moduł V. Kampania społeczna

Stowarzyszenie Droga i Bezpieczeństwo ogłosiło
V jubileuszową edycję ogólnopolskiej akcji „Wypadki na drogach -porozmawiajmy”. Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest – widoczność w ruchu drogowym.

W naszej szkole została przeprowadzona ankieta, w której zadaliśmy pytania zarówno uczniom gimnazjum jak i liceum, czy noszą odblaski w okresie jesienno-zimowym.
W ankiecie wzięło udział 490 uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcącego nr 4 w Gdyni.
5% uczniów zdeklarowało, że nosi odblaski.
Wyniki ankiety zaniepokoiły nas, dlatego przeprowadziłyśmy 17 grudnia 2014 r. akcję
pt. „Noś odblaski”, w tym celu chodziłyśmy po klasach i zachęcałyśmy uczniów
do noszenia odblasków.

18 grudnia 2014 r. w naszej szkole został przeprowadzony apel

pt. „Widoczność w ruchu drogowym” na którym wykorzystano zaproponowane przez nas materiały multimedialne.
Do przygotowania szkolnej imprezy wykorzystaliśmy materiały ze stron:
http://www.drogaibezpieczenstwo.org.pl/
http://www.kolno.policja.gov.pl/?idart=225&lang=0
http://www.podlaska.policja.gov.pl/?idart=14224
http://www.telway.pl/pl.meteorologia_drogowa_a_bezpieczenstwo_ruchu.html
https://www.facebook.com/nosodblaski
http://www.kampaniespoleczne.pl/szukaj.php?fraza=odblaski&action=szukaj

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Podczas apelu zostały  zaprezentowane i nagrodzone prace twórcze na temat widoczności w ruchu drogowym, wykonane przez naszych kolegów i koleżanki: film, wiersze oraz plakaty.

9 stycznia wykonałyśmy zdjęcia chętnym uczniom i pracownikom szkoły z napisem
„Odblaski są spoko!” oraz „NOSZĘ ODBLASKI”. Stworzyłyśmy fanpage na facebooku  i zachęciłyśmy znajomych do polubienia naszej kampanii.

Efektem naszych działań jest 30 zdjęć.

moduł IV. W świecie internetowych zasobów.

W tym module zainteresowały nas sposoby na wyszukiwanie materiałów zamieszczonych w sieci na wolnych licencjach.

Zachęcamy do wejścia na link:  https://www.mindmup.com/#m:a15b38bc60521d013285d3620e7fd3411d

Jeśli poszukujemy udostępnionej na wolnych licencjach fotografii przedstawiającej
np. polityka powinniśmy wpisać w okno wyszukiwarki: „imię nazwisko (polityka) zdjęcie wolne licencje”. Możemy też zwiększyć szansę na szybkie znalezienie ciekawych fotografii wpisując nasze zapytanie po angielsku:  np. „Paul McCartney photo public domain”.

Każde zdjęcie, czy obrazek powinno mieć tytuł oraz adres strony z której zostało pobrane.

W tym module naszym zadaniem było znalezienie w sieci i zamieszczenie na naszym blogu multimedia pochodzące z otwartych zasobów, które powinny być odpowiednio podpisane na blogu:

  • Fotografii przedstawiającej uśmiechniętego Baracka Obamę

obama

Public Domain by Pete Souza.

 

  • Mapy Paryża

paryz

The Promenader, Wikipedia, CC BY SA 3.0

  • Podkładu muzycznego

Proponowana muzyka:

https://www.jamendo.com/pl/track/184594/smokescreens-for-fools

https://www.jamendo.com/pl/artist/7248/moe2smoke

opis

  • Clipartu przedstawiającego dowolne zwierzę domowe. (Cliparty to proste grafiki, często podobne do emotikonek,)

clipart

Domena publiczna

 

 

moduł III. Infotmacyjny zawrót głowy

W tym module naszym zadaniem na blogu jest przedstawienie w formie plakatu lub infografiki źródeł informacji z których korzystamy podczas nauki oraz rozwijania zainteresowań.

k

 

 

r

 

 

Jesteśmy z klasy teatralno – filmowej dlatego wybraliśmy do obejrzenia film znajdujący się pod linkiem:

http://ninateka.pl/film/krystian-lupa-wewnetrzny-gest-aktora

Zaciekawała nas tajemnica aktora teatralnego, który ma zdobyć widownię.

Krystian Lupa reżyser teatralny przedstawił wykład o rozumieniu relacji aktor-widz.

Dowiedzieliśmy się na temat gestów, ekspresji aktora, siły przekazu.

Reżyser opowiada w jaki sposób przedstawić scenę miłosną, jak zagrać wyznanie miłosne kobiety, czy mężczyzny.

 

moduł I. Poznajmy się.

Cześć!

Bierzemy udział w kursie „Włącz się. Młodzi i media”.

w

Nasza grupa nazywa się  Trzynastka.

Jesteśmy uczniami XIII LO w Gdyni.

Na tym blogu będziemy zamieszczali postępy z naszego kursu!

Miłego przeglądania!

 

pobrane

Źródło ilustracji:http://www.tiki-toki.com/timeline/entry/117448/Mass-Media-Timeline/