczytanie książki.

    Pozdrawiam :)

    Brak tagów

    Older posts >>

    Szablon: devolux.nh2.me tłumaczenie: WordpressPL
    css.php